Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brok naar KVV + probiotica
Moderator: moderatorteam
- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Brok naar KVV + probiotica
Ik wil graag weer terug stappen van de Brouwers brok naar KVV Smuldier eventueel in combinatie met 1 of 2 dagen brok (FarmFood Glutenvrij?). Dayna's ontlasting is heel wisselend, ze heeft veel/snel last van tandsteen (nu 2 jaar), Kyra (nu 5 jaar) wordt snel te dik, ze laten allebei veel stinkpoepjes, stinken uit hun mond, hun vacht stinkt en de glans is minimaal. Ik heb gekozen voor Smuldier ivm de prijs en het vergeleken Lotgering veel minder vet bevat. Dit ivm Kyra, zij kreeg met Lotgering echt maar een schraal bakkie, werd alsnog te dik en had altijd nog honger. Tevens bezorgt Lotgering niet tot aan de deur, en gezien mijn rugklachten kan ik het zelf niet de trappen op tillen. Echter wil ik ze eerst probiotica geven. Wat raden jullie mij aan? Hoe te doen, enz enz enz? Oh en ook belangrijk, ze zullen deze maand ook weer ontwormd worden!
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Brok naar KVV + probiotica
Gewoon overstappen. Kijk ook eens naar degomeat/best4dogs. Daar ben ik erg tevreden over en de grootverpakkingen zijn gunstig geprijsd.
Over herby hoor ik ook veel goeds en lotgering is minder vet geworden. Bezorging was voor mij inderdaad ook niets.
Kvv helpt hier trouwens niet/nauwelijks tegen tandsteen. Ze hebben echt iets nodig waar flink op gekauwd en aan gescheurd moet worden, zoals karkasjes, zalmlijven of een penslap.
Over herby hoor ik ook veel goeds en lotgering is minder vet geworden. Bezorging was voor mij inderdaad ook niets.
Kvv helpt hier trouwens niet/nauwelijks tegen tandsteen. Ze hebben echt iets nodig waar flink op gekauwd en aan gescheurd moet worden, zoals karkasjes, zalmlijven of een penslap.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Farmfood is normaalgesproken High Energy, weet niet of dat bij de glutenvrije variant ook is maar misschien kan je dan beter een andere brok pakken? Of je moet maar heel weinig voeren natuurlijk...
ik voer KVV met farmfood en dat gaat goed, ze krijgen veel buffelhuidspul en af en toe een koeienbot van de slager voor de tandjes.
ik voer KVV met farmfood en dat gaat goed, ze krijgen veel buffelhuidspul en af en toe een koeienbot van de slager voor de tandjes.

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Je kunt ook een andere brok zoeken.Mijn ervaringen met Smuldier zijn helaas echt bar slecht.En Brouwers ken ik niet,maar misschien helpt het al om te switchen naar een andere brok?
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
bij ons is het KVV met name smuldier, alle varianten door elkaar, en daar doen ze het prima op. Maar dat doen ze op alle KVV's die ze tot nu toe voorgeschoteld kregen. Ze zijn niet bepaald gevoelig wat dat betreft :pSanne123 schreef:Je kunt ook een andere brok zoeken.Mijn ervaringen met Smuldier zijn helaas echt bar slecht.En Brouwers ken ik niet,maar misschien helpt het al om te switchen naar een andere brok?
Nutro staat ook goed aangeschreven dacht ik, is qua prijs niet duurder dan Royal Canin maar wel een stuk beter...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Max hier had dezelfde problemen op brouwers brok. Vooral zijn vacht ging heel erg stinken! Zodra hij op een andere brok stond ging het snel beter. In jou geval zou ik gewoon smuldierproberen. Wat probiotica als ondersteuning kan nooit kwaad lijkt me. En dan gewoon kijken hoe het gaat, met evt een paar dagen Ff erbij.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik moest meer van smuldier voeren dan nu van lotgering 
Ze zullen idd geen tig trappen oplopen maar hier leggen ze alles bij of in de vriezer dus geen klagen. Maar smuldier is ook goed natuurlijk alleen zo weinig keus

Ze zullen idd geen tig trappen oplopen maar hier leggen ze alles bij of in de vriezer dus geen klagen. Maar smuldier is ook goed natuurlijk alleen zo weinig keus

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
waaroom doe je niet eerst een mestonderzoek ipv er meteen gif in te gooien? je kunt niet preventief ontwormen en als het niet nodig is scheelt dat weer een aanslag op de weerstand.

- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Ik ben inderdaad van plan om binnenkort een mestonderzoekje te laten doen. Wat zal dat trouwens ongeveer kosten in omgeving Rotterdam, iemand enig idee?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Kan via je dierenarts die het dan waarschijnlijk naar Utrecht stuurt, of je kunt zelf een monster opsturen via brievenbuspost naar VPL Het Woud. Via die laatste kost het zo'n 20 euro. Zie http://www.wormbestrijding.nlCharell schreef:Ik ben inderdaad van plan om binnenkort een mestonderzoekje te laten doen. Wat zal dat trouwens ongeveer kosten in omgeving Rotterdam, iemand enig idee?