Martijn schreef:malinois schreef:Trippell schreef:Ps: sinds mijn hond loops is gromt ze naar mij en soms ook naar de anderen en ze heeft mij al eens proberen te bijten, dit is echt een dringend probleem en ze zeggen in de <a href=http://www.dedemer.be/hondframe.htm>hondenschool</a> dat we tot na de loopsheid moeten wachten om een gedragstherapeut te contacteren. Voor haar loopsheid ging alles prima en ze luisterd extreem goed voor een malamute. Heeft iemand tips of eventueel ervaring/informatie hierover?
Dit had ik ook bij 'even voorstellen' geplaatst maar ik denk dat er hier meer kans is dat ik antwoord krijg. Liefst per e-mail ( trippelltje@hotmail.com ) of via een Privé-bericht.
Groetjes van Joni
waarom nu weer een gedragstherapeut... ik hou daar niet zo van...zoek een goede hondenschool heb je veel meer aan... Een malamute is geen makkelijk ras, zal niets doen wat hij onzin vind.
Waarom heb je meer aan een hondenschool?
Een goede gedragstherapeut is echt niet z zweverig als jij misschien denkt hoor. Die begint ook bij gewone training.
Alleen heb je dan priveles in plaats van dat geleuter waarbij je 3/4 van de tijd op je beurt staat te wachten en je elke halve zool voor je neus kunt krijgen.
Ik stoorde mij niet eens zo zeer aan de cursusleiders, die vaak best kundig en doortastend waren.
Maar inderdaad aan dat geleuter.
Over dingen die je in het eerste boekje wat je tegenkomt over honden/gedrag/opvoeding kunt lezen.
En al gelezen hebt als je je een heel ieniemini beetje hebt ingelezen voor je je eerste hond in huis haalt.
Nou, ja, ik dus, de meeste andere hondenbaasjes dus niet.
En daar stoorde ik me ook enorm aan.
En dan in zo'n groep.
Ik ben niet zo'n groepsdier.
Al helemaal niet in zo'n groep.
Ik heb meer aan een op een contacten. Kun je tenminste nog wat echt praten ook.
Dan maar wat minder honden.
Dan maar niet rechtsom achterom aan de voet. Zit is zit en hier is hier.
Ik ben er nu achter wat ik belangrijk vind.
Een diploma voor de hond hoort daar dus niet bij.
Maar ja, ieder zijn hobby.
Zijn genoeg mensen die het reuze leuk vinden.