Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup pakt continu spullen en rent dan hard weg

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

pup pakt continu spullen en rent dan hard weg

Ongelezen bericht door Luckyday »

Hey hey,

Ik loop nu tegen een vermoeiende puppie eigenschap aan van Belle beest. Als ik met haar naar buiten ga en de handschoenen van mijn opa liggen bijvoorbeeld een keer op de grond (of een schoen of wat het ook is) dan pakt ze die snel op en rent ze heel hard weg. Nja je snapt wel je kan nee zeggen of uh wat je ook wil dan rent ze alleen maar harder weg. Negeren is ook geen optie want dan blijft ze het doen. Binnen kan ik haar iig makkelijker te pakken krijgen als buiten (daarom lijn ik haar de laatste tijd ook wel meer aan). Maar ze vind het natuurlijk echt een spel dat je juist achter haar aan gaat. Hoe zouden jullie dit aanpakken want het is best vermoeiend (soms ook best wel grappig want ze wil gewoon spelen), maar ze mag niet zomaar alles pakken waar ze zin in heeft.

Help :engel: :engel:
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
kipo
Zeer actief

Re: pup pakt continu spullen en rent dan hard weg

Ongelezen bericht door kipo »

Aangelijnd naar buiten gaan en iets bij de hand houden waar ze wel mee mag spelen, maar dan wel samen met jou. Als het toch een keer gebeurt dat ze iets pakt en ervandoor gaat, zou ik, als het geen kwaad kan, weglopen, terug naar binnen, deur dicht. Zoek het maar uit, maar op die voorwaarden speel ik niet mee.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

eigen speeltjes mee naar buiten nemen en samen met haar daarmee spelen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Vooral er niet meer achteraan gaan rennen.
Of negeren/weg lopen als ze dat doet. Of een nog leuker spelletje verzinnen zodat ze naar je toe komt en dat wat ze vast heeft laat voor wat het is.
En in huis spullen gaan ruilen voor de net even wat lekkerdere snoepjes dan normaal?
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Grrr Puppy's! :boos:

Hmm advies. Ik zou er een filmpje van maken hoe hij er met opa's handschoenen vandoor gaat en dit dan op het forum zetten :cheer: Kunnen we mee genieten van die onuitstaanbare streken.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn pup sleepte altijd met mijn schoenen. Niet kapot maken, maar gewoon verplaatsen. Zodat als je pup voor de deur staat te piepen omdat ze moest plassen, ik eerst mijn schoenen moest zoeken :gvd:
Ik heb er een heel gedoe van gemaakt om het af te leren, maar op den duur de moed opgegeven. En ... toen stopte ze ermee. Als de baas er niet meer voor in beweging komt, is het niet leuk genoeg meer :LOL:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Inderdaad er niet achteraan gaan rennen, want dat is het leukste spelletje dat er bestaat natuurlijk. En niet boos worden of corrigeren, want dat zorgt er bij haar blijkbaar voor dat ze er gewoon mee vandoor gaat.
Ik zou een ander héél leuk speeltje pakken en daar zelf heel enthousiast mee gaan spelen. Zodra ze naar je toekomt om te kijken wat voor leuks jij hebt, haar flink belonen en uitnodigen om samen met jouw speeltje te gaan spelen. Natuurlijk ook weer uitgebreid belonen als ze het gevonden voorwerp loslaat (en het commando 'los' daaraan koppelen). Maar niet proberen dat voorwerp af te pakken, want daarmee maak je het een gewild iets.
Probeer haar in ieder geval duidelijk te maken dat het veel leuker is om naar jou toe te komen met haar voorwerp dan ermee weg te rennen, dat het leuk is om het naar je toe te komen brengen en dat jij nog veel leukere speeltjes hebt.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat hier heel goed hielp was een tennisbal of ander speeltje nemen en daar zelf heel overdreven vrolijk mee gaan doen. Binnen de kortste keer wou ze dan veel liever samen met mij en mijn speeltje en was het gejatte snel vergeten.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die van mij deden dat ook.

Pakten ze het op en dan zei ik oooohhhh heb je moois , laat vrouwtje eens kijken dan ...

En dan kwamen ze het trots brengen want dan kregen ze lekkers of we deden even spelen.

Ziva doet dat met haar 18 mnd trouwens nog steeds. :I:

Moya daarentegen rent ook weg van me, maar die heeft dan ook echt het sch*t aan mij.
Kan wel merken wie ze als baas heeft uitgekozen. Die komt bij mij ook niet van de lijn af.

Ik negeer t gewoon en als het echt echt niet mag ( zoals een paddestoel bijv ) dan wil een heel streng nee heel soms nog wel eens helpen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Dankjewel voor de adviezen :)!!
Ik lijn haar voortaan buiten aan totdat ik het weer wat onder controle heb en neem een ander favoriet speeltje mee zodat ik haar daarmee kan afleiden. Goede tip!!
En leren apporteren is natuurlijk ook heel fijn maar dat gaat minder snel dan bij lucky helaas ;).
Paisley schreef:Grrr Puppy's! :boos:

Hmm advies. Ik zou er een filmpje van maken hoe hij er met opa's handschoenen vandoor gaat en dit dan op het forum zetten :cheer: Kunnen we mee genieten van die onuitstaanbare streken.
hahaha zal ik doen :P
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Romy Smink Photography
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Spullen opruimen en als de wiedeweerga leren apporteren.
Die van mij komen gewoon alles brengen dat ze in huis op de grond vinden en wat geen hondenspeelgoed is. :I:
Dat :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Het commando 'los' aanleren.
Afbeelding
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

het commando los kent ze vrij goed en dat doet ze ook heel netjes. Ze bijt namelijk vrij veel nog en ik geef haar dan elke keer een botje of een speeltje wat daarvoor goed is maar als ze dan toevallig mijn kleding vast heeft en ik zeg los doet ze dat super maar ze heeft heel goed door dat als ze weg kan rennen met die handschoen dat dat niet mag en ik los kan zeggen wat ik wil maar ja ze is al weg..
Afbeelding
Romy Smink Photography
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Tara schreef:Spullen opruimen
dat dus, zoveel verboden spullen kunnen er buiten toch nooit liggen?
ranetje schreef:
Die van mij komen gewoon alles brengen dat ze in huis op de grond vinden en wat geen hondenspeelgoed is. :I:
jullie moeten nodig eens een niet uit zichzelf apporterende pup, dames :F: .
Ik woon op een boerderij met paarden met het hele gezin en mijn opa dus dat heb ik helaas niet altijd onder controle en ook een B&B. Dus mijn spullen zijn het ook vaak niet ;).
Afbeelding
Romy Smink Photography
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

:LOL:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
Inge O schreef:
Tara schreef:Spullen opruimen
dat dus, zoveel verboden spullen kunnen er buiten toch nooit liggen?
ranetje schreef:
jullie moeten nodig eens een niet uit zichzelf apporterende pup, dames :F: .
Stuur maar door. :mrgreen:
:lol1:
Naar mij mag ook :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Opruimen :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Principe van ruilen aanleren. Hier doe ik dat ook vaak met kijk eens en een opgestoken hand (als teken dat ik iets lekkers heb/ of een speeltje). Met een nee of correctie gaan ze juist van je weg, terwijl je juist willen dat ze bij je komen. En soms is het niet meteen afpakken ook heel belangrijk en doe ik opvoedkundig onverantwoord misschien, maar dan gooi ik veroverde object nog een paar keer weg en lok ik ze met dezelfde tactiek.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Idefix doet het ook, hij maakt er zelfs een kast voor open. Hij steelt een sjaal of muts van de kinderen. Staat nog even met sjaal in zijn bek te kijken of wij het wel allemaal zien om er vervolgens blij de tuin mee in te rennen. Mooiste vindt hij nog als allebei de kinderen achter hem aan gaan rennen in de tuin. Ruilen, ruilen roepen wij als ouders dan :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Luckyday schreef:het commando los kent ze vrij goed en dat doet ze ook heel netjes. Ze bijt namelijk vrij veel nog en ik geef haar dan elke keer een botje of een speeltje wat daarvoor goed is maar als ze dan toevallig mijn kleding vast heeft en ik zeg los doet ze dat super maar ze heeft heel goed door dat als ze weg kan rennen met die handschoen dat dat niet mag en ik los kan zeggen wat ik wil maar ja ze is al weg..
Dan hol jij de andere kant op.
Wedden dat ze komt? ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb altijd speeltjes bij mij die ik kan gebruiken om haar te lokken.
Als ze echt naar buiten moet voor alleen poepen/plassen dan lijn ik haar aan en spelen we alleen met haar eigen speelgoed. Dan kan ze ook niet van alles in haar bek pakken.

Al vind ik het apporteren en de manier van Angela ook goed, ik ga die ook eens proberen. :ok:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

ranetje schreef:
Hier ook :E:

Ik heb vanaf dag 1 heel enthousiast gedaan als ze wat oppakte, wat heb je voor moois? Met een hoog stemmetje en dan kwamen ze het laten zien, was het wat onschuldigs dan kregen ze het terug en anders ruilde ik het voor een speeltje. Misschien kan je zoiets proberen?

Doe mij ook maar zo'n niet apporterende hond Inge O :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Lunatic schreef:
ranetje schreef:
Hier ook :E:

Ik heb vanaf dag 1 heel enthousiast gedaan als ze wat oppakte, wat heb je voor moois? Met een hoog stemmetje en dan kwamen ze het laten zien, was het wat onschuldigs dan kregen ze het terug en anders ruilde ik het voor een speeltje. Misschien kan je zoiets proberen?

Doe mij ook maar zo'n niet apporterende hond Inge O :F:
Hier zijn we halverwege :lol1:
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben al druk aan het oefenen maar ze vind het toch echt minder interessant dan het bijvoorbeeld naar lucky brengen of zelf op strooptocht gaan dus dat word nog meer oefenen. Misschien met snoep dat ze het nog leuker vind
Afbeelding
Romy Smink Photography
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Luckyday schreef:Ik ben al druk aan het oefenen maar ze vind het toch echt minder interessant dan het bijvoorbeeld naar lucky brengen of zelf op strooptocht gaan dus dat word nog meer oefenen. Misschien met snoep dat ze het nog leuker vind
Voerbeloningen kunnen natuurlijk ook prima werken als ze daar gevoelig voor is. Maak het in ieder geval leuk om met het gevonden voorwerp naar jou toe te komen, dan valt dat kwartje vanzelf wel. Succes! :ok:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:ach ach.......alweer een geboren-apporterende-hond baas

kijk, dit is hier zo'n prachtig apporterend hondje (vanaf 0.50) maar je dacht toch niet dat enthousiast doen, ruilen of hoge stemmetjes haar ooit hebben laten apporteren als pup hè? en nu nog vindt ze de oefening prachtig, maar gewoon als spelletje of omdat ik het zo leuk probeer te maken moet ze wel in een erg goede bui zijn hoor - en dat is ze wat apportjes betreft meestal niet - en zo gaat het bij de meeste van mijn wartjes, pupje mafje incluis.
Blijft een erg leuk filmpje :D

Mijn teckels en Rana waren ook bepaald geen geboren apporteurs :mrgreen:

Door, net zoals hier boven beschreven is, alles wat ze vinden vanaf dag 1 te laten inleveren in ruil voor wat lekkers helpt.
In ieder geval voorkom je er mee dat de honden er een spelletje pak-me-dan van maken. :wink:
100% garantie kan niemand geven.
Bij mijn honden heb ik door zo te werk te gaan weinig problemen gehad.
Laatst gewijzigd door ranetje op 29 nov 2013 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:ach ach.......alweer een geboren-apporterende-hond baas

kijk, dit is hier zo'n prachtig apporterend hondje (vanaf 0.50) maar je dacht toch niet dat enthousiast doen, ruilen of hoge stemmetjes haar ooit hebben laten apporteren als pup hè? en nu nog vindt ze de oefening prachtig, maar gewoon als spelletje of omdat ik het zo leuk probeer te maken moet ze wel in een erg goede bui zijn hoor - en dat is ze wat apportjes betreft meestal niet - en zo gaat het bij de meeste van mijn wartjes, pupje mafje incluis.
Blijft een erg leuk filmpje :D

Mijn teckels en Rana waren ook bepaald geen geboren apporteurs :mrgreen:

Door, net zoals hier boven beschreven is, alles wat ze vinden vanaf dag 1 te laten inleveren in ruil voor wat lekkers helpt.
daarvoor moeten ze het natuurlijk wel eerst in de bek blijven houden en net dat is hier dus het probleem :F: .
Pakten jouw pups nooit iets vast? :80:

De rest ligt idd waarschijnlijk aan jou :lol1:
(Te) veel respect?
Of gewoon nooit dat spelletje meegespeeld :idea:
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Als ik de topictitel zo lees denk ik: leuke pup :E:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
ranetje
Zeer actief

Ha Kruimel53, maar die van jou pakken toch niet iets en rennen dan hard weg?
Of dat wel ...........

Want daar gaat eigenlijk over :wink:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik ben ook al weken bezig met leren apporteren. Hij laat het gewoon vallen, komt zijn snoepje halen en rent terug naar wat hij had :lol1: Verdomd moeilijk!

Manu rent soms nog steeds weg met bijvoorbeeld stokken GRRRR! Ik maakte de fout om direct "nee" te zeggen als hij een stok oppakte. Dan bleef hij stil staan met zijn kop laag en boevenogen en ging er als een haas vandoor. Nu probeer ik sinds een paar weken heel enthousiast te doen "wat heb je daar nou?" en dan komt hij trots met zijn stok aan. Zodra hij ziet dat ik het wil ruilen laat hij het een paar meter van tevoren weer vallen :mrgreen:
Och ik ben een waardeloos hondenmens :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”