Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ggrr mensen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

ggrr mensen

Ongelezen bericht door Ellemieke »

wat k nou weer had... Liep gister met een vriendin (en Dina) door t park..
Kwamen er 2 hondjes op ons af..1tje daarvan kent Dina (Bono, klein wit gevalletje) en een klein Terriertje (denk Norwich ofzo) Dina heel blij naar die hondjes toe.. echt heel open houding...En wat doet t terriertje? Die zegt hap... Laat Dina natuurlijk niet over haar kant gaan, dus zegt wat terug..Ging Bono zich er ook nog even mee bemoeien, dus die kreeg ook op zn lazer..Honden hadden niks, dus niks aan t handje, waren niet eens geschrokken (alleen de baasjes van de hondjes). En dat mens van Bono boos joh...Echt.. Ze riep iets van dat er al een hond rond liep zonder oog door Dina (overdrijven is ook een vak).
Denk dat ze een ietepieterige jack russel bedoelde, die moest zich met Dina en een ander jackrusseltje bemoeien toen die aan het spelen waren, en dina 'zei' toen "Bemoei je er ff niet mee joh!' Pest is, t was zo klein dat ze m beschadigd heeft (Hondje is trouwens niet bang)

Maar goed.. wat mn punt is.. Begrijpen mensen niet dat t voor honden niet uitmaakt hoe groot (of klein) je bent? Bedoel, volgens mij heb je het heel snel gedaan wanneer jouw hond groter is dan het andere hondje.

In mijn ogen deed Dina niks fout.. Ze zette gewoon de hondjes op hun plaats...En, ja het zijn honden, dus t gaat niet altijd zachtzinnig..

En ik begrijp heel goed dat je je rot schrikt als er zo iets gebeurd.(zou ik ook doen)Maar t helpt echt niet als je je er ook nog even tegenaan gaat bemoeien..

Kwamen Bono later tegen toen Dina met een stuk of 3 andere honden liep, ze keek niet eens naar m. En Bono kwam heel vrolijk aan, dus er was echt niks aan t handje. Ben maar wel even van de groep weg gegaan omdat t vrouwtje van Bono mee ginglopen, geen zin in ruzie.

K moest t ff kwijt...

Ellemieke :zwaai:
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ja sommige baasjes schrikken nogal snel. Ik houd Cindy (die kan nog wel eens onaardig doen) vaker bij me.
Dat is wel jammer...
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

nee dat begrijpen ze niet,heb het ook zo vaak.
Is gewoon honden gedrag wat Dina deed hoor,niet schuldig voelen.
Ze vergeten wel eens dat kleinere hondjes veel feller zijn dan de grotere. :p:

Het is veel herrie en meer niet.en daar schrikt men van.
Afbeelding
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Had ik ook verleden week.Gaby hapte en snauwde en grauwde naar een andere vriendelijke hond die haar wilde besnuffelen,hond schrikt van Gaby en jankte en piepte alsof ze vermoord werd terwijl Gaby haar niet eens raakte.Vrouwtje van andere hond dacht dat haar hond gebeten werd door Gaby,maar ik heb toch wel even uitgelegd waarom Gaby dat deed,want die mevrouw snapte het niet zo.
Trek het je niet aan.Gewoon verder lopen,meer kun je toch niet doen.
Ellemieke
Actief
Contacteer:

k merk ook wel eens dat een hond een piep geeft (of jankt) als ie schrikt...Dina schrok gister ook ergens van, gaf ze ook een 'schreeuw' Maar goed.. baasjes denken dan dat hun hond wat heeft.. terwijl het zeg maar gewoon schrik is..(wij roepen toch ook iets van OEI ofzo als we schrikken..)
En ik weet dat t mag, en dat t niet raar is.. maar mensen zien al1 maar een hond die groter is dan dat andere hondje en 'lelijk' doet.

Wat mij ook opvalt... Dina reageert op hele kleine dingen van honden.. Ziet ze heel goed.. Terwijl andere honden als Dina iets laat merken gewoon doorgaan...

Op de hondenschool zeiden ze ook al dat Dina een 'Calming Signals hondje' is...

maar weten jullie wat t is?? Ik heb er af en toe de pest in dat Of Ik OF andere mensen om moeten lopen...Want ik durf Dina gewoon niet meer bij kleine hondjes te laten komen in de angst dat ze 'hap' zegt, en de baasjes boos worden (en een boel kleine hondjes zijn het ergste)

In het park lopen we wel eens met een clubje van 7 of 8 honden, gaat eigenlijk heel erg goed( :ok: )Nooit ruzie, lekker spelen. Maar zit allemaal rond Dina haar formaat... Is sinds kort een klein hondje bij (denkdat er iets van toy poedel in zit) en Dina vind dat hondje wel grappig..Dus ze kan het wel...
Probeer ook zo vaak mogelijk in het park te komen zodat Dina in de groep mee kan draaien, maar helaas niet veel kleine (of grote) honden daar in..
Zit er over te denken om maar eens te kijken of er bij de hondenschool niet mensen met grote en kleinere hondjes zijn waar Dina eens een beetje kennis mee kan maken..Is er iemand bij die t uit kan leggen, dus reageren ze niet zo overdreven.....

Ach.. misschien houden sommigen mensen er niet van als een hond niet overzich heen laat lopen, als ie laat weten waar ie staat ;)
Ruth
Actief

als je bang bent dat ze hap zegt doet ze het ook ze voelt jou angst.
Let eens op de houding van die kleine hondjes???meestal lokken(als ik het zo mag zeggen)het uit.

meestal (denk ik)als mensen zo tekeer gaan weten ze niet wat honden gedrag is,en ja als je hond(je)gilt dan is er toch heel wat aan de hand ;)

wat bedoel je met die honden school???Je traintt toch al bij een honden school lopen daar geen kleine hondjes dan
Afbeelding
Ellemieke
Actief
Contacteer:

Ruth schreef:als je bang bent dat ze hap zegt doet ze het ook ze voelt jou angst.
Let eens op de houding van die kleine hondjes???meestal lokken(als ik het zo mag zeggen)het uit.

meestal (denk ik)als mensen zo tekeer gaan weten ze niet wat honden gedrag is,en ja als je hond(je)gilt dan is er toch heel wat aan de hand ;)

wat bedoel je met die honden school???Je traintt toch al bij een honden school lopen daar geen kleine hondjes dan
K bemoei me er nooit mee als we 'klein grut' tegen komen.. Laat r maar lekker alleen staan..Zoekt t zelf maar uit...

In de groep waar we zaten bij de hondenschool is ook allemaal middenslag..Zit een bouvier in (max) kan Dina t wel goed mee vinden. Voor de rest, border collie, lab en Australian Catlle Dog.Ow ja, en een Malamute..(klein groepje).
Ben er even mee opgehouden...Heb even geen zin meer.. misschien over een paar maandjes weer verder...
Ruth
Actief

snap het nu.als je weer begint even met de trainer praten en kijken of je appart met kleine hondjes kan trainen kijken hoe het gaat.
Afbeelding
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Ellemieke schreef:Wat mij ook opvalt... Dina reageert op hele kleine dingen van honden.. Ziet ze heel goed.. Terwijl andere honden als Dina iets laat merken gewoon doorgaan...
Op de hondenschool zeiden ze ook al dat Dina een 'Calming Signals hondje' is...
maar weten jullie wat t is??
Hoi,
Je zou eens kunnen proberen om het boekje
"Kalmerende signalen: Wat u en uw hond elkaar vertellen" van Turid Rugaas te pakken kunnen krijgen. Ben er net in begonnen en het is een leuk boekje.
groetjes :zwaai:
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Als dat vrouwtje van Bono beter had opgelet (zal ze ook wel) dan had ze gezien dat het niet aan jouw hond lag maar aan haar eigen hondje want hij greep jouw hond toch, ging zich er toch mee bemoeien? Logisch dat je hond van zich af beet. Hij kreeg opeens twee honden tegenover zich! En al zijn ze klein dat maakt niets uit. Ik zie heel goed hoor of mijn hond het uitlokt of niet en dan geef je niet de ander de schuld. Gemeen trekje van haar, ze gebruikt dit akkefietje om jouw hond in een verkeerd daglicht te stellen want dit heeft niets met dat jack russeltje te maken. Dat was weer een andere situatie.
gr. Jacqie
An
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door An »

Ik kan me volledig in de reacties vinden hoor! Wij zijn eens gaan BBQ'en bij een tante en die hebben een Shitzu (of hij schrijf je dat?) Even duidelijk stellen dat ik niets heb tegen kleine woeffers maar de eigenaars verdienen soms een pak op hun kont! We komen daarbinnen, Yorick stap heel lief op die kleine hond af, staart naar beneden want hij was niet op eigen terrein en die kleine bijt hem in zijn neus, tja ...... de pret was snel over natuurlijk, ik heb het niet aangedruft om hem er nog mee los te laten dus ik met mijn hond naar huis. Zo kom ik het bijna dagelijks tegen op de wandeling hoor, ik loop rustig met hem aan de lijn en je kan er zeker van zijn dat bijna elk baasje dat me kruist zijn klein mormeltje op de arm neemt, die voelen zich dan supergoed natuurlijk! En maar blaffen en keffen terwijl het baasje zegt: "wat een grote hond hé, ik zal je wel beschermen hoor" TErwijl het verdorie de honden zijn die moeten beschermwd worden TEGEN HUN BAAS. Dit is goedbedoeld door die baasjes maar soms :evil: Ik begin er niet aan het elke keer uit te leggen want ze geloven me niet, zien in Yorick dé hond die hun kleintje gaat verslinden en Yorick staat daar dan maar te janken en zich af te vragen waarom ie niet mag spelen van de baas ....................
An

Een likje van Lenka en Yorick,
Ellemieke
Actief
Contacteer:

das de pest he? als je hond groter is dan de ander heeft ie t altijd (ok, vaak) gedaan...
En Dina is heel erg op regeltjes, en respect.. maar heeft nooit 'onredelijk' gedaan, of met opzet een klein hondje beschadigd.

Dat mens van Bono had trouwens nog t lef om naar Dina te meppen... :burn: Riep zo ooohhh, ooit doe ik die hond wat.. Moet ze proberen, denk dat Dina dan wel wat terug doet...(Dina heeft trouwens nooit echt lelijk gedaan tegen bono, beetje grom om te laten weten dat ie niets in zn hoofd moet halen)

Maar boel kleine hondjes zijn heilig he :mann: doen nooit wat fout.. :roll:
An
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door An »

Volledig mee eens ............ ls ze dan nog durven stampen of roepen op mijn hond omdat die gewoon wil spelen en in het spel er af en toe een grom/correctie bijhoord dan is het uit met het spelen, hoe erg ik dat ook vind. Yorick is echt heel op mensen gericht en dat wil ik graag zo houden en niet teniet laten doen door een onwetende die zit te slagen naar mijn hond dus nu loop ik een blokje als ik 'de dame' tegenkom :pffff: Geen blik krijgt ze van mij en Yorick die leid ik af met wat lekkers heeft ie toch een beloning! De meeste mensen stappen ook meestal op Lenka af (hoogte van een Toypoedel, kruising) terwijl deze nu net geen zin heeft in aanrakingen van andere personen, Yorcik staat er dan bij te janken zo van: HALLO IK BEN HIER STREEL MIJ mr niets hoor :cry: , discriminatie van de honden, ik ga een clubje opstarten :p: :-D
An

Een likje van Lenka en Yorick,
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”