Diesel is een kruising Rottweiler met 1/8 beagle in zich. Misschien dat dit het gedrag kan verklaren; het alleen zijn!
Diesel kan als hij bij ons is, niet alleen zijn of iig zonder mij. We hebben dit al op verschillende manieren op te bouwen, maar we komen er gewoon niet uit. Diesel is hier iig 1x in de week een dag lang omdat ik ook met hem train zaterdags. Ik heb voor hem een bench aangeschaft zodat hij hier toch zijn eigen plekje heeft tussen de rommel, bij zijn vorige eigenaren heeft hij ook altijd in een bench gezeten, dus dat moest wel goed komen, en dat klopt ook wel, ik heb de bench klaar gemaakt met zijn deken en speeltjes en wat lekkers en meneer was al gauw vertrokken in dat ding.
Als hij snachts op de slaapkamer in de bench ligt is dat ook geen probleem, dan gaat hij gewoon slapen, maar als hij eventjes alleen moet zijn 5 minuutjes begint hij te joelen en te piepen ook als hij niet in de bench is, resultaat is dat hij dan ook begint te krabben aan de deuren omdat hij dus alleen is. Hoe kan ik dit het beste oplossen?