Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Briard

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

daan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): briard
Aantal honden: 1

Re: Briard

Ongelezen bericht door daan »

johanna68 schreef:jeetje...Geloof het of niet...maar sta te kijken van de reactie's als "oh hier in omgeving heeft iemand Briard" ..Echt ik ken hier niemand in de verste omstreken ...zo jammer...Zou graag ook ervaring in echt opdoen bij iemand die eentje heeft...om een indruk te krijgen van deze ras in huislijke omgeving... Mss toch meer rondzoeken
Mijn advies om bij verschillende fokkers te gaan kijken, steek je altijd veel van op, en zie je meteen hoe de honden qua karakter zijn. Gekocht is altijd zo, maar dan................
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

bouvierpoedel schreef:Nou dat zeker ,waarom via PB . Beetje ergelijk . Maar goed het zal wel geheime info zijn.
En dan wel in het openbaar zetten dat je een pb hebt gestuurd :LOL: Alsof de geadresseerde die anders niët ontdekt.
Het zullen in het geheim wel heel nare honden zijn :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

daan schreef:Vind dat door de jaren heen het karakter van de briard in het algemeen erg veranderd is. Je heb er 2 types in, de lieve de goedzakken en helaas de lijnen waar meer agressie in zit, uitval naar andere honden toe en zelfs naar mensen, regelmatig gezien en meegemaakt, ook op hondententoonstellingen.
Hè jeetje, echt joh? De vorige briard van mijn ouders (geboren in 1992 of 1993)was inderdaad een lieve goedzak (al moest ze niets van andere honden hebben, maar agressie heeft ze nooit vertoont) en de briard die ze nu hebben (geboren 2006) is wel een etterbak hoor. Valt ook altijd uit naar honden als je haar van te voren niet waarschuwt, zeker bij kleine hondjes niet te vertrouwen, dook laatst weer eens op mijn eigen hond :devil: en is van nature behoorlijk angstig aangelegd. Uitvallen naar mensen doet ze dan gelukkig niet, maar een vreemde hoeft haar ook niet aan te halen, al is dat natuurlijk weer ras-eigen. Ze komt overigens wel bij dezelfde fokker vandaan en niet al haar nestbroertjes- en zusjes hebben haar rotkarakter.

Dit klinkt nu trouwens allemaal heel negatief, maar zo bedoel ik het niet, want voor 'eigen' mensen (kinderen van mijn zus, mijn vriend, mijn zwager enz.) is het echt een heerlijke hond. Héél trouw, heel lief, in huis erg rustig en buiten altijd in voor een dolletje. Die meterslange gebruiksaanwijzing is soms wat lastig, maar ach, het went :engel: Beginnershonden zijn het zeker niet.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

johanna68 schreef:jeetje...Geloof het of niet...maar sta te kijken van de reactie's als "oh hier in omgeving heeft iemand Briard" ..Echt ik ken hier niemand in de verste omstreken ...zo jammer...Zou graag ook ervaring in echt opdoen bij iemand die eentje heeft...om een indruk te krijgen van deze ras in huislijke omgeving... Mss toch meer rondzoeken
Waarom ga je niet een keer naar die vrouw in Drenthe, die ook een briard heeft en fokt? Ze kan je er vast veel over vertellen.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

daan schreef:
Mijn advies om bij verschillende fokkers te gaan kijken, steek je altijd veel van op, en zie je meteen hoe de honden qua karakter zijn. Gekocht is altijd zo, maar dan................

Ga ik zeker doen Daan...en niet om gelijk eentje mee te nemen...ik ben nog niet toe aan een andere hond gevoelsmatig. Dus lijkt me juist nu verstandig om rond te kijken en kennis te maken met dit ras zonder inwendig toch beetje gevoel te hebben...ik wil er eentje mee...Ik kan nu denk ik echt goed zonder emotie...kijken of dit type bij me past enz... :ok:
johanna68
Zeer actief

Hilly45 schreef:
Waarom ga je niet een keer naar die vrouw in Drenthe, die ook een briard heeft en fokt? Ze kan je er vast veel over vertellen.

Ga ik ook keer doen dus ... Als ik keer even auto tot beschikking heb dan ga ik zeker vragen of ik keer mag langs komen kijken..ze hebben geen pups las ik dus helemaal top.....kan ik echt puur observeren hoe dit ras is.. Moeder met pups zal zich mss iets anders gedragen dus dit lijkt me geschikt om snel eens te gaan kijken
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef: Misschien volgende maand eens op naar de Winner. De grootste hondenshow van NL dus waarschijnlijk ook een best aantal inschrijvingen.
Dat is een goede tip inderdaad. Dit jaar is er op vrijdag een show waar alle rassen tegelijk te zien zijn, kun je eventueel ook nog wat andere rassen bekijken als eventueel alternatief.
johanna68
Zeer actief

LongFields schreef:
Nanna schreef: Misschien volgende maand eens op naar de Winner. De grootste hondenshow van NL dus waarschijnlijk ook een best aantal inschrijvingen.
Dat is een goede tip inderdaad. Dit jaar is er op vrijdag een show waar alle rassen tegelijk te zien zijn, kun je eventueel ook nog wat andere rassen bekijken als eventueel alternatief.

Ben nog nooit op een show geweest...maar waar is die show?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

johanna68 schreef:
LongFields schreef:

Ben nog nooit op een show geweest...maar waar is die show?
in amsterdam

zie hier alle info : winnershow
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

johanna68 schreef:
bouvierpoedel schreef:Nou dat zeker ,waarom via PB . Beetje ergelijk . Maar goed het zal wel geheime info zijn.
Nee hoor niks geheims aan dus..Maar had wilm@ pb gezonden omdat ik niet wist of ze deze topic zou lezen of regelmatig op forum komt.... pb krijgt ze (tenminste ik wel) een mailtje van..Vandaar dat via pm ging..
Ergelijk hé pb! :roll:
johanna68
Zeer actief

Wilm@ schreef:
johanna68 schreef:
Nee hoor niks geheims aan dus..Maar had wilm@ pb gezonden omdat ik niet wist of ze deze topic zou lezen of regelmatig op forum komt.... pb krijgt ze (tenminste ik wel) een mailtje van..Vandaar dat via pm ging..
Ergelijk hé pb! :roll:
:roos:
johanna68
Zeer actief

wat mij betreft kan het ook hier geplaatst hoor
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik ken een aantal Briards en vind ze niet allemaal even leuk en stabiel. Er lopen nu een paar redelijke jonge Briards op de hei en de meeste vertonen toch wel wat angst. Zal ook aan de lijnen en opvoeding liggen.

De Briard die mee gaat met de uitlaatservice is een echte autist hoewel hij steeds iets flexibeler wordt. Als dingen anders gaan dan anders is hij van de leg.
In het begin als ik de route andersom reed en er dus al honden in de bus zaten die er normaal nog niet inzaten was hij van slag. Als de bazen op vakantie gaan heeft hij eerst een dag of 3 a 4 nodig om te wennen, ze gaan altijd met dezelfde caravan.

Ik vind de Briard geweldig maar voor mij een maatje te groot. Ik hou het op de Schafpudel, bijna hetzelfde uiterlijk maar dan een maat kleiner. Stabieler en minder gezondheidsproblemen.
Afbeelding
Paxi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een Mac

Ongelezen bericht door Paxi »

Heb altijd briards gehad (4 totaal). Het angstige wat hier beschreven wordt, herken ik absoluut niet. Ze waren stuk voor stuk zeer stabiele honden. Wel gereserveerde honden, als een vreemde ze wilde aaien, deden ze een stapje terug maar dat was niet uit angst.
Erg eigenwijs met sterke voorkeuren voor honden en mensen/kinderen.

Ze zijn laat volwassen, de eerste jaren moet je er ontzettend veel tijd in stoppen. Geen honden met humor. Harde honden (niet heel gevoelig), uitvalsgedrag is geen uitzondering, lomp gedrag ook niet. Heb met allemaal intensief moeten werken aan het negeren van andere honden (en mensen). Ik vind het geen "gemakkelijke" honden. Eigenlijk vind ik het pas leuke honden als ze de 3 jaar gepasseerd zijn :mrgreen:

Toen ze eenmaal volwassen (en opgevoed) waren, had ik er ideale honden aan. Raakten niet snel opgefokt, bezagen alles kalm van een afstand, geen bemoeials. Nam ze altijd mee naar het werk.

Ik heb zelf op hoog niveau gehoorzaamheid en shows met ze gelopen, ze waren op hun best op wedstrijden, beetje type uitslovers, dol op applaus. Thuis vonden ze het vaak niet de moeite om te luisteren :gvd:
Bewegen zich mooi, prachtig haar, echt mijn type hond.

Mijn huidige hond (herplaatser) lijkt qua uiterlijk op een briard maar is zó anders, dat was echt een verrassing. Gevoelig, grappig, vriendelijk tegen alles en iedereen. Mag zich graag overal tegenaan bemoeien.
Heel erg makkelijke hond. Geen briard dus :I:
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ok dank je....wel moeilijk hoor dan weer met zoveel verschillende ervaring...zijn idd mooie honden om te zien...al ben ik niet zo van dat haar boor de ogen..maar daar kan wel een soort van strik...elastiekje in ofzo..dat je de ogen mooi kunt zien...maar blijkbaar dus er verschillend betreft karakter...
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik ga een heel eind met Paxi mee. Ik ervaar mijn Briard zeker niet als een moeilijke hond. Barça is absoluut niet onstabiel, verre van. Hij is in huis de rust zelve en uitstekend stabiel. Komt voor de volle 100% in actie als een of andere onverlaat wenst aan te bellen die niet bij het huis hoort. Maar ja, daar is hij wel voor gefokt.

Ik heb shows met hem gelopen en op 'n enkel blaf na was het allemaal te doen. Ik reis zeer veel en Barça gaat gewoon mee. Hij ontmoet die dag waanzinnig veel mensen en ik heb, behalve het overberoemde dwangmatige kruisruiken, geen problemen met hem. Hij laat het allemaal gelaten over zich heenkomen. Hij heeft natuurlijk wel een basis gehad. Ruim 2 1/2 jaar trainen en dat nam hij mij af en toe echt niet in dank af. Kom op hé, een Briard gaat zich echt niet uitsloven op een drassig veld terwijl de regen met bakken naar beneden komt. Trainen in het negeren naar andere honden en luisteren naar de baas is een pre.

Een Briard houdt van zekerheid. Als je hem een vast etenstijdstip geeft dan prefereert hij dit elke dag. ja, hij raakt ietwat de weg kwijt als je een uurtje later zijn eten in zijn bak mikt, maar hij eet het echt wel op hoor. Vervolgens gaat hij in je blikveld liggen. Hij kijkt dan 'over zijn wenkbrauwen' heen en zorgt er wel voor dat hij jouw ogen vangt. Als je het maar weet, dan is zijn doel bereikt! (Actie vanwege het niet hebben van humor!)

Hij kan heel goed met kinderen omgaan en het is bijna een heilige opdracht om alles van de kinderen goed te keuren. Dan voelt hij zich helemaal in zijn element. Mocht paps ineens die gezellige kinderhond willen aaien dan doet hij graag een stapje terug. Paps staat niet op zijn lijstje dus die vindt hij drie keer niks.

Zoiets vraag je vooraf in 5 voud aan en dan nog bepaalt de Briard of er een kennismaking gaat plaatsvinden. Je moet echt niet gek opkijken dat hij gewoon doorloopt. Niks gekroel door zijn haren, hij blijft niet aan de gang!

De eerste jaren heb je een stuiterbal in huis. Niet te temmen zo druk kan een Briard zijn. Ineens wordt hij rustiger. Zo rustig dat je regelmatig gaat kijken waar hij is? Dan kom je tot de ontdekking dat hij jou al die tijd heeft gadegeslagen. Jij bent immers zijn baas en die verliest hij écht niet uit het oog. Op die momenten slaapt hij in een echte half slaap. Ogen half open en wakker binnen een nano seconde. Even zo vrolijk loopt hij met je mee naar de schuur. Vast iets interssant te ontdekken en al doet hij dit elke dag, het is en blijft een feest!

Nee, een Briard is zeer zeker geen makkelijke hond. En al helemaal niet geschikt als het je eerste of tweede hond is. Uitzonderingen daargelaten.

Neemt niet weg dat de energie die je erin stopt vroeg of laat zich laat zien. Ik kan uitstekend met Barça overweg en waar ik ben is hij. Aandacht krijgen is een hobby van hem en nee, hij heeft absoluut geen greintje humor. Echt niet! Dat gen heeft hij nooit gekregen en dit maakt hem zo lachwekkend.

Een Briard kun je heel veel leren. De kunst is dat je de Briard leert kennen.

De verzorging is mega zwaar vergis je hier dus niet in. Even haren borstelen is te simplistisch gedacht. Er komt veel, heel veel meer, bij kijken dan de aanschaf van een paar goede borstels en kammen.
johanna68
Zeer actief

:D Thanks wilm@...Op zich...lijkt zoals je beschrijft het opvoeden wel iets als Wanda...vooral de eerste jaren stuiterbal...behalve wanda was gewoon dol op iedereen..en iedereen kon aaien..Ze zou bij wijze een inbreker nog aflebberen als dank om de tv mee te nemen :D Betreft oogkontakt zoeken hele dag door om baasje in de gaten te houden deed wanda ook en ook waar ik was daar was zij..Ook mee naar werk ..vakantie enz...Als ik dan bv op camping naar toiletruimte moest liep ze trouw mee..wachten bij de deur tot ik er weer uit kwam..Heb ook niet zozeer een hond om te beschermen...waaks te zijn enz..

Met Wanda heb ik nooit een puptraining gedaan..Gewoon zelf trainen thuis en tijdens wandelen..Maar begrijp ik het goed dat het met een briard een "must" is? Ben groot geworden met honden...(duitse herders) en nog nooit naar training geweest..altijd gewoon zonder hulp.. Maar ben wel benieuwd naar jullie mening of dit ik ook kans van slagen heeft met een Briard? Wanda moest ik iedere dag borstelen...was kr bouvier (zat betreft voor grootouders schapendoes door heen) Kon je aan beharing zien als het iets langer was en aan haar grootte. Met trots wil ik dan ook even melden dat ik vaak complimenten kreeg van de trimster. (betreft vachtverzorging knipte ik zelf ook ietsjes...bv haren tussen tenen..oren en ogen ....maar voor de echte grote beurt ging ze naar de trimsalon... In de bijna 14 levensjaren van wanda waren dat 3 verschillende.(door verhuizing) en altijd compliment dat ze zo makkelijk was en dat ze er zo goed uit zag... betreft vacht..vaak kregen hun vooral bouviers..die al half in de klitten zaten...en heel nerveus ..bv poten weg treken ..heen en weer willen lopen tijdens wassen enzo... Ook dierenarts was altijd onder indruk ..dat ze ondanks leeftijd zo goed er uit zag.. Mijn verzorging was dus...zoals boven geschreven..het deels bijknippen..en borstelen en kammen iederen dag.. En door de hangende oren...ook vaak daar schoonmaken enz..Dit alles...als ik iedere dag deed..nam denk incl het ook leuk maken dus spelletjes of koekjes verdien voor goed gedrag denk ongeveer 20 minuten tijd.... Wat moet ik me voorstellen bij een Briard? betreft vachtverzorging? en hoeveel anders dan zoals met wanda?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

johanna68 schreef::D Thanks wilm@...Op zich...lijkt zoals je beschrijft het opvoeden wel iets als Wanda...vooral de eerste jaren stuiterbal...behalve wanda was gewoon dol op iedereen..en iedereen kon aaien..Ze zou bij wijze een inbreker nog aflebberen als dank om de tv mee te nemen :D Betreft oogkontakt zoeken hele dag door om baasje in de gaten te houden deed wanda ook en ook waar ik was daar was zij..Ook mee naar werk ..vakantie enz...Als ik dan bv op camping naar toiletruimte moest liep ze trouw mee..wachten bij de deur tot ik er weer uit kwam..Heb ook niet zozeer een hond om te beschermen...waaks te zijn enz..

Met Wanda heb ik nooit een puptraining gedaan..Gewoon zelf trainen thuis en tijdens wandelen..Maar begrijp ik het goed dat het met een briard een "must" is? Ben groot geworden met honden...(duitse herders) en nog nooit naar training geweest..altijd gewoon zonder hulp.. Maar ben wel benieuwd naar jullie mening of dit ik ook kans van slagen heeft met een Briard? Wanda moest ik iedere dag borstelen...was kr bouvier (zat betreft voor grootouders schapendoes door heen) Kon je aan beharing zien als het iets langer was en aan haar grootte. Met trots wil ik dan ook even melden dat ik vaak complimenten kreeg van de trimster. (betreft vachtverzorging knipte ik zelf ook ietsjes...bv haren tussen tenen..oren en ogen ....maar voor de echte grote beurt ging ze naar de trimsalon... In de bijna 14 levensjaren van wanda waren dat 3 verschillende.(door verhuizing) en altijd compliment dat ze zo makkelijk was en dat ze er zo goed uit zag... betreft vacht..vaak kregen hun vooral bouviers..die al half in de klitten zaten...en heel nerveus ..bv poten weg treken ..heen en weer willen lopen tijdens wassen enzo... Ook dierenarts was altijd onder indruk ..dat ze ondanks leeftijd zo goed er uit zag.. Mijn verzorging was dus...zoals boven geschreven..het deels bijknippen..en borstelen en kammen iederen dag.. En door de hangende oren...ook vaak daar schoonmaken enz..Dit alles...als ik iedere dag deed..nam denk incl het ook leuk maken dus spelletjes of koekjes verdien voor goed gedrag denk ongeveer 20 minuten tijd.... Wat moet ik me voorstellen bij een Briard? betreft vachtverzorging? en hoeveel anders dan zoals met wanda?
Als je duitsers en bouviers kan opvoeden dan lukt dat ook wel met een briard.
briardvacht is velen malen makkelijker dan een bouviervacht.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik vind het heerlijke honden. Mij moeder heeft ze (en heeft ook een paar nesten gefokt). We zijn erop verliefd geworden door mijn (waarschijnlijk) kruising bouvier/briard.

Ik vind het niet zulke moeilijke honden. Wel actief, leergierig. Ze willen graag wat doen (maar zijn eigenlijk nooit vervelend, ook niet als ze eens wat minder beweging krijgen). Werklustig, lief, knuffelig, waaks. Een oogopslag om verliefd op te worden :I:

Ik ben "vreemd" gegaan met de beauceron. Oa omdat ik die op shows langs dezelfde ring zag liggen ( vroeger zelfde ras, zelfde bouw onder al dat haar en daarom veelal dezelfde keurmeesters) en ze me heel erg aanspraken, maar ook omdat ik door problemen met mijn hand/pols niet nóg een kamhond wilde. En ik heb daar geen spijt van.

Toch weet ik bijna zeker dat er nog wel weer eens een briardje komt :I:. Zeker nu mijn eigen wolbaal en once-in-a-lifetime hondje er niet meer is. Ik word altijd vrolijk en blij als ik een briard zie lopen. Ze zijn zo blij, ze dansen zo mooi, die guitige lieve blik, zo baasgericht (dat vrolijk worden heb ik met veel haarballen overigens ;-) kan ook aan mij liggen)
Gek genoeg heb ik dat niet bij mijn ras van passie, de beauceron. Nouja, wel van heeeeeee een beauce, wat leuk!! maar beslist niet iedere beauceron spreekt mij aan.

Overigens hoor ook ik van veel mensen minder goede ervaringen met briards dat moet gezegd. Mijn persoonlijke ervaring is dus erg goed. En ik denk ook dat als je een bouvier of duitse herder kunt opvoeden, een briard zeker niet ondoenlijk is. Mogelijk zijn ze wat gevoeliger, dat zou kunnen. Dat is dan wel wat om rekening mee te houden. Maar dat geldt sterker voor de beauceron nog.

Ik denk dat je veel fokkers en honden moet gaan ontmoeten, want er is nogal wat kaf onder het koren denk ik.
Niet voor niets zijn er mensen met minder enthousiaste ervaringen. Maar ze zijn er dus ook met veel liefde voor het ras, mijzelf incluis!

Veel succes met je zoektocht, de Winner is altijd een leuke show om rassen te bekijken en liefhebbers te ontmoeten. Maar je hebt denk ik meer aan gewoon wat honden/fokkers bezoeken en bijvoorbeeld mee gaan op wandelingen. Ik hoop dat je net zo'n bijzondere hondenvriend zult vinden als Wanda voor je was.

Ons Saartje briardje:
Afbeelding

Ze leeft niet meer....net als mijn Bons Bolletje. Een heel groot gemis.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Wat dacht je van een Schapendoes :mrgreen:
johanna68
Zeer actief

Wanda was kr bouvier..had een heel klein beetje schapendoes in bloed...Ja vind ik ook leuk..Trouwens wat een mooie woordenkeus Madelief

once-in-a-lifetime hond

Ben nog oriënteren betreft alles...Omdat er nog geen hond in zicht is ga ik wel in overleg met rest van gezin...wat zien hun zitten en vinden hun leuk..Uiteindelijk maak ik de keus..Het is zeker de bedoeling een braird fokker te bezoeken
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

nathalie71 schreef:Wat dacht je van een Schapendoes :mrgreen:
Morgen komen er twee doesjes op bezoek bij Johanna. :D
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Hilly45 schreef:
nathalie71 schreef:Wat dacht je van een Schapendoes :mrgreen:
Morgen komen er twee doesjes op bezoek bij Johanna. :D
Hahahaha Jazeker...dacht zeg niks maar idd...morgen 2 op bezoek..heb er zin in...
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Leuk!!!!Veel plezier!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik dacht inderdaad ook al aan de Schapendoes. Niet zozeer omdat ik er zelf een heb. Maar gewoon door t verhaal heen.
Leuk dat je er vandaag 2 gaat ontmoeten!
Ik ben ooit zo goed om hele verhalen te schrijven waarom een bepaald ras nou juist de keuze zou moeten zijn.
Maar de Schapendoes is een stuk kleiner dan de Bouvier en de Briard, maar heeft qua uiterlijk weer wel wat weg van allebei...
Vachtverzorging is altijd een ding, maar als ik kijk naar Yara, dan ben ik daar (uiteraard met de goede kammen enzo) ongeveer 3 kwartier per 2 a 3 weken mee bezig. De ene Schapendoes vacht heeft wat meer onderhoud nodig dan de andere, maar dat hou je sowieso wel.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

idd krijg vandaag bezoek van Hilly en Sam en vriendin Oona...karakter schapendoes trekt me ook..idd het zit net betreft grote dat ik twijfel maar kr kan ook..Heb een leuke gezien...kr schapendoes / golden retriever...
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

johanna68 schreef:idd krijg vandaag bezoek van Hilly en Sam en vriendin Oona...karakter schapendoes trekt me ook..idd het zit net betreft grote dat ik twijfel maar kr kan ook..Heb een leuke gezien...kr schapendoes / golden retriever...
Yara haar broer is te groot voor een schapendoes (hij is 54 cm, terwijl de max 50 cm is). En reuen zijn over het algemeen wat groter dan de teefjes...
En qua karakter zijn ze echt zo leuk! Ik wil niet meer anders!

Edit: veel plezier vanmiddag!
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Had al ergens anders in topic gezet maar deze trekt me erg wel

Afbeelding

Is dus kr..schapendoes/golden retriever

Alleen weet ik niet of het reu of teef is..Als ik een keus zou hebben ga ik liever voor een teefje..en deze heeft blauw bandje om maar er zijn ook met geel om dus of het iets over geslacht zegt?
johanna68
Zeer actief

:D Inmiddels 2 doesjes op bezoek gehad...oh ja..hilly was ook mee. :LOL: Wat leuk gewoon lekker vertrouwd een hond in de kamer. We hebben een wandeling gemaakt..waar ze wel van genoten... En Sam ...tja...op zijn Sam manier denk ik? Deed net alsof hij hier al vaker was geweest. Na zijn eerste koekje had hij de boel (mij) wel onder controle...kont tegen me aan..of neus onder mijn hand of iets dergelijks..is eigenlijk..ben wel weer aan een koekje toe.. :lol1: Was erg leuk..En Oona die alleen durft als Sam ook durft..maar op laatst toch wel even bleef staan om te genieten van een rugkriebel.. Het was gezellig.. Betreft karakter ...zo leuk een schapendoes..en zitten denk ik ook geen nadelen aan verder behalve ..het is mijn eigen..denk door vorige honden..ik zou ze graag nog een stukje groter zien..
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

https://www.facebook.com/#!/pages/Bouvi ... 7029943587
Johanna .
Is dit niets voor je , 2 bouvierpups in het dierenasiel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”