Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden los krijgen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Honden los krijgen

Ongelezen bericht door Ήυs »

jveen schreef:een breakstick werkt t mooiste maar valt waarschijnlijk erg tegen als je alleen bent.
ik heb hier ooit eens een kwartiertje met 2 teven die elkaars oor vast hadden ondeer mijn oksels gezeten, wachtend tot de dames zouden overpakken/lossen
Haha ik zie het voor me.

Ik heb vorige week een kwartier op het strand gezeten omdat een hondje een bal af pakte van een andere hond uit de groep en ik dacht dat ik alla Cesar Milan die wel even uit zijn bek zou pakken :pffff:

Na serieus een kwartier bleef het beest de bal zo stevig vast houden dat ik me bedacht, oke... Dit ga ik de komende weken met hem trainen op een leuke manier met koekjes ofzo, want dit heeft totaal geen zin :hmmm: Maar we waren allebei koppig genoeg. Als er geen andere honden bij waren had ik waarschijnlijk nog blijven zitten ook :LOL: klote beest :mrgreen:
Ήυs
Zeer actief

Bink2009 schreef:
Fafo schreef:
Melissa schreef:Halsband aansnoeren zodat ze naar lucht moeten happen. En vooral rustig blijven!
Ja ik ben altijd uiterst zen :mrgreen: Maar die halsbanden was ik zelf nog niet eens op gekomen. Maar vind ik wel een goeie eigenlijk.
En als er een geen halsband om heeft en je hebt toevallig hulp kan je altijd nog een riem gebruiken zodat er een aan de halsband opgehangen wordt en de ander aan de riem.
Ja ik heb zelf altijd riemen bij. Maar de meeste honden hebben altijd wel een halsband om.
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:Ooit in de tekkelkennel twee reuen (Ansfrid en Moos) opgetild die in elkaar hingen en niet van plan waren los te laten. Dat moet je meteen ophijsen want anders hangt de rest van de troep er in.
Bon. :mrgreen:
Op mijn gemakje met mijn vrachtje teruggedribbeld richting woonhuis waar de eigenaresse net buiten met stukken brood de koekenpan aan het uitvegen was. Ze kijkt een keer, overziet in één klap de situatie, zegt "Moos" en klonkt vól Moos met de koekenpan tegen zijn harses :LOL: . Moos laat van schrik meteen los en ik laat op mijn beurt Moos los die ter aarde stort, helemaal beledigd :mrgreen:

Maar goed, ik kan me zo voorstellen dat uit wandelen gaan met je koekenpan wellicht wat veel gevraagd is :cool2:
Hahaha geweldig! Nee, ik heb geen koekenpan bij tijdens het wandelen :LOL: Kan er wellicht één in mijn bus leggen. Als het dan weer zon situatie is als vandaag loop ik even door naar de bus, want die stond vlakbij om vervolgens met een koekenpan terug te komen :LOL: Lijkt me erg grappig.

Al moesten de eigenaren vandaag ook wel lachen om het feit dat ik de twee honden met een van hun het water in bonjourde.

Die doorweekte kopjes van die honden ook daarna. Eerst vannschrik spartelend naar de kant met van die grote verbaasde ogen om vervolgens aan de kant samen helemaal doorweekt verbijsterd naar de baasjes te kijken :LOL:
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Wurgen werkt het beste.
Je heb ze ook meteen onder controle daarmee, mochten loslaten en daarna jou willen pakken.
Het ziet er niet leuk uit en dat is het ook niet, maar de andere genoemde opties ook niet.
Al kan het met vrij lange honden moeilijk zijn, want alleen de voorpoten van de grond werkt vaak niet. Dan spannen ze gewoon de boel aan en gaan op hun achterpoten staan.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Oogje aan dun touw/koord oid, om de nek, wurg koord van maken door einde door het oogje of lus te halen (kan bij wijze van spreken van riem of schoenveters) en lucht er uit. Ze moeten vanzelf ademen.

Trappen, roepen/schreeuwen heeft vaak juist als effect meer stress, adrenaline en juist NIET los laten maar meer vast houden, kwaaier.

Ook als ze dan los komen hoef je niet bang te zijn om direct zelf gebeten te worden. Ze zijn wel ff kalm :-)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Badu schreef:Cairnbroers hebben weleens een verschilletje van inzicht... één optillen aan heupjes tot ze loslaten werkt over algemeen beste. Op andere manieren ook wel geprobeerd maar dat leverde altijd gaatjes op... bij mij :schrik:
Werkt meestal, maar helaas in het verleden ondervonden dat dat niet altijd zo is. Lang geleden, maar Rottie van buren klapte op Tagor en liet niet meer los. Mijn moeder kon weinig, want ze stond ook nog met Jari aan de riem (toen nog puppy, dus écht wel een paar jaar geleden).
Buurman was gelukkig erg sterk en had lef. Enige wat toen hielp was de keel van zijn hond dichtknijpen. Drastisch, maar vrees dat Tagor anders meer dan een paar gaatjes had opgelopen.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

kleine2758 schreef:Wurgen werkt het beste.
Je heb ze ook meteen onder controle daarmee, mochten loslaten en daarna jou willen pakken.
Het ziet er niet leuk uit en dat is het ook niet, maar de andere genoemde opties ook niet.
Al kan het met vrij lange honden moeilijk zijn, want alleen de voorpoten van de grond werkt vaak niet. Dan spannen ze gewoon de boel aan en gaan op hun achterpoten staan.
wat moet je dan doen?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wanneer de ene hond duidelijk de ander staat te slopen: Niet trekken, maar duwen. Pak de agressor achter de oren of bij de halsband en probeer hem op zijn slachtoffer te duwen. Voor mijn part ga je er met je hele gewicht op liggen. Uiteindelijk laat hij los. Je voorkomt dan dat er gescheurd wordt aan het slachtoffer.

Wanneer twee honden bakkeleien en ze elkaar wel aan lijken te kunnen, dan zou je gewoon weg kunnen lopen. Meestal is de lol van het knokken dan wel af. Daarna alle trucjes als water, draaien aan ballen, blazen in oren of whatever toepassen.

Maar wat mij betreft is er verschil tussen een knokpartij en het molesteren van een andere hond.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 02 dec 2013 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

kleine2758 schreef:

Reken maar dat ik Zen helemaal van de grond krijg als ik boos wordt en de situatie ernaar is.. Als ie recht op staat staan we oog in oog

Mijn Boeboe :I:

Enneh, wurgen ja
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toch met pistool op zak gaan lopen :mann:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:Ik geloof dat ik maar een stroomstootwapen ga kopen :ugh:
Lijkt me ook een prima optie. Hoe groot is zo'n apparaat, steek je dat makkelijk bij je?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Toen Cas een keer aan het knokken was met een Tosa Inu hebben we ze aan hun staarten
bij elkaar weggetrokken.
Weet niet of het handig is maar het werkte wel :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Suske schreef:Toen Cas een keer aan het knokken was met een Tosa Inu hebben we ze aan hun staarten
bij elkaar weggetrokken.
Weet niet of het handig is maar het werkte wel :engel:
Zo stonden dochter en ik eens met onze knokkende dames herders in het park. Later ontdekten we een betere methode: gewoon in tempo weglopen. Zo wat waren die weer snel naast ons. :mrgreen: :mann:
Afbeelding
Neeltje
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nanna schreef:
Rosita Compagner schreef:
Nanna schreef:Ik geloof dat ik maar een stroomstootwapen ga kopen :ugh:
Lijkt me ook een prima optie. Hoe groot is zo'n apparaat, steek je dat makkelijk bij je?
Afbeelding

Zou dat werken?

Is wel erg handig om dan bij je te hebben :ok:
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Hebben jullie dan allemaal zo vaal vechtende honden gezien die vasthielden? Ik heb dat nog nooit meegemaakt... *even afkloppen*. Ik word een beetje bang van dit topic :schrik:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Daantje_ schreef:Hebben jullie dan allemaal zo vaal vechtende honden gezien die vasthielden? Ik heb dat nog nooit meegemaakt... *even afkloppen*. Ik word een beetje bang van dit topic :schrik:
Ik ook niet hoor. Alleen een hoop haren die rondvlogen. Gelukkig nog nooit echt vasthouden
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Daantje_ schreef:Hebben jullie dan allemaal zo vaal vechtende honden gezien die vasthielden? Ik heb dat nog nooit meegemaakt... *even afkloppen*. Ik word een beetje bang van dit topic :schrik:
Gelukkig nog nooit meegemaakt.
Wel twee keer knokken waarbij op tijd werd ingegrepen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

hier vorig jaar november 2 vechtende teckel reuen die in elkaar hingen en niet loslieten, we dachten slim te zijn door ze in het water te gooien , wandelmaatje een teckel vast en ik de andere en 1, 2 , 3 gooien .. alleen ging ik mee het water in.. tot mijn middel nat, maar het vechten was over.. :roll:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fafo schreef: Fay is ook zo'n vasthouder. Hier in huis gooien we er een emmer water over.
Heb je dan eigenlijk altijd zo'n emmer water klaar staan ergens? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het niet echt opschiet als je eerst die emmer nog moet pakken en gaan vullen bij de kraan, voordat je hem over Fay heen kunt gooien...
Serieuze vraag trouwens hoor. :wink:

Ik denk dat wurgen door middel van een snel gemaakte strop van een riem, of een jachtlijntje zonder stop, het beste werkt.
Opties als ballen draaien en andere dingen die je aan de achterkant van de agressieve hond moet doen kunnen in mijn ogen nogal snel tot schade aan jezelf leiden doordat zo'n hond die loslaat zijn agressie ineens naar jou verplaatst.
Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, zo'n situatie. Hopelijk blijft dat zo.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb pasgeleden op training zo'n voorval gehad. Grote stabij reu had Beau in zijn nekvel te pakken en hield vast. Beau had hem niet vast en aanval was ook in Beau's rug dus was echt van één kant. Ik heb die reu opgetild aan z'n achterlijf en toen hij probeerde over te pakken heb ik hem weggetrokken en heeft m'n instructrice Beau onder die hond weg getrokken.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb serieus nagedacht over zo'n stroomstootwapen nadat Senghe tussen de kaken zat van een kangal.
Ik kan alleen nergens vinden of de hond die vastgehouden wordt ook een optater krijgt via de bijter.
Ze zeggen dat als mensen elkaar vasthouden en de voorste in rij raakt het schrikdraad aan, dat de voorste niks voelt.
Of dat waar is weet ik niet.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Hahahaa, dit doet me denken aan onze bouvier, toen ze nog een ieniemienie pup was brak de herder van onze overburen los, die dook gelijk op onze pup, mijn man werd zo vreselijk kwaad dat hij de herder een enorme knal op zijn kop verkocht met zijn knokkels, het gevolg ervan was dat elke keer als we die hond tegen kwamen het dier plat op zijn buik ging liggen, zijn vrouwtje snapte er helemaal niets van.
Twee jaar later dacht onze boef, wacht eens jij hebt nog wat te goed van mij en hapte het arme dier keihard in zijn kont.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie heeft in zijn jongere jaren best wat geknokt. Hem pakte ik achter zijn oren en dan kon ik hem er goed vanaf halen. Hij werd overigens vaak aangevallen en begon zelden uit zichzelf, maar was niet te beroerdt om er vervolgens een flinke partij van te maken. Hij heeft nooit een hond flink vastgehouden of verscheurd of verwond.

Pasha en Zaba hebben 2x in elkaar gehangen met maar 1 doel; elkaar afmaken. De eerste keer was boven en heb ik 1 kop tussen een deur vastgezet. Verder weet ik niet meer hoe ik dat opgelost heb. Maar het was gelukt. De tweede keer was Zaba bezig Pasha te verscheuren. Ik heb Zaba gewurgd, mijn moeder heeft Pasha gepakt en toen Zaba los liet heb ik haar naar buiten gegooid.

De mechelaar die op Pasha dook heb ik een trap verkocht en toen ze zich omdraaide(vast om mij te pakken) heb ik haar aan haar staart richting bazin gezwiept, die niks deed en toen pakte ze Ushi. Toen werd ze pas aangelijnd.

Als het mijn eigen honden betreft, denk ik er niet aan dat ik ook gewond kan raken. Bij twee vreemde wel.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vaak helpt achterpoten optillen uiteindelijk wel heb ik het idee alleen heb je wel een probleem als de hond dan gaat schudden, dan moet je eigenlijk nog iemand bij de keel hebben die de kop stabiel houd en in de tussentijd dicht knijpen datwas in ieder geval bij Ben wel effectief genoeg. Ook toen logeer bullterrier mijn konijn tussen haar kaken had. (optillen)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bunker had een keer Tank vast en die heb ik vol tussen zijn ogen gestompt :piew: ik ben nog nooit in paniek geraakt maar toen was ik echt :Q: sindsdien hangt er hier in huis in de gang een breakstick en neem die ook altijd mee als ik ga wandelen en ik heb hem al meerdere keren kunnen uitlenen aan mensen met vasthangende honden :mrgreen: (en nee bij mijn eigen honden tot nog toe nooit hoeven te gebruiken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie71 schreef: Zou dat werken?

Is wel erg handig om dan bij je te hebben :ok:

Ja. Je hebt ze nog wel kleiner, vermomd als mobiele telefoon. Het mag alleen niet :tongue:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb het nog nooit meegemaakt en wil dat graag zo houden maar je kunt weleens de verkeerde tegenkomen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Brigitte schreef: hangt er hier in huis in de gang een breakstick
Dat is nog een heel gedoe om die op de juiste manier te gebruiken. Ik heb een paar keer gelezen en de filmpjes bekeken hoe te gebruiken en bedacht dat het toch niets voor mij is. Nu ben ik opzoek naar iets anders :oeps:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Strot dicht drukken en rustig blijven hoe lastig dat ook is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

malinois schreef:Strot dicht drukken en rustig blijven hoe lastig dat ook is...
Hoe kan je dat dan het beste doen? Muis van je hand ongeveer achter de oren en vingers in hals en dan knijpen?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”