Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb ik nog niet gedaan, ga ik wel doen want ik kan het risico niet nemen dat Asta brokken van Booh te pakken krijgt en daar heel ziek van wordt. Nou is de vraag wat is handig?
Ze heeft eerder op vlees gestaan, probleemloos. Kan je de hond dan in 1x overzetten op kvv? of geleidelijk?
Hoor een beetje tegenstrijdige dingen
Ik zet alles in 1 keer over. De enige die ik geleidelijk heb gedaan is de hond van schoonouders en die had er last van. Maar dat kan dus ook puur geluk zijn, zoals ik zei.
En om het praktisch te houden, als je nog brokken overhebt als je haar over wil zetten, dan geef je 's ochtends toch brok en 's avonds kvv? Of andersom.
Asta schreef:Heb ik nog niet gedaan, ga ik wel doen want ik kan het risico niet nemen dat Asta brokken van Booh te pakken krijgt en daar heel ziek van wordt. Nou is de vraag wat is handig?
In dat geval zou ik het risico inderdaad niet nemen hoor!
Direct overzetten op vers, en niet aanzien met de kans dat Asta er tóch iets van te pakken krijgt
Asta schreef:Heb ik nog niet gedaan, ga ik wel doen want ik kan het risico niet nemen dat Asta brokken van Booh te pakken krijgt en daar heel ziek van wordt. Nou is de vraag wat is handig?
Direct overzetten op vers, en niet aanzien met de kans dat Asta er tóch iets van te pakken krijgt
het dubbele is alleen wat als Booh niet lekker wordt van kvv en ik werken ben de brokken staan nu op de allerhoogste plank, in een keukenkast, vreselijk omslachtig dat wel en kan echt maar 3 kg kwijt of misschien 4
het dubbele is alleen wat als Booh niet lekker wordt van kvv en ik werken ben de brokken staan nu op de allerhoogste plank, in een keukenkast, vreselijk omslachtig dat wel en kan echt maar 3 kg kwijt of misschien 4
Booh heeft eerder vlees gegeten schreef je..probleemloos
Dan zou ik het zo geven hoor, eventueel in een weekend waarin je thuis bent.
De problemen die je met Asta zou kunnen krijgen wanneer ze iets van de brok krijgt lijken me groter.
De problemen die je met Asta zou kunnen krijgen wanneer ze iets van de brok krijgt lijken me groter.
ja ik twijfel teveel ze heeft dit weekend al brokken gehad maar ze is niet helemaal zindelijk
ja ik twijfel teveel ze heeft dit weekend al brokken gehad maar ze is niet helemaal zindelijk
Dat laatste is een ander item dan denk ik
Heeft niet zoveel te maken met vers vs. brokken.
Dat is zo, maar dan vind ik het zo lullig als ik niet thuis ben en toch overzet. kijk tot nu toe niet in de bench wel af en toe in huis, met kerst ben ik 2 weken vrij
Juist met nog niet zindelijk zijn zou ik overstappen op kvv. Ze drinken veel minder water met kvv, oa omdat er al meer water inzit en brokken zijn veel zouter.
Bedenk me ook, Tuana logeert hier wel eens en die is thuis brokken gewend. Bij mij krijgt ze hetzelfde vlees als Noah, zonder probleem stapt ze over. Thuis weer brokken eet ze ook zonder pardon weer op
Ja, waarom wachten tot Kerst?
Je kunt toch elk weekend aanpakken om te testen?
Ik ga dan even uit van Asta; je schrijft dat ze erg ziek kan worden van brokken (die ze zou kunnen pikken van Booh)
Dan zou ik het wel weten, geen dàg langer brokken in huis.
Gewoon in 1 keer. Luna is de afgelopen 2 jaar van brok naar vlees gegaan. Toen weer naar brok en daarna weer naar vlees. Alles in 1 keer en nooit enig probleem gezien, behalve dat ze na de overgang vlees/brok opeens veel ging drinken en nog meer ging poepen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.