Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speelgoed??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Speelgoed??

Ongelezen bericht door Rita »

Stelling, wel of geen speelgoed over de vloer?

Ik heb bv een bak staan met botten (hertengewei) en ballen in allerlei vormen en maten en flostouwen.
Ik heb vier honden die graag alles overhoop halen.

Vinden jullie dit kunnen, of mag er alleen gespeeld worden wanneer jullie dit als baasjes dit goed vinden en kiezen jullie dan voor een bepaald speeltje?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Speelgoed??

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nee, hoor, hie rook een bak met zooi, ze zoeken t maar lekker uit :wink:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Hier slingeren knuffels, botten en ballen en ze gaan hun goddelijke gang maar.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik vind dat dit kan, heb het ook altijd zo gedaan.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kauwdingen niet, die kunnen hier een nogal eens een snauw opleveren. Niet erg als ik er ben, maar alleen liever niet.
Het zijn sowieso geen honden die iets bewaren. Knuffels ook niet, Charlie verdedigt dat wattenspul wat er uit komt met hand en tand :rambo:
Er staat een speelgoeddoos (die eigenlijk nodig weer eens moet worden aangevuld) waar ze zelf uit kunnen pakken.
Als ik thuis kom ligt meestal de hele inhoud over de vloer en bij bezoek wordt ook alles uit de kast gehaald :mrgreen:
Als ik er ben wordt ik geacht speelgoed uit te delen en samen te spelen.
Ariane
Erelid

dagmar88 schreef: Als ik er ben wordt ik geacht speelgoed uit te delen en samen te spelen.
Foto :mann:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
dagmar88
Zeer actief

Ariane schreef:
dagmar88 schreef: Als ik er ben wordt ik geacht speelgoed uit te delen en samen te spelen.

:mrgreen: Dat zit er niet in met 100 kilo hond verdeeld tussen mijn nek en de vloer.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hier kan dat dus niet want Rufus sloopt alles :hmmm: Hij mag alleen met zijn eigen onverwoestbare speelgoed en Floor krijgt de pluche knuffels waar zij zo dol op is. Ik deel dus uit en blijf erbij. Gut, dit klinkt wel heel streng maar ik ben gewoon niet van plan me arm te kopen :mrgreen:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

dagmar88 schreef:Kauwdingen niet, die kunnen hier een nogal eens een snauw opleveren. Niet erg als ik er ben, maar alleen liever niet.
Het zijn sowieso geen honden die iets bewaren. Knuffels ook niet, Charlie verdedigt dat wattenspul wat er uit komt met hand en tand :rambo:
Er staat een speelgoeddoos (die eigenlijk nodig weer eens moet worden aangevuld) waar ze zelf uit kunnen pakken.
Als ik thuis kom ligt meestal de hele inhoud over de vloer en bij bezoek wordt ook alles uit de kast gehaald :mrgreen:
Als ik er ben wordt ik geacht speelgoed uit te delen en samen te spelen.
:LOL: Dat doet Vlinder ook.Zo blij alles aan iedereen laten zien :mrgreen:

Gaat de bel,ah een bekende...loopt even naar de woonkamer zoekt wat uit en showt dat even aan de gene die aan de deur staat :cheer:

En als ze een nieuw kluifje of knuffeltje heeft moet ze die ook aan iedereen laten zien...haha
nathalie71

Oh dat was even off topic.Ja ik heb ook een mand staan met van alles en er ligt overal wel wat haha
dagmar88
Zeer actief

Pure aandachttrekkerij is het hier. Moet nog oppassen dat Charlie niet met speelgoed waar ze nooit naar omkijkt in het bezoek kruipt.
Of er uitdagend mee over de eettafel loopt :mep:
Als dat niet werkt haalt ze wel even een leeg melkpak uit de vuilniszak om voor het bezoek te versnipperen om zich daarna dramatisch op haar rug op de bank te gooien :mann:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Toen Cayuga er net was, ruimde ik alles op als ik weg ging. Inmiddels slingert het gewoon weer allemaal rond.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier staat normaal gesproken ook een mand met speelgoed, behalve als er logeer- of opvanghonden zijn. Mila is nogal bezitterig als het gaat om haar favoriete speeltjes en bovendien laten niet alle opvangers/logés de pluche knuffels of piepspeeltjes van Mila heel.
Nu Marley hier logeert, ligt er één speeltje voor Marley en één voor Mila - dat is een speeltje dat Mila leuk genoeg vindt om mee te spelen, maar niet belangrijk genoeg om te verdedigen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb een speelgoeddoos vol met ballen en knuffels. Die mogen ze gebruiken naar hartelust. Bezoekende honden duiken ook gelijk met hun snufferd in die doos en dat vinden ze ook prima.
Nou ja, op Lyndie na dan. Die vindt het goed als ze er mee spelen, als er maar niet mee wordt gepiept. Want dan wordt ze boos. :lol1:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier slingert meestal van alles in het rond maar echt spelen doet Izzy er niet mee.

Piepspeeltjes ruim ik op, niet voor Izzy maar man en dochter doen daar dusdanig enthousiast mee dat je mij weg kunt dragen aan het eind van de dag :Q: :LOL:
Afbeelding
Ariane
Erelid

dagmar88 schreef:
Ariane schreef:

:mrgreen: Dat zit er niet in met 100 kilo hond verdeeld tussen mijn nek en de vloer.
:( :mrgreen:

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bij mn ouders ligt ook alles overal, nouja overal, het meeste ligt onder de hoektafel waar Joris alles verzameld heeft. Het zijn ook alleen maar van die platte, lange knuffels met piepjes, want die vindt hij geweldig! Dit weekend weer een nieuwe gekocht. Dit keer een konijn, vond ik wel toepasselijk zo voor de feestdagen :mrgreen: Biry geeft er niet zoveel om, die speelt zelden met een knuffel en dan meestal alleen met iemand van ons. Spelen met haar mat vindt ze wel heel leuk.

Botten liggen ook overal. Ze zullen er geen ruzie om maken, maar grijpen wel hun kans als de een iets laat liggen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

lieke schreef:Ik heb een speelgoeddoos vol met ballen en knuffels. Die mogen ze gebruiken naar hartelust. Bezoekende honden duiken ook gelijk met hun snufferd in die doos en dat vinden ze ook prima.
Nou ja, op Lyndie na dan. Die vindt het goed als ze er mee spelen, als er maar niet mee wordt gepiept. Want dan wordt ze boos. :lol1:
Hahaha, Beau vond jouw speelgoeddoos inderdaad erg aantrekkelijk en dan natuurlijk vooral het piepspeelgoed. Uiteraard :mrgreen:

Hier liggen twee of drie speeltjes op de vloer. Botjes eet hij meestal in één dag, dus die slingeren zelden rond. De andere honderdduizend speeltjes krijgt hij alleen tijdens trainingen of als we samen spelen. De lol van speelgoed is er hier al snel af als het er altijd is en daarbij sloopt hij speelgoed als ik niet op let.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Rita schreef:Stelling, wel of geen speelgoed over de vloer?

Ik heb bv een bak staan met botten (hertengewei) en ballen in allerlei vormen en maten en flostouwen.
Ik heb vier honden die graag alles overhoop halen.

Vinden jullie dit kunnen, of mag er alleen gespeeld worden wanneer jullie dit als baasjes dit goed vinden en kiezen jullie dan voor een bepaald speeltje?

Spelen alleen onder toezicht. Zeker botten nooit geven zonder dat je er bijbent.

Dus, hoewel hier een mand staat, is die afsluitbaar en wordt er alleen gespeeld op mijn aangeven; daarna ook weer opruimen ;-)

Suzanne
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

hier ook een mand met speeltjes en ze gaan hun gang maar ik loop een paar x per dag speeltjes teruimen
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier mogen ze pakken wat ze willen, hier vinden ze het eigenlijk wel leuk als ik het opruim want dan kunnen ze het weer overhoop halen.
Kluiven liggen hier door heel het huis denk dat er wel om en nabij 30 liggen.
Er word hier nergens om gevochten.

Als wij weggaan dan zitten ze in een puppyren en daar ligt geen speelgoed of kluif in.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hier is het speelgoed verdeeld over 2 bakken die beide 'afgesloten' zijn. Bij de onderste bak kunnen ze bij en die mogen ze leeg halen, daar zit speelgoed in waar ze zelf mee mogen spelen. In de bovenste bak zitten puzzels etc. die ze alleen onder toezicht krijgen.

Botten/kauwmateriaal hier alleen onder toezicht. Alfy is behoorlijk bezitterig en dit kan vervelende situaties opleveren
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ze mogen spelen wanneer ze willen, meestal spelen ze ook alleen dus ik zou niet weten waarom ik dat op zou ruimen. Af en toe gooit er een keer een hond een knuffel door de kamer of Jamie gaat haar piepspeeltje vermoorden.. prima toch. :mrgreen:
Botjes liggen boven ook verspreid, eigenlijk alleen voor Jamie omdat Kiwi alles in één keer op eet.
Maar beneden niet omdat ik ze niet alleen wil laten met botjes.
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Pfff, gelukkig ben ik dus niet de enigste met allemaal speelgoed over de vloer.
Alles ligt hier van voor tot achter door de kamer.

Onze kamer en keuken is één, soms kom ik dan met een wasmand vol was naar binnen, stap op een bal die natuurlijk weg rolt, geeft heerlijke effecten :boos:

Onze kinderen, eigenlijk de meiden die op zich zelf wonen, vinden het hier dus vaak een rotzooi, dat is bij andere hondeneigenaren niet zo volgens hen, vandaar hier eens gevraagd, maar ik ga het lekker laten zoals het is, ben niet alleen :E:
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Niks, want ze doen er toch niets mee, flauwe beesten. :slaap:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

yep:

Afbeelding
Afbeelding
nathalie71

dagmar88 schreef:Pure aandachttrekkerij is het hier. Moet nog oppassen dat Charlie niet met speelgoed waar ze nooit naar omkijkt in het bezoek kruipt.
Of er uitdagend mee over de eettafel loopt :mep:
Als dat niet werkt haalt ze wel even een leeg melkpak uit de vuilniszak om voor het bezoek te versnipperen om zich daarna dramatisch op haar rug op de bank te gooien :mann:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Kom niet meer bij :LOL: :LOL: :LOL: heb beeld :E:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Vroeger wel altijd een bak speelgoed en kluiven in de kamer; nooit problemen.
Met de 2 van nu kan het niet; het word altijd afpakken van mekaar wat uiteindelijk snauwen en grauwen word.
Hier dus speelmomenten waarop ik spullen geef en ze even lekker achter mekaar aan rauzen.
Kluiven alleen als ze apart zitten; anders oorlog in de tent
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier ligt het overal. We ruimen het ook elke keer netjes op, maar waarom... :lol1: Het staat wel huiselijk. :mann:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ze mogen doen waar ze zin in hebben, net als bij kleine kinderen ruim ik het gewoon op :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”