Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hypoallergeen voer
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Hypoallergeen voer
Gister een heel gesprek gehad met Dierenarts Daan Kranendonk over Elektra en haar spugen, niet lekker zijn enz wat zij al een geruime tijd regelmatig heeft. Hij gaf advies om iets te gaan geven wat ze nog nooit had gehad, wrl heeft ze regelmatig een allergische reactie op 'iets' in voer. Ze krijgt nu al een tijdje Smuldier compleet, eigenlijk altijd dezelfde en nu is ze dus weer aan het spugen enz. Ze krijgt maagtabletjes mee en hij adviseerde om voer te halen bv op basis van vis, of hert of iets in die geest, wat ze dus nog nooit heeft gehad. En nu ben ik dus aan het kijken wat er is, iemand mss advies voor mij? Ik zie Taste of the wild met bizon
of Purizon met alleen maar vis, zou dat wat zijn om uit te proberen? Van brokken zoals Cavom, FarmFood gaat ze ook spugen dit lijkt wel te zwaar te vallen of zo.

- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Hypoallergeen voer
Wij voeren onze hond die allergisch is voor granen, rund en kip Taste of the Wild Pacific Stream Canine. Hier doet hij het heel goed op. Onze andere hond doet het beter op Orijen (hoger eiwitgehalte). Het was wel even uitproberen.
Ik bestel altijd hier: http://www.food4pets.be/webshop/28728-WOLFSBLUT
Verschillende graanvrije merken met zeldzame diersoorten als eiwitbron.
Succes!
Ik bestel altijd hier: http://www.food4pets.be/webshop/28728-WOLFSBLUT
Verschillende graanvrije merken met zeldzame diersoorten als eiwitbron.
Succes!
-
- Zeer actief
Van Gils krijgt Bruns ( zooplus) op basis van varken en aardappel ( gewoon omdat er eigenlijk zelden of nooit varken in vers voer zit en er dus geen reactie opgebouwd kan zijn) .
wat je ook kan overwegen is gewoon te laten testten wat de reactie veroorzaakt natuurlijk,
Bij Van Gils waren de grootste boosdoeners eigenlijk kip , rund en tarwe.
maar er zijn meerdere mogelijkheden hoor, even goed zoeken
wat je ook kan overwegen is gewoon te laten testten wat de reactie veroorzaakt natuurlijk,
Bij Van Gils waren de grootste boosdoeners eigenlijk kip , rund en tarwe.
maar er zijn meerdere mogelijkheden hoor, even goed zoeken

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Taste of the Wild bizon is zeker niet zwaar verteerbaar en wordt hier erg lekker gevonden! Wij geven ook wel farmfood geperst dat valt wel zwaarder.
Is van KVV veranderen met een enkele diersoort geen optie? Dan ben je bewust aan het elimineren en kun je beter gaan uitsluiten.Brigitte schreef:Gister een heel gesprek gehad met Dierenarts Daan Kranendonk over Elektra en haar spugen, niet lekker zijn enz wat zij al een geruime tijd regelmatig heeft. Hij gaf advies om iets te gaan geven wat ze nog nooit had gehad, wrl heeft ze regelmatig een allergische reactie op 'iets' in voer. Ze krijgt nu al een tijdje Smuldier compleet, eigenlijk altijd dezelfde en nu is ze dus weer aan het spugen enz. Ze krijgt maagtabletjes mee en hij adviseerde om voer te halen bv op basis van vis, of hert of iets in die geest, wat ze dus nog nooit heeft gehad. En nu ben ik dus aan het kijken wat er is, iemand mss advies voor mij? Ik zie Taste of the wild met bizonof Purizon met alleen maar vis, zou dat wat zijn om uit te proberen? Van brokken zoals Cavom, FarmFood gaat ze ook spugen dit lijkt wel te zwaar te vallen of zo.
- dagmar88
- Zeer actief
Die eet Charlie dagelijks naast haar vlees (brokken als ontbijt, barf/kvv 's avonds, 50/50) en bevallen erg goed.Brigitte schreef:of Purizon met alleen maar vis, zou dat wat zijn om uit te proberen?
Mooie compacte drolletjes. Waar ze allergisch voor is, is bekend. Dit is één van de weinige brokken merken waar het lange tijd goed op gaat.

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Hier heb ik boef op Jarco hert/rijst staan.. Alleen hert dus en bevalt prima(en betaalbaar)! Alleen is dat niet overal te krijgen. Via de site kan je verkooppunten vinden. .
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reactie's ik ga eens even neuzen bij deze voeren en op andere kvv 

- yuki
- Zeer actief
Brigitte schreef:Gister een heel gesprek gehad met Dierenarts Daan Kranendonk over Elektra en haar spugen, niet lekker zijn enz wat zij al een geruime tijd regelmatig heeft. Hij gaf advies om iets te gaan geven wat ze nog nooit had gehad, wrl heeft ze regelmatig een allergische reactie op 'iets' in voer. Ze krijgt nu al een tijdje Smuldier compleet, eigenlijk altijd dezelfde en nu is ze dus weer aan het spugen enz. Ze krijgt maagtabletjes mee en hij adviseerde om voer te halen bv op basis van vis, of hert of iets in die geest, wat ze dus nog nooit heeft gehad. En nu ben ik dus aan het kijken wat er is, iemand mss advies voor mij? Ik zie Taste of the wild met bizonof Purizon met alleen maar vis, zou dat wat zijn om uit te proberen? Van brokken zoals Cavom, FarmFood gaat ze ook spugen dit lijkt wel te zwaar te vallen of zo.
Ik geef momenteel een biologische brok , gruten en granenvrij, smaak: vis/zoete aardappel. Doglovers gold Passion heet het

http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/product-f.html
Yoshi is er gek op, helaas voor mij ik wil haar overzetten op kvv maar moet net wat te vaak vlees door de plee spoelen hier (behalve smuldier maar daar wil ik haar niet dagelijks op hebben)
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
Ik voer sinds 2 dagen Nutro choice lam en rijst vanwege darmen die steeds van streek waren.
Kan nog niks zeggen over het resultaat.
Kan nog niks zeggen over het resultaat.
- dagmar88
- Zeer actief
yuki schreef: Ik geef momenteel een biologische brok
Niet dat ik daar naar kijk bij brok, maar dlg is toch niet biologisch?
Zou om te beginnen iets kiezen dat zo min mogelijk kans heeft op het triggeren van allergieën, dus zonder kip en rund, tarwe, rijst en mais en met een zo hoog mogelijk percentage vlees/vis.
- yuki
- Zeer actief
Heb nog eens even voor je gekeken, er staat idd niet biologisch maar "natuurlijke brok"dagmar88 schreef:yuki schreef: Ik geef momenteel een biologische brok
Niet dat ik daar naar kijk bij brok, maar dlg is toch niet biologisch?
Zou om te beginnen iets kiezen dat zo min mogelijk kans heeft op het triggeren van allergieën, dus zonder kip en rund, tarwe, rijst en mais en met een zo hoog mogelijk percentage vlees/vis.
Esther
Esther
- yuki
- Zeer actief
DLG Ocean Fish & Sweet Potato is een compleet droogvoer geschikt voor honden van alle leeftijden en rassen met een gevoelige huid, vacht of spijsvertering.
Door gebruik te maken van uitsluitend Super Premium en volledig graan-glutenvrije ingrediënten is een unieke doch sterk concurrerende voedingsformule gecreëerd
met een zeer aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding voor de meest veeleisende hondenliefhebber.
Voordelen:
45% Vis. Verse Zalm, Zalmmeel, Verse Forel en Vismeel voor een uitstekend aminozuren patroon
Gèèn Granen, Gèèn vulstoffen!
Hypoallergeen en Glutenvrije Zoete Aardappelen. Perfect voor gevoelige honden!
Geselecteerde Groenten en Fruit
Pure Zalmolie voor Optimale Omega 3 & 6 vetzuren (EPA/DHA) voor soepele gewrichten, glanzende vacht en gezonde huidconditie
Probiotica, Prebiotica and Chelated Mineralen om een sterk immuunsysteem te bevorderen, maag- en darmproblemen te verminderen en een gezonde balans van bacteriën
Holistische formule voor Alle Leeftijden; Puppy’s, Volwassen en Oudere honden
Gèèn chemische kleurstoffen of houdbaarheidsstoffen
Op volledig Natuurlijke wijze geconserveerd met antioxidant op basis van rozemarijn, Vitamine E en Vitamine C
Uitstekende verteerbaarheid
Samenstelling: 45% Vis. Verse Zalm (18%), Zalmmeel (13%), Verse Forel (7.5%),
Vismeel (4%), Zalmolie (2.5%), Zoete Aardappelen (26%), Doperwten (7.0%),
Aardappelen (7%), Zonnebloemolie (4%), Lucerne (3%), Tomaten (3%), Biergist (2.0%), Mineralen (1.7%), Vitaminen (0.6%), Prebiotica: Mannanoligosaccharides (0.04%), Fructooligosaccharides (0.04%), Natuurlijk antioxidant (0.04%) (geconserveerd met Rozemarijn and gemengde Tocopherol),Yucca Schidigera Extract (0.02%), Probiotica:Enterococcus Faecium (0.02%).
Sporenelementen: Zinkchelaat van aminozuurhydraat 340 mg/kg, IJzersulfaat
monohydraat 305 mg/kg, Zinksulfaat monohydraat 285 mg/kg, Mangaansulfaat
monohydraat 115 mg/kg, Koperchelaat van aminozuurhydraat 50 mg/kg, Kopersulfaat
van pentahydraat 40 mg/kg, IJzerchelaat van aminozuurhydraat 310 mg/kg,
Calciumiodate watervrij 1.56 mg/kg, Sodiumselenite 0.5 mg/kg.
Darmflorastabilisatoren: Enterococcus Faecium Cerenelle 68
(SF68: NCIMB 10415) 200.000 cfu/kg.
Geen onnatuurlijke conserveermiddelen of kleurstoffen toegevoegd.
Door gebruik te maken van uitsluitend Super Premium en volledig graan-glutenvrije ingrediënten is een unieke doch sterk concurrerende voedingsformule gecreëerd
met een zeer aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding voor de meest veeleisende hondenliefhebber.
Voordelen:
45% Vis. Verse Zalm, Zalmmeel, Verse Forel en Vismeel voor een uitstekend aminozuren patroon
Gèèn Granen, Gèèn vulstoffen!
Hypoallergeen en Glutenvrije Zoete Aardappelen. Perfect voor gevoelige honden!
Geselecteerde Groenten en Fruit
Pure Zalmolie voor Optimale Omega 3 & 6 vetzuren (EPA/DHA) voor soepele gewrichten, glanzende vacht en gezonde huidconditie
Probiotica, Prebiotica and Chelated Mineralen om een sterk immuunsysteem te bevorderen, maag- en darmproblemen te verminderen en een gezonde balans van bacteriën
Holistische formule voor Alle Leeftijden; Puppy’s, Volwassen en Oudere honden
Gèèn chemische kleurstoffen of houdbaarheidsstoffen
Op volledig Natuurlijke wijze geconserveerd met antioxidant op basis van rozemarijn, Vitamine E en Vitamine C
Uitstekende verteerbaarheid
Samenstelling: 45% Vis. Verse Zalm (18%), Zalmmeel (13%), Verse Forel (7.5%),
Vismeel (4%), Zalmolie (2.5%), Zoete Aardappelen (26%), Doperwten (7.0%),
Aardappelen (7%), Zonnebloemolie (4%), Lucerne (3%), Tomaten (3%), Biergist (2.0%), Mineralen (1.7%), Vitaminen (0.6%), Prebiotica: Mannanoligosaccharides (0.04%), Fructooligosaccharides (0.04%), Natuurlijk antioxidant (0.04%) (geconserveerd met Rozemarijn and gemengde Tocopherol),Yucca Schidigera Extract (0.02%), Probiotica:Enterococcus Faecium (0.02%).
Sporenelementen: Zinkchelaat van aminozuurhydraat 340 mg/kg, IJzersulfaat
monohydraat 305 mg/kg, Zinksulfaat monohydraat 285 mg/kg, Mangaansulfaat
monohydraat 115 mg/kg, Koperchelaat van aminozuurhydraat 50 mg/kg, Kopersulfaat
van pentahydraat 40 mg/kg, IJzerchelaat van aminozuurhydraat 310 mg/kg,
Calciumiodate watervrij 1.56 mg/kg, Sodiumselenite 0.5 mg/kg.
Darmflorastabilisatoren: Enterococcus Faecium Cerenelle 68
(SF68: NCIMB 10415) 200.000 cfu/kg.
Geen onnatuurlijke conserveermiddelen of kleurstoffen toegevoegd.
Esther
Esther
-
- Vaste gebruiker
Ik geef na een lange zoektocht Bento Kronen Zalm en rijst van Versele-Laga.De huidproblemen zijn eindelijk verledentijd.
-
- Actief
Wolfsblut heeft ook echt veel verschillende soorten brokken.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Heavy schreef:Proplan zalm rijst wordt hier prima verdragen door een snel spugende hond .
is hier tot nu toe ook het enige voer waar ik sam lang op kan laten staan

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Die Proplan zalm en rijst geven mijn ouders ook al jaren aan Gringo
Iets anders verdraagt hij niet
Die van mij krijgen KVV van Kivo , maar speuren wel op die brokjes
Iets anders verdraagt hij niet
Die van mij krijgen KVV van Kivo , maar speuren wel op die brokjes

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Na lang zoeken doet Diem het het allerbest op de variant 'Cold River' van Wolfsblut. (Hij heeft allergieën en een slechte spijsvertering waardoor brokken maar ook elimineren op vers geen verbetering gaf)
In tegenstelling tot wat meestal wordt aangeraden heeft deze variant juist een laag eiwit en vet gehalte en veel koolhydraten. Het is een visbrok zonder granen.
Met uitzondering van het merk 'Burns' heb ik alle bovenstaande brokken en meer uitgeprobeerd
Ik bestel bij http://www.food4pets.be.
In tegenstelling tot wat meestal wordt aangeraden heeft deze variant juist een laag eiwit en vet gehalte en veel koolhydraten. Het is een visbrok zonder granen.
Met uitzondering van het merk 'Burns' heb ik alle bovenstaande brokken en meer uitgeprobeerd

Ik bestel bij http://www.food4pets.be.
-
- Vaste gebruiker
Zo zie ik maar wat het verschilt tussen honden.Mijn hond krabte zich finaal kapot op Proplan Zalm en op Bento Zalm gaat het perfect.Er hoeft maar 1 stofje in te zitten wat misschien de ellende veroorzaakt.M@scha schreef:Heavy schreef:Proplan zalm rijst wordt hier prima verdragen door een snel spugende hond .

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Sanne123 schreef:Zo zie ik maar wat het verschilt tussen honden.Mijn hond krabte zich finaal kapot op Proplan Zalm en op Bento Zalm gaat het perfect.Er hoeft maar 1 stofje in te zitten wat misschien de ellende veroorzaakt.M@scha schreef:Heavy schreef:Proplan zalm rijst wordt hier prima verdragen door een snel spugende hond .
dat denk ik wel. ik heb ook meradog zalm geprobeerd. zover ik kon zien waren de ingredienten ongeveer hetzelfde maar dat ging toch mis.

-
- Vaste gebruiker
Ja en zo zijn er heel wat zakken voer in de kliko verdwenen.
Ik vond het erg lastig want er zijn zòòò veel merken en allemaal claimen ze erg goed te zijn.Maar na lang zoeken gaat het nu goed dus nu wisselen we niet snel meer.

Ik vond het erg lastig want er zijn zòòò veel merken en allemaal claimen ze erg goed te zijn.Maar na lang zoeken gaat het nu goed dus nu wisselen we niet snel meer.
- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Zelf heb ik aan brok een tijdje Yarrah sensitive gegeven (puur kip&rijst en geheel biologisch)
Mijn broer geeft smolke sensitive (puur lam&rijst) beiden dus met alleen licht verteerbare ingrediënten.
Je zou ook een lam&rijst kvv kunnen proberen zoals bv die van Rodi . Smuldier bevat bv ook schapenvet en oliën, mijn hond is allergisch maar kan wel tegen rund, hij reageert echter wel op iets in de smuldier...
(sorry wat ouder topic zie ik....)
Mijn broer geeft smolke sensitive (puur lam&rijst) beiden dus met alleen licht verteerbare ingrediënten.
Je zou ook een lam&rijst kvv kunnen proberen zoals bv die van Rodi . Smuldier bevat bv ook schapenvet en oliën, mijn hond is allergisch maar kan wel tegen rund, hij reageert echter wel op iets in de smuldier...
(sorry wat ouder topic zie ik....)
-
- Zeer actief
Mijn hond heeft helaas niet lang meer en ze krijgt nu blikvoer en kuipjes dat vind ze het lekkerste wat er bestaat
en ik vind het wel prima zo ze spuugt er niet van en zolang ze nog heeft geniet ze van haar hapjes.

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Groot gelijk heb je! Sterkte ermee.Brigitte schreef:Mijn hond heeft helaas niet lang meer en ze krijgt nu blikvoer en kuipjes dat vind ze het lekkerste wat er bestaaten ik vind het wel prima zo ze spuugt er niet van en zolang ze nog heeft geniet ze van haar hapjes.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &