Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jaaaaaahhhhh, onze kanjer.....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Jaaaaaahhhhh, onze kanjer.....

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

....Haakon heeft een date. Echt zo enorm leuk. :cheer:
Als alles 'volgens schema' verloopt zal de dekking ergens in januari plaats vinden.
Zo enorm spannend. :mrgreen:
Nu maar hopen dat de dekking goed verloopt en dat er straks kleine Haakonnukes rond zullen lopen.... :D
We hebben in ieder geval ervoor gekozen de dekking plaats te laten vinden bij de dekmeester. Ik houd jullie op de hoogte. :wink:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Jaaaaaahhhhh, onze kanjer.....

Ongelezen bericht door kooi »

Dat is wel een hele mooie papa!
Leuk voor jullie..
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Super! maareh....
Mireillevdw schreef: We hebben in ieder geval ervoor gekozen de dekking plaats te laten vinden bij de dekmeester. Ik houd jullie op de hoogte. :wink:
Bang dat t hem natuurlijk niet lukt?
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Leuk zeg :ok:

waarom bij de dekmeester?
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Super! maareh....
Mireillevdw schreef: We hebben in ieder geval ervoor gekozen de dekking plaats te laten vinden bij de dekmeester. Ik houd jullie op de hoogte. :wink:
Het is Haakon's eerste keer, dus het lijkt ons gewoon fijner dat er iemand bij is die precies weet wat te doen. :wink:
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Mireillevdw schreef:
Het is Haakon's eerste keer, dus het lijkt ons gewoon fijner dat er iemand bij is die precies weet wat te doen. :wink:

Wat ik er eerder van voorbij heb zien komen ben ik er niet erg van gecharmeerd, waarom niet gewoon een ervaren fokker die wat kan begeleiden ipv het circus vd dekmeester?
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Mireillevdw schreef:

Wat ik er eerder van voorbij heb zien komen ben ik er niet erg van gecharmeerd, waarom niet gewoon een ervaren fokker die wat kan begeleiden ipv het circus vd dekmeester?
Kun je je antwoord toelichten?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Mireillevdw schreef:
crutz schreef:

Ja hoor, nav dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=253150

http://www.dekmeester.nl en filmpje http://www.youtube.com/watch?v=JbtkJxAD5io
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hemeltjelief ... waarom er bij voorbaat er vanuit gaan dat t niet lukt? Trek er een uur of 5 voor uit, laat t op zn beloop en ga niet lopen dwingen. Ik heb er ook iemand bij gehad maar dat was meer voor de teef reactie dan voor mn reu. Had ie niet gedekt uit zichzelf dan geen pups helaas.
Dat wist diegene die zn eerste dekking kreeg ook.;)
En was t daar ook mee eens ... natuurlijk of anders maar niet. En dan heb ik t niet over helpen met overstappen of vertrouwen geven of wijzen waar ie moet zijn maar over die verkrachtingspraktijken van deze dekmeester...
Xito is een reu die graag zn tijd neemt en eerst voorspel wil. Dat is dan zo hij zoekt t maar uit. De laatste keer toen t zo warm was heeft hij tussen de dekpogingen door nog even gebadderd om vervolgens tot de daad te komen.
Dat had meneer decdekmeester nooit geaccepteerd dat moet en wel nu... jakkes

Overigens boy de dober wilde niet dekken.. gewoon niet bij verschillende teven. Dan houdt t dus gewoon op en zo'n hond moet zich ook niet voortplanten imo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

crutz schreef:
Mireillevdw schreef:
crutz schreef:

Ik lig helemaal in de kreukels :smile2: Volgens mij is het namelijk Noah haar broer :mrgreen:

EDIT het is inderdaad de broer van mij Noah. Op website staan ook foto's van ervoor, het was daarvoor wel vrije dekking en nest ervoor ook.
Perry en Noah

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind het een apart iets :mrgreen: wij hebben de fokker van Phantom gevraagd of hij als het zover ooit is of hij wil helpen bij een dekking. Hij laat de honden gewoon samen op de achterplaats die je vanuit zijn keuken kan zien en idn wordt er geholpen.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

crutz schreef:
Mireillevdw schreef:
crutz schreef:

Dat filmpje :scratch: die arme reu lijkt wel te denken: 'ok, en wanneer ga jij nou bij die teef weg?'

Gewoon een ervaren fokker om hulp vragen lijkt mij ook een veel fijner idee.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik zou ook echt niet voor een dekmeester gaan. :schrik: Vind dat zo onnatuurlijk!
Voor Xavi (en mij als eigenaar) was het ook de eerste keer toen, dus zijn fokker is gekomen om te 'helpen' indien nodig en de eigenaar van de teef weet meestal ook wel e.e.a.
En verder weten de hondjes meestal nog het meeste. :wink:
Lekker heen laten doen en begeleiden indien nodig, maar ik zou er echt niet zo'n geforceerde situatie van maken.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Ik zou ook echt niet voor een dekmeester gaan. :schrik: Vind dat zo onnatuurlijk!
Voor Xavi (en mij als eigenaar) was het ook de eerste keer toen, dus zijn fokker is gekomen om te 'helpen' indien nodig en de eigenaar van de teef weet meestal ook wel e.e.a.
En verder weten de hondjes meestal nog het meeste. :wink:
Lekker heen laten doen en begeleiden indien nodig, maar ik zou er echt niet zo'n geforceerde situatie van maken.
Dit idd. Wat een gepluk aan die beesten... wat die vrouw in die blauwe rok nu aan t doen is na de koppeling is me een raadsel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Spannend hoor!
Maar eens met de rest. Wat hoort er nou moeilijk te zijn aan een dekking? Ik zou juist niet voor een dekmeester gaan, als je hond bewijst dat hij gewoon kan dekken zonder kunst en vliegwerk is dat een groot pluspunt :ok: En tegelijkertijd vind ik dat een beetje triest want het hoort heel normaal te zijn dat honden zoiets zelf kunnen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maeve schreef:Spannend hoor!
Maar eens met de rest. Wat hoort er nou moeilijk te zijn aan een dekking? Ik zou juist niet voor een dekmeester gaan, als je hond bewijst dat hij gewoon kan dekken zonder kunst en vliegwerk is dat een groot pluspunt :ok: En tegelijkertijd vind ik dat een beetje triest want het hoort heel normaal te zijn dat honden zoiets zelf kunnen.
Zelfs m'n (vroeg)castraten die nog geen dekrijpe teef hadden meegemaakt in huis konden dat heel prima zelf :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef:
Maeve schreef:Spannend hoor!
Zelfs m'n (vroeg)castraten die nog geen dekrijpe teef hadden meegemaakt in huis konden dat heel prima zelf :mrgreen:
Zo moeilijk kan het ook niet zijn voor een reu toch? :mrgreen: Ik snap al dat moeilijke gedoe niet hoor. Dat je enigszins begeleid bij bepaalde karakters wel. Felle teven en doetjes van reuen bijvoorbeeld, maar dan nog minimale begeleiding en niet een gehele dekking forceren. Ik zou geen reu willen gebruiken die niet kan dekken zonder dekmeester.

Heb even dat filmpje gekeken en kan me wel voorstellen dat reuen meer twijfel hebben als een teef in de houdgreep wordt gehouden door drie man en een "dekmeester" de staart opzij houdt voor hem :scratch:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Vind het eigenlijk ook wat sneu voor de teef om zo gedwongen te worden eigenlijk
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maeve schreef:Dat je enigszins begeleid bij bepaalde karakters wel. Felle teven en doetjes van reuen bijvoorbeeld, maar dan nog minimale begeleiding
Tja, heb ik hier ook. Maar ook mijn balloze sukkels weten heel goed hoe ze een dame kunnen inpalmen als ze daar de tijd en het goede moment voor krijgen :mann:
Die kleine angsthaas heeft niet anders gedaan dan uitdagen en doos poetsen.
Ammenooitniet dat ik aan zo'n hondenlul ging pielen en een ander bij mijn reu ook niet. Teef moet zelf maar bepalen of het goed is.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Jeannettebo schreef:Vind het eigenlijk ook wat sneu voor de teef om zo gedwongen te worden eigenlijk
Nou idd, ik doe niet aan verkrachting staat er op de site maar als je zo wordt vastgehouden dat je geen kant op kan vind ik dat er toch wel aardig op lijken :ugh:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Heel die dekmeester is niet nodig joh. Straks is je reu verpest door zo'n gek die erbij zit.

Lekker laten gaan, misschien dat hij zijn eerste kwakje naast de teef dumpt. Dan ga je aan de koffie en na een half uur probeer je het nog een keer.
Was met Ushi's dekking ook. Ik met Ush en de eigenaar van de reu naar het hotel gegaan, lekker geluncht en weer terug naar King. En toen was het zo gebeurt. King is wel ervaren, maar Ushi niet zo natuurlijk. Die sprong steeds weg.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jeannettebo schreef:Vind het eigenlijk ook wat sneu voor de teef om zo gedwongen te worden eigenlijk
Inderdaad, zo zou ik niet willen fokken.

Als het de eerste keer is zou ik eerder hulp vragen van een ervaren fokker, al denk ik dat de honden het prima zelf kunnen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
Inderdaad, zo zou ik niet willen fokken.

Als het de eerste keer is zou ik eerder hulp vragen van een ervaren fokker, al denk ik dat de honden het prima zelf kunnen.
Precies... ik had er ook een ervaren fokker bij en dat is ruim voldoende. Heeft overigens niet veel gedaan..
T brlangrijkste is tijd... als je dat neemt komt t 9 van de 10 x prima goed. En die ene keer tja dan maar niet.

Ben wel benieuwd of ts nog steeds na dit alles gelezen te hebben gebruik gaat maken hiervan...
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef: Ben wel benieuwd of ts nog steeds na dit alles gelezen te hebben gebruik gaat maken hiervan...
Ik hoop het niet. Door de tijd te nemen bereik je veel meer inderdaad.
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Het risico als een reu bij de eerste keer al geholpen word dat ie dan altijd geholpen moet worden,maar mensen hebben tegenwoordig
geen geduld om rustig die honden hun gang te laten gaan :piew:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TS als jouw fokker niet kan helpen, of de eigenaar van de teef, misschien is er dan wel een fokker/dekreu eigenaar van het forum hier die erbij kan zijn en als het nodig is kan helpen? Is dat niet een idee...?

Mijn reu laat ik dekken op eigen terrein, ik zag dat je naar de 'dekmeester' (wat een naam :F: ) toe moest? Zeker een reu die voor het eerst moet dekken zou ik op zijn eigen vertrouwde plekjes laten dekken. Xito heeft de eerste keer hier achter het huis gedekt... en de 2e teef op het industrieterrein waar ze altijd uitgelaten worden. Dat beviel beter dan achter het huis want a. zat ik met mijn andere honden en b. hadden ze achter het huis amper ruimte en ze willen nogal rennen hier voor er wat gedaan wordt...
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Heeft niemand gelezen dat de vorige dekking van deze combinatie vrije dekking is? En dat ook bij deze voorspel is geweest? Ergens denk ik bijna dat het puur voor dit filmpje was, want de honden kennen elkaar.
Perry en Noah

Afbeelding
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Brigitte schreef:
Nou idd, ik doe niet aan verkrachting staat er op de site maar als je zo wordt vastgehouden dat je geen kant op kan vind ik dat er toch wel aardig op lijken :ugh:
Ik kan niet eens naar dat filmpje kijken. :ugh: Die teef wordt vastgehouden en die vent houdt haar staart al opzij net of die reu en teef zelf niet weten hoe het werkt? Als ze niet willen dan niet hoor in mijn ogen. Als het aan mij zou liggen zou ik de natuur zijn gang laten gaan!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

duitse herder schreef:Heeft niemand gelezen dat de vorige dekking van deze combinatie vrije dekking is? En dat ook bij deze voorspel is geweest? Ergens denk ik bijna dat het puur voor dit filmpje was, want de honden kennen elkaar.
Vandaar dat ze stonden te kijken want die malloot er nu tussen moet staan :F:
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Ik vind wat er op het filmpje gebeurd er trouwens echt niet professioneel uit zien.
Bij veel reuen kan hij het al vergeten, want die dekken niet als er iemand zo aan de achterkant van de teef zit.
En goed vast hebben ze de teef ook al niet, want als ze zou tegenspartelen, was ze op 1,2,3 los. ('k neem dus aan dat het een teef is die hij goed kent).
En deftig omdraaien kan de reu zich ook al niet blijkbaar.
Ik vind er dus totaal niets aan. Zo'n persoon zou mij nog mogen betalen, mocht hij nog niet komen helpen voor een dekking.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”