Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wolvengedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: wolvengedrag

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:.
was het een grap ?

ik dacht het ook al, vond het maar een vreemd geval , die dode wolf ,

( waar is die topic, kon hem niet vinden )
Maar jij geloofd dus dat de wolf zich netjes aan de grens houdt tussen NL en D?

nee, Oost _Europeanen hebben de wolf als grap neergelegd , want bevers komen helemaal niet in dat gebied voor zelfs

het schijnt dat de Stichting Wolven hier ook al twijfels over hadden

ik kan die topic hierover niet vinden , dan kunnen we daar mee verder gaan
Nogmaals, jij geloofd dus dat een wolf stopt bij de NL-D grens? Want in Duitsland bij de NLe grens zijn al langere tijd wolven.
Dat heeft niks met deze wolf te maken, het is een algemene vraag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Er werd trouwens melding gemaakt van drie welpen in Niedersachsen. Het andere roedel in Munster heeft er ook in dat Bundesland niet ver van grens zijn nu zelfs 7 welpen zijn er gefilmt. De film is nog niet vrij gegeven.
Afbeelding
Jos
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Wolf Luttelgeest blijkt dan nu plots toch te zijn neergelegd. En neergeschoten. Eerst was duidelijk aangetoond dat het dier niet was getransporteerd en niet uit gevangenschap kwam. Nu dus toch waardoor ze toch der eigen deskundigen nu ongelik geven. Blijft nog wel het verhaal dat de gevonden wolf in een wintervacht rondliep...... volgens Naturalis normaal voor twee jarige wolven die dan nog onregelmatig in de vachtwissel zijn. Net als de kennelhonden met afgesleten nagels een vergelijk met honden maar bij wolven is dit juist niet het geval. Een wintervacht heb je namelijk in de winter en niet hartje zomer als dit niet in de juiste tijd komt overleef je simpelweg niet. Jammer dat men niet gewoon echte ervaringsdeskundigen heeft gevraagt ieder die met wolven werkt zou dat direct kunnen bevestigen, in Juli is een wolf hartstikke kaal.
Hie een wintervacht.
Afbeelding

Hier een overgangsfase mei tot Juni de wintervacht bijna weg.
Afbeelding

En bij de wolf is dat niet variabel als bij de meeste hondenrassen doordat die niet hoeven te overleven in de natuur en geen selectie de hond overleeft ook met een variabele verharing. De wolf niet.
Jos
Laatst gewijzigd door Joswolf op 23 dec 2013 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Op dit moment bewezen of erkende 126 volwassen wolven bevestigd in Duitsland. Daar zijn de jongen dan nog niet bij. Een van de wolvenpaartjes in Niedersachsen is een broer zus en dit jaar hadden ze welpen. Maar of die Welpen ook van der broer zijn wordt nu met DNA onderzocht. Er waren in dat gebied namelijk meerdere wolven onderweg en trof ze een vriendtje op een heimelijk randevouz wie weet? Ze verparen zich niet graag met directe Familie maar we wachten op DNA onderzoeken.
Jos
Laatst gewijzigd door Joswolf op 23 dec 2013 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Net een paar uur zoet geweest om dit hele topic door te lezen. In 1 woord.. wauw!!
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Treurig bericht, vrijdag morgen 13.12.2013 werd bij Hemsdorf in het Sachsische wolfsgebied (Duitsland) een jonge wolf geschoten. Men vond 31 kogeldelen in zijn lichaam. We hebben er dus geen 126 Meer.
Er wordt wel een beloning uitgeloofd.
http://www.wwf.de/2013/dezember/wolfswe ... hnung-aus/

Jos
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Jezus... 31????

Zonde ...alle 31 teveel..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Welke gek doet zoiets?
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Joswolf schreef:Treurig bericht, vrijdag morgen 13.12.2013 werd bij Hemsdorf in het Sachsische wolfsgebied (Duitsland) een jonge wolf geschoten. Men vond 31 kogeldelen in zijn lichaam. We hebben er dus geen 126 Meer.
Er wordt wel een beloning uitgeloofd.
http://www.wwf.de/2013/dezember/wolfswe ... hnung-aus/

Jos
Het is triest; alles waar de meeste mensen van genieten zet een kleine groep voor het vuurpeleton.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Moeten we bang zijn voor de komst van de wolf. Radio 1 met Peter de Bie zaterdag 29 maart rond kwart voor tien in de ochtend. Een interview van een kwartier denk ik Maar is live dus ik weet ook niet Meer.
Jos
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

En minder leuke berichten zijn dat er vandaag in het Weisskeissel Oberlausitz een illegaal geschoten wolf is gevonden. Waarschijnlijk uit het Daubitzer roedel. Een reu, hopelijk niet een vader die de moeder van vlees moet voorzien omdat die over een maand jongen krijgt. De eerste weken blijft de moeder doorgaans bij de jongen.
Jos
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Dat ze daar op schieten, wat zonde.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Joswolf schreef:Moeten we bang zijn voor de komst van de wolf. Radio 1 met Peter de Bie zaterdag 29 maart rond kwart voor tien in de ochtend. Een interview van een kwartier denk ik Maar is live dus ik weet ook niet Meer.
Jos
We moeten meer bang zijn voor de toekomst van de wolf.
Je kunt -als dierenliefhebber- de wolf beter maar bij de grens proberen terug te sturen.
De vos is in feite hier ook wettelijk beschermd, maar we weten allemaal wat daar mee gebeurt.
De wolf komt hier vroeg of laat ook wel iemand tegen met 3 danslessen, die de lengte van de antwoorden bij wat standaard vragen van een schietcursus uit z'n hoofd heeft geleerd.
korthaar
Zeer actief

In Duitsland heeft men er het volgende op gevonden, om de wolf tegen de doodschiet jagers te beschermen:

http://www.nabu.de/aktionenundprojekte/ ... 16673.html
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pemba schreef:Dat ze daar op schieten, wat zonde.
Ze schieten ook op beren, olifanten, tijgers, leeuwen, gorilla's, chimpansees, etc etc etc etc...... dus waarom zouden er geen mensen zijn die op wolven schieten?

Fout, hartstikke fout, maar het gebeurt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”