Ik laat ze uit in 2 groepen, 5 om 5 met een heupgordel (vast houden kan echt niet, ze mogen, nee MOETEN trekken van ons dus in je handen houden is geen optieHusky_Manu schreef:Ik vind het een prachtig gezicht als men een roedeltje honden om zich heen heeft lopen. Het lijkt me alleen wel een hele hoop werk om het allemaal bij elkaar te houden tijdens zo'n wandeling? 5 lijnen vasthouden gaat al niet makkelijk, dus hoe doe je dat? Laat je ze apart uit of lopen er een aantal los?
En die kosten. 1 hond vreet bij ons maandelijks al 70 euro voer. Hij gaat dit weekend voor 2 weken in een pension als wij naar Nederland gaan, hop ook 200 euro.
Hier achterop onze Franse berg staat een boerderij, schapen, koeien, héél veel land. En er loopt dus een roedel van 7 honden. Allemaal van die lelijke vuilnisbakkies. Het lijkt me leuk om hier, in Frankrijk waar we nu wonen, een groep honden te hebben, want hier kunnen ze los rond rennen, hebben ze veel ruimte en er is nauwelijks verkeer. Maar ik zou niet weten hoe ik dat in Nederland zou moeten doen.
(Nogmaals, meer dan 2 honden zit er komende 3/4 jaar echt niet in!)
In groep 1 loopt er altijd 1 los, en in groep 2 lopen er 2 los.
Maar ik hoef maar een kleine 7 min te wandelen en dan sta ik in het bos en gaan alle lijnen los (en moet ik aan de beademing
Als we met zijn tweeën gaan gaan ze wel allemaal tegelijk mee in de bus en dan in het bos deuren open en ga maar.
Kosten doen ze wel wat ja, maar dat zit hem bij ons ook vooral in de sport
Aan eten gaat er hier wekelijks een zak van 20 kilo specific door en ongeveer 20 tot 30 kilo vlees.
En op de da hebben we ook al een abbo, zeker de laatste 1,5 jaar
2012 hebben ze ons ruim 13000,- gekost, voor 2013 zijn we daar nu al overheen
Pension doe ik niet aan
Klinkt leuk die berg van jou, maar ik hoef er alvast niet te gaan wonen met mijn honden, ik ga vrees ik falliet aan die boer met zijn schapen