Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier slingert het door heel het huis. Als ik stofzuig dan gooi ik het terug de bak in. Meerdere keren hetzelfde speelgoed En direct na het stofzuigen ligt het weer in de kamer
's nachts stap ik wel eens met blote voeten op iets hards. Dan vind ik vrij beschikbaar speelgoed een minder idee.
Mies is wel bezitterig overigens. Maar dat gaat altijd goed. Niemand trekt het eigendom van Mies in twijfel dus er is geen gedoe
eetbare dingen dat gaat hier niet, dat wordt alleen maar ruzie en piepspeelgoed gaat hem ook niet worden, maar bv wat fleece touwen, geknoopte theedoeken enz. dat slingert hier wel rond, daar maken ze geen drukte over, maar echt veel spelen met dingen doen ze toch niet, dat doen ze wel met elkaar
Hertengewei, nylabone liggen in hun benches. Als ze het nodig vinden om daar op te kauwen gaan ze zelf hun bench in en blijven dan ook daar in. Deurtjes staan gewoon open, maar wil geen geouwehoer met die dingen in huis. Verder in huis geen speeltjes, want daar spelen ze toch niet mee. In de berging staat wel een grote bak, zodra ze de tuin in gaan wordt alles eruit gesleept en gaan ze hun goddelijk gang maar in de tuin.
Er staat hier een kist (die ze zelf open kunnen maken) met speelgoed.
Zitten wat fleecetouwen, restanten knuffels etc en nylabones in. Daar kunnen ze mee spelen wanneer ze willen.
Ballen krijgen ze in huis niet want dan breken ze de tent af.
Ik heb een mand met speelgoed staan. En nog 1 op zolder, die wissel ik regelmatig om.
Meestal wordt er 's avonds een mand leeggetrokken en ik ruim die weer in als we gaan slapen.
Ook hertengewei, hoefjes, nyla- en tastybone liggen hier gewoon voor het grijpen.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
Hier mandje met allemaal half afgekloven kauwdingen etc. Begint deze meestal 's avonds na het wandelen leeg te halen tot hij iets van zijn gading gevonden heeft. Criteria zijn mij verre van duidelijk maar hij lijkt echt op zoek naar die ene ..........terwijl ze m.i. allemaal hetzelfde zijn. Vreemde is nog dat hij meestal na het wandelen iets nieuws krijgt, enfin een bullepees of runder- of pensding. Die kluift hij dan voor de helft af om hem daarna in de mand te leggen. Die moet daar dan blijkbaar verder "rijpen" of zo, haha.
Wat hij wel kan is zelf alles weer opruimen, gewoon als volgt; "Ezio, pak ding.........in mand......." Braaf.
Ja hier staat ook een man vol speelgoed, en dat ligt grotendeels ook door de kamer. Ik moet het alleen in de gaten houden met Joann haar speelgoed Af en toe vergeet hij dat de roze bal van haar is.
Dat doet Vlinder ook.Zo blij alles aan iedereen laten zien
Gaat de bel,ah een bekende...loopt even naar de woonkamer zoekt wat uit en showt dat even aan de gene die aan de deur staat
En als ze een nieuw kluifje of knuffeltje heeft moet ze die ook aan iedereen laten zien...haha
Ik heb me altijd afgevraagd waarom onze nieuwkomer (inmiddels ruim 3 maanden bij ons) standaard naar een speeltje botje zocht als de bel gaat.... is dat daadwerkelijk zoiets als..."Kijk is wat ik heb" ?? Ik heb dit gedrag nooit eerder gezien bij 1 van onze honden... vondt het wel grappig maar vroeg me dus af waarom...? hihi
als het zou kunnen lag hier ook alles vol met speeltjes, maar dat gaat niet. mijn honden kunnen perfect samen maar dan moet er geen eten of speelgoed in het spel zijn
Hier twee sloperds, dus speelgoed is er soms en dat leeft dan maar heel even.
Ruzie komt er om piepspeeltjes en botten die Misty zich toe-eigent. Om andere dingen geen ruzie, maar echt spelen doen ze daar dan weer vaak niet mee. Een mand dat wordt hem hier net.
Hier ook een bak met speelgoed in de kamer, dat is geen probleem. Sam gaat er altijd wat uithalen als hij op zijn manier blij is, kan hij daar mee rondlopen. Dewi speelt zelden met speelgoed, daar heeft zij Sam voor
Liz1982 schreef:Ik heb me altijd afgevraagd waarom onze nieuwkomer (inmiddels ruim 3 maanden bij ons) standaard naar een speeltje botje zocht als de bel gaat.... is dat daadwerkelijk zoiets als..."Kijk is wat ik heb" ??
Kan. Maar het kan ook iets anders zijn. Sommige honden vinden het fijn om bij opwinding of stress iets in de bek te hebben om te kauwen.
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
Liz1982 schreef:Ik heb me altijd afgevraagd waarom onze nieuwkomer (inmiddels ruim 3 maanden bij ons) standaard naar een speeltje botje zocht als de bel gaat.... is dat daadwerkelijk zoiets als..."Kijk is wat ik heb" ??
Kan. Maar het kan ook iets anders zijn. Sommige honden vinden het fijn om bij opwinding of stress iets in de bek te hebben om te kauwen.
Bij Rana was dat vastnemen van een voorwerp vooral omdat ik niet wilde dat ze tegen iedereen op sprong.
Daarvoor in de plaats nam ze dan iets in de bek als ze mensen ging begroeten.
Ook als wij zelf thuis kwamen deed ze dat heel lang.
Eigenlijk een soort ombuigen van ongewenst gedrag naar toegestaan gedrag
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ja hoor hier is een speelgoedmand met alles van kluif, bal, tot piepdingen voor het oprapen.
Ze gooit het dagelijks wel een keer omver om er wat uit te halen en gaat dan zoals hier op de foto ook haar kussen verbouwen en met speelgoed spelen.
Als haar logeervriendje de cocker er is of zij daar in huis, is het ook geen probleem ze kluifen ook samen, de cocker jat af en toe wel een speeltje van Mickey en verstopt hij het waar zij als grotere hond niet bij kan, als hij kon lachen dan deed hij dat
_________________________ Boxer Jane 25-07-2014 Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Hier staat een mand vol speelgoed en kauwmateriaal. Daar mag ze naar harte lust uit graaien. Ze ruimte het er ook zelf weer terug in op. Meestal vanzelf en anders op cue.
Oh dit klinkt een beetje sneu maar Krissie heeft maar 3 speelgoedjes We hebben nog wel een bak vol zooi maar daar speelt ze niet meer mee sinds ze bejaard is dus nu heeft ze alleen maar haar knuffeltjes. En af en toe van die goedkope piepballen maar die krijgt ze echt alleen maar af en toe want ik word daar niet goed van
Maar die drie knuffeltjes heeft ze gewoon altijd liggen, vooral met haar nieuwste olifant sleept ze overal naartoe, zo lief Ze sloopt ook helemaal niet. Twee knuffels hebben nu een behoorlijk gat erin maar daar doet ze verder helemaal niks mee. Hartstikke fijn.
Hier is de speelgoedmand altijd leeg speeltjes, ballen en kluifjes/nylabonen liggen door de hele kamer en het heeft geen zin om op te ruimen. De honden hebben het dan sneller uit de mand en verspreid dan ik de speeltjes netjes in de mand.
Ze spelen en kluiven dan ook bijna de hele dag.
Ik heb Chiko leren opruimen en dat vind hij helemaal geweldig sjeest door het huis om haast te maken bij de speeltjes en deze in de mand te leggen.. maar als deze taak afgerond is vindt hij het nog leuker om al zijn werk weer overhoop te halen
Dat heeft dus ook niet geholpen
Vóór Dinthe lag er gewoon hier en daar iets en de rest zat in de speelgoeddoos.
Maar nu breek je je nek, er ligt overal wat en ze halen er telkens van alles uit
Willemijn en Chaconne spelen nu met Dinthe en dat kan alleen met veel knuffels blijkbaar.
En Dinthe doet al aardig mee
Orpa en Fien kijken afkeurend en op afstand toe, uiteraard
Eerder hadden ze een speelgoedmand waar ze van alles uit konden pakken. Nu hebben we onderburen die niet van stuiterende kongen houden, heel apart Dus in principe wordt er niet meer gespeeld in huis. Soms, als ik zeker weet dat de buren niet thuis zijn, haal ik wat speelgoed tevoorschijn voor ze en ruim het dan ook om als ik het genoeg vind.
Er is hier wel zeker een mand met speelgoed. Echte favoriete ballen heb ik er uit gehaald. Maar er zit voor ieders wat leuks in. Af en toe wissel ik wat speeltjes om zodat ze ook eens met wat anders spelen. In het begin ging dat overigens niet zo goed, Norah deed nog wel eens lelijk, maar dat gaat nu heel goed en daar hoef ik mij geen zorgen om te maken. Maar Norah is niet in de huiskamer als ze alleen zijn (niet omdat ze sloopt ofzo, maar ze blaft snel in de woonkamer).
nathalie schreef:Sommige dingen zijn ondertussen overleden. En er is weer een hoop zooi bij....
De meeste van dat soort speelgoed leeft hier niet lang dus is snel opgeruimd
Op een of andere manier verdwijnt hier veel speelgoed en pluk ik na dagen en soms weken ergens weer een speeltje vandaan en de honden zijn dan zo blij alsof ze weer een nieuw speeltje hebben
Nee, hier geen speeltjes. Alleen 2 kongen slingeren rond. Maar dat is alleen omdat Csiva het sloopt. Ik zet de bak speeltjes wel geregeld op de grond en dan mogen ze zich lekker ff uitleven. Tot Csiva in de sloopmodus gaat, dan krijgen Csiva en Luca een kong en gaat de rest terug. Verder boeit het Dumas minder dan niks
Er ligt hier vanalles, ze pakt maar wat ze wil
In de tuin liggen alleen de tennisballen niet voor het oprapen.
Dat is echt iets waar ze alleen samen met mij mee mag spelen.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie