Van de overkoepelende dierenartsen organisatie (KNMvD) heeft de Raad van Beheer te horen gekregen dat er in Nederland alleen rabiës vaccinaties geregistreerd zijn die gegeven mogen worden vanaf een leeftijd van 12 weken.
Wanneer u een hond naar België exporteert moet u na de vaccinatie nog minimaal 21 dagen wachten, dit betekent dat u honden pas op een leeftijd van 15 weken legaal naar België kunt exporteren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rabies en pups export
Moderator: moderatorteam
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
rabies en pups export
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: rabies en pups export
lang leve de illegale import dan maar...
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Nou zeg dat wel, en DNA profiel wordt ook verplicht straks... dat ze de broodfok en illegale import maar aanpakken uit al die oostblok landen...

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Es schreef:Van de overkoepelende dierenartsen organisatie (KNMvD) heeft de Raad van Beheer te horen gekregen dat er in Nederland alleen rabiës vaccinaties geregistreerd zijn die gegeven mogen worden vanaf een leeftijd van 12 weken.
Wanneer u een hond naar België exporteert moet u na de vaccinatie nog minimaal 21 dagen wachten, dit betekent dat u honden pas op een leeftijd van 15 weken legaal naar België kunt exporteren.
Apart dan dat bij uitgebreide controle in Calais bij de boot gewoon een rabiës enting v 21 dagen oud gezet met 8 weken geaccepteerd is. En niet eenmalig

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik had ook zo'n bestand in het Nederlands waar iig Nobivac en Merial in staan. Maar volgens de RvB en die dierenartsenclub is het niet in Nl geregistreerd voor zo jongInge O schreef:zeer vreemd want hier staat het al vol entingen waarbij enting wel jonger mag en die zijn toch echt ook wel bij jullie geregistreerd hoor : http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NRABOOL1AL2o.php

Maar wanneer was dat? Deze regel is pas nieuw hè, in van een paar dagen?crutz schreef:Es schreef:Van de overkoepelende dierenartsen organisatie (KNMvD) heeft de Raad van Beheer te horen gekregen dat er in Nederland alleen rabiës vaccinaties geregistreerd zijn die gegeven mogen worden vanaf een leeftijd van 12 weken.
Apart dan dat bij uitgebreide controle in Calais bij de boot gewoon een rabiës enting v 21 dagen oud gezet met 8 weken geaccepteerd is. En niet eenmalig