Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn nieuwe hond eet zo slecht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MarjoleinM
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Labradoodle
Aantal honden: 1

Mijn nieuwe hond eet zo slecht

Ongelezen bericht door MarjoleinM »

Sinds 6 weken hebben we een 3 jaar jonge Lhasa Apso die niet goed lag in de roedel bij de fokker en daarom herplaatst is in een gezin waar hij "enig hond " is. Bij ons dus. Bij de fokker kreeg hij prins brokken en smuldier.

Ik heb hem nu 5 weken op KVV gezet (carnibest, smuldier, lotgering) maar ik gooi meer weg dan dat hij eet. Sinds een paar dagen weer op Prins gezet. Hij heeft twee dagen gegeten van de brokken maar nu neemt hij weer niks.
(Hij eet wel de beloningen die hij krijgt bij de clickertraining die ik volg op een hondenschool.)

Ik weet niet wat wijsheid is.
Het liefst heb ik hem op KVV. Ik probeer er geen aandacht aan te geven maar ik vind het wel vervelend. (Hij is bij de dierenarts geweest maar behalve wat tandsteen is er niets aan de hand).

Gewoon maar weer kvv aanbieden en weghalen na 30 minuten? En het dan bij 1 merk houden? Of nu juist doorgaan met de brokken?
Zou het nog stress kunnen zijn van de verhuizing? Bij de fokker at hij wel.

Iemand tips?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe hond eet zo slecht

Ongelezen bericht door sirene »

Geef je niet te veel of te vaak ?
Ik vind 30 min laten staan nog lang. KVV is normaal binnen een minuut op. 5 min zou ruim voldoende moeten zijn.
Het kan best stress zijn maar na 6 wkn zou hij toch wel gewend moeten zijn. Of is hij ook erg gestresst ?
Als er niks medisch is, en hij is gezond, vrolijk en levendig zou ik gewoon 1x per dag aanbieden en na 5 min weghalen. Volgende dag weer een kans.
Als je liefst kvv wil geven (dat zou ook mijn voorkeur hebben) zou ik dat geven en verder niks (behalve bij training dan).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Wat at hij bij de fokker?
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Ik zou als ik jou was de hond gewoon 1 merk aanbieden en niet elke keer wat anders. Ook na 10 min weghalen en 's avonds nog een keer proberen. Als hij weer niet eet jammer volgende ochtend weer een kans.

Een hond kan sowieso een week zonder eten al zal dat niet heel fijn voelen voor jezelf als je hond zo lang niet eet.

De aanhouder wint zeggen ze he!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

En wat als je smuldier even opwarmt?

Dat was in ieder geval wat hier hielp. (moet je natuurlijk niet pens opwarmen in de magnetron, of je moet niet kunnen ruiken ;-) )
MarjoleinM
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Labradoodle

Ongelezen bericht door MarjoleinM »

Ik ben nu wat strenger en haal het eten eerder weg. Geef ook minder per keer zodat ik niet zoveel hoef weg te gooien.
Bied het dan wel 3 keer aan per dag i.p.v. 2 keer. Hij eet nu 2 dagen wat beter.
Voor a.s.woensdag toch een afspraak bij de DA gemaakt want hij verliest nu echt gewicht.
Ik wil gewoon zeker weten dat er lichamelijk niets aan de hand is.
Ik zal het opwarmen ook gaan proberen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik zou zeker eerst naar zijn gewicht kijken, ja. Sommige honden zijn nu eenmaal kieskauwen. In een groep valt dat niet op, want daar hebben ze wel geleerd eieren voor hun geld te kiezen, maar als je toch enig kind bent... ;-) Wanneer er lichamelijk niks aan de hand is zou ik hem een poosje op half rantsoen zetten.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Bij lola was de oplossing voor het slechte eten om gewoon veel minder te geven. Nu duikt ze altijd vol overgave in dr bak en kan ik gewone brokken zelfs als beloning gebruiken :ok:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik denk dat je hondje bij de fokker wel goed at omdat hij daar omringd was met andere honden. Ook al heeft een hond weinig honger - hij vind het toch vaak wel vervelend als zijn eten wordt ingepikt door een andere hond. Opeten dan maar, denken ze.

Mijn hond is ook een héél kieskeurige eter. Ze is nu krap 1 jaar en het is altijd een uitdaging geweest om haar genoeg te laten eten om te groeien. Een gouden tip heb ik niet, omdat iedere hond anders is. Bij mijn hond werkt het wel om mijn hond wat te laten doen voor haar eten. Dat is 'spannender' dan het zomaar aangeboden krijgen in de bak. Ik werk ook wel eens met een voerdummie, en dat werkt op sommige dagen heel goed. Uitleg hierover is te vinden in subforum "Opvoeding" bovenste topic.
Soma gooi ik iets lekkers door haar eten, zoals het sap uit een blikje tonijn, wat yoghurt of vleesjus. Als ik van merk wissel, dan eet ze meestal een paar dagen redelijk, en dan stopt ze er weer mee en eet ze gerust twee etmaal helemaal niets.
Verder geef ik mijn hond vaak hapjes van tafel. Als het om menseneten gaat, lust mijn hond gek genoeg heel veel, aardappels, rijst, zuurkool, pasta alle soorten vlees etc.
Maar hondenvoer betreft haalt ze haar neus voor op :oohja:

Kirry schreef:Wat at hij bij de fokker?
Hoe kun je dat nou vragen als je de begin post gelezen hebt?
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Kan het ook zijn dat hij, ondanks dat hij bij de fokker niet goed in de groep lag, zich als enige hond niet fijn
voelt en het gezelschap van een andere hond mist? Als ik het zo lees, is hij nooit zonder roedel geweest.
Groetjes, Marjan
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”