Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beslissen betreft ander hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Re: beslissen betreft ander hond

Ongelezen bericht door johanna68 »

bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef:sinds wanneer is iedere hond van eenzelfde ras ook hetzelfde?
ik ben aan mijn derde duitse herder bezig nu en die waren allemaal anders, van uiterlijk maar zeker ook van karakter.
mijn witjes leken ook niet op elkaar.

als je een reu neemt ipv een teef heb je meteen al verschil.
misschien zou je eens moeten proberen oplossend te denken, in plaats van alleen negatief.
dat scheelt al een heleboel treurnis.
Amen.
Heb heel wat bouviers gehad ,gekregen ,zelf gefokt en gekocht en er was er geen 1 hetzelfde ,net als ieder mens niet hetzelfde is .
Als vrienden dood gaan neem je ook weer nieuwe vrienden.Waarom.? Omdat vriendscheppen wat opleveren en toevoegen in je leven .
Dus niet te lang zeiken en miepen ga gewoon een andere hond halen waar je hart naar uit gaat , je gaat de vorige heus niet vergeten of tekort doen. Dat laatste doe je wel jezelf aan en das nie goe. :hmmm: :W: .

Had al geschreven BP...maar je hebt gelijk...en idd geen bouvier is het zelfde...En heb besloten voor een ander hond te gaan..Welk ras het gaat worden?? ga ik nog even uitzoeken..mss wel gewoon geen ras..geen idee..Denk dat ik door deze topic gewoon even bevestiging nodig had dat het niet raar is om er weer voor te gaan omdat ik 5 weken geleden echt nog 100% van mening was..nooit weer....en dan emotie leeg his..dan toch met emotie andere hondjes kijken..het is nog maar 5 weken geleden maar ..ach ben gewoon gevoelsmatig ff een stuiterbal die heen en weer knalt tussen alles..Maar ben wel klaar voor het rondkijken naar een ander hond :o ben nog steeds verlies verwerken van wanda maar in andere mate uiteraard..een ander hond kan alleen maar afleiding geven en zal dus geen vervanging zijn maar een nieuwe aanvulling . En met treuren of hondloos blijven ...krijg ik Wanda niet terug. Ach moest gewoon ff van andere hondenliefhebbers horen denk ik dat het normaal is en beetje weten hoe het bij hun ging betreft ander hond echt daadwerkelijk in huis...maar gaat helemaal goed komen..Heb nu ik besluit heb genomen er ontzettend veel zin in...nu juist me beheersen dat ik niet te hebberig ga worden en overhaast beslissing neem :D
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Luuk en Tessa zijn respectievelijk de derde en vierde middenslag Schnauzers hier in huis. De eerste 3 reuen kwamen ook uit dezelfde lijnen, gewoon omdat wij de honden uit die lijnen een heel fijn karakter vonden hebben. Toch waren ze alle 3 anders, ieder had/heeft hun eigen karakter. Tessa is heel anders dan de reuen, die valt wat dat betreft een beetje buiten de boot. Maar van alle 3 de reuen en nu ook van Tessa hielden/houden we zielsveel.

Toen onze 2e reu erg ziek werd en we wisten dat we binnen afzienbare tijd afscheid van hem moesten gaan nemen, zijn we al opzoek gegaan naar een andere hond, voor als hij er niet meer zou zijn.
Geen van onze honden zijn een vervanging voor de vorige. Allemaal zijn ze me even lief.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
johanna68
Zeer actief

Liesbeth schreef:Luuk en Tessa zijn respectievelijk de derde en vierde middenslag Schnauzers hier in huis. De eerste 3 reuen kwamen ook uit dezelfde lijnen, gewoon omdat wij de honden uit die lijnen een heel fijn karakter vonden hebben. Toch waren ze alle 3 anders, ieder had/heeft hun eigen karakter. Tessa is heel anders dan de reuen, die valt wat dat betreft een beetje buiten de boot. Maar van alle 3 de reuen en nu ook van Tessa hielden/houden we zielsveel.

Toen onze 2e reu erg ziek werd en we wisten dat we binnen afzienbare tijd afscheid van hem moesten gaan nemen, zijn we al opzoek gegaan naar een andere hond, voor als hij er niet meer zou zijn.
Geen van onze honden zijn een vervanging voor de vorige. Allemaal zijn ze me even lief.
Ja ik zie nu ook wel in dat schuldgevoel een misleidende gevoel was.....het was meer schuldgevoel betreft wat hier ergens anders in reactie gegeven werd... Zo wereldvreemd over je eigen hond haar leven moeten te beslissen...

En ik zal ook van een ander hond gaan houden..op een ander manier misschien..maar wel van houden..Merkte vandaag al verschil met mn "playdate" Toen ik die 2 weken na overlijden van Wanda haalde...irriteerde mij het na 2 uurtjes..Zelfs gevoel dat een duitse herder mijn type niet meer was..terwijl ik met dit ras groot ben geworden en altijd iets mee gehad heb..achteraf..grote mengeling van emotie..wanhoop en verdriet...Vandaag was Diesel weer hier...als hij mij ziet vreselijk hyper..wil de hele dag wandelen en spelen..Thuis doet hij dat niet omdat vrouwtje dat toch niet doet..Vandaag echt genoten..meer dan dat...2 keer naar park 1 keer naar een bos..in huis spelen..weer geschooier onder het eten :D ..Diesel zijn baasje gaf vorige keer aan dat ze het vreselijk vind als hij water ingaat..dan moet hij eerst drogen enz voor hij avonds in kamer mag..Maar we hebben zo genoten van het donderjagen in bos dat hij echt ook vies was...op terugweg langs park en voor ik het wist ..plons..diesel in het water :U: Mijn eerste reactie en klein gilletje..o.m.g en nu? En vervolgens heb ik de hele wandeling gelachen ...toch wel weer een stunt....neem ik preek van bazin maar voor lief :LOL: :LOL: Was mijn eerste keer dat ik weer zoveel lol had met een hond...gewoon lekker..volop genoten.....gaat me dus lukken...heb er zin in...laat maar komen....ben er wel klaar voor...

En i de onderschrift van renee heb ik in mn hoofd...die is zo waar
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Je hoeft je liefde niet te verdelen over meerdere honden hoor. Met een nieuwe hond komt er gewoon meer liefde bij! Schuldgevoel is niet nodig, een nieuw maatje kan nooit Wanda vervangen maar dat hoeft ook niet. Een nieuw maatje kan je wel weer een doel geven, vreugde brengen, samen genieten zoals je dat al eerder hebt gehad. Geef het een kans en stel je hart open voor een nieuwe hond....
johanna68
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:Je hoeft je liefde niet te verdelen over meerdere honden hoor. Met een nieuwe hond komt er gewoon meer liefde bij! Schuldgevoel is niet nodig, een nieuw maatje kan nooit Wanda vervangen maar dat hoeft ook niet. Een nieuw maatje kan je wel weer een doel geven, vreugde brengen, samen genieten zoals je dat al eerder hebt gehad. Geef het een kans en stel je hart open voor een nieuwe hond....
Idd ben ik nu ook van overtuigd...gaat zeker lukken..besefte vanavond dat als ikzelf weer een hond heb...niet meer hoef schooieren bij anderen om te lenen :U: Maar besefte ook...dat ik Diesel best ga missen....dus toch is er stiekem zelfs betreft Diesel toch al weer "iets"in me geslopen :ok: Dan gaat het helemaal met een eigen wel lukken..Trouwens ..als Diesel met andere honden kan...dan haal ik hem toch af en toe op...heb toch een zwakje voor hem
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

En dan is er toch ook nog een andere kleur Boef ?

dan heb je toch het zelfde ras maar lijkt deze er niet op.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Afbeelding
johanna68
Zeer actief

nou blonde is ook erg mooi idd....alhoewel als ik dan die zwartje er naast zie.. :I: maar even zien.. De jongste is vooral nog erg bezig..een boevier achtig doet hem denken aan wanda..Maar hij is nog maar elf jaar en soms heeft hij het er nog moelijk mee uiteraard. Op zaterdag sta ik soms in kantine en komt hij langs eten..normaal besteld hij frikandel maar nu bamischijf...frikandelen doen denken aan wanda...die kreeg namelijk ook altijd eentje.. Hij moet nog even van de gewoontes afkicken denk ik..Maar liet hem gisteren een foto zien van een pup..kr schapendoes/golden retriever..En die vond hij weer erg leuk..terwijl het voor mij best weer op wanda leek op een beetje meer witte vacht na..

Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wat een dotje op die foto!
johanna68
Zeer actief

idd...maar zo moeilijk in te schatten hoe groot ze worden..als het om kr gaat...wil wel graag een grote...niet super maar ook niet klein...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Beetje naar de pootjes kijken, de dikte geven wel wat aan.

Verstandig dat je toch weer gaat kijken naar een hond. Je moet toch door. En een hondloos huis is zo leeg he.
Je hart is groot genoeg om van nog een hond te houden. Om van nog 10 honden te houden zelfs.
Honden zijn nu eenmaal gemakkelijk om van te houden. En dat doet niets af aan jouw gevoel voor jouw vorige hond(en).
Het verdriet gaat er niet sneller door weg, duurt er ook niet langer door. Maar je hebt tenminste afleiding.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
johanna68
Zeer actief

iones schreef:Beetje naar de pootjes kijken, de dikte geven wel wat aan.

Verstandig dat je toch weer gaat kijken naar een hond. Je moet toch door. En een hondloos huis is zo leeg he.
Je hart is groot genoeg om van nog een hond te houden. Om van nog 10 honden te houden zelfs.
Honden zijn nu eenmaal gemakkelijk om van te houden. En dat doet niets af aan jouw gevoel voor jouw vorige hond(en).
Het verdriet gaat er niet sneller door weg, duurt er ook niet langer door. Maar je hebt tenminste afleiding.
idd...heb een mailtje gezonden dus benieuwd of dit een reu of teefje is... Betreft blauw lintje...maar er zat ook een foto bij met geel lintje dus ff afwachten en wil graag weten hoe de ouders zijn betreft karakter
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nou, ben benieuwd!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
johanna68
Zeer actief

het is een reu...maar zijn nog wel teefjes...maar .....even goed nadenken.... :denken: best allemaal moeilijk
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”