Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hondje wil niet eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Malti
Vaste gebruiker

mijn hondje wil niet eten

Ongelezen bericht door Malti »

hoi
ik heb sinds vrijdag een malthezer chanelle en die wil maar niet eten, nou ja ze eet wel af en toe eens iets maar maar een heel klein beetje
als ik het in mijn hand geef dan gaat het nog maar als ik het in haar etensbak doet dan komt er helemaal niks meer van
ik geef haar droogvoer had vandaag vlees voer gaan halen en over het algemeen lusten honden dat veel liever maar dit ook niet :cry2: :cry2:

ik ben beetje ten einde raad iedereen zegt als ze honger heeft zal ze wel eten maar ik voel het aan als een soort protest omdat ze nu bij een ander baasje is
:zwaai:
Silv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Silv »

ik herken dit heeel duidelijk. Vesta is ook een slechte eetster. toen ze loops moest worden was het echt drama. nu eet ze wanneer het haar uitkomt, ik geef haar s'ochtens en s'avond maar ze eet het op wanneer zij wil of soms niet. uit de hand eten deed ik ook maar ik besefte dta dit niet de oplossing is, net als andere lekkere dingen door het voer doen, dat lost ook niks op. ik probeer me niet te druk te maken en let goed op haar en weeg haar regelmatig.

heeft ze al gewisseld?
Groetjes van Sylvia en Vesta
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Ik zou wat meer met het hondje spelen, het wat spannender maken. Het hondje zat vorige week nog tussen haar vriendinnetjes en had haar bezigheid. nu zit ze bij een mevrouw die heel de dag over haar hoofdje aait. zorg eens voor wat meer beweging, een beetje de hondennatuur naar boven halen.
Malti
Vaste gebruiker

pardon hoor
maar waarom denkt u dat de hond de hele tijd op mijn schoot zit en ik nooit met haar speel
dit zijn wel heel erge uitspraken van u :kotz:
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Kijk uit dat het geen aandachttrekkerij is...
Mijn reu (toen nog in de pubertijd) heeft het voor elkaar gekregen om een week niet te eten omdat ik op dat moment met hem in een dominantiestrijd verwikkeld was :mrgreen:
Ik heb gewonnen en hij eet nu normaal.
Maak het eten niet interessanter dan dat het is, als hij niet eet, bak weghalen. Ze hongeren zichzelf heus niet uit. ;)
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Bowie
Actief

mechelaar_fan schreef:Ik zou wat meer met het hondje spelen, het wat spannender maken. Het hondje zat vorige week nog tussen haar vriendinnetjes en had haar bezigheid. nu zit ze bij een mevrouw die heel de dag over haar hoofdje aait. zorg eens voor wat meer beweging, een beetje de hondennatuur naar boven halen.
:roll:
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep at de eerste week dat hij bij mij was ook heel slecht. Bij hem kwam dat omdat hij domweg niet lekker in zijn velletje zat en moest wennen aan zijn nieuwe omgeving. Bij Joep is het vanzelf goed gekomen.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Ik denk ook dat het aandachttrekkerij is. Vaste tijden instellen voor het eten, de bak neerzetten, hond er bij en een kwartier met rust laten. Heeft de hond niet gegeten, bak zonder poespas weghalen en de volgende maaltijd is de hond de eerste weer. Geef tussendoor helemaal niets lekkers en let er op bij het uitlaten dat de hond niets van de straat schooit. Mopper niet op de hond als ie niets heeft gegeten, maar negeer het dier.

Vind je dat té eng (kan ik me ook best voorstellen hoor ;) ), speel en train dan veel met de hond en geef brokjes als beloning in plaats van lekkers. Of schaf een activity ball aan waarin je de brokjes doet.

Verse voeding kun je de eerste tijd iets lekkerder maken met een beetje fijngeraspte kaas, wat (niet-zoute) vleesbouillon e.d. Geef het vlees ook niet zó uit de koelkast, liever op kamertemperatuur. Maar ook hiervoor geldt: stel etenstijden in en laat het maximaal een kwartier staan.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Bowie schreef:Kijk uit dat het geen aandachttrekkerij is...
Mijn reu (toen nog in de pubertijd) heeft het voor elkaar gekregen om een week niet te eten omdat ik op dat moment met hem in een dominantiestrijd verwikkeld was :mrgreen:
Ik heb gewonnen en hij eet nu normaal.
Maak het eten niet interessanter dan dat het is, als hij niet eet, bak weghalen. Ze hongeren zichzelf heus niet uit. ;)
Het hondje is zopas uit zijn vertrouwde omgeving weggehaald en herplaatst, en ja het voelt zich hierbij niet goed. Dit gewoon afdoen als 'aandachttrekkerij' is hooghartig en geeft weinig blijk van hondenverstand.
Ten eerste heeft een hondje het recht op aandachttrekkerij. Een baasje moet een hondje veel aandacht geven.
Hier gaat het niet om de manier van eten geven, maar over hoe het hondje zich vlug aan zijn nieuwe situatie gaat aanpassen. Het hondje zal vanzelf gaan eten als hij zich goed voelt. Dit kan alleen door voor veel leuke verrassende omstandigheden te zorgen. Het leefde in een roedel, en zit nu alleen, dus het is aan het baasje om de taken van de roedel over te nemen. Dit vereist wat meer creativiteit dan het voer na 10 minuten weg te nemen, das misschien een methode van Martin Gaus, maar daar gaat het hondje zich niet beter mee voelen.

En dat gelul over die puberteit, ik word er moe van. Puberteitsproblemen zijn baasproblemen en geen hondproblemen. Doordat het baasje denkt dat alle basiscommando's gekend zijn, gaat hij veel te weinig belonen en het commando onvoldoende versterken. Dan gaat de hond minder luisteren, krijgt hij op zijn donder, en ja, dan is de hond de klust kwijt en luistert hij helemaal niet meer. Puberteit of baasje?
Bowie
Actief

ik heb mijn hond nog nooit op zijn donder gegeven.
ik wil hierbij alleen even aangeven dat je er niet teveel aandacht aan moet besteden.
Jouw opmerking, dat was pas hooghartig...
Malti
Vaste gebruiker

hoi
ik heb haar nu een weekje en het gaat goed, ze eet goed ze speelt met een beentje en ze voelt zich hier goed thuis
ik kan me geen betere hond voorstellen

groetjes

malti
Bowie
Actief

Malti schreef:hoi
ik heb haar nu een weekje en het gaat goed, ze eet goed ze speelt met een beentje en ze voelt zich hier goed thuis
ik kan me geen betere hond voorstellen

groetjes

malti
:ok:
Wat heerlijk voor jullie!
Veel plezier met haar.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”