Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden belasting
Moderator: moderatorteam
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Honden belasting
Geen hondenbelasting in mijn gemeente.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Diensthondengeleiders zijn vaak vrijgesteld van het betalen van hondenbelasting voor hun diensthondMarjoSophie schreef: 2 buren verderop woont een politie agent die zelf niet eens betaald haha, dus geloof niet dat ze hier fanatiek zijn.
Hier ook hoor. Maar ik denk wel dat alle bezwaren toch wel een duwtje in de goede richting hebben gegeven. Alvast in een aantal gemeenten in elk geval.LongFields schreef:Ik heb tot nu toe alle petities over het onderwerp getekend, én bezwaar aangetekend tegen mijn aanslag. Helaas is het bezwaar ongegrond verklaard en was het voor mij ondoenlijk om tegen die beslissing ook nog eens in beroep te gaan dus daar is het bij gebleven.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nou, wij hebben opeens op bijna iedere straathoek een hondenpoep-afvalbak staan. Nooit gezien, tot ergens in de loop van dit jaar.Marion. schreef:Hier ook hoor. Maar ik denk wel dat alle bezwaren toch wel een duwtje in de goede richting hebben gegeven. Alvast in een aantal gemeenten in elk geval.LongFields schreef:Ik heb tot nu toe alle petities over het onderwerp getekend, én bezwaar aangetekend tegen mijn aanslag. Helaas is het bezwaar ongegrond verklaard en was het voor mij ondoenlijk om tegen die beslissing ook nog eens in beroep te gaan dus daar is het bij gebleven.

Dat heeft er ongetwijfeld mee te maken.
Haha, oh nou wat dat betreft merk ik er in onze gemeente nog niets van hoor. Maar ik denk ook dat er niet heel veel mede gemeentebewoners hier bezwaar hebben gemaaktLongFields schreef:Nou, wij hebben opeens op bijna iedere straathoek een hondenpoep-afvalbak staan. Nooit gezien, tot ergens in de loop van dit jaar.![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
LongFields schreef:Nou, wij hebben opeens op bijna iedere straathoek een hondenpoep-afvalbak staan. Nooit gezien, tot ergens in de loop van dit jaar.Marion. schreef:Hier ook hoor. Maar ik denk wel dat alle bezwaren toch wel een duwtje in de goede richting hebben gegeven. Alvast in een aantal gemeenten in elk geval.LongFields schreef:Ik heb tot nu toe alle petities over het onderwerp getekend, én bezwaar aangetekend tegen mijn aanslag. Helaas is het bezwaar ongegrond verklaard en was het voor mij ondoenlijk om tegen die beslissing ook nog eens in beroep te gaan dus daar is het bij gebleven.![]()
Bij ons is niet alleen de hondenbelasting afgeschaft maar zijn ook bijna overal (dus behalve bij winkelcentra en een aantal andere publieke plekken) de afvalbakken weggehaald.
Er wordt wel van je verwacht dat je de poep opruimt dus daar loop je met je volle zakje

Ik heb geluk want hier hebben we een aantal ondergrondse afvalcontainers waar ik ze in kwijt kan.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
In onze gemeente is het een jaar of 8 zo geweest dat geen hondenbelasting betaald hoefde te worden, maar sinds een jaar of 2 is het heringevoerd. En sinds dit najaar dus ineens al die speciale hondenpoep-afvalbakken. Goed te herkennen want felgeel met een hondensticker erop en (fijn voor de omwonenden, zeker in de zomer) een afsluitbare klep ervoor.marian* schreef: Bij ons is niet alleen de hondenbelasting afgeschaft maar zijn ook bijna overal (dus behalve bij winkelcentra en een aantal andere publieke plekken) de afvalbakken weggehaald.
Er wordt wel van je verwacht dat je de poep opruimt dus daar loop je met je volle zakje![]()
Ik heb geluk want hier hebben we een aantal ondergrondse afvalcontainers waar ik ze in kwijt kan.
- Foetsie
- Actief
- Mijn ras(sen): boomer
- Aantal honden: 1
Zwolle heft geen hondenbelasting.
Vind het ook onzin, we betalen ons al scheel aan belasting.
Vind het ook onzin, we betalen ons al scheel aan belasting.

O, maar wat mij betreft hoeven die vuilnisbakken hier niet te komen hoor. Ik ruim de zooi toch wel op, en flikker het volle zakje gewoon thuis in de kliko. De hondenbelasting die ik betaal gaat denk ik naar de BOA's. En die afgekeurde politie-agentjes wil ik eigenlijk liever niet zien op mijn wandeling. Die gaan lopen blèren dat Saar met de tumor aan haar poot toch echt aan de lijn moet, want er lopen ook schapen in dat natuurgebied.LongFields schreef:In onze gemeente is het een jaar of 8 zo geweest dat geen hondenbelasting betaald hoefde te worden, maar sinds een jaar of 2 is het heringevoerd. En sinds dit najaar dus ineens al die speciale hondenpoep-afvalbakken. Goed te herkennen want felgeel met een hondensticker erop en (fijn voor de omwonenden, zeker in de zomer) een afsluitbare klep ervoor.marian* schreef: Bij ons is niet alleen de hondenbelasting afgeschaft maar zijn ook bijna overal (dus behalve bij winkelcentra en een aantal andere publieke plekken) de afvalbakken weggehaald.
Er wordt wel van je verwacht dat je de poep opruimt dus daar loop je met je volle zakje![]()
Die mannetjes met hun geblèr en op hun streepjes staand, die schrikken de schapen eerder af denk ik.
Maar goed. Ik mag niet meer zeuren. Ik hoef volgens mij nu nog maar 60 euro hondenbelasting te betalen, ipv 220.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Alle oude middeleeuwse dingen hebben we afgeschaft alleen hondenbelasting niet. wanneer zou fietsbelasting weer ingevoerd gaan worden.?
Iedere burger is toch gelijk in zijn rechten en plichten ,kun je het daar niet op gooien, plus dat het een belasting is vanuit de middeleeuwen die niet meer van toepassing is qua doel waarvoor het toen geheven werd.
De hond is ook het enige dier waar je belasting over moet betalen.
Iedere burger is toch gelijk in zijn rechten en plichten ,kun je het daar niet op gooien, plus dat het een belasting is vanuit de middeleeuwen die niet meer van toepassing is qua doel waarvoor het toen geheven werd.
De hond is ook het enige dier waar je belasting over moet betalen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
ja pas maar op. Nog even en ze gaan belasting heffen op alle dieren hoor!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
De hond van mijn buurman is een dood gewone huis labrador.
In Duitsland betaal je wel belasting voor veel dieren ook voor paarden. Maar de dierenarts is daar weer flink goedkoper
In Duitsland betaal je wel belasting voor veel dieren ook voor paarden. Maar de dierenarts is daar weer flink goedkoper
- iones
- Zeer actief
Raar eigenlijk.MarjoSophie schreef: Maar de dierenarts is daar weer flink goedkoper
Heeft een universitaire opleiding gedaan.
De mensenarts verdient meer.
En andere universitaire opleidingen leveren ook banen die beter betalen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
Ja heel vreemd. Het is dat mijn Duits te slecht is anders wist ik het wel. Ik ga voor veel dingen naar Duitsland o.a paarden voer.
Maar ook medicijnen die je zo kan ophalen.
Voor een van mijn fretten.
- iones
- Zeer actief
Ik heb al een veulen ooit in de kliniek in Duitsland laten behandelen. Was een facultaire kliniek. Dichterbij dan Utrecht.MarjoSophie schreef:Ja heel vreemd. Het is dat mijn Duits te slecht is anders wist ik het wel. Ik ga voor veel dingen naar Duitsland o.a paarden voer.
Trouwens, mijn eigen oog heb ik ook in Duitsland laten behandelen.

Ik woon tegen de grens, dus dan krijg je dat he.
Het hangt per Bundesland af van wat zij als een Kampfhund zien. In het Bundesland waar ik woon, Rheinland-Pfalz in het zuidwesten, is men vrij makkelijk. Er zijn maar heel weinig rassen die op die Kampfhunden-lijst staan, maar woon je bijvoorbeeld net over de Nederlandse grens in Nordrhein-Westfalen, dan is die lijst een stuk uitgebreider.yuki schreef:Dat is ook weer afhankelijk van waar je zit volgens mij? Ik geloof dat de eisen in het zuiden weer aanzienlijk strenger zijn dan bv net over de grens? Ook qua muilkorven voor bep. rassen? Zelf nooit problemen gehad overigens, behalve de vraag Kamfphund? nu en danMuk schreef: Alleen met de zogenaamde "vechthondenrassen" zit het anders, dan betaal je flink meer en heb je nog wat extra verplichtingen.
-
- Vaste gebruiker
Lang leven het wonen aan de grens.
Je zou bijna een cursus Duits doen.
Ik kan me aardig redden maar niet met van die medische dingen.
Je zou bijna een cursus Duits doen.
Ik kan me aardig redden maar niet met van die medische dingen.
nou,ik heb hier een berg paarden en woon nu 7 jaar in dld maar hier geen paarden belasting hoor .. (er is maar 1 deelstaat welke sinds kort paarden belasting ingevoerd heeft,maar mss vergis je je met verplicht verzekeren van paarden? )
dierenarts is echt véél goedkoper als in nederland,alhoewel ik de veearts niet echt goedkoper vindt
dierenarts is echt véél goedkoper als in nederland,alhoewel ik de veearts niet echt goedkoper vindt
- iones
- Zeer actief
Waar wonen jullie dan ergens in Duitsland? Ter hoogte van Twente, van Friesland, Limburg, achterhoek, Drenthe?
ter hoogte van nieuwe schans /groningen
-
- Vaste gebruiker
Dan zal dat het zijn. Verzekeren.
Ik weet niet het fijne ervan.
Vind Duitsland prettig om heen te gaan.
Ik weet niet het fijne ervan.
Vind Duitsland prettig om heen te gaan.
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb dit topic over de hondenbelasting eens helemaal doorgelezen.
Eigenlijk als je het goed bekijkt worden wij hondenbezitters gediscrimineerd in dit land en tevens zijn wij een mooie melkkoe voor de gemeenten.
Wij zitten er aan te denken om een kennelnaam aan te vragen.
Heb alleen nog geen idee hoe en wat en waar je precies aan moet voldoen.
Vindt ook de site van De Raad van Beheer zeer onduidelijk hier in.
In andere gemeentes worden ook kennelnamen van verenigingen geaccepteerd, hier niet, moet RvB zijn!
Omdat ze hier al aan de bovenkant zitten wat betreft de OZB (met de dalende huizen waarde) en toch hun inkomen in stand willenhouden, is de HB weer eens flink verhoogd dit jaar.
Voor onze vier honden betalen wij nu ongeveer €400 en ja hier moet ook de poep opgeruimd worden, op straffe van een bekeuring van €120 per hond als je het niet doet en ze rijden hier gewoon op je hielen met een auto om je te kunnen betrappen
Eigenlijk als je het goed bekijkt worden wij hondenbezitters gediscrimineerd in dit land en tevens zijn wij een mooie melkkoe voor de gemeenten.
Wij zitten er aan te denken om een kennelnaam aan te vragen.
Heb alleen nog geen idee hoe en wat en waar je precies aan moet voldoen.
Vindt ook de site van De Raad van Beheer zeer onduidelijk hier in.
In andere gemeentes worden ook kennelnamen van verenigingen geaccepteerd, hier niet, moet RvB zijn!
Omdat ze hier al aan de bovenkant zitten wat betreft de OZB (met de dalende huizen waarde) en toch hun inkomen in stand willenhouden, is de HB weer eens flink verhoogd dit jaar.
Voor onze vier honden betalen wij nu ongeveer €400 en ja hier moet ook de poep opgeruimd worden, op straffe van een bekeuring van €120 per hond als je het niet doet en ze rijden hier gewoon op je hielen met een auto om je te kunnen betrappen

- iones
- Zeer actief
Men wordt gediscrimineerd omdat het kan. Omdat ze er mee weg komen.
Je leest het wel in het topic "ik betaal braaf mijn hondenbelasting".
Zwarte Piet mag niet want dat is discriminerend en dan speelt men wel op (ook al heeft het niets met discriminatie te maken). Maar omdat men dan opspeelt gaat het niet meer.
Maar hondeneigenaren zijn sukkels die zich braaf laten discrimineren. Dus gebeurt het.
Zwarte Piet mag niet want dat is discriminerend en dan speelt men wel op (ook al heeft het niets met discriminatie te maken). Maar omdat men dan opspeelt gaat het niet meer.
Maar hondeneigenaren zijn sukkels die zich braaf laten discrimineren. Dus gebeurt het.
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas wel en zolang wij honden bezitters niet als grote groep in opstand komen, zal er ook niets verandereniones schreef:Men wordt gediscrimineerd omdat het kan. Omdat ze er mee weg komen.

- iones
- Zeer actief
precies!Rita schreef:
Helaas wel en zolang wij honden bezitters niet als grote groep in opstand komen, zal er ook niets veranderen
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus alle honden verzamelen en naar het Malieveld?iones schreef:precies!Rita schreef:
Helaas wel en zolang wij honden bezitters niet als grote groep in opstand komen, zal er ook niets veranderen
- iones
- Zeer actief
Of botweg allen tezamen weigeren belasting te betalen. Maar die solidariteit zul je nooit vinden.Rita schreef:Dus alle honden verzamelen en naar het Malieveld?iones schreef:precies!Rita schreef:
-
- Zeer actief
Helaas, ik zou er voor zijn,
burgerlijke ongehoorzaamheid, ik hou ervan, staat voor ik denk voor mezelf

- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee vrees dat, dat niet gaat lukken.iones schreef:Of botweg allen tezamen weigeren belasting te betalen. Maar die solidariteit zul je nooit vinden.Rita schreef:Dus alle honden verzamelen en naar het Malieveld?iones schreef:precies!Rita schreef:
Maar protesteren in Den Haag is een optie?
Denk dat de landelijke politiek hier best paal en perk aan kan gaan stellen.
Vindt het met name heel vreemd, dat er in de ene gemeente wel en de andere HB geheven wordt.
- iones
- Zeer actief
Er is nog meer vreemd.Rita schreef: Vindt het met name heel vreemd, dat er in de ene gemeente wel en de andere HB geheven wordt.
want de ene gemeente stelt daar veel meer tegenover dan de andere. Er zijn gemeentes die er niets tegenover stellen en die alleen maar zuigen.
Verder wordt het van iedereen geheven, ook van degenen waarbij de hond nooit van het erf af komt, dat is ook vreemd.
Wat ook vreemd is, dat iedereen er van profiteert zonder mee te betalen.