Wat over blijft mag eind van de rit een wip doen en wie het lukt is door .
Kom zeg wat een ongelooflijk belachelijke fokeis van 1 km .
Moderator: moderatorteam

De harttest voor en na zal ook wel wat betekenen...silvester schreef:Ik heb toch een vraag over die 1000 meter. Leuk dat sommige het halen, maarrrr, hoe zie je dat die andere die het niet halen, het niet halen? Een hond loopt toch wel door, wel of geen ademnood, zo'n baasje sleept hem inclusieve stopwatch wel over het parcours.
Het enige wat ik me voor kan stellen bij diegene die het niet halen is dat ze terplekke dood omvallen, en dat lost dan vanzelf het fokprobleem weer op. Toch?

Uiteraard niet in 12 minblacky schreef:ik hoop dat dit per uur is en niet per 12 minuten. Lijkt me erg veel dat je hond dan 80 km per uur zou moeten lopen.duitse herder schreef:1 km binnen 12 min? Zelfs bij mijn ras moeten ze 20 km redden, 1 km is een lachtertje
sorry klein rekenfoutje het is 100 km per uur dan.
in 12 min. 1 km lopen is 6 km per uur. Gek genoeg is dat nog best in een behoorlijk tempo door stappen. Ik vraag me zelfs af of de bazen van de honden dat wel kunnen.
Die wip kunnen ze ook niet: allemaal KI.bouvierpoedel schreef:Zou eerder kiezen voor een gemeenschappelijke wandeling van 20 km en dan wel de schep meenemen voor diegeen die onderweg dood neerkachelt.![]()
Wat over blijft mag eind van de rit een wip doen en wie het lukt is door .![]()
Maar daar gaan ze nu dan toch achter komen?Inge O schreef:regelrecht belachelijk is het, zeker in combinatie met gesloten stamboeken.Nanna schreef: Vindt verder niemand het idioot dat er getest wordt dat de hond iets meer dan tien minuten in wandeltempo moet kunnen lopen zonder in hartproblemen en gesnak naar lucht te vervallen?
hoe om de liefde gods zou er nu uit de huidige rochelende generatie nog iets deftigs kunnen gefokt worden als er niks anders mag ingebracht worden?
Nou ik zat ook al te rekenen...Angelique. schreef:Als musher zijnde moet ik natuurlijk direct rekenen, het is dat het zo triest is maar echt serieus dat het erg was wist ik maar dat het zo erg was had ik geen idee van![]()
Die van ons lopen over een trail van 7 km een kleine 14 min met ongeveer 150 kilo achter zich aan![]()
Maar goed oke dat is niet een heel eerlijke vergelijking natuurlijk

tekkel schreef:Die wip kunnen ze ook niet: allemaal KI.bouvierpoedel schreef:Zou eerder kiezen voor een gemeenschappelijke wandeling van 20 km en dan wel de schep meenemen voor diegeen die onderweg dood neerkachelt.![]()
Wat over blijft mag eind van de rit een wip doen en wie het lukt is door .![]()
En een natuurlijke geboorte lukt ook niet meer: allemaal keizersnedes.
Was het niet Zweden, dat alle fok met honden die dat niet meer op natuurlijke wijze kunnen, heeft verboden? Dát lijkt me een goede maatregel.
5 km in totaal? Dat is hier een blokje om voor mijn honden in hun ogen. Zeker wandelend.katerke schreef:toen onze Eb jonger was kon hij dat aan. Die kon toen 5 km wandelen . Heb dat regelmatig gedaan. Hij is nu 9 jaar en lukt nu niet meer.
-Saskia- schreef:Ik weet niet wat ik triester vind: dat het ras er blijkbaar zo slecht aan toe is dat ze verwachten dat er honden níet door deze test komen of de test zelf die honden fokwaardig acht door ze één kilometer te laten "lopen"
Dat is dan nog zacht uitgedrukt ... 5 km per uur. Waar hebben we t over?!Tara schreef:Ik ben er ook niet heel erg van onder de indruk.Suuz! schreef:5 km in totaal? Dat is hier een blokje om voor mijn honden in hun ogen. Zeker wandelend.katerke schreef:toen onze Eb jonger was kon hij dat aan. Die kon toen 5 km wandelen . Heb dat regelmatig gedaan. Hij is nu 9 jaar en lukt nu niet meer.

This wel goed voor je armspieren.Nanna schreef:Het zal wel zoiets worden.
Gelukkig vindt baasje het zelf hilárisch.
Een blokje om inderdaad. Dat doet mijn oudste van 10 zomers met gemak nog naast de fiets. Die heeft kortere poten dan een EB (hoop ik..)Suuz! schreef:5 km in totaal? Dat is hier een blokje om voor mijn honden in hun ogen. Zeker wandelend.katerke schreef:toen onze Eb jonger was kon hij dat aan. Die kon toen 5 km wandelen . Heb dat regelmatig gedaan. Hij is nu 9 jaar en lukt nu niet meer.
Mee eens.Nanna schreef: In het geval van de Engelse Bulldog zou ik zeggen: laat het hele ras maar vallen wegens niet meer te redden. En neem in die val de Cavalier ook maar mee.

Duvel is 12 maanden en loopt 15 km per uur in draf naast de fiets.malinois schreef:Nou ik zat ook al te rekenen...Angelique. schreef:Als musher zijnde moet ik natuurlijk direct rekenen, het is dat het zo triest is maar echt serieus dat het erg was wist ik maar dat het zo erg was had ik geen idee van![]()
Die van ons lopen over een trail van 7 km een kleine 14 min met ongeveer 150 kilo achter zich aan![]()
Maar goed oke dat is niet een heel eerlijke vergelijking natuurlijk
Dat redt Xena op dr 12e nu nog op dr sloffen.
Xavi loopt als hij ontspannen en los loopt naast de fiets gemiddeld 15 km per uur. Als hij aangelijnd is gemiddeld 17 km per uur...

Helemaal mee eens en ik ben er ook niet rouwig om om zulke rassen uit te laten sterven. Het merendeel van de fokkers heeft geen kaas gegeten van erfelijkheid en fokt alleen voor de leuk, maar weet totaal niet wat de gevolgen zijn van hun fokacties. Die mensen moet je niet laten beslissen over hoe het nu verder moet, want dat weten die mensen niet. Nu is het de RvB die van hogerhand ingrijpt (en dat doen ze hoogstzelden, dus het moet wel minstens 5 over 12 zijn), maar goed, er gebeurt tenminste wat.Nanna schreef:.... waarom wil je dan zo'n naar adem snakkend gedrocht laten bestaan? Zo'n dier LIJDT toch?
Ja dat is zeker idioot.Nanna schreef:Dat kun je niet tegen elkaar afzetten. Een Jack Russell zal ook nooit zo snel kunnen lopen als een Whippet, daarmee is het nog geen minkukel.Hayley84 schreef: Duvel is 12 maanden en loopt 15 km per uur in draf naast de fiets.
Vanmorgen nog 9 km naast de fiets met zowat 2 poten in zijn neus.
En dan kan de EB 1 km wandelen in 12 minuten, hopelijk.![]()
Wat ik van de zotte vind is dat een een EB als fokwaardig gezien wordt als hij een stief kwartiertje in wandeltempo mee kan. Als je daar nou eens goed over nadenkt dan is dat toch idioot? We pretenderen allemaal dierenliefhebbers te zijn, waarom wil je dan zo'n naar adem snakkend gedrocht laten bestaan? Zo'n dier LIJDT toch?

Nanna schreef:Is dat altijd dezelfde 1000 meter? Want als er bij de ene een lichte glooiing in zit en bij de ander niet, is dat niet eeheeheerlijk. Dat glooiinkje kan natuurlijk net het verschil maken in wel of niet terminaal hartfalen na het volbrengen van de onafzienbare afstand.Inge O schreef: misschien moeten ze over die hele 1000meterstrook ook maar airconditioning voorzien, en een bolderkar of zo om die 1000 meter vol te maken.
En daar gáát dan je elitefokpredikaat.
Ik zei toch NORMALE hondTanja Simba&Bella schreef: Zie jij een chi al 10 km naast de fiets rennen? Beestje heeft dan geen pootjes meer over