Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijten? Dringend!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Bijten? Dringend!

Ongelezen bericht door Trippell »

Ps: sinds mijn hond loops is gromt ze naar mij en soms ook naar de anderen en ze heeft mij al eens proberen te bijten, dit is echt een dringend probleem en ze zeggen in de <a href=http://www.dedemer.be/hondframe.htm>hondenschool</a> dat we tot na de loopsheid moeten wachten om een gedragstherapeut te contacteren. Voor haar loopsheid ging alles prima en ze luisterd extreem goed voor een malamute. Heeft iemand tips of eventueel ervaring/informatie hierover?
Dit had ik ook bij 'even voorstellen' geplaatst maar ik denk dat er hier meer kans is dat ik antwoord krijg. Liefst per e-mail ( trippelltje@hotmail.com ) of via een Privé-bericht.

Groetjes van Joni
Laatst gewijzigd door Trippell op 01 dec 2003 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Waarom moet je wachten tot na de loopsheid om een gedragstherapeute in te schakelen?
Ik denk dat je bij een probleem met grommen en bijten niet te lang moet wachten met inschakelen van een deskundige (een geschoolde gedragstherapeute)
Een hond die bijt of dreigt met bijten is gewoon ronduit gevaarlijk.
Bellen dus.
Succes met je hond!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zie ook niet in waarom het niet hier kan.
Iedereen heeft zo nu en dan problemen met hun hond hoor.
Kan gebeuren.
T'is toch goed dat je het in wil zien en er iets aan wil doen.

Verder, misschien moet je het nu idd al aanpakken. Ok, ze is niet zichzelf door de loopsheid. Maar als er nu niets aan gedaan wordt denkt ze dat het goed is wat ze doet, en dat is het niet.
Ik zou er nu iets aan doen.

Succes ermee.
Trippell
Zeer actief
Contacteer:

Ok. Heeft er iemand hier ervaring mee ofzo? Want eigenlijk heeft ze maar 1x gedreigd te bijten, en dit was ook omdat ze een vogel zelf had gevangen en ze was die aan het opeten. Met grommen is ze nu opgehouden omdat we met dit probleem al vroeger hulp hebben gevraagd aan Philip.

Groetjes van Joni
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: Bijten? Dringend!

Ongelezen bericht door malinois »

Trippell schreef:
Ps: sinds mijn hond loops is gromt ze naar mij en soms ook naar de anderen en ze heeft mij al eens proberen te bijten, dit is echt een dringend probleem en ze zeggen in de <a href=http://www.dedemer.be/hondframe.htm>hondenschool</a> dat we tot na de loopsheid moeten wachten om een gedragstherapeut te contacteren. Voor haar loopsheid ging alles prima en ze luisterd extreem goed voor een malamute. Heeft iemand tips of eventueel ervaring/informatie hierover?
Dit had ik ook bij 'even voorstellen' geplaatst maar ik denk dat er hier meer kans is dat ik antwoord krijg. Liefst per e-mail ( trippelltje@hotmail.com ) of via een Privé-bericht.

Groetjes van Joni
waarom nu weer een gedragstherapeut... ik hou daar niet zo van...zoek een goede hondenschool heb je veel meer aan... Een malamute is geen makkelijk ras, zal niets doen wat hij onzin vind.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief

Ja, sorry hoor. Maar wat wil je nou?
We geven onze mening omdat we denken dat ze vaak bijt en gromt.
En dan opeens is het maar één keer?????????????????????????????????????????????????????

Snap jij het nog??? Ik niet. 8O

En ja, ik heb er zelf ervaring mee.
Spike heeft me, toen hij nog heel jong was, één x echt hard gebeten.
En ze hebben allebei best wat keertjes naar ons gegromd ja.
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Zo te lezen is het gewoon buitdrift geweest...Omdat ie een vogel had gevangen!!!!!!!!!!!
Trippell
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Ja, sorry hoor. Maar wat wil je nou?
We geven onze mening omdat we denken dat ze vaak bijt en gromt.
En dan opeens is het maar één keer?????????????????????????????????????????????????????

Snap jij het nog??? Ik niet. 8O
Ik wil gewoon graag iemand anders mening weten en ja ik snap het nog. Wij vonden het ook raar dat het wel eens aan haar loopsheid kon liggen, dus kwam ik het even hier vragen. Ik denk niet dat het kwaad kan als ik iemand anders mening vraag.

Ik zette er ook bij dat het was omdat ze een vogel had gevangen omdat misschien meer mensen specifiek dat ook hebben meegemaakt: je weet nooit.

Sorry hoor :cry:

---------------------------------------------------------------------------------------------
waarom nu weer een gedragstherapeut... ik hou daar niet zo van...zoek een goede hondenschool heb je veel meer aan...
Ja ik weet het ik schrok ook even toen ze het me vertelden, maar het waren juist de mensen van de hondenschool die dit vertelden.
Zelf willen we liever ook wat wachten tot we naar een gedragstherapeut gaan, want ze is een 'puber' aan het worden, ze is loops en het grommen is al bijna verleden tijd.

Een malamute is geen makkelijk ras, zal niets doen wat hij onzin vind.
Dat vonden we er juist zo leuk aan, aan dat ras :-D :ok:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Het is niet erg duidelijk eerst dreigt de hond naar jou en naar anderen en nu is het opeens maar 1 keer voorgekomen toen je een vogel probeerde af te pakken.
Geeft niet hoor als je maar duidelijk bent tegen je hond :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Door een loopsheid kan je hond juist bijzonder veel veranderen!!! De vraag is alleen of het alleen tijdens die 3 weken is en ze daarna weer hersteld, of dat het blijvend is........

Is ze nu nog steeds loops? Of kan je al iets zeggen over haar gedrag na de loopsheid?

Dat ze je geprobeerd heeft te bijten...... tja, ach, het is niet goed, maar gezien de omstandigheden (dat je haar buit probeerde af te pakken) wel verklaarbaar en zeker is er geen sprake van een "valse hond".
Wat heb je gedaan toen ze je probeerde te bijten?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
joeytjuuuuuuhhhh
Actief

Ongelezen bericht door joeytjuuuuuuhhhh »

Mijn hond heeft ook af en toe wat moeilijkheden zoals dominantheid.
Maar als hij de bench in moest als we gingen werken(hij sloopt alles wat ie te zien krijgt als we weg zijn voor 10 minuten dus de bench .... we werken hieraan) en dan ging hij wel , maar anders nooit .. dan begon hij te bijten en te grommen. Dan gingen we het gewoon met vriendelijkheid doen meestal hielp dat wel...
Maarja nu over jouw probleem. Waarschijnlijk is het prooiagressie dat doen veel honden als ze iets te pakken hebben en denken dat de boos boos wordt ofzo maar in ieder geval willen ze dat je de prooi dus niet afpakt . Maar door juist 'boos'te worden of te zeggen dat het niet mag kan het erger worden.
Maar het is eigelijk ook wel logisch als je kijkt naar de afstamming van jouw hond. Het is bijna nog een "echte'' wolf.

Zeer actief

Ok, ik snap het weer. :ok:
Nu je idd erbij verteld hoe het was, tja, dan snap ik het zeker.

Zo ging het bij Spike toen ook, hij had ook iets in zijn bek wat ik eruit wilde halen.

Heb hem toen wel even duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend was. ;)

Succes ermee.
Enne, vragen staat vrij hoor, het kwam alleen een beetje vreemd op me over.
Dat is het moeilijke van internet, je kunt je niet gelijk verduidelijken he.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

wat zijn de omstandigheden waarin ze gromt?
Vermoedelijk gromt ze omdat ze weinig zelfzeker is. De kans dat ze gromt om de baas te kunnen zijn is eerder klein. Je zult de omstandigheden beter moeten omschrijven om een goed antwoord te kunnen krijgen.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Had je de vogel niet kunnen ruilen voor iets lekkers onder het commando 'los' en dan belonen? Zo voorkom je hap-incidenten best wel.
En wanneer gromt ze? Mijn hond gromt ook wel eens, met name als we aan het spelen zijn. En soms naar anderen als die haar lastig vallen terwijl ze lekker in haar mand aan het meuten is. Ik heb dan ook zoiets van: haar mand is van haar en daar wordt ze met rust gelaten. Als ze elders in het huis wil liggen en ze ligt in de weg, dan heeft ze d'r giechel dicht te houden als mensen 'gewoon' langslopen óf ze gaat alsnog in d'r mand liggen.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel heeft het ook een avond gedaan.
Toen hij erg van slag was, en ik ook beslist niet lekker in mijn vel zat.
Op de hondentraining. :roll:
Ik had het met hem nog nooit meegemaakt.
En het bleef in dat uur niet bij 1 keer, maar wel 3 of 4 keer.
Ik heb hem fors aangepakt. Nou, ja, voor mijn doen dan in combinatie met hem. En met behulp/advies van de 'juf'
Je schrikt inderdaad enorm als je hond dat opeens doet.
En dan heb ik een "makkelijk" ras.
Maar als je bedenkt dat ze volop in de pubertijd zitten snap ik het ook wel weer. Grote mond geven tegen de baas, grenzen uittesten.
Consequent de baas blijven zijn.
En blijven trainen.
(zeg ik, terwijl ik zelf gestopt ben :? )
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

een teef die loops is geweest, die heeft niets met puberteit te maken, maar met volwassenheid. Je hondje is groot geworden, volwassen, en beschermt zijn buit (de vogel).
Niets dramatisch noch iets dringends. Even nadenken als het nog eens gebeurt. Ik zou haar de vogel laten opeten.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mechelaar_fan schreef:een teef die loops is geweest, die heeft niets met puberteit te maken, maar met volwassenheid. Je hondje is groot geworden, volwassen, en beschermt zijn buit (de vogel).
Niets dramatisch noch iets dringends. Even nadenken als het nog eens gebeurt. Ik zou haar de vogel laten opeten.
Ben het met je eens, behalve de laatste zin. Zou proberen de aandacht af te leiden met iets anders lekkers en de vogel opruimen. (als dat zou lukken...wat is er lekkerder dan een verse vogel? :mrgreen: )
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Op zich is het niet gek als een hond iets lekkers in zijn bek heeft en je wilt het af pakken al ik heb dit nog nooit meegemaakt met een van m'n honden en eerlijk gezegd zou ik me ook dood schrikken als dat gebeurde, je verwacht het niet hé dat je eigen hond tegen je gaat grommen. Maar ik zou hem meteen corrigeren, meteen laten weten dat het fout gedrag is en het de andere keer anders aan pakken, iets lekkers er voor in de plaats geven. Voorkomen dan dat het weer gebeurd.
gr. Jacqie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Stang schreef:Dat ze je geprobeerd heeft te bijten...... tja, ach, het is niet goed, maar gezien de omstandigheden (dat je haar buit probeerde af te pakken) wel verklaarbaar en zeker is er geen sprake van een "valse hond".
Ligt erg aan het ras denk ik of zo'n sterke verdedigingsreactie normaal is. Bij een (staande) jachthond is het zeker niet normaal. Als mijn honden buiten iets vinden (bv. een leeg maar lekker ruikend frietbakje of een handschoen) zijn ze heel trots en lopen ze te paraderen. Ze zijn meestal niet zo geneigd het af te geven, maar ik kan het wel uit hun bek pakken. Als het iets is als een handschoen geef ik het ze weer terug, etenswaar of verpakkingen gooi ik weg. Krijgen ze een koekje voor in de plaats.
Mij bijten zou ik absoluut onacceptabel gedrag vinden.
Daisy@
Zeer actief

Trouwens nog ff.
Ik heb ze allebei het commanda LOS goed ingeprent. :ok:
Geoefend en geoefend en nog eens geoefend in ruil voor lekkers. :ok:

Als ik nu in de polder loop en ze eten/pakken wat hoef ik alleen maar te zeggen LOS, (ok, moet het wel eens herhalen hoor) en ze laten het los.
Jacqie
Actief

Daisy@ schreef:Trouwens nog ff.
Ik heb ze allebei het commanda LOS goed ingeprent. :ok:
Geoefend en geoefend en nog eens geoefend in ruil voor lekkers. :ok:

Als ik nu in de polder loop en ze eten/pakken wat hoef ik alleen maar te zeggen LOS, (ok, moet het wel eens herhalen hoor) en ze laten het los.
Ja, klopt, heb ik ze ook altijd geleerd (misschien dat er daarom nooit naar me gegromt is) en leer het puppy het nu ook en het helpt, hij laat meteen los.
gr. Jacqie
Daisy@
Zeer actief

Nou, die van mij hebben wel naar me gegromd hoor, zeker Spike
Maar dan niet echt veel met iets los te laten. Dat vind hij prima.

Gek, soms snap je je eigen hond niet hé. ;)
Jacqie
Actief

Ach, net als mensen hebben honden per ras ook verschillende karakters hé, de één pikt alles, is een doetje en de ander is gauw opvliegend en heeft een handleiding nodig. Met die vogel in de bek snap ik wel dat die begon te grommen, hij heeft hem tenslotte zelf ook nog gevangen, het is zijn buit , is daar trots op en daar moet je van af blijven, verschilt ook weer per ras hé hoe hij daar op reageert. De één verdedigt zijn buit feller als de andere, zit in de aard van het beestje denk ik.
gr. Jacqie
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

malinois schreef:
Trippell schreef:

Groetjes van Joni
waarom nu weer een gedragstherapeut... ik hou daar niet zo van...zoek een goede hondenschool heb je veel meer aan... Een malamute is geen makkelijk ras, zal niets doen wat hij onzin vind.
Ja hallo, die hondenschool verwijst haar toch naar een gedragtherapeut!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
malinois schreef:
Trippell schreef:

Groetjes van Joni
Ja hallo, die hondenschool verwijst haar toch naar een gedragtherapeut!!!
die hondeschool zegt (zoals ik het lees) dat ze, als ze naar een therapeut wil, moet wachten tot na de loopsheid...

maar als mijn vereniging dat zegt, wil nog niet zeggen dat ik ga...!
Je bent er altijd nog zelf bij....! Dat hebben zij toch niet voor jou te beslissen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
malinois schreef:
Trippell schreef:

Groetjes van Joni
Waarom heb je meer aan een hondenschool?
Een goede gedragstherapeut is echt niet z zweverig als jij misschien denkt hoor. Die begint ook bij gewone training.
Alleen heb je dan priveles in plaats van dat geleuter waarbij je 3/4 van de tijd op je beurt staat te wachten en je elke halve zool voor je neus kunt krijgen.
ik zei ook 'goede' hondenschool ;)
Maar ik ben het met je eens dat het merendeel van de hondenscholen maar wat meehobbelen met de modeperikelen en weinig verstand hebben van de honden die er lopen en hun oorspronkelijke achtergrond.
(uitzonderingen daargelaten)... ik ken een aantal mensen die naar verschillende gedragstherapeuten zijn geweest, geloof me, het probleem heeft zich alleen verschoven...en op dat andere punt verviervoudigt....
Prive les, tja, ik zou altijd meerdere honden op het veld willen... niet 1 hond, daarnaast zou een goede hondenschool jou individueel moeten helpen, ook op het veld, als je problemen hebt...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef: Mensen die zo ontzettend stom uit hun nek lulden dat ik na 20 minuten met de tranen van het lachen op mijn wangen van het veld ben gelopen.
ik stond er na 3 kwartier nog steeds met een hele worst om deze te ruilen voor het balletje dat mijn hond dus echt niet van plan was maar 1 sec. los te laten.... :mrgreen: ik kon niet met tranen op m'n wangen van het veld af... want de hond dacht er toch heel anders over :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Martijn schreef:
malinois schreef:
Trippell schreef:

Groetjes van Joni
Waarom heb je meer aan een hondenschool?
Een goede gedragstherapeut is echt niet z zweverig als jij misschien denkt hoor. Die begint ook bij gewone training.
Alleen heb je dan priveles in plaats van dat geleuter waarbij je 3/4 van de tijd op je beurt staat te wachten en je elke halve zool voor je neus kunt krijgen.
Ik stoorde mij niet eens zo zeer aan de cursusleiders, die vaak best kundig en doortastend waren.
Maar inderdaad aan dat geleuter.
Over dingen die je in het eerste boekje wat je tegenkomt over honden/gedrag/opvoeding kunt lezen.
En al gelezen hebt als je je een heel ieniemini beetje hebt ingelezen voor je je eerste hond in huis haalt.
Nou, ja, ik dus, de meeste andere hondenbaasjes dus niet.
En daar stoorde ik me ook enorm aan.
En dan in zo'n groep.
Ik ben niet zo'n groepsdier.
Al helemaal niet in zo'n groep.
Ik heb meer aan een op een contacten. Kun je tenminste nog wat echt praten ook.
Dan maar wat minder honden.
Dan maar niet rechtsom achterom aan de voet. Zit is zit en hier is hier.
Ik ben er nu achter wat ik belangrijk vind.
Een diploma voor de hond hoort daar dus niet bij.
Maar ja, ieder zijn hobby.
Zijn genoeg mensen die het reuze leuk vinden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

diesel schreef:Dan maar wat minder honden.
doen wij ook in de africhting alleen traint men hier voor zichzelf ....er wordt wel op je gelet en je kunt altijd iets vragen... maar je traint hoe jij dat wil... wel met andere honden op het veld (ik heb het hier over het apel gedeelte dan he, gehoorzaamheid), maar wat jij op dat moment nodig acht... dat vind ik dus een heel groot voordeel wat betreft de africhting in vergelijking met de gemiddelde EG cursus....
Afbeelding
Daan

malinois schreef:
diesel schreef:Dan maar wat minder honden.
doen wij ook in de africhting alleen traint men hier voor zichzelf ....er wordt wel op je gelet en je kunt altijd iets vragen... maar je traint hoe jij dat wil... wel met andere honden op het veld (ik heb het hier over het apel gedeelte dan he, gehoorzaamheid), maar wat jij op dat moment nodig acht... dat vind ik dus een heel groot voordeel wat betreft de africhting in vergelijking met de gemiddelde EG cursus....
dus volgende keer maar een herder? :mrgreen: Of met mijn golden de africhting in? :V
Nee hoor. ;)
Ik heb mijn hond, daar ben ik nu wel uit, al is het heel erg zielig, voor mijn plezier.
Ik beleef er meer plezier aan om met hem hier door het natuurgebied te struinen. Door hem lekker te laten zwemmen en vanalles te laten zoeken en ophalen. Als hij maar 'redelijk' luistert.
Ik lees hier genoeg van mensen die hun hond altijd perfect onder appel hebben. Geweldig.
Misschien is het zielig dat ik mijn hond geestelijk niet tot het uiterste laat gaan. Dat hij gedoemd is zijn leven te slijten als 'huishond'
Ik ben gek op honden.
Alleen 'hondensport' is niet mijn hobby.
Nou vraag ik me opeens af.
Is mijn hond nou zielig?
Ik vind van niet.
Maar wat vindt een ander?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”