Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sep begint te claimen (personen)
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
sep begint te claimen (personen)
Tnt is rayos echt de baas over alles waarvan hij denkt dat het belangrijk is en dat accepteert sep ook maar de laatste dagen heeft sep een andere strategie, als hij niet wil dat rayos in de buurt komt gaat hij strak tegen je aan liggen en probeert daarmee te voorkomen dat rayos bij je (diegene) komt. Ik duw hem dan aan de kant en roep rayos bij me en dan gaat goed.
Rayos is de ondergeschikte gemaakt bij zijn vorige eigenaar aan de andere hond (een wawa), nu even een vraag:
Laat ik het rayos zelf oplossen zoals hij dat met andere dingen ook doet of moet ik zorgen dat hij door mij de ruimte krijgt en ik sep vertel dat dit spelletje niet leuk is?
Omdat ik misschien teveel rekening houdt met de achtergrond ben ik geneigd om het te gaan regelen maar ik vraag me af of dat wel zo nodig is. Dus graag jullie input
Edit: rayos reageert erop met gapen en afwenden bijv
Rayos is de ondergeschikte gemaakt bij zijn vorige eigenaar aan de andere hond (een wawa), nu even een vraag:
Laat ik het rayos zelf oplossen zoals hij dat met andere dingen ook doet of moet ik zorgen dat hij door mij de ruimte krijgt en ik sep vertel dat dit spelletje niet leuk is?
Omdat ik misschien teveel rekening houdt met de achtergrond ben ik geneigd om het te gaan regelen maar ik vraag me af of dat wel zo nodig is. Dus graag jullie input
Edit: rayos reageert erop met gapen en afwenden bijv
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: sep begint te claimen (personen)
ik ga niet overal tussen zitten en laat ook wel graag een en ander aan de honden zelf over, maar als een van mijn honden uit wilde gaan maken wie er bij me mag liggen en wie ik wanneer mag aaien, maakte ik daar snel korte metten mee.
dat maak ik zelf wel uit namelijk!
het lag een beetje aan de situatie wat ik dan deed.
de ene keer aaide ik ze allebei tegelijk, de andere keer stuurde ik de claimer weg en gaf de ander aandacht en de derde keer mochten ze beide gaan wieberen
dat maak ik zelf wel uit namelijk!
het lag een beetje aan de situatie wat ik dan deed.
de ene keer aaide ik ze allebei tegelijk, de andere keer stuurde ik de claimer weg en gaf de ander aandacht en de derde keer mochten ze beide gaan wieberen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Sep claimt jou, dat zou ik niet pikken, los van de invloed die dat heeft op Rayos.
Dus Sep wegsturen (niet duwen). Verder zou ik niks doen.
Dus Sep wegsturen (niet duwen). Verder zou ik niks doen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wat Renée zegt. Ik doe het precies zo.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou Sep wegsturen omdat je het claimen niet accepteert. Rayos zou ik niet roepen, laat hem zelf maar bepalen of hij nog naar je toe wil. Hem roepen kan ook juist extra spanning opleveren natuurlijk. Als hij de ruimte krijgt om, nadat Sep is weggestuurd, alsnog naar je toe te komen is dat voor hem ook een goed leermoment, gezien z'n verleden 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb dat een paar jaar geleden ook een tijdje gehad en toen heb ik beide herders een paar dagen straal genegeerd in huis en liep weg als er een kwam claimen (vooral de teef had er een handje van). Het heeft geloof ik een dag of 3 geduurd en toen was het over.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik laat de honden in sommige gevallen ook wel gaan, om te kijken wie wat nou doet en hoe het verloopt.
Figo heeft nogal eens de neiging Nani en de kat te beletten als ze bijvoorbeeld naar mij toe willen. Dat even aangekeken hebbend, hoe Nani en de kat dat dan opvatten. Daar bemoei ik me wel mee, want ze laten zich dan beletten. Nu roep ik Figo als ik zie dat kat naar buitendeur wil lopen, en zijn ogen en houding veranderen. Of als Nani aanstalten maakt op een plekje te zoeken en Figo gaat in actieve stand ( om te blokken ).
Als Nani of kat aanstalten maakt om naar mij toe te komen en Figo meent dat te willen regelen. Dan word Figo tot halt geroepen en dan geef ik die gene die wou komen aan dat het nu wel kan. Eigenlijk reageren ze daar gelijk op dan. Ik ga niet lopen smeken ofzo. Maar gewoon van nu is het ok. Meer een gebaar of een woordje. Beide snappen dat vrij snel.
Zou in jouw geval je zwangerschap niet meespelen?
Figo heeft nogal eens de neiging Nani en de kat te beletten als ze bijvoorbeeld naar mij toe willen. Dat even aangekeken hebbend, hoe Nani en de kat dat dan opvatten. Daar bemoei ik me wel mee, want ze laten zich dan beletten. Nu roep ik Figo als ik zie dat kat naar buitendeur wil lopen, en zijn ogen en houding veranderen. Of als Nani aanstalten maakt op een plekje te zoeken en Figo gaat in actieve stand ( om te blokken ).
Als Nani of kat aanstalten maakt om naar mij toe te komen en Figo meent dat te willen regelen. Dan word Figo tot halt geroepen en dan geef ik die gene die wou komen aan dat het nu wel kan. Eigenlijk reageren ze daar gelijk op dan. Ik ga niet lopen smeken ofzo. Maar gewoon van nu is het ok. Meer een gebaar of een woordje. Beide snappen dat vrij snel.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
zwangerschap?Dee schreef:Ik laat de honden in sommige gevallen ook wel gaan, om te kijken wie wat nou doet en hoe het verloopt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ohh in de war met met Sanne. Leek me wel ergens logisch..sorry 
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Dee schreef:Ohh in de war met met Sanne. Leek me wel ergens logisch..sorry
Dank voor de tips, ga er mee aan de slag
Ik denk dat het voor mij het handigst is om gewoon zelf weg te lopen en te negeren gezien het feit dat rayos in de deuropening blijft staan waar ik sep dan langs zou moet sturen.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)