Buiten zijn bouw zie ik zijn temperament er ook wel in terugInge O schreef:ja, die had ik ook al in mijn hoofd toen ik schreef over die normale bouwtineke schreef:maar ik zie hier wel wat Orsonnetjes tussen zitten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is dát?
Moderator: moderatorteam
-
tineke
Re: Wat is dát?
- Arubandog
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bandog
- Aantal honden: 1
Sorry maar je hebt et gewoon fout.Tara schreef:Helemaal niet, ik benoem ze namelijk apart.Arubandog schreef:Lol, een overbouwde Fila is niet het status quo van efficient bewegen? Weer wat geleerd.Tara schreef:Wat een onzin toch, het status quo van efficiënt bewegen ziet er niet uit als een overbouwde fila met steile achterhand en zwakke polsen.Arubandog schreef:Je zou het niet zeggen maar de in eerste instantie sloom ogende Fila's zijn de wendbaarste van de mollosers. Juist door de hoge heupen ( zoals je dat bij katten ziet) Voor de jacht werd op die wendbaarheid hefokt vandaar dat het nu standaard is.
Meer feiten en fabels over exterieur en beweging vind je hier
Verder verwar je een steile achterhand met hoge achterkant.Een hoge achterkant is overbouwd, en met een volgens de standaard gewenste steile achterhand daar nog bij maakt die hond beslist niet wendbaarder dan gemiddeld. Want dát is wat jij beweert, dat dáár (=wendbaarheid)op geselecteerd werd.
De een is een katachtige en de ander is een hondachtige. Verder is de cheetah niet overbouwd en de fila wel. Meer verschillen hoef ik er niet voor te zoeken. Appels met peren vergelijken om je punt te onderstrepen is een beetje zinloos.Arubandog schreef:Zoek de 10 verschillen:
Mijn hele punt van de cheetah is juist dat je appels met peren vergelijkt door te zeggen, ohw hij is achter hoog dus dat helpt niet met wendbaarheid, en vervolgens een link naar een topic te plaatsen met honden die je totaal niet met de Fila kan vergelijken. Het is een werkhond en zijn karakteristieke bouw en bijbehorende unieke loop zijn toch echt vanuit de praktijk ontstaan en niet vanauit welk show oogpunt zoals bij het gedrocht van de eerste pagina vermoedelijk het geval is.
Als jij hier stellig wilt beweren dat fila fokkers het 3 a 400 jaar fout hebben gedaan ( en per toeval zo'n wendbare mastiff hebben gecreeerd) prima. Ik wilde gewoon wat duidelijkheid scheppen over hoe de fila aan zn looks is gekomen. Ik vind het zelf leuk om feitjes over andere rassen te lezen ik dacht misschien interesseert het anderen ook. Als die fokkers het fout hebben veranderd het nog steeds niet aan het verhaal waarom de Fila's zo eruit ziet.
Voor degenen die het wel interesseert hier nog een stukje over de Fila standaard en hoe dit tot stand is gekomen:
The judge will instantly notice, looking at the dogs in profile, that the Fila is higher at the croup than at the withers, one of the few breeds that call for this type of conformation. A straight topline is a very serious fault, and a topline that slopes downward from the withers to the croup—desired in so many other breeds—is a disqualification for the Fila. There is a palpable space of more than an inch between the scapulas, in order to permit the body to drop between the shoulders in trailing or crouching. This allows front-end flexibility as a useful, even lifesaving, tool when hunting jaguars.
In some breeds such as the Mastiff, where being high in the rear is a fault, this is usually caused by straight stifles.
However, straight stifles in the Fila is a very serious fault; as a working dog, the Fila should have a moderate rear angulation. The Fila topline slopes upward in the rear because the Fila has rear legs that are longer, as well as slightly lighter boned, than the front legs.
This conformation contributes to the Fila’s tremendous agility (especially at full gallop, which alas cannot be seen in the show ring), giving the impression that the Fila should be able to leap into the air and turn on a dime. The impression of agility given by conformation is born out in practice, as Filas are much more agile than the other Molosser breeds.
The agility was necessary for the Fila’s traditional work in Brazil of catching and pinning wild bulls, as well as hunting jaguars and other big game on Brazilian ranches. Filas, even big males of 150 pounds or more, like to stand on their hind legs and put their paws on your shoulders. Their conformation makes it comfortable for them to stand up (as they used to do when treeing jaguars in Brazil), unlike Molossers such as Mastiffs. Their loose skin, especially at the throat, was also developed as an aid in jaguar-hunting (a swipe of the cat’s paw would catch only skin, not bone or the jugular vein).
-
Brigitte
- Zeer actief
Klopt, die Fila stond nl later met stippen en al in de ereringcrutz schreef:Kijk ff bij de fokker op de site, maar de BOB Fila en de hond uit de "kind-hond-show" is dezelfde, een volwassen teef uit 2009 (tenminste, toen jeugd show titels gehaald dus mss 2008) die in 2011&12 een nest heeft gehad. Volledig uitgegroeid dus
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Katten hebben een rug die soepel is, honden niet. Dus de vergelijking tussen een cheeta en een fila is inderdaad niet zo op zijn plaats. Ik bemoei me verder niet met de fila discussie want ik heb er geen kaas van gegeten.
Cheeta heeft een normaal rechte lange rug omdat hij dit kan. Dit kan een hond niet.

Cheeta heeft een normaal rechte lange rug omdat hij dit kan. Dit kan een hond niet.
-
tineke
Kan een fila wel hoorlaeken schreef:Katten hebben een rug die soepel is, honden niet. Dus de vergelijking tussen een cheeta en een fila is inderdaad niet zo op zijn plaats. Ik bemoei me verder niet met de fila discussie want ik heb er geen kaas van gegeten.

Als je kijkt naar waar de fila voor gebruikt werd dan hoort het uiteraard niet zo'n grove en zware hond te zijn ,ze moesten namelijk ook over uithoudingsvermogen beschikken.
Rio en Orson scheelde qua gewicht twee kilo toch was het wel overduidelijk dat Orson sneller was en het langer kon volhouden.
Orson was hoger dan Rio en gewoon toch anders gebouwd.
Rio is ook overduidelijk een zwaardere typ,hij doet het zeker niet slecht gezien zijn formaat en leeftijd maar qua prestaties op loopgebeid liet Orson hem altijd achter zich.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Sagan kan het ook

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook meer het omgekeerde wat een hond niet kan. De rug hol trekken.
Katachtigen zijn enorm soepel en los in rug en schouders. Ze kunnen helemaal inéén buigen en helemaal uitstrekken met de rug hol.
Katachtigen zijn enorm soepel en los in rug en schouders. Ze kunnen helemaal inéén buigen en helemaal uitstrekken met de rug hol.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
dat kan deze fila ook hoorsirene schreef:Het is ook meer het omgekeerde wat een hond niet kan. De rug hol trekken.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, da's waar. Die van de show welsbientje schreef:dat kan deze fila ook hoorsirene schreef:Het is ook meer het omgekeerde wat een hond niet kan. De rug hol trekken.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Interessant dit allemaal!
Ik geloof jullie gelijk dat er verschil is hoor, maar ik wil het graag zien aangezien ik dit nou eenmaal interessant vind en graag alles weet
Als ik deze vergelijk met een plaatje van Jack zie ik in de rug niet veel verschil? Jack zijn rug lijkt boller, is dat het?
Mijn plaatje is helaas niet zo duidelijk (mijn camera kan deze snelheid niet zo goed aan, of ik ben een slechte fotograaf, kan ook
) en meer vanaf de voorkant genomen maar het geeft een idee.

Ik geloof jullie gelijk dat er verschil is hoor, maar ik wil het graag zien aangezien ik dit nou eenmaal interessant vind en graag alles weet
Als ik deze vergelijk met een plaatje van Jack zie ik in de rug niet veel verschil? Jack zijn rug lijkt boller, is dat het?
Mijn plaatje is helaas niet zo duidelijk (mijn camera kan deze snelheid niet zo goed aan, of ik ben een slechte fotograaf, kan ook

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Muk
Dat is zeker erg zonde. Hoe kun je nu bewust kiezen voor zo'n misvormde hond? Dit gaat straks in dezelfde categorie vallen als de platsnuiten, want uiteindelijk moet zo'n belachelijke overbouwing wel tot bewegingsproblemen gaan leiden lijkt mij.Inge O schreef:Arubandog schreef: A straight topline is a very serious fault,
- Arubandog
- Vaste gebruiker
Ja das erg zonde. En ik denk dat een hele grote groep al in die categorie valt.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Pff, inderdaad. Ik krijg al last van mn rug als ik er alleen naar kijk. Kan toch nooit fijn zijn voor zo'n dier?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
**Foto verwijderd door moderator ivm geen toestemming eigenaar foto (meer info)**
Ook vd zelfde kennel. Staat op Facebook met vraag over de polsen. Reageren nog fokkers op dat het normaal is voor deze leeftijd. Overbouwd dacht ik eerst dat t de leeftijd was. Nu dus geleerd dat het "hoort"
Ook vd zelfde kennel. Staat op Facebook met vraag over de polsen. Reageren nog fokkers op dat het normaal is voor deze leeftijd. Overbouwd dacht ik eerst dat t de leeftijd was. Nu dus geleerd dat het "hoort"
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Jeetje
dat ziet er gewoon echt sneu uit 
-
tineke
Nou zeker helaas,er zijn nog wel fokkers die het andere minder zware type fokken maar je moet er wel naar zoeken.Arubandog schreef:Ja das erg zonde. En ik denk dat een hele grote groep al in die categorie valt.
Zeker in Amerika zie je echt een trend waar je niet vrolijk van word.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ingding
- Zeer actief
Ik kan het niet mooi vinden. Ik vind het eigenlijk heeeeel erg sneu en kan me nou niet voorstellen dat iemand hier naar kijkt en denkt "Jeetje wat een pracht exemplaar." Maar ik heb er ook geen verstand van
.
- Arubandog
- Vaste gebruiker
Nou nog 1 laatste keer dan:Tara schreef:Ik heb het helemaal niet fout, maar je leest niet goed wat ik schrijf. Als je je een heel klein beetje gaat verdiepen in biomechanica (en dat andere topic lezen was in feite al genoeg geweest) dan wéét je gewoon dat jouw verhaal niet opgaat.Arubandog schreef:Sorry maar je hebt et gewoon fout.Tara schreef:Helemaal niet, ik benoem ze namelijk apart.Arubandog schreef:
Lol, een overbouwde Fila is niet het status quo van efficient bewegen? Weer wat geleerd.
Verder verwar je een steile achterhand met hoge achterkant.Een hoge achterkant is overbouwd, en met een volgens de standaard gewenste steile achterhand daar nog bij maakt die hond beslist niet wendbaarder dan gemiddeld. Want dát is wat jij beweert, dat dáár (=wendbaarheid)op geselecteerd werd.
De een is een katachtige en de ander is een hondachtige. Verder is de cheetah niet overbouwd en de fila wel. Meer verschillen hoef ik er niet voor te zoeken. Appels met peren vergelijken om je punt te onderstrepen is een beetje zinloos.Arubandog schreef:Zoek de 10 verschillen:
Mijn hele punt van de cheetah is juist dat je appels met peren vergelijkt door te zeggen, ohw hij is achter hoog dus dat helpt niet met wendbaarheid, en vervolgens een link naar een topic te plaatsen met honden die je totaal niet met de Fila kan vergelijken. Het is een werkhond en zijn karakteristieke bouw en bijbehorende unieke loop zijn toch echt vanuit de praktijk ontstaan en niet vanauit welk show oogpunt zoals bij het gedrocht van de eerste pagina vermoedelijk het geval is.
Als jij hier stellig wilt beweren dat fila fokkers het 3 a 400 jaar fout hebben gedaan ( en per toeval zo'n wendbare mastiff hebben gecreeerd) prima.
Tevens gaat het er in datzelfde topic helemaal niet om 1 op 1 te vergelijken, maar het status quo van een efficiënt bewegende hond wordt daar wel meerdere keren heel duidelijk uitgelegd.
En dat fokkers al 300 tot 400 jaar iets doen wil niet zeggen dat ze het goed doen, kijk maar eens naar de Duitse herder: die wordt ook al decennialang zogenaamd gefokt als ultieme draver. Nou, als er toch íets geen ultieme draver is, dan is het wel die Duitse herder met glijbaanrug. Net is die goed verende (ernstig doorgezakte!) polsen. Het is allemaal blabla die nergens op gebaseerd is.
Sorry, maar dat is écht zo.
ten eerste ik vind die doorgezakte polsen en fila's met hangruggen net zo verschrikkelijk als de rest. Fokkers die zeggen dat dit normaal is zouden een fokverbod moeten krijgen.
Ten tweede geef je een herder als voorbeeld die volgens jouw niet de ultieme draver is, als dat klopt dan hebben de fokkers het dus fout.Maar Daarbij scheer je alle herder fokkers over 1 kam want er zijn ontelbare herders liefhebbers die walgen van de glijbaanrug trend. Net zoals er ontelbare Fila fokkers zijn die walgen van de huidige Fila trend
Buiten dat je zegt bij herders is het aantoonbaar dat ze niet de ultieme dravers zijn dus fokkers hebben het fout, laten we even ervan uitgaan dat dat correct is.
Bij Fila's is het aantoonbaar dat ze 1 van de zoniet de wendbaarste Molosser types zijn , dus dan gaat jouw redenering dat fokkers het fout hebben bij de Fila niet op, want het "bewijs" ligt er wel degelijk. De Vorm is voortgekomen uit functie. Het is niet zo dat fokkers vroeger Fila's selecteerden op een hoge achterkant omdat dit volgens hun bijdroeg aan de geschiktheid voor hun specifieke jachttaken, nee er is geselecteerd op filas die hun jachttaken het beste volbrachten en daar is de karakteristieke vorm uitgekomen.
Het probleem is dat er nu fokkers alleen naar de Vorm kijken, dit overdijven (zoals tegenwoordig bij wel meer rassen het geval is) en dit uiteindelijk honden voortbrengt die juist het tegenovergestelde presteren dan wat oorspronkelijk de bedoeling was.
Grappig dat je biomechanica aanhaalt, de biomechanica "wetten" ontkrachten juist juist nergens de functionaliteit van de bouw van de Fila.
"Another characteristic of the breed are its loose joints in the legs and spine. As a results, the Fila is able to change route suddenly and quickly, even at a gallop."
Deze flexibiliteit in combinatie met lange achter poten om een grotere strede te realiseren, een hoge plaatsing van de heup been bevestiging om topzwaarheid te voorkomen. een niet te grote hoek om gewicht te dragen, zijn prima in overeen steming met de toepassing van biomechanische "wetten" mocht je een machine willen bouwen voor het jagen, pinnen en boom jagen van jaguars.
Dat betekent niet dat een dier met een totaal andere bouw niet wendbaar kan zijn, binnen biomechanica leiden er meer wegen naar Rome, het gaat om het totaalplaatje. En de beste bouw hangt af van de functie, kijk je alleen naar snelheid en wendbaarheid, correct dan is de Fila verre van ideaal en kom je bij een whippet oid uit. Gooi je jacht op Jaguars in het plaatje, zul je toch consessie bmoeten doen en kun je niet met een whippet aankomen.
Problemen komen door fokers zonder weet,Zoals in de standaard van de Fila staat een rechte toplijn is een fout. Veel Fila fokkers creeren nu Fila's met onbegrijpelijk walgelijke hangruggen. Maar een hangrug in een Fila is never nooit gewenst, al denken veel fokkers van wel omdat ze lezen een rechte toplijn is Fout. Nee een Fila heeft een diagonale schouderlijn naar beneden, vanaf daar moet de ruggen wervel geleidelijk maar recht! omhoog lopen naar de heupen, een hangrug is een zwakker rug.
Even een overdreven voorbeeld van een slechte Fila met hangrug:

En een Correcte Fila:

Dat gezegd hebbende, gezondheid moet voorop staan, een Fila is mischien door zijn bouw wendbaarder dan de gemiddelde molosser. Maar die flexibilteit maakt ze ook veel vatbaarder voor gewrichts aandoeningen. Nu met die overdreven gdrochten word dat dus alleen maar erger. Vergelijk het met turnsters meisjes die op hun 25ste lichamelijk gewoon op zijn.
Hoeveel mensen jagen er tegenwoordig nog op Jaguars met Fila's? Dus die hele standaard kan mij gestolen worden.
Maar als je zegt dat de bouw van een Fila niet bijdraagt aan zijn hogere wendbaarheid is dat toch een duidelijke tegenstelling op zichzelf.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Zo poept en rent Mikalaeken schreef:Katten hebben een rug die soepel is, honden niet. Dus de vergelijking tussen een cheeta en een fila is inderdaad niet zo op zijn plaats. Ik bemoei me verder niet met de fila discussie want ik heb er geen kaas van gegeten.
-
tineke
De fila werd voor veel meer zaken gebruikt hoor ,het was gewoon vroeger een allround werkhondNanna schreef:Waarom zou een Fila wendbaar moeten zijn?![]()
Ze werden gebruikt als ultieme waakhonden en ook als speurhonden, niet bij uitstek als jachthond op groot wild.
Ter vergelijking een Russisch filmpje uit 1910 van een stel Barzois die jagen op de wolf. Geen doorgezakte rug te bekennen, integendeel.En doordat die gebogen rug werkt als springveer weten ze de beten van de wolf te ontwijken.
filmpje
Lijkt me heel wat praktischer.
Zo werd er ook vee mee gedreven bijv.,dan lijkt me wenbaarheid en een goede conditie toch wel belangrijk.
Kijk hier maar bij the working fila's te vinden onder het kopje boiadeiro
http://www.lostresnaranjos.com/pages/main.html
-
tineke
Ha ik kreeg die foto's weer niet gekopieerd natuurlijkNanna schreef:Ja, maar geen holle rug en een overbouwde achterhandtineke schreef: De fila werd voor veel meer zaken gebruikt hoor ,het was gewoon vroeger een allround werkhond![]()
Zo werd er ook vee mee gedreven bijv.,dan lijkt me wenbaarheid en een goede conditie toch wel belangrijk.![]()
Nee geen holle rug en overbouwde achterhand
- Arubandog
- Vaste gebruiker
Wat Tineke zegt.Nanna schreef:Waarom zou een Fila wendbaar moeten zijn?![]()
Ze werden gebruikt als ultieme waakhonden en ook als speurhonden, niet bij uitstek als jachthond op groot wild.
Ter vergelijking een Russisch filmpje uit 1910 van een stel Barzois die jagen op de wolf. Geen doorgezakte rug te bekennen, integendeel.En doordat die gebogen rug werkt als springveer weten ze de beten van de wolf te ontwijken.
filmpje
Lijkt me heel wat praktischer.
En verder zei ik ook al dat er meerdere wegen naar Rome leiden bij het creeren van een lichaam voor een specifieke taak. Die borzoi zijn inderdaad nog een stuk wendbaarder, De Fila heeft meer (pinning) power wat voor groot wild weer een voordeel kan zijn. De Borzoi ontwijkt beten. De Fila heeft grote lappen losse huide tegen bescherming van beten en uithalen van klauwen. De borzoi jaagt op zicht, De Fila speurt. Ik denk dat je in de braziliaanse jungle beter een Fila kan hebbben dan een Borzoi en omgekeerd is hetzelfde waar
Ik zeg ook nergens dat de een beter is dan de ander ik geef alleen aan dat je niet te veel kan generaliseren wat betreft lichaams bouw en dat lichaamsbouw van de Fila voortkomt uit functie.
Daarbij heb je het steeds over een Holle rug. Zoals ik al eerder zijn een Fila mag geen holle wervelkolom hebben het zijn de schouders die schuin afopen en de wervelkolom die recht omhoog loopt die hem zijn looks geven.
Als je kijkt naar de standard van de Borzoi kamt die met precies dezelfde problemen als de Fila door zijn Unieke toplijn en fokkers die het overdrijven
The correct Borzoi topline is NOT a cosmetic feature of the dog to be changed according to the taste of the breeder or a whim of style. The Borzoi is shaped the way he is for a purpose and the topline is the foundation for the structure that allows the Borzoi to be a superb running hound. It is the combined responsibility of breeders and judges to develop a clear understanding of the ideal in order to produce and reward the dog with a correct, functional topline and leave the
caricature to Deco.
- Arubandog
- Vaste gebruiker
Die Foto die je plaats is een perfect voorbeeld btw, hij staat nu met kop omlaag en poten naar achter en je ziet de rechte rug als ie normaal gaat staan zul je de schuine afopende schouder partij zien waarna de rechte rug omhoog loopt naar de heupen.
Er zou in de standaard net zoals in de standaard van de Borzoi als sleutelwoord "gering" bij moeten staan al zullen veel fokker er toch wel maling aan hebben.
Er zou in de standaard net zoals in de standaard van de Borzoi als sleutelwoord "gering" bij moeten staan al zullen veel fokker er toch wel maling aan hebben.
-
desolcasa
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Mechelse Herder.
Aangezien dit topic over mijn vrouw, onze zoon en onze honden gaat en er hier mensen rondlopen die lekker ongenuanceerd kritiek geven voel ik mij genoodzaakt om hierop te reageren.
Vooraf meld ik vast dat de opmerkingen die door enkele mensen hier geplaatst zijn mijn vrouw nogal pijn gedaan hebben. Misschien zijn sommige zich daar niet van bewust en anderen wel. Laat het dan een les zijn dat als je ongefundeerde dingen schrijft je daar anderen mee kan kwetsen en stel je de vraag of jij over jou honden waar je ook viel liefde aan geeft ook zo gekwetst wil worden. Ik kan je vertellen dat het niet leuk is.
Waar het onder fokkers van vele rassen al haat en nijd is ontkom je er als fokker op internet ook niet aan dat er allerlei zogenaamde experts zich bemoeien met wat wel en wat niet goed is. Dit zijn mensen die het vooral op fora doen, lekker anoniem achter het toeterbond maar haal ze er niet vandaan, want kom je ze tegen durven ze ineens niets te zeggen.
Het lijkt er op dat enkelen hier meer tijd met dit soort zaken doorbrengen dan zich eens te verdiepen in een ras of het hoe en waarom.
Mijn vrouw en zoon zijn dus diegene die hier op de foto’s letterlijk zwart gemaakt worden.
Onze zoon Angelo heeft meegedaan met onze fila teef Duna aan de Kind hond show. Angelo was verkleed als Zulu Krijger met origineel schild en speer. Duna was een cheetah. De zwart stippen zijn er op gespoten met verf op waterbasis. Verf die er met water hup gewoon weer uit is dus niets mis mee of dieronvriendelijk
@Tara wannabe-neger, die uitspraak zegt meer over jou als over een kind van 6 dat als zulu verkleed meedoet aan een lees goed kind hond show.
@Char7, jij weet niet wat het is maar wat een lelijk beest. Laten we het op smaak en verschillen houden. Jij hebt Rhodesian Ridgeback en we zullen het daar maar niet over hebben. Met zulke opmerkingen schieten we niets op.
@Tara, Je wist niet dat een Fila een lichte kleur had. Fila’s zijn er in deze kleur, zandbruin, gestroomd licht en donker.
@Nana, Jou broodfokfila’s zien er een stuk gezonder uit. Knap dat jij van 1 foto kan beoordelen of een hond gezond is. Zulke experts als jij lopen er trouwens veel rond op internet. Het zijn de beste stuurlui staan aan wal experts.
@Tara, wat erg. Jij bent dus ook a expert op fila gebied en noemt het erg. Zonder verstand van zaken en het ras heet ik jou ook welkom tot de beste stuurlui staan aan wal groep.
@Nana, je zou dit met een duitse herder willen kruisen uit de hangrugafdeling. De hond op deze foto is officiel getest HD en ED vrij maar dat wist jij nog niet en van de ras standaard weet je ook niets.
@Mieke-bo de laatste foto (pag 1) is toch niet gezond. Ben jij expert, dierenarts of iemand die aan de hand van 1 foto de gezondheid van een hond kan beoordelen.
@Muk, oeps alweer een rasexpert die alle van het ras weet en zelfs durft te roepen dat deze fila gewonen heeft omdat er maar 1 inschrijving was. Vindt je dat nu niet een trieste opmerking van jezelf zonder te weten hoeveel fila’s er hebben deelgenomen ? Tip het was er meer dan 1 of 2.
Over deze hond weet je zelf niets, laat staan dat je iets over het ras weet.
Deze hond is toevallig 1x Jeugd Wereldkampioen geweest.
Daarnaast 2x reserve beste Teef op een WK show.
Laat daar nu wel concurrentie geweest zijn, 3 verschillende keurmeesters die het allemaal niet weten en Muk weet het beter, dit is geen reclame voor het ras. Welkom bij de beste stuurlui staan aan wal club. Het wordt er druk dan aan wal.
@Nanna, je foto’s van de 2 honden zijn idd een goed voorbeeld hoe het niet moet met de fila.
@Grover, het kan toch niet goed zijn, wat kan niet goed zijn ? als je het na het lezen van de ras standaard en je wat meer verdiepen in het ras nog niet weet laat het dan maar weten.
@Saartje, zonder stippen ziet het er alsnog vreselijk uit en dat is dan de bedoeling ? Ja dat is de bedoeling en dat jij het vreselijk vindt is jou mening. Ik vind veel dingen ook vreselijk vooral veel reacties hier.
@boevierpoedel, ze lelijk die overbouwde honden en die zwakke polsen. Welkom bij de beste stuurlui staan al wal club. Ook jij bent een zelfbenoemde expert die op 1 foto de gezondheid van de hond kan aflezen. Als je dit echt zou kunnen, kun je er een goede boterham mee verdienen, waarschijnlijk op de kermis als waarzegger.
@Ingo O, honden zijn idd bewegelijk. 1 van de kenmerken van de Fila is toch dat deze heel snel 180 graden kan draaien. Wil niet meteen katachtig zeggen maar ik ken geen molosser ras dat dat zo kan doen. Dit ondanks de grote en gewicht.
@Tineke. Angelo is Zulu Krijgen die met zijn Cheeta loopt.
@Tara jij hebt het over slechte bouw en daarmee doelend op overbouwd. Het is een raskenmerk van de fila. Als 1 van de weinige rassen heeft de fila ook een telgang / camelwalk, zie ook deze video:
De telgang neem ik je niet kwaliteit, veel keurmeester die het niets eens weten dat die typsich en gewenst is voor de fila. In België kregen we van een keurmeester die notabene voor de fok moest keuren eens de opmerking wat loopt die hond raar. Hij liep de vereiste telgang en dat is nu eenmaal een specifieke beweging.
Een andere video die een aantal fila’s laat zien is deze:
In die video zie je ook de bewuste teef waar hier zo veel kritiek op is.
Deze is vooral leuk voor de mensen hierboven en in het commentaar hieronder die zeuren over bewegelijkheid. Bekijk de video de honden kunnen heel goed bewegen.
@tineke. Broodfok, blijft broodfok en wie het risco wil nemen moet dat vooral doen. Garantie, niet goed geld weg.
@Ingo O. De bewering dan overbouwd tot betere wendbaarheid leidt is een zinloze discussie, welles nietes. Waar het hier eerder om gaat is de mening van de Wannabee experts die roepen dat het slecht en niet gezond is. Dit zonder onderbouwing zoals dat normaal is bij dit soort experts.
Je link naar het filmpje van Itanhandu laat idd enkele goede fila’s zien. Maar vergis je niet in hun gewicht en wederom ook deze zijn stuk voor stuk overbouwd c.q oplopende ruglijn.
@Sirene, een holle rug is wenselijk d.w.z volgens de standaard:
BOVENLIJN :
Schoft in schuine lijn, geopend vanwege de scheiding van de schouderbladen en een beetje lager dan de croupe. OP het punt war de schuin aflopende schoftlijn eindigt, verandert de richting van de bovenlijn, en stijgt langzaam tot het voorste gedeelte van de croupe. Deze lijn mag geen enkele tendens tot karperrug of zadelrug hebben. Door zijn bijzondere bovenlijn onderscheidt de Fila zich van andere rassen. De bovenlijn van de Fila bestaat uit twee rechte lijnen die door een "scharnier"worden gescheiden. De lijn loopt vanaf de nekpartij via de schoft naar de rug af, en de tweede lijn stijgt vanaf dat punt naar de croupe. De standaard stelt dat de croupe iets hoger is dan de schoft. Dit is niet juist hoewel het vaak zo lijkt. IN werkelijkheid ligt het darmbeen op gelijke hoogte van de schoft, de lijn tussen deze twee punten is echter niet horizontaal maar bestaat uit eerder genoemde - door een scharnier gescheiden - rechte op- en aflopende lijnen.
FOUTEN - Horizontale rug, zadelrug en karperrug.
@Crutz, zonder toestemming van mij de eigenaar foto’s plaatsen mag niet, als ik wil krijg je daar meteen de rekening van . Tip ga er geen discussie over aan voordat je je geïnformeerd hebt over of dit mag. Het mag niet.
Die foto (die er nu niet meer staat) is van onze sloeber en ik weet dat je hem er bewust op zet. Voor diegene die het niet weten. Carmen is niet zo een fan van mijn vrouw en is ook actief in de knpv. Daar had ze ook al eens opmerkingen dat mijn vrouw haar mechelse herder beter kon stil laten leggen en niet op laten gaan voor de keuring. Ondertussen heeft deze Mechelse herder teef, KNPV Ph1, Ipo 3, Mondioring 1, Veldwerk Cat 2 en dat doen er vele niet na.
Crutz, Carmen is met de opmerking hier dus gewoon even bezig om mijn vrouw pascalle lekker de grond in te boren. Triest maar waar als je dat nodig hebt, je bent nu echter ontmaskerd.
De reactie op deze foto is een hele eenvoudig. Een fila pup op deze leeftijd groeit of eerst in de hoogte, dan weer in de lengte, m.a.w het gaat binnen enkele maanden soms alle kanten op. Voor diegene die interesse hebben stuur ik graag een foto van deze hond nu hij 1 jaar oud is en er dus anders uitziet.
@Ingo O, je sluit je natuurlijk helemaal aan bij de foto van Carmen die vooral het doel heeft slecht te spreken. Zoals ik hierboven al aangaf is dit een pup in de groeifase. De hond ziet er nu anders uit. Als je iets van honden weet, weet je dat ze het eerste jaar alle kanten kunnen opgaan qua groei en er dus soms ook niet lekker uitzien, wat een fase is.
@Muk, daar ben je weer, droog daar op de wal he. Jou reactie op: A straight topline is a very serious fault,
Hoe kun je nu bewust kiezen voor zo'n misvormde hond? Dit gaat straks in dezelfde categorie vallen als de platsnuiten, want uiteindelijk moet zo'n belachelijke overbouwing wel tot bewegingsproblemen gaan leiden lijkt mij.
Het lijkt jou, idd want je bent geen expert die dit soort uitspraken gefundeerd kan onderbouwen, m.a.w het is onzin wat je zegt. D.w.z tenzij je komt met een medisch onderzoek dat overbouw bij een fila tot gezondheidsproblemen gaat voeren. Ben benieuwd.
Gelukkig is een fila een hond die je maar heel weinig ziet. In het verleden zijn er door malafide fokkers andere rassen in de fila gefokt, Mastiff, Mastino met het doel veel huid en zwaar. Idd dit is niet gezond. Helaas hebben keurmeesters op shows hier geen weet van en zijn er nog steeds dit soort honden. Gelukkig is het echter zo dat op de Wereldshows de keurmeesters de afgelopen jaren voor het juist type gaan dat geen invloed heeft van ingekruiste rassen. Voor de fila is het dus geen 5 over 12 zoals dat voor heel voor molossers wel het geval is.
Ter info een fila wordt gemiddeld tussen de 10 en 14 jaar oud. Een respectabele leeftijd voor zo een grote zware en ja overbouwde rashond.
@Nanna, daarben je weer, Waarom zou een Fila wendbaar moeten zijn? Ze werden gebruikt als ultieme waakhonden en ook als speurhonden, niet bij uitstek als jachthond op groot wild. Misschien heb je meer verstand van tekkels aan jou profielfoto te zien. En wederom voordat je uitspraken doet over waar een fila voor gebruikt werd , verdiep je eens in het ras. Nu sta je daar aan wal weer iets te roepen dan kant nog wal raakt.
@Nanna, dan plaatst ook jij een foto van een website van Lostresnaranjos zonder dat je toestemming hebt gevraagd aan de eigenaar Innes van Damme, die trouwens Nederlandse is , vele boeken over de fila geschreven heeft, veel research gedaan heeft en absolutie kenner van het ras is.
Dan kom jij met de opmerking geen holle rug. Als je een beetje kan nadenken zie je op de foto dat de hond met de poten naar achteren staan. Het is dan logisch dat je geen holle rug zien.
aar het trieste is dat jij er ter ondersteuning van jou mening 1 foto uithaalt terwijl er op de website waar je zonder toestemming een foto van hebt gebruikt meerdere foto’s staan die duidelijk de stijgende ruglijn van de fila laat zien. Let wel er staan foto’s bij die soms ruim 50 jaar oud zijn. Het lijkt me dus duidelijk dat jij dit bewust doet. Of misschien vergis is me, in dat geval kun je misschien vertellen waarom je geen andere foto's hebt geplaatst.
Als je nu eens lef hebt en interesse in het ras dan mail je met Innes van Damme om te vragen hoe het echt zit met het ras en de kenmerken waar je nu zo een kritiek op hebt. Maar 3x raden dat lef heb je niet en je blijft liever achter je pc zitten en je ongefundeerde mening schrijven. Triest maar waar.
conclusie.
Ik kan mijn tijd zinvoller besteden dan met het reageren op onzin van zelfbenoemde experts.
Nu ik heb kunnen reageren kom ik eigenlijk maar tot 1 conclusie en dat is zielig, ja hel zielig vind ik de opmerkingen die ik van de Wannabee experts moet lezen. Het lijkt er op dat een boel mensen de drang hebben om op van alles te reageren. Dan roepen ze maar iets waarvan ze denken dat dat hun waarheid is. Het ras fila kom je überhaupt al weinig tegen dus laat staan dat veel mensen ook maar weten hoe dit ras in elkaar zit. De moeite nemen om je eerst te informeren hoe het zit is te veel gevraagd . Wordt er door iemand dan toch iets geschreven over overbouwd en standaard dan is het enige antwoord dat overbouwd slecht is, ongezond.
Dan hebben we vriendin Carmen Hurricane nog die er lekker een schepje bovenop doet. Leuk bewust maar helaas niet subtiel genoeg om gewoon door de man te vallen met iemand die als doel heeft en ander even lekker onderuit te halen.
Nu zullen er wel weer tig zinloze reactie komen op dit antwoord van mensen die aan wal staan en het allemaal beter weten. Voor die mensen kijk eerst eens in de spiegel. Ga je informeren over het ras en ben je er na je studie achter kom dan terug met zinvolle opmerkingen.
Denk daarbij ook eens hoe je het zelf zou vinden als er ineens een boel mensen op jou commentaar gaan leveren. Dat jou honden niet gezond zijn, dat je honden er niet uit zien, lelijk zijn. dit terwijl jij weet dat het niet zo is. Ik kan je garanderen je zult je er niet goed van voelen en vragen waarom mensen dat doen. Precies dat doen vele en misschien dus ook jij hier zelf ook !
Vooraf meld ik vast dat de opmerkingen die door enkele mensen hier geplaatst zijn mijn vrouw nogal pijn gedaan hebben. Misschien zijn sommige zich daar niet van bewust en anderen wel. Laat het dan een les zijn dat als je ongefundeerde dingen schrijft je daar anderen mee kan kwetsen en stel je de vraag of jij over jou honden waar je ook viel liefde aan geeft ook zo gekwetst wil worden. Ik kan je vertellen dat het niet leuk is.
Waar het onder fokkers van vele rassen al haat en nijd is ontkom je er als fokker op internet ook niet aan dat er allerlei zogenaamde experts zich bemoeien met wat wel en wat niet goed is. Dit zijn mensen die het vooral op fora doen, lekker anoniem achter het toeterbond maar haal ze er niet vandaan, want kom je ze tegen durven ze ineens niets te zeggen.
Het lijkt er op dat enkelen hier meer tijd met dit soort zaken doorbrengen dan zich eens te verdiepen in een ras of het hoe en waarom.
Mijn vrouw en zoon zijn dus diegene die hier op de foto’s letterlijk zwart gemaakt worden.
Onze zoon Angelo heeft meegedaan met onze fila teef Duna aan de Kind hond show. Angelo was verkleed als Zulu Krijger met origineel schild en speer. Duna was een cheetah. De zwart stippen zijn er op gespoten met verf op waterbasis. Verf die er met water hup gewoon weer uit is dus niets mis mee of dieronvriendelijk
@Tara wannabe-neger, die uitspraak zegt meer over jou als over een kind van 6 dat als zulu verkleed meedoet aan een lees goed kind hond show.
@Char7, jij weet niet wat het is maar wat een lelijk beest. Laten we het op smaak en verschillen houden. Jij hebt Rhodesian Ridgeback en we zullen het daar maar niet over hebben. Met zulke opmerkingen schieten we niets op.
@Tara, Je wist niet dat een Fila een lichte kleur had. Fila’s zijn er in deze kleur, zandbruin, gestroomd licht en donker.
@Nana, Jou broodfokfila’s zien er een stuk gezonder uit. Knap dat jij van 1 foto kan beoordelen of een hond gezond is. Zulke experts als jij lopen er trouwens veel rond op internet. Het zijn de beste stuurlui staan aan wal experts.
@Tara, wat erg. Jij bent dus ook a expert op fila gebied en noemt het erg. Zonder verstand van zaken en het ras heet ik jou ook welkom tot de beste stuurlui staan aan wal groep.
@Nana, je zou dit met een duitse herder willen kruisen uit de hangrugafdeling. De hond op deze foto is officiel getest HD en ED vrij maar dat wist jij nog niet en van de ras standaard weet je ook niets.
@Mieke-bo de laatste foto (pag 1) is toch niet gezond. Ben jij expert, dierenarts of iemand die aan de hand van 1 foto de gezondheid van een hond kan beoordelen.
@Muk, oeps alweer een rasexpert die alle van het ras weet en zelfs durft te roepen dat deze fila gewonen heeft omdat er maar 1 inschrijving was. Vindt je dat nu niet een trieste opmerking van jezelf zonder te weten hoeveel fila’s er hebben deelgenomen ? Tip het was er meer dan 1 of 2.
Over deze hond weet je zelf niets, laat staan dat je iets over het ras weet.
Deze hond is toevallig 1x Jeugd Wereldkampioen geweest.
Daarnaast 2x reserve beste Teef op een WK show.
Laat daar nu wel concurrentie geweest zijn, 3 verschillende keurmeesters die het allemaal niet weten en Muk weet het beter, dit is geen reclame voor het ras. Welkom bij de beste stuurlui staan aan wal club. Het wordt er druk dan aan wal.
@Nanna, je foto’s van de 2 honden zijn idd een goed voorbeeld hoe het niet moet met de fila.
@Grover, het kan toch niet goed zijn, wat kan niet goed zijn ? als je het na het lezen van de ras standaard en je wat meer verdiepen in het ras nog niet weet laat het dan maar weten.
@Saartje, zonder stippen ziet het er alsnog vreselijk uit en dat is dan de bedoeling ? Ja dat is de bedoeling en dat jij het vreselijk vindt is jou mening. Ik vind veel dingen ook vreselijk vooral veel reacties hier.
@boevierpoedel, ze lelijk die overbouwde honden en die zwakke polsen. Welkom bij de beste stuurlui staan al wal club. Ook jij bent een zelfbenoemde expert die op 1 foto de gezondheid van de hond kan aflezen. Als je dit echt zou kunnen, kun je er een goede boterham mee verdienen, waarschijnlijk op de kermis als waarzegger.
@Ingo O, honden zijn idd bewegelijk. 1 van de kenmerken van de Fila is toch dat deze heel snel 180 graden kan draaien. Wil niet meteen katachtig zeggen maar ik ken geen molosser ras dat dat zo kan doen. Dit ondanks de grote en gewicht.
@Tineke. Angelo is Zulu Krijgen die met zijn Cheeta loopt.
@Tara jij hebt het over slechte bouw en daarmee doelend op overbouwd. Het is een raskenmerk van de fila. Als 1 van de weinige rassen heeft de fila ook een telgang / camelwalk, zie ook deze video:
De telgang neem ik je niet kwaliteit, veel keurmeester die het niets eens weten dat die typsich en gewenst is voor de fila. In België kregen we van een keurmeester die notabene voor de fok moest keuren eens de opmerking wat loopt die hond raar. Hij liep de vereiste telgang en dat is nu eenmaal een specifieke beweging.
Een andere video die een aantal fila’s laat zien is deze:
In die video zie je ook de bewuste teef waar hier zo veel kritiek op is.
Deze is vooral leuk voor de mensen hierboven en in het commentaar hieronder die zeuren over bewegelijkheid. Bekijk de video de honden kunnen heel goed bewegen.
@tineke. Broodfok, blijft broodfok en wie het risco wil nemen moet dat vooral doen. Garantie, niet goed geld weg.
@Ingo O. De bewering dan overbouwd tot betere wendbaarheid leidt is een zinloze discussie, welles nietes. Waar het hier eerder om gaat is de mening van de Wannabee experts die roepen dat het slecht en niet gezond is. Dit zonder onderbouwing zoals dat normaal is bij dit soort experts.
Je link naar het filmpje van Itanhandu laat idd enkele goede fila’s zien. Maar vergis je niet in hun gewicht en wederom ook deze zijn stuk voor stuk overbouwd c.q oplopende ruglijn.
@Sirene, een holle rug is wenselijk d.w.z volgens de standaard:
BOVENLIJN :
Schoft in schuine lijn, geopend vanwege de scheiding van de schouderbladen en een beetje lager dan de croupe. OP het punt war de schuin aflopende schoftlijn eindigt, verandert de richting van de bovenlijn, en stijgt langzaam tot het voorste gedeelte van de croupe. Deze lijn mag geen enkele tendens tot karperrug of zadelrug hebben. Door zijn bijzondere bovenlijn onderscheidt de Fila zich van andere rassen. De bovenlijn van de Fila bestaat uit twee rechte lijnen die door een "scharnier"worden gescheiden. De lijn loopt vanaf de nekpartij via de schoft naar de rug af, en de tweede lijn stijgt vanaf dat punt naar de croupe. De standaard stelt dat de croupe iets hoger is dan de schoft. Dit is niet juist hoewel het vaak zo lijkt. IN werkelijkheid ligt het darmbeen op gelijke hoogte van de schoft, de lijn tussen deze twee punten is echter niet horizontaal maar bestaat uit eerder genoemde - door een scharnier gescheiden - rechte op- en aflopende lijnen.
FOUTEN - Horizontale rug, zadelrug en karperrug.
@Crutz, zonder toestemming van mij de eigenaar foto’s plaatsen mag niet, als ik wil krijg je daar meteen de rekening van . Tip ga er geen discussie over aan voordat je je geïnformeerd hebt over of dit mag. Het mag niet.
Die foto (die er nu niet meer staat) is van onze sloeber en ik weet dat je hem er bewust op zet. Voor diegene die het niet weten. Carmen is niet zo een fan van mijn vrouw en is ook actief in de knpv. Daar had ze ook al eens opmerkingen dat mijn vrouw haar mechelse herder beter kon stil laten leggen en niet op laten gaan voor de keuring. Ondertussen heeft deze Mechelse herder teef, KNPV Ph1, Ipo 3, Mondioring 1, Veldwerk Cat 2 en dat doen er vele niet na.
Crutz, Carmen is met de opmerking hier dus gewoon even bezig om mijn vrouw pascalle lekker de grond in te boren. Triest maar waar als je dat nodig hebt, je bent nu echter ontmaskerd.
De reactie op deze foto is een hele eenvoudig. Een fila pup op deze leeftijd groeit of eerst in de hoogte, dan weer in de lengte, m.a.w het gaat binnen enkele maanden soms alle kanten op. Voor diegene die interesse hebben stuur ik graag een foto van deze hond nu hij 1 jaar oud is en er dus anders uitziet.
@Ingo O, je sluit je natuurlijk helemaal aan bij de foto van Carmen die vooral het doel heeft slecht te spreken. Zoals ik hierboven al aangaf is dit een pup in de groeifase. De hond ziet er nu anders uit. Als je iets van honden weet, weet je dat ze het eerste jaar alle kanten kunnen opgaan qua groei en er dus soms ook niet lekker uitzien, wat een fase is.
@Muk, daar ben je weer, droog daar op de wal he. Jou reactie op: A straight topline is a very serious fault,
Hoe kun je nu bewust kiezen voor zo'n misvormde hond? Dit gaat straks in dezelfde categorie vallen als de platsnuiten, want uiteindelijk moet zo'n belachelijke overbouwing wel tot bewegingsproblemen gaan leiden lijkt mij.
Het lijkt jou, idd want je bent geen expert die dit soort uitspraken gefundeerd kan onderbouwen, m.a.w het is onzin wat je zegt. D.w.z tenzij je komt met een medisch onderzoek dat overbouw bij een fila tot gezondheidsproblemen gaat voeren. Ben benieuwd.
Gelukkig is een fila een hond die je maar heel weinig ziet. In het verleden zijn er door malafide fokkers andere rassen in de fila gefokt, Mastiff, Mastino met het doel veel huid en zwaar. Idd dit is niet gezond. Helaas hebben keurmeesters op shows hier geen weet van en zijn er nog steeds dit soort honden. Gelukkig is het echter zo dat op de Wereldshows de keurmeesters de afgelopen jaren voor het juist type gaan dat geen invloed heeft van ingekruiste rassen. Voor de fila is het dus geen 5 over 12 zoals dat voor heel voor molossers wel het geval is.
Ter info een fila wordt gemiddeld tussen de 10 en 14 jaar oud. Een respectabele leeftijd voor zo een grote zware en ja overbouwde rashond.
@Nanna, daarben je weer, Waarom zou een Fila wendbaar moeten zijn? Ze werden gebruikt als ultieme waakhonden en ook als speurhonden, niet bij uitstek als jachthond op groot wild. Misschien heb je meer verstand van tekkels aan jou profielfoto te zien. En wederom voordat je uitspraken doet over waar een fila voor gebruikt werd , verdiep je eens in het ras. Nu sta je daar aan wal weer iets te roepen dan kant nog wal raakt.
@Nanna, dan plaatst ook jij een foto van een website van Lostresnaranjos zonder dat je toestemming hebt gevraagd aan de eigenaar Innes van Damme, die trouwens Nederlandse is , vele boeken over de fila geschreven heeft, veel research gedaan heeft en absolutie kenner van het ras is.
Dan kom jij met de opmerking geen holle rug. Als je een beetje kan nadenken zie je op de foto dat de hond met de poten naar achteren staan. Het is dan logisch dat je geen holle rug zien.
aar het trieste is dat jij er ter ondersteuning van jou mening 1 foto uithaalt terwijl er op de website waar je zonder toestemming een foto van hebt gebruikt meerdere foto’s staan die duidelijk de stijgende ruglijn van de fila laat zien. Let wel er staan foto’s bij die soms ruim 50 jaar oud zijn. Het lijkt me dus duidelijk dat jij dit bewust doet. Of misschien vergis is me, in dat geval kun je misschien vertellen waarom je geen andere foto's hebt geplaatst.
Als je nu eens lef hebt en interesse in het ras dan mail je met Innes van Damme om te vragen hoe het echt zit met het ras en de kenmerken waar je nu zo een kritiek op hebt. Maar 3x raden dat lef heb je niet en je blijft liever achter je pc zitten en je ongefundeerde mening schrijven. Triest maar waar.
conclusie.
Ik kan mijn tijd zinvoller besteden dan met het reageren op onzin van zelfbenoemde experts.
Nu ik heb kunnen reageren kom ik eigenlijk maar tot 1 conclusie en dat is zielig, ja hel zielig vind ik de opmerkingen die ik van de Wannabee experts moet lezen. Het lijkt er op dat een boel mensen de drang hebben om op van alles te reageren. Dan roepen ze maar iets waarvan ze denken dat dat hun waarheid is. Het ras fila kom je überhaupt al weinig tegen dus laat staan dat veel mensen ook maar weten hoe dit ras in elkaar zit. De moeite nemen om je eerst te informeren hoe het zit is te veel gevraagd . Wordt er door iemand dan toch iets geschreven over overbouwd en standaard dan is het enige antwoord dat overbouwd slecht is, ongezond.
Dan hebben we vriendin Carmen Hurricane nog die er lekker een schepje bovenop doet. Leuk bewust maar helaas niet subtiel genoeg om gewoon door de man te vallen met iemand die als doel heeft en ander even lekker onderuit te halen.
Nu zullen er wel weer tig zinloze reactie komen op dit antwoord van mensen die aan wal staan en het allemaal beter weten. Voor die mensen kijk eerst eens in de spiegel. Ga je informeren over het ras en ben je er na je studie achter kom dan terug met zinvolle opmerkingen.
Denk daarbij ook eens hoe je het zelf zou vinden als er ineens een boel mensen op jou commentaar gaan leveren. Dat jou honden niet gezond zijn, dat je honden er niet uit zien, lelijk zijn. dit terwijl jij weet dat het niet zo is. Ik kan je garanderen je zult je er niet goed van voelen en vragen waarom mensen dat doen. Precies dat doen vele en misschien dus ook jij hier zelf ook !
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gut wat een lap tekst ik begin er maar niet eens aan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het is anders een keurig nette repliek op het zoveelste hondenafkraaktopic 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Hier sluit ik mij bij aan. Smaken verschillen maar soms slaan we een beetje door en willen we onze smaak en mening aan een ander opdringen.renee-uk schreef:het is anders een keurig nette repliek op het zoveelste hondenafkraaktopic
Ik vind de foto van jou zoon met zijn hond leuk en goed bedacht. wat een ander daarvan vindt
dit vind ik dan weer erg vlouw, wel commentaar leveren met elkaar maar dan niet willen lezen wat de persoon waar je commentaar op had wil zeggen.malinois schreef:Gut wat een lap tekst ik begin er maar niet eens aan...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat is dát?
@soldelcasa, ontmaskerd???? Iedereen hier weet wie ik ben hoor, nooit een geheim van gemaakt. Even als dat ik ook in een direct gesprek (even geen idee meer of dat privé was of openbaar) aangegeven heb dat ik de polsen TE extreem vind, ook voor de leeftijd vd hond.
Juist omdat ik wist dat het jullie zoontje betrof gekeken of het idd dezelfde hond was zonder de website of naam vd hond te benoemen, enkel dan dat het een volwassen hond betrof omdat ik het idee had dat er gedacht werd dat ze nog uit moest groeien.
En ook bewust bij de foto vd pup jouw vrouw haar hoofd er af geknipt, het ging tenslotte om de pup en de polsen en niet om van wie de hond is.
Juist omdat ik wist dat het jullie zoontje betrof gekeken of het idd dezelfde hond was zonder de website of naam vd hond te benoemen, enkel dan dat het een volwassen hond betrof omdat ik het idee had dat er gedacht werd dat ze nog uit moest groeien.
En ook bewust bij de foto vd pup jouw vrouw haar hoofd er af geknipt, het ging tenslotte om de pup en de polsen en niet om van wie de hond is.