Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stank...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
Aantal honden: 2

stank...

Ongelezen bericht door Gentle »

Onze golden (9 jaar) stinkt behoorlijk.
Ik ruik m al zodra hij is een straal van 2 meter van me ligt.
Zowel zijn vacht als bek stinkt.

De vacht is net nog onder handen genomen door een trimmer en zag er weer keurig uit rook ook weer lekker fris echter nu een paar weken later is het gewoon vervelend om m om je heen te hebben (niet dat het me ervan weerhoud om met m te knuffelen etc maar mijn verkoudheid komt wel goed uit op dat soort momenten ;-) )

Wat kan ik er nu nog aan doen?!
Hij staat sinds een aantal maanden op smuldier.
Hij krijgt sowieso dagelijks iets te kluiven in de vorm van botten
en ik borstel hem regelmatig 1x per 2 weken met de furminator en om de 2 a 3 dagen met een standaard borstel...
hij heeft in zijn bek wel iets van tandsteen maar niet extreem veel....

Iemand nog tips?!

of zal ik toch even met hem naar de dierenarts moeten?!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: stank...

Ongelezen bericht door Gollum »

Zwemt hij veel of speelt hij veel in de blubber?
Mijn labrador stinkt ook snel maar ze word ook heel vies elke dag dus ik snap het wel. Even onder de douche en ze ruikt weer fris.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja, dat zou ik ook doen, gewoon even wassen of anders toch even naar de DA om zijn gebit goed te laten bekijken??
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:anders toch even naar de DA om zijn gebit goed te laten bekijken??

Lijkt me verstandig. Wanneer dat op dat beetje tandsteen in orde is kun je zelf een krabbertje kopen en het bijhouden.
Een lap pens werkt als tandenborstel en is ook nog eens goed voor de darmflora.
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Ik zou ook kijken naar een probleem in de bek of lipplooiontsteking. Dat stinkt verschrikkelijk en vegen ze dan ook aan hun vacht.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Gentle
Actief

Gollum schreef:Zwemt hij veel of speelt hij veel in de blubber?
Mijn labrador stinkt ook snel maar ze word ook heel vies elke dag dus ik snap het wel. Even onder de douche en ze ruikt weer fris.

Nee zwemmen deed hij vroeger wel veel maar momenteel helemaal niet meer.
Hij begint dement te worden en ziet bijna niks meer. Hij loopt dus alleen maar achter mij aan tijdens de wandelingen. Sloten en meertjes durft hij niet meer.
Gentle
Actief

Van de week maar even langs de dierenarts voor de zekerheid.
En zal m ook nog even door de "wasstraat" halen...
Neeltje

Oudere honden kunnen ook gewoon meer gaan ruiken. Als dat dadelijk blijkt alleen het geval te zijn, zou ik hem gewoon regelmatig wassen.
Gentle
Actief

Ik vind dit meer als een beetje meer ruiken hihihi.
Hij ruikt naar rotte vis...
(En nee hij heeft niet ergens in liggen rollen...)
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ruik ook eens aan de oren. Uit ervaring weet ik dat die vreselijk kunnen stinken. :schrik:
Gentle
Actief

Safari schreef:Ruik ook eens aan de oren. Uit ervaring weet ik dat die vreselijk kunnen stinken. :schrik:
Ja goede tip idd... net even geroken maar dat is het niet...
Zal m vanavond sowieso eens even soppen...
wilde dat nooit te vaak doen omdat ik begrepen had dat dit niet goed is...
hij gaat al netjes 1x per 3 maand naar de trimsalon waar hij helemaal gesopt wordt...
(En de rest natuurlijk)
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

kan ook aan de voeding liggen, ga gewoon langs de DA en laat hem ff nakijken :P
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Gentle schreef:
Safari schreef:Ruik ook eens aan de oren. Uit ervaring weet ik dat die vreselijk kunnen stinken. :schrik:
hij gaat al netjes 1x per 3 maand naar de trimsalon waar hij helemaal gesopt wordt...
(En de rest natuurlijk)
Ik zou niet weten waarom regelmatig wassen niet goed is eigenlijk.. Ik heb mijn lab gister gewassen en vanmiddag speelde ze in het water en gleden de druppels zo weer van haar af.
Neeltje

Gollum schreef:
Gentle schreef:
(En de rest natuurlijk)
Ik zou niet weten waarom regelmatig wassen niet goed is eigenlijk.. Ik heb mijn lab gister gewassen en vanmiddag speelde ze in het water en gleden de druppels zo weer van haar af.
Als je het goed doet, is het ook niet slecht. Lotje wordt iedere 3 à 4 weken gewassen, blijft ze mooi wit, maar ook goed te kammen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Misschien overvolle anaalklieren?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mijn honden rollen dagelijks door het water en de modder en die stinken niet hoor :wink:

Maar hoe is zijn huid? Nora kreeg inderdaad ook wel een wat muffig "hondenluchtje" naarmate ze ouder werd. Haar huid was ook droger en had schilfers. Wassen zal tijdelijk helpen. Er zijn honden die wekelijks gewassen worden, niets mis mee hoor. Nora deden we dat niet aan, ze vond het lange staan niks dus dan maar stinken :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mijn oude manneke ging ook meer ruiken, soms ook gewoon puur het ouder worden, dan wat vaker wassen ( mits het geen hel is voor de hond) ik nam het vaak maar gewoon voor lief, nou was het hier ook niet zo, dat het allesoverheersend was,. mar goed, dat hangt ook af van hoe gevoelig iemand voor luchten is :mrgreen:

als hij verder geen klachten heeft, dan zou ik hem dus gewoon wat vaker wassen, of desnoods met zo'n droogshampoo sprayen, dan hoef je niet echt te wassen, maar krijg je wel een wat frisser hondje :wink:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Mijn oude goldens zwemmen dagelijks en ik heb 1 serieuze roller in modder etc. Maar zij hebben beslist geen lijflucht en stinken niet uit hun bek. Verder hebben ze, op af en toe een aantal atopieplekken na die enkel vurig er uit kunnen zien, een prachtige vacht, geen schilferige huid of andere aangedane plekken. En ze hebben nog een prima 'wit' gebit, zonder aanslag, door het dagelijks eten van hun zelf samengestelde voeding, waaronder ook dik bevleesde karkassen. Vuile pens helpt hier niets nada als 'gebitsreiniger', dat wordt binnen een paar seconden naar binnen gewerkt, met nog wat verstikkingsgevaar tot gevolg, dus in hompen snijden zodat die makkelijk de slokdarm passeren is veiliger.
Het kan voorkomen dat een hond die op zo'n late leeftijd wordt overgezet heftiger kan ontgiften. Maar mijn ervaring is dat Smuldier inderdaad zo'n 'lijflucht' kan veroorzaken. Het stinken uit de bek hoeft niet per definitie door het gebit te komen, maar kan ook vanuit de maag ontstaan. Het kan helpen om te wisselen met andere merken KVV, niet op basis van kip en rund. Dan zou ik kiezen voor die diersoorten die hoog staan in aminozuren met minder orgaanvlees en in een redelijke verhouding tot dat prooidier. Waarschijnlijk is dan een deel van je problemen vanzelf opgelost.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Wat kreeg hij te eten voor de smuldier? Kan nog ontgifting zijn nu hij op vlees staat.
Mijn hond ging na 4 maand vlees eten na 3 jaar brok mega ruien en vreemd aanvoelen in de vacht. Eiwitten kunnen ook stinkend via de vacht los komen.

Gebit nakijken en schoonmaken zal ookal een boel schelen.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, ik zou ook gelijk aan de voeding denken, , misschien toch iets anders proberen, ik weet dat een hond die echt stinkt toch de liefde een beetje laat bekoelen zeg maar, en dat is jammer :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier helpt het (meer dan) wekelijks wassen van de plaatsen waar de hond slaapt met een lekker ruikend wasmiddel en verzachter. Wassen is mij zelf gewoon te veel werk, dus ik spuit ze voor het borstelen regelmatig in met een anti-klitspray (gewoon kruidvat) en dan ruiken ze ook weer heerlijk)

Zwemmen misschien niet, maar als zijn vacht niet helemaal meer oke is, dan is een gewone regenbui al een reden voor stonk. Als hij moeite heeft met droog worden dan gaat het broeien en stinken. Dus wellicht kan je na een regenbui nog iets mee?
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Tara schreef: En dat lijkt mij eerlijk gezegd nou net de oorzaak van die geur. Mijn honden zijn dol op water, maar het is niet altijd voorhanden als we in het bos zijn. En als ze dan zo eens een tijdje geen nat pak meer hebben gehaald beginnen ze ook een beetje muffig te ruiken.
Even een keer een plons in een bosvijver, en dan ruiken ze weer lekker naar de frisse honden die ze zijn.
Lijkt mij bij een golden een beetje een vergelijkbaar systeem.
Nou ja, inderdaad! Ik zat me vorige week toevallig ook te bedenken dat Ol echt een beetje muffig rook, en nu ik er bij stil sta heeft ie al geen tijden meer fatsoenlijk geplonst :P Voortaan toch maar wat meer de plomp in sturen dus :LOL:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dat is zoals de labrador van mijn zus, die stinkt ook echt uren in de wind. Ik ben zelfs vies van er aan te komen :kotz:
Arm beest mag dan ook maar zelden meer binnen komen, want er iets aan veranderen is te veel moeite :ugh:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik zou hem ook even na laten kijken door de dierenarts. Verder misschien iets minder vaak borstelen? Mijn golden borstel ik niet vaak, maar 2/3 keer per week lijkt mij ook niet echt goed voor de huid. Zeker de furminator alleen gebruiken als je hond in de rui is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gollum
Zeer actief

maart schreef:dat is zoals de labrador van mijn zus, die stinkt ook echt uren in de wind. Ik ben zelfs vies van er aan te komen :kotz:
Arm beest mag dan ook maar zelden meer binnen komen, want er iets aan veranderen is te veel moeite :ugh:
Nah wat zielig, ze zijn zo van het knuffelen.. Even de spuit erover en wat zeep en het beestje kan weer geaaid worden..
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Kruimel53 schreef:Overgang naar vers kan ook tijdelijk wat meer stank geven terwijl de spijsvertering zich aan het aanpassen is.
Cayuga werd overgezet toen hij op zijn 8e hier kwam. De man heeft máánden gestonken, niet normaal :kotz:
Echt een hele gore rottingslucht, elke keer dat hij in mijn richting ademde ging ik een beetje dood :jank: :schrik:

Hij is heel grondig ontwold en gewassen (zijn onderwol stonk ook verschrikkelijk) en nu hij hier een half jaar is ruikt hij weer een beetje normaler. Niet zo fris als jonge blom Skadi, maar ik word nu weer blij van kusjes of mijn gezicht in zijn vacht begraven :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Max hier heeft het op verschillende merken voer, dat hij een sterkere lijflucht krijgt. Dat voer ik dus niet meer want ik wil hem graag gewoon kunnen knuffelen. Verder weet ik dat oudere honden met een verminderde lever en/of nierfunctie ook vaak gaan stinken omdat het lichaam bepaalde afvalstoffen niet goed meer kwijt kan en die er dan via de huid uit gaan gooien! Misschien de moeite waard om even bij de DA te laten onderzoeken hoe het met die waarden zit ? Ook dan wil verandering van voer wel eens helpen en dat zou ik dan ook proberen als ik jou was. Succes!
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Als het niets van dit bovenstaande is en je wil toch een frisser ruikende hond.. bestaat er ook nog zoiets als droogshampoo voor honden dan, insprayen, laten drogen en vervolgens borstelen :) (O.a. Pet head verkocht het)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”