Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup: hoeveel keer per dag voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Berna
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Pup: hoeveel keer per dag voeren?

Ongelezen bericht door Berna »

Hallo,

Ik heb een pup van 12 weken, en ik geef hem zijn voer in ongeveer 6 porties per dag.
Ik weet dat 4x per dag aangeraden wordt, maar het is wel prettig om hem steeds een bakje te geven voor het slapen. Hij dut dan meteen in.
Minder vaak in grotere porties lijkt me geen optie - de porties worden dan wel erg groot.

Weet iemand of dit kwaad kan? Qua spijsvertering bijvorbeeld?

Groet!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Re: Pup: hoeveel keer per dag voeren?

Ongelezen bericht door Suske »

Twee of drie keer per dag kan ook prima hoor.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind het altijd vreselijk onhandig en zet een pup zsm op hetzelfde ritme als de volwassen honden hier... dus vrij snel al naar 2 x.. meestal is dat al rond de 12 weken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Berna
Vaste gebruiker

Hmmm, ik vind het zelf eigenlijk juist wel handig, omdat hij daarna vrijwel meteen wil slapen. Het is wat dat betreft wel een goed ritme voor ons allebei.

Hij heeft alleen wel erg veel honger... Ik geef hem nu meer dan de max. voor zijn leeftijd (hij krijgt ProPlan puppyvoer). En nog steeds vind ik hem aan de magere kant.
Is dat normaal?
Hij krijgt wel aardig wat beweging, maar ik weet niet of het wel goed is om zoveel geconcentreerd voedsel binnen te krijgen (te snelle groei, dat soort dingen).
Weet iemand daar meer van?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Berna schreef:Hmmm, ik vind het zelf eigenlijk juist wel handig, omdat hij daarna vrijwel meteen wil slapen. Het is wat dat betreft wel een goed ritme voor ons allebei.

Hij heeft alleen wel erg veel honger... Ik geef hem nu meer dan de max. voor zijn leeftijd (hij krijgt ProPlan puppyvoer). En nog steeds vind ik hem aan de magere kant.
Is dat normaal?
Hij krijgt wel aardig wat beweging, maar ik weet niet of het wel goed is om zoveel geconcentreerd voedsel binnen te krijgen (te snelle groei, dat soort dingen).
Weet iemand daar meer van?
Ik heb pups bijna niet op brok gehad, al mijn pups zijn altijd op vlees groot geworden, maar je kunt toch wel wat extra's geven om het slapen leuk te maken? Hier zeer actieve mechelpups altijd, maar eigenlijk nooit problemen met slapen gehad, ze krijgen hun eten in de bench idd. maar alle andere 'tussenslaapjes' krijgen ze iets anders geen complete maaktijd maar of iets te knabbelen, of een schaaltje pap, of een boterham etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Berna
Vaste gebruiker

Ja hoor, hij krijgt ook wel wat extra's (hondenkoekje, stukje kaas), maar hij heeft gewoon de hele dag honger...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Waarom geef je hem dan niet wat meer in hoeveelheid?
Afbeelding
Berna
Vaste gebruiker

Ja, dat doe ik dus al... Maar omdat het zulk geconcentreerd voer is, vroeg ik me af of dat geen kwaad kan op de langere termijn.
Sanne123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne123 »

Ik zou de porties van 6x terug brengen naar 3x per dag want van 6x een beetje heeft je hond nooit een verzadigd gevoel,maar eigenlijk de hele dag honger.
Berna
Vaste gebruiker

Nou, daar zat ik dus ook een beetje mee...
En nu ben ik begonnen met het 'voeren als beloning', zoals met de voerdummy wordt aanbevolen (artikel Jaap onder Opvoeding), maar ik denk dat hij nu helemaal de hele dag honger heeft!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze eerste pup Yla kreeg gewoon 2x per dag eten, dat ging prima, volgehouden tot aan haar dood.
Komende vrijdag komt er hier weer een pup van ruim 4 maanden, die gaat ook meteen op 2x per dag. Door de week, elke ochtend rond 9.00 uur, de avondmaaltijd afhankelijk, hoe laat wij eten, kan 21.00 zijn, maar ook makkelijk 22.30. In het weekend is het helemaal een rommeltje, maar daar wennen ze heel erg snel aan hoor. Als het in het weekend in de ochtend erg laat gaat worden, dan wel even een boterham met pindakaas.
Afbeelding
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

thom schreef:Onze eerste pup Yla kreeg gewoon 2x per dag eten, dat ging prima, volgehouden tot aan haar dood.
Komende vrijdag komt er hier weer een pup van ruim 4 maanden, die gaat ook meteen op 2x per dag. Door de week, elke ochtend rond 9.00 uur, de avondmaaltijd afhankelijk, hoe laat wij eten, kan 21.00 zijn, maar ook makkelijk 22.30. In het weekend is het helemaal een rommeltje, maar daar wennen ze heel erg snel aan hoor. Als het in het weekend in de ochtend erg laat gaat worden, dan wel even een boterham met pindakaas.
Die krijgt nu al 2 keer per dag :wink:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier krijgen ze tot 12 wkn 3x per dag , dan gaan ze tot een maand op 6-7 naar 2x en daarna naar 1x net als de grote honden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik zet ze eigenlijk meteen op 1 x per dag. Geeft tot nu toe geen problemen.
Indien pup zou aangeven wel wat problemen te hebben, gaat die even op 2 x.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge O schreef:
maart schreef:ik zet ze eigenlijk meteen op 1 x per dag. Geeft tot nu toe geen problemen.
dat is uiteraard compleet tegennatuurlijk, geen enkele pup van een hond(achtige) in het wild zal het moeten stellen met 1 maaltijd per dag want ze worden op die leeftijd nog allemaal gezoogd.
och, ik doe zoveel compleet tegennatuurlijke dingen met ze :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”