Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Luka lust het dieprvriesvoer.
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka lust het dieprvriesvoer.
Hoi, wou even laten weten dat Luka smikkelt van het diepvriesvoer.
En we hebben géén acht keer drollen meer per dag, ongeveer 3 keer.
Gaat goed hé.
Sanneke
De dierenarts waarschuwde wel, dat hij nu wel geen droogvoer meer zou willen.
Overschakelen zal dan nog moeilijk gaan.
En we hebben géén acht keer drollen meer per dag, ongeveer 3 keer.
Gaat goed hé.
Sanneke
De dierenarts waarschuwde wel, dat hij nu wel geen droogvoer meer zou willen.
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 05 dec 2003 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femke en Bailey
- Actief
Re: Luka lust het dieprvriesvoer.
valt wel mee hoor. als hij de brokken straks niet wil eten haal je de bak na 10 minuten gewoon weg. als het weer etenstijd is zet je zijn bak weer neer en waarschijnlijk zal hij het dan meteen opeten, anders gewoon nog een keertje weghalen. hij zal het redelijk snel doorhebben denk ik.Mama Sanneke schreef:De dierenarts waarschuwde wel, dat hij nu wel geen droogvoer meer zou willen.
hier hebben ze dat trouwens nooit, ze vinden de brokken erg lekker. het is wel zo dat ik ze bij brokken netjes kan laten zitten en op mijn commando pas laten eten, met vlees (en dan vooral met pens) lukt dat niet...

-
- Vaste gebruiker
sanneke, die kans zit er zeker in dat hij de eerste dagen zal weigeren om zijn brokken te eten.
maar misschien ebn je tegen die tijd wel zo tevreden over het vlees dat je niet mere terug wilt.
je ziet nu al minder ontlasting, is heel goed.
maar idd, wil je terug naar brokken, bak neerzetten en niet eten weg met die bak. pas weer aanbieden op het volgende tijdstip dat ie normaal eten krijgt!
gr wendy
maar misschien ebn je tegen die tijd wel zo tevreden over het vlees dat je niet mere terug wilt.
maar idd, wil je terug naar brokken, bak neerzetten en niet eten weg met die bak. pas weer aanbieden op het volgende tijdstip dat ie normaal eten krijgt!
gr wendy
- Femke en Bailey
- Actief
compleet op vers kan natuurlijk ook inderdaad...qyan schreef:sanneke, die kans zit er zeker in dat hij de eerste dagen zal weigeren om zijn brokken te eten.
gr wendy
helaas voor mij financieel niet haalbaar, anders had ik dat denk ik ook wel gedaan

maar over farmfood ben ik ook zeeeeeer tevreden!

het moet idd ook wel haalbaar kunnen zijn, buiten het feit of je wel of niet helemaal wilt overschakelen.Femke en Bailey schreef:compleet op vers kan natuurlijk ook inderdaad...qyan schreef:sanneke, die kans zit er zeker in dat hij de eerste dagen zal weigeren om zijn brokken te eten.
gr wendy
helaas voor mij financieel niet haalbaar, anders had ik dat denk ik ook wel gedaan![]()
maar over farmfood ben ik ook zeeeeeer tevreden!

moet iedereen ook voor zichzelf weten natuurlijk
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Mag Luka eigenlijk volledig op diepvriesvoer, of is dat niet aan te raden.qyan schreef:sanneke, die kans zit er zeker in dat hij de eerste dagen zal weigeren om zijn brokken te eten.
gr wendy
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Femke en Bailey
- Actief
moet je niet aan mij vragen, ik ben vel tegen brokken!Mama Sanneke schreef:Mag Luka eigenlijk volledig op diepvriesvoer, of is dat niet aan te raden.qyan schreef:sanneke, die kans zit er zeker in dat hij de eerste dagen zal weigeren om zijn brokken te eten.
gr wendy
Sanneke
heeft qyan altijd meer kwaad dan goed gedaan.
qyan kreeg als pup al meer vers als brokdagen, maar financiel was het toen nig niet helemala haalbaar vor me om hem over te zetten op diepvries.
hij krijgt nu al langer als 5 maanden volledig vers.
en met ooit ene nieuwe pup: vanaf dag 1 op compleet diepvriesvoer bij mij!
dus wil je het zelf, doet luca het er goed op en is het financiel haalbaar zou ik zeggen: doen!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
De laatste twee dagen eet hij maar de helft van zijn bakkie.qyan schreef:moet je niet aan mij vragen, ik ben vel tegen brokken!Mama Sanneke schreef:Mag Luka eigenlijk volledig op diepvriesvoer, of is dat niet aan te raden.qyan schreef:sanneke, die kans zit er zeker in dat hij de eerste dagen zal weigeren om zijn brokken te eten.
gr wendy
Sanneke
heeft qyan altijd meer kwaad dan goed gedaan.
qyan kreeg als pup al meer vers als brokdagen, maar financiel was het toen nig niet helemala haalbaar vor me om hem over te zetten op diepvries.
hij krijgt nu al langer als 5 maanden volledig vers.
en met ooit ene nieuwe pup: vanaf dag 1 op compleet diepvriesvoer bij mij!
dus wil je het zelf, doet luca het er goed op en is het financiel haalbaar zou ik zeggen: doen!
Weet niet waarom.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik geef hem twee maal per dag twee plakken, dus zo'n 400 gr int totaal per dag. Hij is wel nooit een grote eter geweest en zijn droge voeding liet hij soms ook staan.qyan schreef:hoeveel geef je hem nu?
ff minder gaan voeren de komende dagen.
verder totaal geen aandacht besteden aan het niet eten. niet eten, na 10 minuten bak weg halen en pas zijn eten weer aanbieden op het tijdstip dat hij normala gesproken weer eten krijgt.
Blijkbaar heeft hij 's morgends geen honger, misschien omdat hij dan niet in beweging is geweest als hij wakker word, als hij gespeeld heeft gaat hij wel eten.
sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Actief
- Femke en Bailey
- Actief
dat is weinig... kenzo eet twee keer per dag twee plakken (= 400 gram per dag) en hij weegt 12 kilo. (moet er wel bijzeggen dat het een erg beweeglijk mannetje is...Joey schreef:Hoe zwaar is je poedel?
Ik geef mijn honden 8 en 13 kilo ongeveer 2x daags 1 plak (200gram per hond) En dat is voldoende voor ze!
Denk dat je iets te veel geeft

sanneke, ga hem voorlopig ff tussen de 200 en 300 gram geven.
doe dit 1 a 2 weken.
als hij afvalt ga je iets meer geven, komt hij aan ga je iets minder geven.
de richtlijnen op de verpakking kloppen niet voor iedere hond en dit is voor luca blijkbaar te veel van het goeie!
qyan at trouwens vroeger ook niet voordat hij beweging had gehad, moest eerst zijn energie eruit renen en daarna at hij pas. dus daar kan het ook ana liggen.
gewoon uit blijven proberen en kijken wat het beste werkt voor luca: je hond vertelt je alles, als je goed kijkt
doe dit 1 a 2 weken.
de richtlijnen op de verpakking kloppen niet voor iedere hond en dit is voor luca blijkbaar te veel van het goeie!
qyan at trouwens vroeger ook niet voordat hij beweging had gehad, moest eerst zijn energie eruit renen en daarna at hij pas. dus daar kan het ook ana liggen.
gewoon uit blijven proberen en kijken wat het beste werkt voor luca: je hond vertelt je alles, als je goed kijkt

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka weegt nu 6kg800.Joey schreef:Hoe zwaar is je poedel?
Ik geef mijn honden 8 en 13 kilo ongeveer 2x daags 1 plak (200gram per hond) En dat is voldoende voor ze!
Denk dat je iets te veel geeft
Op de folder staat dat hij als pup op één dag 440 gr mag.
Als hij volwassen is word dat gehalveerd.
Het rare is dat hij 's avonds wel zijn bakje leegeet.
Deze ochtend weer niets gegeten. Pas na 12 u wil hij eten.
Hij komt wel regelmatig schooien voor een koek.
Ga het es proberen met wat minder eten zoals je hebt aangegeven.
Laat nog weten hoe het verloopt.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ja, ik ga wat minder eten geven.qyan schreef:sanneke, ga hem voorlopig ff tussen de 200 en 300 gram geven.
doe dit 1 a 2 weken.
gewoon uit blijven proberen en kijken wat het beste werkt voor luca: je hond vertelt je alles, als je goed kijkt :ok:
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Mama Sanneke schreef:Ja, ik ga wat minder eten geven.qyan schreef:sanneke, ga hem voorlopig ff tussen de 200 en 300 gram geven.
doe dit 1 a 2 weken.
gewoon uit blijven proberen en kijken wat het beste werkt voor luca: je hond vertelt je alles, als je goed kijkt :ok:
Zelfs als ik het van de avond tevoor uit de dieprvries leg is het nog niet helemaal ontdooid.
Mag je het ook op kamertemperatuur leggen ?
Luka lust blijkbaar niet zo dat fris eten (wel al ontdooid maar nog halfkoud).
Ik laat het wel altijd nog even uit de koelkast liggen maar het blijft halfkoud.
Kan je best een hele week hetzelfde geven bv. de lam met rijst compleet of mag je afwisselen.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
het moet ook op kamertemperatuur zijn!Mama Sanneke schreef:Mama Sanneke schreef:Ja, ik ga wat minder eten geven.qyan schreef:sanneke, ga hem voorlopig ff tussen de 200 en 300 gram geven.
doe dit 1 a 2 weken.
Zelfs als ik het van de avond tevoor uit de dieprvries leg is het nog niet helemaal ontdooid.
Mag je het ook op kamertemperatuur leggen ?
Luka lust blijkbaar niet zo dat fris eten (wel al ontdooid maar nog halfkoud).
Ik laat het wel altijd nog even uit de koelkast liggen maar het blijft halfkoud.
Kan je best een hele week hetzelfde geven bv. de lam met rijst compleet of mag je afwisselen.
Sanneke
als het te koud is eten ze het idd niet!
-
- Zeer actief
De hoeveelheden op de verpakkingen zijn richtlijnen, geen absolute getallen. Voer met je ogen. Als ie regelmatig komt schooien voor iets lekkers dat jullie hebben, kun je beter dáár iets aan doen. Wil hij een koek? Geef 'm z'n ochtendmaaltijd. Wil hij jullie avondeten? Geef 'm z'n maaltijd. Als ie daar z'n neus voor ophaalt, weet je meteen hoe laat het is. Dan is het geen honger, eerder afdwingen van jullie eten of iets lekkers. Gewoon wegsturen, dan. En als ie zijn eigen eten wél eet, dan weet je ook dat ie wel trek had.Mama Sanneke schreef:Luka weegt nu 6kg800.
Op de folder staat dat hij als pup op één dag 440 gr mag.
Als hij volwassen is word dat gehalveerd.
Het rare is dat hij 's avonds wel zijn bakje leegeet.
Deze ochtend weer niets gegeten. Pas na 12 u wil hij eten.
Hij komt wel regelmatig schooien voor een koek.
Ga het es proberen met wat minder eten zoals je hebt aangegeven.
Laat nog weten hoe het verloopt.Sanneke

Nai nauvalyë moica alasailarin...