Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is goedkoop voer slecht voer? Voedingadvies voor OEB?
Moderator: moderatorteam
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Is goedkoop voer slecht voer? Voedingadvies voor OEB?
Ps.
Als je perse Aldibrokken wil voeren. Neem dan de Duitse Aldibrokken.
Uit een Tuv test komen deze er best goed uit (wel een brokkentest uiteraard)
In Duitsland zijn ze een stuk strenger met hun voedsel en waren dan in Nederland (waar alles maar kan).
Dus even de grens over en haal dan je Aldibrokken, maar nog beter neem vers vlees.
Als je perse Aldibrokken wil voeren. Neem dan de Duitse Aldibrokken.
Uit een Tuv test komen deze er best goed uit (wel een brokkentest uiteraard)
In Duitsland zijn ze een stuk strenger met hun voedsel en waren dan in Nederland (waar alles maar kan).
Dus even de grens over en haal dan je Aldibrokken, maar nog beter neem vers vlees.

- mmartinn
- Zeer actief
Gekookte botten???? Dit zou ik niet doen!!!!Goldendelicious schreef:Tja.........ik heb hier prachtige boeken liggen die die 'goeie ouwe tijd' haarfijn beschrijven. Rashonden hadden het toen zo slecht nog niet met hun natuurlijke rauwe voeding, gecombineerd met tafelresten, gekookte botten etc.

-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is natuurlijk dikke flauwe kul, Gil is afgespeend op vers, kreeg de eerste tijd van zijn leven ook vers, Ik heb alle soorten en maten geprobeerd en die had alleen maar diarree, die is pas normaal gaan ontlastten op brok en hij is niet de enige hond waar ik deze ervaring mee heb.iones schreef:Maar kijk dan eens naar de tijd dat voederfabrikanten niet eens bestonden. Toen kregen de honden restanten van de tafel. En daar deden ze het goed op.
Nu krijg je te horen dat een hond niet mee mag eten van mensenvoedsel. Maar ik denk dat dat nog altijd beter is (mits niet te gekruid) dan die eeuwige brokken die heel eenzijdig zijn en de darmen lui maken. Geef zo'n hond één x afwijkend voedsel en hij is gelijk aan de diarree.
En ja ik weet t ik heb voor de vers vlees M, een hele zieuge brokkenhond, t beest is op sterven na dood, en ik zal ook vast niet genoeg voor hem over hebben
hij zal ook heus wel schilvers hebben en stinken en viesze tanden hebben en scheten laten en een doffe vacht hebben enz enz, ik heb t allemaal al wel eens gehoord,
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 dec 2013 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goldendelicious
Vroeger bestond zo'n voeding naast rauwe karkassen ook uit dik bevleesde gekookte beenderen. Varkenshielen etc. waamee soep werd gekookt ging naar meutes honden die op het erf leefden en waren een prima aanvulling op het geheel.mmartinn schreef:Gekookte botten???? Dit zou ik niet doen!!!!Goldendelicious schreef:Tja.........ik heb hier prachtige boeken liggen die die 'goeie ouwe tijd' haarfijn beschrijven. Rashonden hadden het toen zo slecht nog niet met hun natuurlijke rauwe voeding, gecombineerd met tafelresten, gekookte botten etc.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
't Blijft bijzonder hoorS@ndr@ schreef: dat is natuurlijk dikke flauwe kul, Gil is afgespeend op vers, kreeg de eerste tijd van zijn leven ook vers, Ik heb alle soorten en maten geprobeerd en die had alleen maar diarree, die is pas normaal gaan ontlastten op brok en hij is niet de enige hond waar ik deze ervaring mee heb.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dol heeft op zelf samenstellen de mooiste drollen en bij Naturis doe ik er wat spiervlees bij want dan is haar ontlasting te hard.
Vlo kan je werkelijk alles geven die levert nogwel een mooie drol af op een halve tulbandcake die hij pikt uit de kast.Inmiddels elastiekje om de knoppen hoor want meneer doet zelf het deurtje open
Vlo kan je werkelijk alles geven die levert nogwel een mooie drol af op een halve tulbandcake die hij pikt uit de kast.Inmiddels elastiekje om de knoppen hoor want meneer doet zelf het deurtje open

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja toch wel he, zeker omdat mensen die dezelfde ervaring hebben of hadden dat alleen zo ongeveer via pb durfde te delen, zeker in de tijd dat de versvlees beweging in gang kwamRosita Compagner schreef:'t Blijft bijzonder hoorS@ndr@ schreef: dat is natuurlijk dikke flauwe kul, Gil is afgespeend op vers, kreeg de eerste tijd van zijn leven ook vers, Ik heb alle soorten en maten geprobeerd en die had alleen maar diarree, die is pas normaal gaan ontlastten op brok en hij is niet de enige hond waar ik deze ervaring mee heb.
- mmartinn
- Zeer actief
Ongetwijfeld dat dat vroeger gebeurde, vroeger werkten kinderen ook van 07:00 tot 18:00 in de fabriek.Goldendelicious schreef:Vroeger bestond zo'n voeding naast rauwe karkassen ook uit dik bevleesde gekookte beenderen. Varkenshielen etc. waamee soep werd gekookt ging naar meutes honden die op het erf leefden en waren een prima aanvulling op het geheel.mmartinn schreef:Gekookte botten???? Dit zou ik niet doen!!!!Goldendelicious schreef:Tja.........ik heb hier prachtige boeken liggen die die 'goeie ouwe tijd' haarfijn beschrijven. Rashonden hadden het toen zo slecht nog niet met hun natuurlijke rauwe voeding, gecombineerd met tafelresten, gekookte botten etc.
Maar om in deze tijd nog gekookt bot te geven?

-
Goldendelicious
Ik ben niet van de gekookte botten.....maar zeker dat dit in deze tijd ook nog volop gebeurt, hoor. In Suriname bijvoorbeeld, is het vrij normaal om gekookte beenderen aan honden te geven. Een welkome aanvulling voor die honden die in hoofdzaak maar zelf hun maaltijd bij elkaar moeten zien te scharrelen.mmartinn schreef:Ongetwijfeld dat dat vroeger gebeurde, vroeger werkten kinderen ook van 07:00 tot 18:00 in de fabriek.Goldendelicious schreef:Vroeger bestond zo'n voeding naast rauwe karkassen ook uit dik bevleesde gekookte beenderen. Varkenshielen etc. waamee soep werd gekookt ging naar meutes honden die op het erf leefden en waren een prima aanvulling op het geheel.mmartinn schreef:Gekookte botten???? Dit zou ik niet doen!!!!Goldendelicious schreef:Tja.........ik heb hier prachtige boeken liggen die die 'goeie ouwe tijd' haarfijn beschrijven. Rashonden hadden het toen zo slecht nog niet met hun natuurlijke rauwe voeding, gecombineerd met tafelresten, gekookte botten etc.
Maar om in deze tijd nog gekookt bot te geven?
- mmartinn
- Zeer actief
Ja dat vind ik dus ook jammer op dit (waarschijnlijk elk) forum.S@ndr@ schreef:ja toch wel he, zeker omdat mensen die dezelfde ervaring hebben of hadden dat alleen zo ongeveer via pb durfde te delen,
Ik heb dat ook een keer gehad in een topic, toen had ik een felle discussie met een aantal forumleden die waarschijnlijk denken dat ze hier de messias zijn door hun aantal berichtjes.
Toen kreeg ik ook via PB steun, omdat ze niet tegen die gevestigde meute in durfden te gaan.
Dat is wel jammer!

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik deenk ook dat als t een heel stevig bot is dat t ook niet echt gegeten wordt, alleen maar kaal geknaagd, en misschien gesloopt zodat t merg eruit gehaald kan worden
-
S@ndr@
- Zeer actief
Deze discussies kunnen heel fel zijn en waarom, er is geen 1 waarheid,mmartinn schreef:Ja dat vind ik dus ook jammer op dit (waarschijnlijk elk) forum.S@ndr@ schreef:ja toch wel he, zeker omdat mensen die dezelfde ervaring hebben of hadden dat alleen zo ongeveer via pb durfde te delen,
Ik heb dat ook een keer gehad in een topic, toen had ik een felle discussie met een aantal forumleden die waarschijnlijk denken dat ze hier de messias zijn door hun aantal berichtjes.
Toen kreeg ik ook via PB steun, omdat ze niet tegen die gevestigde meute in durfden te gaan.
Dat is wel jammer!
ik denk dat als je af en toe vers geeft aan een brokkenhond dat t een super aan vulling is,.
maar ik wordt soms ook een beetje iebelig als er naar me wordt gewezen van jij bent te lui om vlees uit de diepvries te halen en brokken honden stinken
dan wil ik nog wel eens stelling nemen ja, zolang t alleen info uitwisselen is, zul je mij niet heel hard horen
als mensen alleen vers willen geven prima, maar kraaK een andere mening of inzicht niet af.....
Laatst werd er beweerd dat "ik voer Aldi brokken", een provocatie zou zijn,
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 dec 2013 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sanne123
- Vaste gebruiker
De honden van vroeger die mee aten met de pot die herinner ik me zeker nog wel.Ze aten oud brood,melk,pens,gekookte aardappelschillen enz en de meeste werden ook niet erg oud.Slechte botten en heupen,en een vacht om te huilen.Onze hond thuis werd ook zo gevoerd in combinatie met een schepje kalk en is slechts 7 jaar oud gworden.Toen kwam het hondenbrood en later hols donatin een hele verademing voor een hele hoop honden.Feit is dat een zelf samengesteld menu het beste kan zijn,maar feit is ook dat er maar een zeer klein percentage mensen is dat daar zin in heeft of het geld voor heeft.Als ik hoor wat sommige mensen hun honden voeren en dan ook nog allerlei dure homeopatische middeltjes erbij voor het een of ander,dan denk ik die honden eten duurder dan wij zelf.Niet dat daar iets mis mee is,maar wij kunnen dat niet betalen en ik denk dat dat voor een hoop mensen geldt.Nu voelt het idd zo als S@andr@ zegt alsof je je hond ernstig te kort doet.Ik vind zelf van niet.Ik vind dat wij een goede brok hebben gekozen en we zien dat onze honden er goed op gedijen,waarom zouden we dan switchen?
- mmartinn
- Zeer actief
Ik vind het heel goed dat als je mening hebt die impopulair is, er gewoon achter blijft staan. Dit doe ik zelf ook altijd. Sommige vinden dat snel irritant.
Maar goed een discussie is een discussie, na die tijd ga je gewoon weer wat drinken met elkaar vind ik.
Nu weer terug naar de discussie
Maar goed een discussie is een discussie, na die tijd ga je gewoon weer wat drinken met elkaar vind ik.
Nu weer terug naar de discussie

-
S@ndr@
- Zeer actief
t lulligs is gewoon dat ik niet eens zo ( alleen) pro brok benmmartinn schreef:Ik vind het heel goed dat als je mening hebt die impopulair is, er gewoon achter blijft staan. Dit doe ik zelf ook altijd. Sommige vinden dat snel irritant.
als t kan geef ik honden alles, en brok en vers en barf en blik(jes) en tafel restjes enz. enz. t leven moet gevierd worden en er is meer dan 1 soort honden voer. ik ben voor nuchter nadenken ook over voeding
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor de context dan maar even de quote erbij gehaaldS@ndr@ schreef: Laatst werd er beweerd dat "ik voer Aldi brokken", een provocatie zou zijn,waarom dan,.........
Of je hebt in die vijf jaar niet helemaal begrepen waar het om gaat, of je provoceert...Dat is sowieso wat ik in mijn vijf jaar voedingsleer heb geleerd: kijk in de eerste plaats naar waar je honden het goed op doen. Uiteindelijk is dat wel het belangrijkst, en als dat op goedkope Aldibrokken is, dan is dat dus prima voer voor die hond.
- mmartinn
- Zeer actief
Ik ben zelf wel echt pro Kvv of Barf.
Maar niet eens bewust zelf op gekomen. Toen wij Castor kregen, kregen we er brokken bij van de Fokker. Nou hij vrat totaal niks, heb toen van allerlei brokken geprobeerd.
Hij is op de IC gekomen omdat hij simpelweg niks at.
Uiteraard ga je dan denken dat er gezondheidsproblemen zijn, alles onderzocht natuurlijk (hij werd er direct 3 keer zo duur van haha)
Niks te vinden, hij is toen met blikjes kattenvoer bij de kliniek weggegaan, omdat ie dat at.
Toen ben ik me er in gaan verdiepen en ben op KVV uit gekomen. En dat lust meneer graag. Later nog wel eens brokken geprobeerd (orijen, taste of the wild), je raad het al niet dus.
Dus vandaar dat ik nu zo'n KVV er ben (niet te verwarren met
).
Ik heb ook zo'n aflevering gezien van de keuringsdienst van waren, toen ben ik helemaal overstag gegaan.
Maar niet eens bewust zelf op gekomen. Toen wij Castor kregen, kregen we er brokken bij van de Fokker. Nou hij vrat totaal niks, heb toen van allerlei brokken geprobeerd.
Uiteraard ga je dan denken dat er gezondheidsproblemen zijn, alles onderzocht natuurlijk (hij werd er direct 3 keer zo duur van haha)
Niks te vinden, hij is toen met blikjes kattenvoer bij de kliniek weggegaan, omdat ie dat at.
Toen ben ik me er in gaan verdiepen en ben op KVV uit gekomen. En dat lust meneer graag. Later nog wel eens brokken geprobeerd (orijen, taste of the wild), je raad het al niet dus.
Dus vandaar dat ik nu zo'n KVV er ben (niet te verwarren met
Ik heb ook zo'n aflevering gezien van de keuringsdienst van waren, toen ben ik helemaal overstag gegaan.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat ze t prima heeft begrepen, en ik denk net zo, als een hond t goed doet op babi pangang dan vind ik dat ook prima.
Ik vind dat geen provocatie, sorry.
gewoon iemand die zegt wat ie denkt
-
Goldendelicious
Mijn familie had vroeger Duitse Herders en hebben altijd geleefd op de restanten van de mens (geen schillen, maar volle aardappels, groente etc.) in combinatie met verse waar van de 'hondenkar'. Hebben nooit dat soort problemen gekend, zoals jij omschrijft. Zo ken ik nog redelijk wat voorbeelden waarbij de honden gewoon gezond waren. Inadequaat voeren zal juist in de arme periodes waar men geen cent te makken had, geleid hebben tot gezondheidsproblemen bij o.a. honden. Die introductie van het hondenbrood en Donatin was er voor het gemak, maar in beginsel werden honden daar juist niet gezonder op, door een inadequate samenstelling van het voer. Er is redelijk veel beschreven over het natuurlijk rauw voeren in oude tijden, dat dateert al van ver voor de eerste wereldoorlog. Dieren leefden over het algemeen prima gezond op een natuurlijke voeding.Sanne123 schreef:De honden van vroeger die mee aten met de pot die herinner ik me zeker nog wel.Ze aten oud brood,melk,pens,gekookte aardappelschillen enz en de meeste werden ook niet erg oud.Slechte botten en heupen,en een vacht om te huilen.Onze hond thuis werd ook zo gevoerd in combinatie met een schepje kalk en is slechts 7 jaar oud gworden.Toen kwam het hondenbrood en later hols donatin een hele verademing voor een hele hoop honden.Feit is dat een zelf samengesteld menu het beste kan zijn,maar feit is ook dat er maar een zeer klein percentage mensen is dat daar zin in heeft of het geld voor heeft.Als ik hoor wat sommige mensen hun honden voeren en dan ook nog allerlei dure homeopatische middeltjes erbij voor het een of ander,dan denk ik die honden eten duurder dan wij zelf.Niet dat daar iets mis mee is,maar wij kunnen dat niet betalen en ik denk dat dat voor een hoop mensen geldt.Nu voelt het idd zo als S@andr@ zegt alsof je je hond ernstig te kort doet.Ik vind zelf van niet.Ik vind dat wij een goede brok hebben gekozen en we zien dat onze honden er goed op gedijen,waarom zouden we dan switchen?
Ik ben van mening dat je naar de hond zelf moet kijken. Er is geen 1 fabrieksmatig voer geschikt voor elk type hond. Naast het gegeven dat ervaring leert dat het enkel maar extra vervuiling van het lichaam oplevert. Mijn eigen honden hebben daar duidelijk geen baat bij. Er is voor hen niets fijners om elke dag iets anders voorgeschoteld te krijgen, waarbij ook nog eens volop gekluifd kan worden. En wat dat betreft, zijn ze 'kerngezond'. Helaas heb ik 1 hond met vaccinosis die nooit 'gezond' zal worden, maar ik wil niet weten hoe zijn status zou zijn geweest als hij nog brok zou krijgen. Zo is er voor elke situatie iets te zeggen. Wat ik zelf altijd erg zonde vind in dit soort discussies (en dat dan vanuit mijn professie dat ik mensen help en leer na te denken over verse voedingsdiëten etc.), is dat er zo'n onterechte enorme waarde aan fabrieksmatige voeding wordt opgehangen, terwijl als er met een klein beetje interesse bewust wordt nagedacht over de inhoud van verse voeding een individu daar op zich al zoveel mee kan winnen. Bepaalde inhoudsstoffen uit verse voeding tref je nimmer in een brok aan, maar zijn wel belangrijk voor het optimaliseren van die 'gezondheid'.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Tja in had Baco - en die verdroeg helemaal niets , heel vaak spuitpoep, buikijn enz - en ik ben veel te lang doorgegaan met vers ( mede op advies van fora) van alles geprobeerd, ook uitsluiting dieten ( wist ik veel) en dat heeft hem uiteindelijk zijn gezondheid en zijn leven gekost.mmartinn schreef:Ik ben zelf wel echt pro Kvv of Barf.
Dus vandaar dat ik nu zo'n KVV er ben (niet te verwarren met).
Hij is pas opgeknapt op de sensetivety controle van Royal canin. toen ging de buikpijn weg, en gelijk al met de 1 ste maaltijd, was de diarree ook weg.
toen kreeg ik er pas een gezonde hond aan.
Baco is ook de reden geweest dat ik heel erg voorzichtig ben geworden adviezen te volgen/vragen en t gewoon zelf wel uit zoek, zelf nadenken en kijken naar je hond, blijf analyseren, dan kun je niet heel fout gaan
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat jij wiltS@ndr@ schreef:Ik denk dat ze t prima heeft begrepen, en ik denk net zo, als een hond t goed doet op babi pangang dan vind ik dat ook prima.
-
Goldendelicious
Die discussie hebben we al eens eerder gehad. Ik kan me niet voorstellen dat 'men' jou adviseerde om maar door te gaan met BARF in de toestand van jouw hond. Op menig forum zijn diverse omschakelingsmethodes en adviezen van gekookt tot aan rauw, tot aan wellicht brok. Daar ben je altijd nog zelf bij natuurlijk.S@ndr@ schreef:Tja in had Baco - en die verdroeg helemaal niets , heel vaak spuitpoep, buikijn enz - en ik ben veel te lang doorgegaan met vers ( mede op advies van fora) van alles geprobeerd, ook uitsluiting dieten ( wist ik veel) en dat heeft hem uiteindelijk zijn gezondheid en zijn leven gekost.mmartinn schreef:Ik ben zelf wel echt pro Kvv of Barf.
Dus vandaar dat ik nu zo'n KVV er ben (niet te verwarren met).
Hij is pas opgeknapt op de sensetivety controle van Royal canin. toen ging de buikpijn weg, en gelijk al met de 1 ste maaltijd, was de diarree ook weg.
toen kreeg ik er pas een gezonde hond aan.
Baco is ook de reden geweest dat ik heel erg voorzichtig ben geworden adviezen te volgen/vragen en t gewoon zelf wel uit zoek, zelf nadenken en kijken naar je hond, blijf analyseren, dan kun je niet heel fout gaan
-
S@ndr@
- Zeer actief
diarree was toen ontgiften, en hij moet er nog aan wennen, een probeer eens paard, struisvogel, hert, eend, of skippy
, niemand die er aan dacht dat een hond gewoon allergisch kon zijn voor dierlijk eiwit, want vers wat t halleluja en antwoord op alles, van allergie tot kanker
Ik heb heel veel geleerd toen, ( zeker ook een meer vol gehuild en me machteloos gevoeld) maar zeker ook tegen de richting in te roeien als dat nodig is in mijn opinie.
Ik heb heel veel geleerd toen, ( zeker ook een meer vol gehuild en me machteloos gevoeld) maar zeker ook tegen de richting in te roeien als dat nodig is in mijn opinie.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 dec 2013 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik ben ook alleen maar barf/kvv gaan voeren, omdat Tessa aan de diarree bleef van brok en het amper at. Ze was al enorm mager toen ze kwam, maar aan het eten kregen we haar niet. Toen kreeg ik een rol lotgering om te proberen en dat at ze wel. Later op barf/nrv deed ze het perfect, ze at met plezier, ontlasting was goed, vacht en gewicht, eigenlijk alles. Tot ze stopte met het eten van orgaan en bot. Duur was het niet en is het nog steeds niet eerlijk gezegd.
Ik wil best vers adviseren als iemand problemen heeft, maar als een hond het goed doet, waarom dan veranderen?
Ik wil best vers adviseren als iemand problemen heeft, maar als een hond het goed doet, waarom dan veranderen?
-
Goldendelicious
Wat je ook doet, je moet natuurlijk altijd zelf blijven nadenken. Ik geloof dus niet dat een individu voor alle groepen dierlijk eiwit 'allergisch' is. Dan is er iets met de darmen goed mis en kan daar op geanticipeerd worden, zodat op termijn een goede respons opgebouwd kan worden om bepaalde dierlijke eiwitten wel te kunnen verdragen.
Maar gut, dat heb ik je al eens eerder geschreven. Triest dat dit je is overkomen, dat zeer zeker. Ik weet zelf hoe ellendig het is, een hond met chronische darmproblematiek en nog iets meer. Voor hem was en is zelf samengestelde voeding wel een uitkomst. Nog steeds op zijn nu 12e levensjaar. Maar ik heb daar dus wel enorm wat dingen voor gelaten, naast die voeding om, waarvan ik zelf verwacht dat dit hem nog een paar jaar extra heeft gegeven.
Maar gut, dat heb ik je al eens eerder geschreven. Triest dat dit je is overkomen, dat zeer zeker. Ik weet zelf hoe ellendig het is, een hond met chronische darmproblematiek en nog iets meer. Voor hem was en is zelf samengestelde voeding wel een uitkomst. Nog steeds op zijn nu 12e levensjaar. Maar ik heb daar dus wel enorm wat dingen voor gelaten, naast die voeding om, waarvan ik zelf verwacht dat dit hem nog een paar jaar extra heeft gegeven.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ach wist ik veel, ik wou t beste, en dit zou t zijn, alle soorten geprobeerd, helemaal nop, uiteindelijk kon hij dus alleen gehydrolyseerde dierlijke eiwitten verdragen, wat dus wil zeggen zo klein gemaakt dat t lichaam ze niet meer herkent als dierlijk eiwit. hij was op brok waarschijnlijk ook ziek geworden, want daar zitten ook dierlijke eiwitten in, alleen minder.Goldendelicious schreef:Wat je ook doet, je moet natuurlijk altijd zelf blijven nadenken. Ik geloof dus niet dat een individu voor alle groepen dierlijk eiwit 'allergisch' is. Dan is er iets met de darmen goed mis en kan daar op geanticipeerd worden, zodat op termijn een goede respons opgebouwd kan worden om bepaalde dierlijke eiwitten wel te kunnen verdragen.
Maar brokken voerder zouden niet zo zijn blijven aandringen van t is ontgiften ( en dat zou hele erg goed zijn) en dan dit soort en dan dat soort, terwijl er helemaal geen verbetering is zat, nul, komma noppes.
dierenarts gaf de ene kuur na de andere voor diarree, kassa,... maar niets hielp uiteindelijk alleen tijdens zo`n kuur was t te doeen
Ik had toen heel graag iemand willen hebben die had gezegd :van probeer t eens 1 keer , helemaal zonder vlees,( als hij op vers vlees zo zietk wordt, probeer t dan eens helemaal zonder) gaat dat goed, ga dan naar de DA en vraag om speciaal voer.
de nuchterheid mis ik nu soms nog bij vers voerders, en toch wordt het heel veel beter, wat mij heel positief stemt.
toch zie ik brokken niet als bron van t kwaad, sterker nog, mijn honden die noodgedwongen op brok staan zijn minder vaak ziek dan de honden die ook vers krijgen ( zo 4 keer in de week)
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 dec 2013 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goldendelicious
Dat schrijf ik niet.Inge O schreef:ja, haha, zo ken ik er ook nog wel een paar : als een brokkenhond problemen krijgt ligt het natuurlijk aan de brok maar bij een vers-hond ligt het uiteraard aan iets anders.Goldendelicious schreef: En wat dat betreft, zijn ze 'kerngezond'. Helaas heb ik 1 hond met vaccinosis die nooit 'gezond' zal worden, maar ik wil niet weten hoe zijn status zou zijn geweest als hij nog brok zou krijgen.
-
Sanne123
- Vaste gebruiker
Die indruk krijg ik ook vaak een beetje.Inge O schreef:ja, haha, zo ken ik er ook nog wel een paar : als een brokkenhond problemen krijgt ligt het natuurlijk aan de brok maar bij een vers-hond ligt het uiteraard aan iets anders.Goldendelicious schreef: En wat dat betreft, zijn ze 'kerngezond'. Helaas heb ik 1 hond met vaccinosis die nooit 'gezond' zal worden, maar ik wil niet weten hoe zijn status zou zijn geweest als hij nog brok zou krijgen.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Het enigste dat iemand zijn of haar hond verplicht is vind ik om te lezen over goede verzorging.
En daar vald voeding ook onder.
Daarna een keuze maken aan de hand van ervaringen, onderzoeken.
Ik kwam voor mijn honden uit op vers, tussen door op vakantie wel eens brok (farmfood en DLG) gegeven maar helaas diarree, veel ontlasting en een hond met veel gas en een enge opgeblazen buik.
Had er een of meer honden dat andersom gehad was ik overgegaan op brok.
Zolang de keuze goed is overwogen vind ik niet dat iemand anders daar dan kritiek op kan geven.
Net als met enten ik heb heel wat voors en tegens gelezen en gehoord betreft rauw, medicatie en enten.
Doordat ik zelf erg slecht tegen chemische spullen kan en dagen met jeuk loop als ik geen eco shampo gebruik B.v. Ben ik me er voor de honden ook in gaan verdiepen.
Ik eet zelf eco omdat ik daar geen last van krijg, en mijn honden wil ik dat ook zo veel mogelijk geven, maar ik denk ook dat doordat een hond minder lang leeft dan een mens er veel minder aan heeft om geheel eco te eten.
Wel doe ik ipv voor alles naar de dierenarts te rennen en antibiotica ertenaan te gooien, eerst een homeopathisch middel te proberen, gaat het niet over ga ik alsnog naar de dierenarts.
En voor die 11,- die ik aan homeopathische oogdruppels kwijt was hoef ik het ook niet te laten.
Door wat ik met mijzelf heb ervaren ben ik er heel anders in gaan staan betreft voer en medische gemische middelen.
En daar vald voeding ook onder.
Daarna een keuze maken aan de hand van ervaringen, onderzoeken.
Ik kwam voor mijn honden uit op vers, tussen door op vakantie wel eens brok (farmfood en DLG) gegeven maar helaas diarree, veel ontlasting en een hond met veel gas en een enge opgeblazen buik.
Had er een of meer honden dat andersom gehad was ik overgegaan op brok.
Zolang de keuze goed is overwogen vind ik niet dat iemand anders daar dan kritiek op kan geven.
Net als met enten ik heb heel wat voors en tegens gelezen en gehoord betreft rauw, medicatie en enten.
Doordat ik zelf erg slecht tegen chemische spullen kan en dagen met jeuk loop als ik geen eco shampo gebruik B.v. Ben ik me er voor de honden ook in gaan verdiepen.
Ik eet zelf eco omdat ik daar geen last van krijg, en mijn honden wil ik dat ook zo veel mogelijk geven, maar ik denk ook dat doordat een hond minder lang leeft dan een mens er veel minder aan heeft om geheel eco te eten.
Wel doe ik ipv voor alles naar de dierenarts te rennen en antibiotica ertenaan te gooien, eerst een homeopathisch middel te proberen, gaat het niet over ga ik alsnog naar de dierenarts.
En voor die 11,- die ik aan homeopathische oogdruppels kwijt was hoef ik het ook niet te laten.
Door wat ik met mijzelf heb ervaren ben ik er heel anders in gaan staan betreft voer en medische gemische middelen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:

Zoek de verschillen