Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speelgoed??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Re: Speelgoed??

Ongelezen bericht door wiebel »

Ja hier ook een mand. Moet een grotere halen want zijn speelgoed past er niet meer in.
Hij pakt zelf maar wat hij wil, envaak als ik opruim ligt direct de helft er weer naast. Wat dat 'hoort' niet in de mand :D
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna sloopt alles, dus speelgoed heeft ze eigenlijk niet. Heel af en toe staan er wel eens van die bakken bij dierenwinkels met piepspeeltjes voor weinig geld. Dat koop ik dan soms, kan ze even slopen. Ze heeft nu geloof ik 2 tennisballen, daar wordt ze ook heel gelukkig van. En in de schuur hebben we een voorraadje hijsbanden liggen, die vind ze helemaal het einde en ze doet er wat langer mee. Uiteindelijk sloopt ze ze wel, maar dat duurt toch wel even.

Toch vind ze zo'n grabbelton vol speelgoed wel leuk, mijn ouders hebben wel een mandje staan en daar pakt ze altijd een tennisbal uit.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Hier ligt van alles in huis, behalve kauwdingen want dat word oorlog.
Op de training word ook vaak gezegd, geen speeltjes op de grond anders apporteert de hond niet, honden weten heus wel het verschil en apportvoorwerpen liggen niet in huis en blijven dus speciaal. En ondanks dat er veel in huis ligt, spelen ze nog altijd het liefst samen met mij. Pluche dingen worden uiteindelijk wel gesloopt, maar gaan wel even mee.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Bij mijn honden kan dat niet, dat word oorlog :S:
Rio heeft een safestick, een oranje stoffen frisbee en een wubba. En daar mag hij alleen mee buiten lopen/spelen. Amy & Iza hebben geen speelgoed, erg he :F: O en Rio & Iza mogen elke dag een minuut of 10 flirten (flirtpole), Amy wil wel maar mag niet ivm haar HD.
Rio sloopt alles, mijn dochter der speelgoed vind hij ook mooi, de etter :zweep: En knokken is hij ook niet vies van, dus in huis geen speelgoed voor hem. Iza hetzelfde slopen en knokken. En Amy word gesloopt voor een speelgoedje, geen goed plan :oeps:
Amy mist ook echt een speelmaatje maar wat zij met Monky had heeft ze gewoon niet meer. Spelen dan, want Iza is haar dikke slaapvriendin. Monky & Amy konden uren samen spelen met een klein dingetje, was altijd zo mooi die 2 :jank:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Hier ook gewoon alles in een mand inclusief kluiven....slopen doen ze niet,ruzie maken ook niet...als er logees komen die niet slopen blijft de mand ook gewoon staan...ze tolereren het wel...Nina wil wel eens snauwen maar daar blijft het ook bij.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier bakken vol, na verloop van tijd is het net een kindercreche met al
het speelgoed door het huis.
je zou zweren dat ik 16 honden had. :hmmm:
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

De dagelijkse praktijk. Het speelgoed wordt in de rieten mand gedaan door de baasjes en binnen no time is meneer weer King of the Toys, de mand wordt om getrokken en al het speelgoed wordt rond zijn kussentje verzameld.

Afbeelding

Afbeelding

Saartje speelt 2x per dag met Bello, haar eerste knuffel die ondertussen een paar keer geopereerd is maar het steeds overleefd, al bijna 8 jaar lang. Ze gebruikt hem ook regelmatig als hoofdsteuntje

Afbeelding

Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Oh mijn honden hebben het dan wel heel slecht.
Ik heb geen mand om speelgoed in te verzamelen. Zoveel speelgoed hebben ze ook niet.
Per ongeluk zijn er 2 kongs/kongen (?) Een hadden we zelf gekocht toen Figo kwam en een gekregen van een vriend.
Ergens ligt nog een blauw balletje, die kregen we mee van de fokker ( Figo was pup blauw ) en een plastic botje waarvan de piep 't godzij dank niet meer doet, een flos en een touwbal. Touwbal ligt altijd in de kooi, die pakt ie als ik thuiskom, ipv blaffen. Af en toe wordt de flos door het huis heen gesmeten ( dat is vrij gevaarlijk :schrik: ).
Dat is het dan ook wel.

Oh sinds een paar dagen heeft Figo een voetbal, het plastic ei ligt buiten te vergaan. Wel is hij blij met z'n nieuwe knuffeltje.
Nani geeft niets om speelgoed.

Maar gespeeld word er wel hoor :cheer:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb een mandje waar ik het af en toe in verzamel als ik aan het stofzuigen ben. Het mag hier verder gewoon in de kamer liggen. Otto zoekt altijd echt iets uit, dan komt hij aan met de smurf, de volgende dag met zijn flostouw.

Mies was er altijd op beducht als ik ging stofzuigen. Dan ging namelijk de bank opzij en daar lagen altijd een boel speeltjes onder. Daar pakte ze dan altijd 'haar' paarse balletje tussenuit :I:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Hier staat ook een mandje met speelgoed, maar er zitten toch wel echt een paar favorieten tussen en de rest wordt eigenlijk niet mee gespeeld.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Hier geen los speelgoed in huis. Daar ben ik destijds mee gestopt toen we Boy kregen, want die is zó gek van speelgoed dat hij nooit meer stopt met spelen/ons uit te dagen om met hem te spelen. En hij maakt het ook vaak stuk. Dus ik bepaal hier een beetje noodgedwongen wanneer er gespeeld wordt.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Ik vindt het erg leuk om te lezen dat er meer gekken zijn dan wij alleen die een flinke speelmand hebben voor de dogs.
En dat overdag ook alles over de kop gehaald mag worden.

Ik begrijp dat als er gevochten gaat worden, of als je slopers hebt, dat het dan niet kan.
Maar hier vier gekke reuen die niet vechten of slopen, dus de kamer is een speeltuin :LOL:
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

hier een leeg mandje, dat gevuld wordt met speelgoed en hoefjes wanneer ik veeg of stofzuig. Dan komt alles onder de bank vandaan en zijn ze weer dolblij. Knuffels worden vakkundig gesloopt. Binnen enkele seconden worden ze door elkaar geschud en de binnenvulling verspreid over de gehele woonkamer of tuin. Die koop ik dus niet. Al zijn ze er wel dol op.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier ook een speelgoedmand, maar die staat wel ergens waar ze niet goed bij kunnen.
Een deel van het speelgoed slingert gewoon door het huis en daar spelen ze regelmatig mee, zo nu en dan wordt het dan omgewisseld met wat anders uit de mand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wij hebben een mandje voor zijn speelgoed, maar hij is heel netjes. Hij trekt het nooit om, hij gaat met zijn poot in die mand zitten graven wat hij wil hebben. Veel heeft hij niet hoor, we zorgen altijd dat hij in ieder geval een knaag-, knuffel- en rollend speeltje heeft.
De meeste knuffels blijven maar 1 dag leven, daar trekt hij alle vulling uit die hij vervolgens door het hele huis schuift.

Toevallig zijn we gisteren naar de dierenwinkel geweest waar hij een nieuw knuffeltje uitgezocht heeft en zelf naar de cassière bracht :mrgreen: En nieuwe speeltjes zijn toch wel de allerallerleukste :cheer:
BaasjevanMilo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door BaasjevanMilo »

die van mij heeft niet veel speelgoed omdat hij met aantal dingen niet speelt, en met 2 dingen wel veel in huis.. zo'n gezellig piepbeestje en zijn stuk touw...

hij heeft wel weer apart speelgoed voor buiten.. bal, kong voor in t water.. frisbee..
Afbeelding
- Helga
Jakob

Ongelezen bericht door Jakob »

Ik heb ook genoeg liggen in en rond de mand.....al zijn wel de tennisballen favoriet.
Hij vermaakt zich uitstekend met zijn speeltjes, al is hij wel het liefste buiten in de tuin kuilen aan het graven en verder kan hij zich heel goed vermaken met de kleinste dingen.
Zoals kiezelstenen, takken e.d
JipJanneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door JipJanneke »

Hier hebben de dames ook een mand met speelgoed, een aantal kluiven en een knuffel. Het goedkoopste speelgoed vinden ze vaak nog het leukste: een leeg limonadeflesje en een stoffen handschoen die Holly vorig jaar in de sneeuw heeft gevonden. Knuffel werd hier niet gesloopt, totdat onze nieuwkomer Maizy er vakkundig een oog uit heeft gesloopt. Kleine operatie later hebben we dus een knuffel met een knipoog.

Lang ligt het hier overigens meestal ook niet in de mand. Meestal slingert het door de kamer en vind ik het kussen en de plaid waar ze op liggen ook aan de andere kant van de kamer. Ballen en speelgoed kom ik ook steevast tegen met stofzuigen. Zo verschrikkelijk als Holly de stofzuiger ook vindt, ze wordt er wel altijd weer blij van als er een verloren bal of kong onder de bank uit komt :lol1:
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Onze jongste, dat is dus Dokyo een mecheltje van een half jaar heeft de speelgoedbak ook ontdekt.
Hij haalt er niet iets uit zoals de andere drie, maar gooit de bak gewoon om en gaat lekker tussen alles liggen spelen, meestal rolt hij er op zijn rug tussen :D
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja hier staat een mand met lege kongs,nylabone's ,ballen en ander speelgoed en knuffels.
De knuffels overlijden na een tijdje allemaal ,die verversen we bij tijd en wijle.
Botjes en snoepwerk krijgen ze waar we bij zijn in de regel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier ook een mandje voor het speelgoed aangeschaft vorige week :ok: Ze slepen het er zelf uit en ik gooi af en toe weer wat terug. Ik geef ze af en toe een paar kleine knuffeltjes, die ze heel snel slopen, maar wat een lol :mrgreen: Verder zitten er wat piepdingen in (vooral voor Sidney) en een paar oude shirts die ik knoop. Dat gaat langer mee dan "echt" speelgoed hier :wink: Freddy is een Dame, die sloopt niets, maar Sid en Boyke zijn echt te erg :80: Geen dure dingen dus, maar goedkopere speeltjes die ze ook mogen slopen. Sterke dure speelgoedjes vinden ze ook helemaal niet leuk, want die kun je niet stuk maken :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”