Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup laten wennen aan oudere hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Re: Pup laten wennen aan oudere hond

Ongelezen bericht door Joswolf »

Nou ik had ook wel eens honden, ok wolfhonden maar daar was het hetzelfde normaal vonden die ook puppen leuk en wilden die verzorgen net als mensen ooooh lief hoog aaigehalte enzo. Maar oma's zijn niet altijd blij met drukke rondrennende Kids. En een oudere wolfhond moest ook niet veel hebben van een in de nek springende pup. Oude honden en ook niet vergeten dat bv oudere soms slechter zien en ook wel eens later in de gaten hebben dat er een pup aan komt rennen en dan plots schrikken en bijten. Sommige honden kunnen ook gewoon een hekel krijgen aan puppen dus moet je ff goed inschatten.
Dus ook bij honden lijkt het mij in eerste instantie dat de meeste honden wel een soort puppykrediet hebben. De meeste das dus niet allen.

Jos
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is ook bekend dat wolven in gevangenschap, hoe natuurlijk dan ook, toch anders reageren en interactie met elkaar hebben dan wolven in het wild. En dan hebben we het nog niet eens over het rare 'roedel'gedrag van de zwerfhonden in bepaalde zwaar stedelijke gebieden. :U:
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Nee hoor wolven opgesloten of vrij comminiceren exact gelijk en gedragen zich niet anders. Alleen in de opgesloten samengepakte roedels is veel meer agressie maar dat zouden de vrijlevende ook doen als er teveel zijn. Alleen gaan die dan uit elkaar en in een verblijf kunnen ze niet weg dus loopt de ergernis op en loopt het uit de hand. Maar verder zijn ze niet anders hoor.
Zwerfhonden is weer wat anders.Als er teveel op een vuilnisbelt leven en daar de voedselbron vededigd moet worden kann daar misschien ook wel zoiets als overdreven agressie en machtsvertoon ontstaan maar dat doen mensen ook als er teveel op elkaar zitten en voedsel of andere zaken schaars worden.
Jos
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Joswolf schreef:Nee hoor wolven opgesloten of vrij comminiceren exact gelijk en gedragen zich niet anders. Alleen in de opgesloten samengepakte roedels is veel meer agressie maar dat zouden de vrijlevende ook doen als er teveel zijn. Alleen gaan die dan uit elkaar en in een verblijf kunnen ze niet weg dus loopt de ergernis op en loopt het uit de hand. Maar verder zijn ze niet anders hoor.
Zwerfhonden is weer wat anders.Als er teveel op een vuilnisbelt leven en daar de voedselbron vededigd moet worden kann daar misschien ook wel zoiets als overdreven agressie en machtsvertoon ontstaan maar dat doen mensen ook als er teveel op elkaar zitten en voedsel of andere zaken schaars worden.
Jos
Het vreemde roedelgedrag van zwerfhonden zit hem meer in de grote en losheid van de roedels. Het is een komen en gaan van roedelleden en in de regel is er weinig agressie en gaat ieder zijn eigen gang. Gevolg is dat er ook niet samen wordt gewerkt en het ieder voor zich is.

En overigens heb ik anders gelezen over observaties van wolven in wild en gevangenschap en niet alleen op het punt van onderlinge agressie. Geen bron van en weet niet of ik 1 van de artikelen nog hier in mijn bezit heb :U: Ik ben een rommelkant en bewaar mij literatuur echt heel erg slecht. :oohja: (en gooi uit wanhoop eens in de zoveel tijd de boel in 1 x weg omdat ik het toch niet meer lees)
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Dan is het maar goed dat je het kwijt bent anders hoorde het in de prullebak. Er is wel verschil gedrag in de verschillende ondersoorten N Amerikaanse of Europese bv ze spreken wel dezelfde taal maar ze jagen op ander en grotere prooi en zijn zelfs wat relaxter of socialer.
Jos
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”