Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blue Bay Shepherd
Moderator: moderatorteam
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
-
Devel
Re: Blue Bay Shepherd
Heel erg mooi!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Prachtig, maar er zit wel weer wolf in. Dat zie je duidelijk aan sommige van die dieren.
-
lets have fun
Ik hou er wel van.
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind dat blauwe niet mooi... Geef mij maar een zwarte dan 
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, hij zegt: As many people know the German shepherd has traceable wolf heritage and in some of the old studbooks the wolf was originally used in the development of the breed, as we know it today.laeken schreef:Prachtig, maar er zit wel weer wolf in. Dat zie je duidelijk aan sommige van die dieren.
En verderop zegt ie: They will not carry the stigma of the name “wolf” ,wolf dog” or wolf hybrid” since one of the parents is a full German Shepherd and the other parent is 5 generations away from any pure wolf in their line. This makes the first Blue Bays F-6.
En dan zegt ie ook nog dit: There will be NO wolves added in the development of this breed.
Als hij vasthoudt aan deze kleur, en dan neem ik aan, is het in elk geval onmogelijk er wat anders door te fokken zonder dat je dat ziet, want dit zijn dus blauwe honden (recessief) en hun (verdunde) zwart is recessief zwart.
Dus wat je er ook door kiept, dat zie je meteen omdat ze niet meer blauw of recessief zwart zullen zijn.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik vind ze erg mooi!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind die lichte ogen wel mooi maar verder vind ik het een beetje een mislukte kees.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bijzonder! Wel mooi, sommige hoofden lijken meer op dat van een beer
Weet niet of het zo'n succes is om een ras op te bouwen op basis van een recessief kleurtje..
Weet niet of het zo'n succes is om een ras op te bouwen op basis van een recessief kleurtje..
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
het heeft wel wat speciaals maar echt heel mooi vind ik het niet
-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik vind hem wel mooi.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik vind de ogen juist niet mooi. Zo onvriendelijk (lekker kortzichtig hè)... Nee, vind de kleur wel heel mooi.
- Vlindchi
- Zeer actief
Prachtig!
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik vind ze vreselijk, maar ik ben sowieso geen fan van blauwe honden.
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Ziet er wel grappig uit, maar het is niet mijn ding/ras.
-
laeken
- Zeer actief
Ze kunnen nog wel meer op hun site zetten maar deze hond is zeker geen Duitse herder x Duitse herder met 5 generaties daarvoor wolf. Ik zie er nl geen Duitse herder in en wel wolf. Ik zie er meer een Xwolf x herder/husky achtig iets in. In elk geval geen 90% Duitse herder want daar lijkt hij niet eens op. Hij lijkt nog meer op een wolf dan de gemiddelde wolfhond.Marjoleine schreef:Nou, hij zegt: As many people know the German shepherd has traceable wolf heritage and in some of the old studbooks the wolf was originally used in the development of the breed, as we know it today.laeken schreef:Prachtig, maar er zit wel weer wolf in. Dat zie je duidelijk aan sommige van die dieren.
En verderop zegt ie: They will not carry the stigma of the name “wolf” ,wolf dog” or wolf hybrid” since one of the parents is a full German Shepherd and the other parent is 5 generations away from any pure wolf in their line. This makes the first Blue Bays F-6.
En dan zegt ie ook nog dit: There will be NO wolves added in the development of this breed.
Als hij vasthoudt aan deze kleur, en dan neem ik aan, is het in elk geval onmogelijk er wat anders door te fokken zonder dat je dat ziet, want dit zijn dus blauwe honden (recessief) en hun (verdunde) zwart is recessief zwart.
Dus wat je er ook door kiept, dat zie je meteen omdat ze niet meer blauw of recessief zwart zullen zijn.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat blauwe moet haast wel van de DH komen? Verder zie ik in de andere honden die ze hebben wel wat Husky-achtigs en twee lijken sterk op Zwitserse Witte Herders. Als ik het goed begrijp zijn al die honden onderdeel van de fokkerij daar?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, ik zeg ook niet dat hij gelijk heeft.laeken schreef:Ze kunnen nog wel meer op hun site zetten maar deze hond is zeker geen Duitse herder x Duitse herder met 5 generaties daarvoor wolf. Ik zie er nl geen Duitse herder in en wel wolf. Ik zie er meer een Xwolf x herder/husky achtig iets in. In elk geval geen 90% Duitse herder want daar lijkt hij niet eens op. Hij lijkt nog meer op een wolf dan de gemiddelde wolfhond.![]()
Maar wat hij dus zegt is dat er wolf gebruikt is om de DH te ontwikkelen.
En verder zegt ie niks over de overige rassen. Niet echt, althans.
- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeggen ze ook nietlaeken schreef: Ze kunnen nog wel meer op hun site zetten maar deze hond is zeker geen Duitse herder x Duitse herder met 5 generaties daarvoor wolf. Ik zie er nl geen Duitse herder in en wel wolf. Ik zie er meer een Xwolf x herder/husky achtig iets in. In elk geval geen 90% Duitse herder want daar lijkt hij niet eens op. Hij lijkt nog meer op een wolf dan de gemiddelde wolfhond.![]()
1 ouder is een Amerikaanse Wolfhond waar de 'wolf' minimaal 5 generaties terug zit (wat er naast de wolf inzit weet ik niet precies maar zal wel poolhond zijn denk ik), de andere ouder is een pure Duitse Herder. De Amerikaanse Wolfhonden die gebruikt worden zijn nog best een aardig hoog percentage 'wolf', vandaar dat ze er ook zo op lijken. Ze beginnen dan met wolf x Husky ofzo, en die kruisen ze dan met een andere wolf x Husky. 5 generaties verder zijn de honden wettelijk gezien geen Wolfhonden meer (gezien ze niet meer met pure wolf gekruist zijn daarna), maar wat er in zit is nog wel veel wolf omdat ze steeds teruggekruist worden op andere Wolfhonden.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Vind veel hondenrassen mooi, maar ben hier absoluut geen fan van.
-
arwen-elza
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse herders
Was nieuwsgierig geworden en een mailtje gestuurd. Het blijkt dat ze samenwerkt met een fokker uit Frankrijk " legend of darkness" . Daar zitten 2 zussen van Doyle. 4 honden blijken inderdaad van een zus van Doyle te komen
-
laeken
- Zeer actief
Ah, dank voor je uitleg. Dan kan ik het uiterlijk wel verklaren alleen de kleur niet. Want wolven en poolhonden bestaan niet in blauw volgens mij en blauw is recessief en komt alleen voor uit twee honden die blauw dragen. Maargoed, ik kan me dan wel voorstellen dat deze honden er zo uitzien. Half DH zou nog kunnen. Hoewel ik ook dat niet echt terugzie in de onderste hond. Wel wat in de bovenste dus ik denk dat het wel kan.Rahne schreef:Dat zeggen ze ook nietlaeken schreef: Ze kunnen nog wel meer op hun site zetten maar deze hond is zeker geen Duitse herder x Duitse herder met 5 generaties daarvoor wolf. Ik zie er nl geen Duitse herder in en wel wolf. Ik zie er meer een Xwolf x herder/husky achtig iets in. In elk geval geen 90% Duitse herder want daar lijkt hij niet eens op. Hij lijkt nog meer op een wolf dan de gemiddelde wolfhond.![]()
1 ouder is een Amerikaanse Wolfhond waar de 'wolf' minimaal 5 generaties terug zit (wat er naast de wolf inzit weet ik niet precies maar zal wel poolhond zijn denk ik), de andere ouder is een pure Duitse Herder. De Amerikaanse Wolfhonden die gebruikt worden zijn nog best een aardig hoog percentage 'wolf', vandaar dat ze er ook zo op lijken. Ze beginnen dan met wolf x Husky ofzo, en die kruisen ze dan met een andere wolf x Husky. 5 generaties verder zijn de honden wettelijk gezien geen Wolfhonden meer (gezien ze niet meer met pure wolf gekruist zijn daarna), maar wat er in zit is nog wel veel wolf omdat ze steeds teruggekruist worden op andere Wolfhonden.
Ik vind het best mooie dieren alleen is fokken op een kleur echt levensgevaarlijk bij honden. Dat snapt iedereen wel. Je kan nl alleen nog maar DH gebruiken die of blauw zijn of blauw dragen. Dat zijn er extreem weinig en ze zijn ook nog eens niet erkend en worden niet bewust en veel in gezonde lijnen gebruikt.
- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou 1 ouder is dus een 'blauwe' Wolfhond. Daar kan vanalles inzitten naast wolf, misschien samen met de poolhond nog een scheutje herder ook die het met zich meedroeg. Je hebt in principe maar 1 hond nodig die het draagt, lijnteelt doet de rest. De pure DH die worden ingekruist zijn allemaal 'blauwe' van een kennel in Frankrijk.laeken schreef: Ah, dank voor je uitleg. Dan kan ik het uiterlijk wel verklaren alleen de kleur niet. Want wolven en poolhonden bestaan niet in blauw volgens mij en blauw is recessief en komt alleen voor uit twee honden die blauw dragen. Maargoed, ik kan me dan wel voorstellen dat deze honden er zo uitzien. Half DH zou nog kunnen. Hoewel ik ook dat niet echt terugzie in de onderste hond. Wel wat in de bovenste dus ik denk dat het wel kan.
Ik vind het best mooie dieren alleen is fokken op een kleur echt levensgevaarlijk bij honden. Dat snapt iedereen wel. Je kan nl alleen nog maar DH gebruiken die of blauw zijn of blauw dragen. Dat zijn er extreem weinig en ze zijn ook nog eens niet erkend en worden niet bewust en veel in gezonde lijnen gebruikt.
Verder ben ik het met je eens
Een nieuw 'ras' starten puur op 1 recessief kleurtje vind ik ook een beetje een eng idee. Nu weet ik niet hoe het met deze honden zit maar volgens mij brengt dat 'blauwe' kleurtje in sommige rassen ook huidproblemen met zich mee?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
toch vind ik het wel mooi... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
beatje
Owww,ik vind hem wel mooi.Wolf of niet.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Doe mij dan maar Efe ..nog steeds verliefd.http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... k#p6516774
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wel mooi om te zien.
Ach dat wolvenbloed zit zover weg met als tegenwicht zoveel ander bloed dat het haast te verwaarlozen is.
Waarom is op kleur fokken niet goed.? Iedere rashond word op kleur gefokt en dat is wel goed.?
Ach dat wolvenbloed zit zover weg met als tegenwicht zoveel ander bloed dat het haast te verwaarlozen is.
Waarom is op kleur fokken niet goed.? Iedere rashond word op kleur gefokt en dat is wel goed.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ik vind het sowieso fout om te extreem op het één of het andere te gaan fokken
, maar ooooh wat zijn het mooie beesten.... 
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.

[/url]