Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje vlees Islam Centrum

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vraagje vlees Islam Centrum

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

malinois schreef:
maart schreef:ik bestel daar niets meer van snippers,veel en veel te veel vet.
Ik heb er nu eens de geitmix en schapenmix van. Heel fijn gemalen maar erg rood, heel veel orgaan in vermoedelijk :19:
Huh die staat niet op de lijst... ??
Dat is van Slagerij West (een andere Islamitische slagerij in Rotterdam).
IC zit aan de Wolphaertsbocht 224
Slagerij West aan de Schiedamseweg? Die heeft volgens mij geen website, maar zijn wel lijsten van wat je er kan bestellen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

och ja idd, dacht even dat die hetzelfde waren :oohja:

IC ga ik al paar jaar niet meer.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Bij slagerij west vond ik het vlees van veel mindere kwaliteit dan van het IC. Dat stonk als je het ontdooide, dat heb ik bij het IC nooit...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

halal slachten is wel dieronvriendelijk, vind ik ook,.... maar goed, t is niet anders
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Célie schreef:
mmartinn schreef:Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
90% van het rund- en kippenvlees wordt halal geslacht dus hoogstwaarschijnlijk jouw kipfiletje of bal gehakt ook :roll:
Dit is niet waar. http://www.trouw.nl/tr/nl/5948/Dierenwe ... nzin.dhtml
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb er nu eens de geitmix en schapenmix van. Heel fijn gemalen maar erg rood, heel veel orgaan in vermoedelijk :19:
Is t zo fijn als kvv of grover?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
Is t zo fijn als kvv of grover?
erg fijn.

Afbeelding
(even foto gepikt van iemand anders)

maar deze keer dus blijkbaar erg rood.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:ok: soort van gehakt dus... thanks!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:
Hier word altijd al Darf gevoerd inderdaad.
Da's mooi voor je, hier niet. Simpelweg omdat ik geen geld heb om zelf dergelijk eten voor mezelf te halen laat staan voor mijn honden. Dus ik koop mijn vlees gewoon bij de Jumbo en voor mijn honden vlees van Lotgering en af en toe wat BARF van zowel Degomeat als van het IC.
Mocht je je geroepen voelen mag je de rest bijleggen hoor als je zo graag wil dat iedereen biologisch vlees eet en voert, want het is gewoon niet betaalbaar voor mij. (oh en ik werk gewoon fulltime)
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

halal hondenvoer voor de islamitische hond?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

mmartinn schreef:Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.
Vanwege de manier van slachten zou ik ook nooit naar een Islamitische / Joodse slagerij gaan. Een dier dood laten bloeden zonder verdoving (dat wetsvoorstel is namelijk afgewezen!) of wat dan ook is zo onnodig want een dier lijdt dan extra. En ja, ook in de "gewone" slagerijen en slachthuizen zijn voldoende misstanden, maar daar verdoven ze de dieren tenminste nog en hoeven ze niet een extra lange doodsstrijd te hebben.
Halalvlees of kosjer vlees wordt hier vanwege die reden dan ook nooit gekocht.
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

En dat verdoven gaat in de nederlandse slagerijen ook nog wel eens vaak mis.
Lopende band werk en ze wachten echt niet tot het dier goed weg is.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pat75 schreef:En dat verdoven gaat in de nederlandse slagerijen ook nog wel eens vaak mis.
Lopende band werk en ze wachten echt niet tot het dier goed weg is.
Is ook zo, maar beter dat dan helemaal niet verdoven. Onnodig lijden ben ik geen voorstander van en dat heb je altijd als je onverdoofd slacht.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Tara schreef:Dat dus. Ik word een beetje flauw van dat gemoraalridder.
Beter een moraal dan geen moraal. Ik word op mijn beurt dus weer flauw van mensen die alle misstanden maar wegwuiven.

Het was van mij een antwoord op iemands vraag, dat ik zei dat wij Darf voeren.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Marco88 schreef:halal hondenvoer voor de islamitische hond?

haha. Ja dat zal het zijn
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:
Tara schreef:Dat dus. Ik word een beetje flauw van dat gemoraalridder.
Beter een moraal dan geen moraal. Ik word op mijn beurt dus weer flauw van mensen die alle misstanden maar wegwuiven.

Het was van mij een antwoord op iemands vraag, dat ik zei dat wij Darf voeren.
en niet iedereen kan dat, want niet iedereen verdient zoveel centjes... dus 't gepeupel waar ik onder val eet dus 'gewoon' vlees en mijn honden ook. Zowel van de supermarkt als van de Islamitische slachterij naast de 'gewone' kvv. Dat was het antwoord waar Tara op reageerde nl. Ik wordt een beetje flauw van mensen die zich verheven voelen boven de rest, van kijk mij nou goed doen...
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

malinois schreef:en niet iedereen kan dat, want niet iedereen verdient zoveel centjes... dus 't gepeupel waar ik onder val eet dus 'gewoon' vlees en mijn honden ook. Zowel van de supermarkt als van de Islamitische slachterij naast de 'gewone' kvv. Dat was het antwoord waar Tara op reageerde nl. Ik wordt een beetje flauw van mensen die zich verheven voelen boven de rest, van kijk mij nou goed doen...
En ik word flauw van mensen die zichzelf zo naar beneden halen. Ook mensen die zich verheven voelen houd ik niet van, en als je op mij doelt met kijk mij nou goed doen. Dan zit je er ook flink naast, ik geef ongezouten mijn mening en draai niet om dingen heen, ook hoef ik mij niet beter beter voor te doen dan ik ben. Iedereen is in mijn ogen gelijk, maar samen kunnen we het verschil maken.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

mmartinn schreef:
malinois schreef:en niet iedereen kan dat, want niet iedereen verdient zoveel centjes... dus 't gepeupel waar ik onder val eet dus 'gewoon' vlees en mijn honden ook. Zowel van de supermarkt als van de Islamitische slachterij naast de 'gewone' kvv. Dat was het antwoord waar Tara op reageerde nl. Ik wordt een beetje flauw van mensen die zich verheven voelen boven de rest, van kijk mij nou goed doen...
En ik word flauw van mensen die zichzelf zo naar beneden halen. Ook mensen die zich verheven voelen houd ik niet van, en als je op mij doelt met kijk mij nou goed doen. Dan zit je er ook flink naast, ik geef ongezouten mijn mening en draai niet om dingen heen, ook hoef ik mij niet beter beter voor te doen dan ik ben. Iedereen is in mijn ogen gelijk, maar samen kunnen we het verschil maken.
Yep, maar dan laat je dat ook iedereen naar zijn/haar vermogen doen.
En snap je wat dat vermogen inhoudt.
Zonder verder oordeel.
Wiel
mmartinn
Zeer actief

Biet schreef:
mmartinn schreef:
Zonder verder oordeel.
Mee eens, maar als het je om de prijs gaat hoef je niet voor halal te kiezen toch?
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wie weet heeft niet iedereen evenveel moeite met halal. jouw mening is niet zaligmakend lijkt me...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb een filmpje gezien waar ze niet halal geslacht werden en daar draaide mijn maag ook van om.Zelf eet ik weinig vlees maar voor de honden ga ik echt naar het islam centrum toe of de marok slager verderop.
Afbeelding
Biet
Zeer actief

mmartinn schreef:
Biet schreef:
mmartinn schreef:
Zonder verder oordeel.
Mee eens, maar als het je om de prijs gaat hoef je niet voor halal te kiezen toch?
Niet per definitie: ken eigenlijk niemand die voor zijn/haar honden persee halal-vlees zou kiezen.
Heb ook geen idee of de prijs er iets mee te maken zou kunnen hebben.
Vind dat persoonlijk ook niet interessant.

Ken echter wel de realiteit van de slachtwereld: zou me niet zo druk maken om dat verschil halal of niet.
Is niet zo wezenlijk als dat men dat graag doet voorkomen.

Ben wel zeer voor persoonlijke contacten tussen slachters en consumenten, omdat, volgens mij, daar het verschil wordt gemaakt.
Niet door de etiketten die geplakt (kunnen) worden.
Wiel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga niet speciaal voor het halal slachten natuurlijk. Wel omdat ik hier bij de gewone slager alleen karkassen kan krijgen, niks meer.. (en dan nog staan ze je aan te kijken of ze water zien branden.) Verder kun je er natuurlijk vlees kopen wat dus ook verkocht wordt voor menselijke consumptie maar dat is aanzienlijk duurder is dan bij de Islamiet. Verder hebben ze hier geen geit en/of schaap en al helemaal geen penslappen. Penslappen die ook goedkoper zijn dan bij bijv. Lotgering.
Bij het IC heb ik tenminste keus uit een behoorlijk BARF assortiment, goede kwaliteit en een redelijke prijs.
Als ik dan toch in Rotterdam ben dan neem ik daar dus een voorraad vlees van mee waar ik weer een tijdje meer vooruit kan.
En het contact is uitstekend, je besteld krijgt een bevestiging en het ligt voor je klaar.

Helaas hebben ze hier geen konijn want ik ben al ruim een jaar op zoek naar een slagerij/slachterij/poelier die konijnenkoppen heeft voor me en die heeft gewoon helemaal niemand. Daar zijn ze hier helemaal wild op.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Biet schreef: Niet per definitie: ken eigenlijk niemand die voor zijn/haar honden persee halal-vlees zou kiezen.

:wink: Ik kies als ik tussendoor wat voor de honden nodig heb, wel voor de halal slager.
De meeste hollandse slagers gaan niet meer zelf naar het slachthuis, zoeken niet naar het mooiste vlees en benen niet zelf uit.
Dat zijn vlees in de vitrine leggers, geen slagers.
Hoe ik halal slagers ken vinden die het geen enkel probleem wat voor hen onbruikbare dingen (long, bot) voor een zacht prijsje of niets opzij te leggen of even een hele kip door de zaag te halen.
Biet
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Biet schreef: Niet per definitie: ken eigenlijk niemand die voor zijn/haar honden persee halal-vlees zou kiezen.

:wink: Ik kies als ik tussendoor wat voor de honden nodig heb, wel voor de halal slager.
De meeste hollandse slagers gaan niet meer zelf naar het slachthuis, zoeken niet naar het mooiste vlees en benen niet zelf uit.
Dat zijn vlees in de vitrine leggers, geen slagers.
Hoe ik halal slagers ken vinden die het geen enkel probleem wat voor hen onbruikbare dingen (long, bot) voor een zacht prijsje of niets opzij te leggen of even een hele kip door de zaag te halen.
Yep, zoals ik het hier bij de biologische slager, waar ook het vlees op mijn bord vandaan komt, kan krijgen.
Of de buurman die 1 van zijn (melk-)koeien laat slachten, voor zijn eigen diepvries.
Snap wel dat het anders ligt in de stad of dat het je buren zijn die het vee hebben rond lopen, maar ik denk echt dat het de directe vraag is, die wat uitmaakt. Dan heb je het ook ergens over.
En weet je ook meteen of het haalbaar is, of niet.
Wiel
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik geloof niet dat die dieren worden verdoofd hoor eerlijk gezegt :hmmm:
Ze krijgen shocken in hun lijf, en hebben daar ook gewoon pijn van.
Vaak zijn ze niet eens gelijk dood.
Halal slachten kan zielig zijn, mja wat is tegenwoordig niet meer zielig.
Het is ook zielig dat ze bij haaien hun vinnen eraf snijden, ze weer teruggooien in zee
en ze gewoon aan hun lot overlaten waarbij ze doodgaan.
Helaas kan je er gewoon niks aan veranderen, het blijft toch wel doorgaan :ugh:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Een rund wordt zelden met stroom verdoofd (ze gaan er inderdaad niet dood aan, want het hart moet blijven kloppen om het bloed eruit te pompen). Maar met de pin. Het is de herbruikbare variant van de kogel in de kop. Hierdoor gaan ze wel degelijk direct out (ik ben zelf bij een slachting geweest van een rund, en een 8-tal schapen, die met stroom werden gedaan). Stroom veroorzaakt kortsluiting in de hersenen en daardoor blijven ze ook voor een bepaalde tijd buiten bewustzijn (waarbinnen het werkelijk sterven ruim kan gebeuren).
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Domor schreef:Een rund wordt zelden met stroom verdoofd (ze gaan er inderdaad niet dood aan, want het hart moet blijven kloppen om het bloed eruit te pompen). Maar met de pin. Het is de herbruikbare variant van de kogel in de kop. Hierdoor gaan ze wel degelijk direct out (ik ben zelf bij een slachting geweest van een rund, en een 8-tal schapen, die met stroom werden gedaan). Stroom veroorzaakt kortsluiting in de hersenen en daardoor blijven ze ook voor een bepaalde tijd buiten bewustzijn (waarbinnen het werkelijk sterven ruim kan gebeuren).
Maar ik denk en vind niet dat die shocken nou zo diervriendelijk zijn.
Dat voelen ze ook wel hoor.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Nee, dat voelen ze niet. Want de zenuwen worden overprikkelt waardoor ze helemaal niks meer doen. Daarbij gaan ze per direct out, waardoor de hersenen niet eens meer de tijd hebben om pijn door te geven.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

kaatje888 schreef:
Domor schreef:Een rund wordt zelden met stroom verdoofd (ze gaan er inderdaad niet dood aan, want het hart moet blijven kloppen om het bloed eruit te pompen). Maar met de pin. Het is de herbruikbare variant van de kogel in de kop. Hierdoor gaan ze wel degelijk direct out (ik ben zelf bij een slachting geweest van een rund, en een 8-tal schapen, die met stroom werden gedaan). Stroom veroorzaakt kortsluiting in de hersenen en daardoor blijven ze ook voor een bepaalde tijd buiten bewustzijn (waarbinnen het werkelijk sterven ruim kan gebeuren).
Maar ik denk en vind niet dat die shocken nou zo diervriendelijk zijn.
Dat voelen ze ook wel hoor.

Grappig dat jij hier juist mee zit, maar er dan wel over nadenkt om te gaan barfen :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”