Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trainingssnack
Moderator: moderatorteam
-
billy20
- Actief
- Aantal honden: 2
trainingssnack
Ik ben een beetje aan het uitvinden welke trainingssnack mijn honden helemaal het einde vinden. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken dus voor welke trainingssnack doet jouw hond alles?

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Re: trainingssnack
ligt eraan hoe de pet staat en het ligt er ook aan wat we gaan doen en hoe de moeilijkheidsgraad is maar rodi worst doet het hier wel lekker, gedroogde long, gedroogde lever etc.
Ik kan wel vinden dat het snoepie wat ze krijgen een beloning is maar het is altijd af te wachten of hun dat ook zo vinden.
Ik kan wel vinden dat het snoepie wat ze krijgen een beloning is maar het is altijd af te wachten of hun dat ook zo vinden.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik wissel hier heel erg veel, zo blijft het ook een verrassing.
De ene keer is het gedroogde kippenhartjes/lever, of runderlong/hart/nier, gedroogde witvis is ook altijd goed. Soms pak ik ook kaas of worst.
De ene keer is het gedroogde kippenhartjes/lever, of runderlong/hart/nier, gedroogde witvis is ook altijd goed. Soms pak ik ook kaas of worst.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
tineke
gerookte kipfilet of gedroogde long.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Rodiworst, gedroogde kipfilet, long en pens, "gewone" brokjes.
Kaas hoef ik hier niet mee aan te komen.
Kaas hoef ik hier niet mee aan te komen.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik wissel: Gelderse worst, kaas, kipfilet, frolic, rodiworst en soms 's ochtends gewoon dr ontbijtbrokken 
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Slagroom is een topper hier, maar een bus slagroom is niet praktisch om in je zak mee te nemen.
Gedroogde kipfilet of eend van Boxby
Kaas
Brokjes (proefverpakkingen, en ik heb net een zak Simpsons premium besteld nav een proefzakje)
Rodiworst
En ik haal heel soms een soeppakket met soepballetjes stukjes rundvlees en een mergpijp - voor de soepballen en stukjes rundvlees doet hij bijna alles
Gedroogde kipfilet of eend van Boxby
Kaas
Brokjes (proefverpakkingen, en ik heb net een zak Simpsons premium besteld nav een proefzakje)
Rodiworst
En ik haal heel soms een soeppakket met soepballetjes stukjes rundvlees en een mergpijp - voor de soepballen en stukjes rundvlees doet hij bijna alles
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Knuffel van mama 
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Safari
Knakworst.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Rookworst, kaas, gedroogd spul.
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Van alles! Afwisseling in je beloning is belangrijk. Zelf train ik met knakworst, rodiworst, gedroogde snack zoals long en lever e.d. Maar ook kaas en Mellow ( soort frolic ) vinden ze hier heerlijk. Ligt ook aan de hond. Pip vindt vis heerlijk, dus zuslief gebruikt tijdens de training caplin ( kleine visjes ) en koolvisfilet.

-
billy20
- Actief
Ik heb tot nu toe 1 snack gevonden wat ze helemaal geweldig vinden, frikandel.
Knakworst is toch varkensvlees? Brokjes en rodiworst vinden ze hier niet zo bijzonder.
Knakworst is toch varkensvlees? Brokjes en rodiworst vinden ze hier niet zo bijzonder.

- Belle
- Zeer actief
Ik heb altijd van alles (gedroogd spul, kipfilet, frolic, kaas, frikandel, enz.) en wissel veel af. En wat blijkt Isa nu het lekkerst te vinden, de simpele (en goedkope) voertjes uit de emmertjes van de Action
. Als ik die bij me heb, wil ze bijna alleen maar naast me lopen. Ze gaat er ook van klappertanden, bij haar een teken dat ze iets superlekker vindt.
Bij de anderen merk ik niet zoveel verschil. Wat ze wel alledrie ook heel lekker vinden is de hondensmeerworst uit een tube. Die kun je in Duitsland kopen, hier in Nederland heb ik het nog niet kunnen vinden. Wel koop ik af en toe tubes met kaas of vis (ikea). Daar zijn ze ook wel dol op.
Bij de anderen merk ik niet zoveel verschil. Wat ze wel alledrie ook heel lekker vinden is de hondensmeerworst uit een tube. Die kun je in Duitsland kopen, hier in Nederland heb ik het nog niet kunnen vinden. Wel koop ik af en toe tubes met kaas of vis (ikea). Daar zijn ze ook wel dol op.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Ik droog de vleesworsten zelf, zoals de rodi, carnis, prins worsten. dan kan ik zelf de grote bepalen.
Daarnaast droog ik hertenvlees en heb ik alles gemixt met zijn gewone brok.
Als iets oké is krijgt hij gewone brok en als het heel goed gaat krijgt hij stukje van de worst of vlees. Werkt perfect!
Als iets oké is krijgt hij gewone brok en als het heel goed gaat krijgt hij stukje van de worst of vlees. Werkt perfect!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
lets have fun
Floor maakt het niet uit, die vreet alles wel. Rufus is veel minder voer gericht maar die doet dan weer alles voor een braaaaaaf.
-
Safari
Ik gebruik kipknakworsten, te koop bij de islamitische supermarkt per 10 stuks. Zitten verpakt in plastic en moeten nog geweld worden in heet water als je ze zelf zou eten. Zonder wellen zijn ze klein en smal en niet zo zompig als de knakworst uit blik.billy20 schreef:Ik heb tot nu toe 1 snack gevonden wat ze helemaal geweldig vinden, frikandel.![]()
-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Stukjes overgebleven vlees,knakworst,brokjes.Maar favoriet is hier toch ook frikandel.
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Frolic. Altijd een zakje in m'n jaszak en voor tijdens de trainingen. Vince doet er een moord voor en ze zijn zo makkelijk door te breken in kleine stukjes met één hand.

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ze beginnen spontaan te kwijlen en te luisteren van 3 dingen: main coone kattenbrokken (ideaal qua formaat en menig hond is gek op kattenvoer), frikandellen en rookworst 
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Belle
- Zeer actief
Ik wist niet eens dat dat voor mensen ook bestond. Ga ik ook even naar op zoek.Kruimel53 schreef:Oja, smeerworst uit een tube, feest![]()
ik gebruik gewoon die voor mensen, ze krijgen er toch geen kilo's tegelijk van.
En het leuke is, ik kan de 'jammer joh'-methode goed toepassen. Ik lust het zelf nl ook
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hondenknakworstjes, rodiworst lam/rijst en frolicjes.
Kattenbrokjes zijn ook zalig, maar die heb ik zelden.
Kattenbrokjes zijn ook zalig, maar die heb ik zelden.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Kattenbrokjes zijn zo lekker klein. Jammer genoeg mot Lola ze niet
ik vind dat verknippen, snijden en breken van dingen altijd zo'n gedoe.
- Hylos
- Zeer actief
Vast minder gedoe dan zelf drogen hoorLizanne schreef:Kattenbrokjes zijn zo lekker klein. Jammer genoeg mot Lola ze nietik vind dat verknippen, snijden en breken van dingen altijd zo'n gedoe.
Ik droog zelf en maak verschillende "smaakjes".
Momenteel kuikendijenfilet brokjes en kippenhart stukjes.
Soms kwak ik vanalles door de vleesmolen bijvoorbeeld vis, kip en verschillende groentes en maak dan dus weer aan ander smaakje.
Xavi is echter gek op de kippenhartjes, maarja je voert en snel veels te veel van.
Knakworst wil ik ook eens proberen! Denk dat ie dat ook wel erg lekker vind.

-
Solo
- Vaste gebruiker
@ Wiebel, mag ik vragen hoe je dat doet, dat drogen? Ik neem de rodi-worst nu zo mee in stukjes, maar wordt vaak een vieze bendewiebel schreef:Ik droog de vleesworsten zelf, zoals de rodi, carnis, prins worsten. dan kan ik zelf de grote bepalen.
Hier moet ik vooral veel afwisselen. Iets waar hij het ene moment alles voor wil doen, is na een paar keer alweer minder spannend. Maar ik wissel inderdaad af met de dingen die ik hier al voorbij heb zien komen: frolic, knakworst, frikandel, gerookte en gekookte kip, gedroogd hart, rodi-worst en soms smeerkaas uit een tube.
- Hylos
- Zeer actief
Drogen doe je in een voedseldroger of droogmachine.
Er is ook een topic over waar veel info in staat : viewtopic.php?f=14&t=179058&hilit=droogmachine
Er is ook een topic over waar veel info in staat : viewtopic.php?f=14&t=179058&hilit=droogmachine

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Rodyworst, frolic (dan nog wel door vieren), maar ook de langere (platte)vleesstaafjes van de Lidl(deze breek ik dan in korte stukjes, soms gewoon op moment van belonen, dus ben wel eens wat later daardoor) doen het hier goed bij zinnige eters.
Kippenknakworst heb je ook gewoon in supermarkt hoor. Gewoon bij de andere knakworsten. OVerigens heb je bij c1000 ook speciaal voor honden knakworst (doet het ook erg goed!) en ook een soort van rodyworst. Overigens dus wel van varken, maar inderdaad gewoon gegaard dus, en dan geen probleem.
Mijn vorige zinnige eter deed overigens weer heel prima op de hondenchocolaatjes. Het kan dus even zoeken zijn wat werkt.
Kippenknakworst heb je ook gewoon in supermarkt hoor. Gewoon bij de andere knakworsten. OVerigens heb je bij c1000 ook speciaal voor honden knakworst (doet het ook erg goed!) en ook een soort van rodyworst. Overigens dus wel van varken, maar inderdaad gewoon gegaard dus, en dan geen probleem.
Mijn vorige zinnige eter deed overigens weer heel prima op de hondenchocolaatjes. Het kan dus even zoeken zijn wat werkt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als ik een rodiworst aanbreek bewaar ik de rest in schijven gesneden in de vriezer.Solo schreef: @ Wiebel, mag ik vragen hoe je dat doet, dat drogen? Ik neem de rodi-worst nu zo mee in stukjes, maar wordt vaak een vieze bende![]()
pak er uit wat ik nodig heb en leg dat op dubbel gevouwen keukenpapier in de magnetron.
Hoogste stand 1 minuut (of zo nodig iets langer).
Dan in stukjes snijden.
Wordt beslist geen bende meer in je jaszak
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ik maak altijd een zakje met van alles wat. Kipreepjes (gewoon die je in de super koopt voor door de sla) , kaas blikjes (normale blokjes en dan in 4-en), wat normale brokjes etc etc Vooral voor de kaas en rodiworst doen ze hier een moord