Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chihuahua's rot keffertjes?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Chihuahua's rot keffertjes?

Ongelezen bericht door dre »

Joey.K schreef:
dre schreef:Het is mij niet zozeer het gekef wat mij irriteert aan kleinere honden.
Maar de baas die ernaast staat te lachen want oh oh oh wat durft die kleine smurf wel.

Onze blaft dan niet, maar die wil vrolijk naar alle (bijna) alle honden toe hupsen. En dan lijn ik hem aan of pak hem op met een lach naar de eigenaar van de andere hond en het commentaar dat ik niet weet of hun hond al ontbeten heeft ;)

Ik roep hem sowieso bij me als de andere hond aangelijnd is. Ik weet niet waarom hij aangelijnd is namelijk.
Dat zei ik ook niet en dat boeit me stukken minder.
Het irriteert mij gewoon dat de baas het humor schijnt te vinden dat zijn kleintje zo'n waffel heeft tegen mijn grotere hond. Het is geen leuk gedrag, gewoon niet.
Die kleine hond kan met die grote waffel behoorlijk provoceren en als mijn hond reageerd is hij de grote boosdoener.

Mooi voorbeeld uit mijn oude wijk: mensen vond het fantastisch dat hun (volwassen) sheltie een duitse herder (pup) altijd maar liep te sarren door ernaar te blaffen, naartoe te rennen, etc.
Pup is inmiddels volwassen en de boosdoener, want pup pikt het gedrag niet meer en wordt pislink als hij de sheltie ziet en 3x raden wie de boosdoener in dit geval is :lol1:

dagmar88 schreef:Ik denk dat veel mensen met kleine hondjes het niet eens zielig, maar gewoon minder belangrijk vinden om hun hondje goed op te voeden.
Dat weet ik bij sommige bijna wel zeker.
Ooit een discussie gehad met iemand (met een kooiker) die vond dat je kleinere honden niet hoefde op te voeden, echt die meneer vond mij niet lief meer aan het einde van de avond want dit was niet de enige onzin die uit zijn mond kwam rollen. Maar ik heb echt zo: :80: gezeten om zijn redenen en opmerkingen.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik vind het vreselijk vervelend als Jamie blaft naar andere honden maar kom juist altijd mensen tegen die er om moeten lachen en vaak zeggen ze ook nog als ik haar corrigeer; ach laat toch, kleintje moet toch ook laten weten dat ze er is of iets in die trant.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat Sanner zegt.
Fien keft (okee, geen chi maar wel klein), dat is echt een kleine gifkikker en mensen vinden dat dus leuk. Grappig. Ze lachen erom. :80:

Ik lach er niet om, van mij mag ze het niet maar negen van de tien keer roepen mensen inderdaad: Laat toch, wat schattig, kijk nou, en meer van dat soort zaken.
Ze gaan ook vaak tegen haar praten, in de trant van: Jaja, je bent stoer, ik ben reuze bang, haha, ja, verdedig jij de boel maar hoor!
Ik heb in mijn ergernis over dat soort dingen wel eens geroepen: Is het ook lollig als ze een Duitse dog was??
Maar dat is onzin, want ze is een Hava en dus is het niet erg. Of zo. :scratch:

Ik doe mijn best het af te leren en de rest van de wereld ondermijnt dat voortdurend. Echt heel handig.
Maar goed, ik klaag niet want ik ben nog niemand tegengekomen die zich eraan ergert.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Jaaaaaaaaaaa de mijne :schrik: ik heb een kruising dus das anders he? ja toch?
Ik krijg het er dus niet uit, altijd keffen naar andere honden, ze rent er gelukkig niet meer op af
maar blijft keffen.....maar dan wel naar mijn hand kijken :mrgreen:

Ze is trouwens goed opgevoed, training gehad, ze kan zit en hier { succes Joey dat duurt eeuwen dit zit}
ze loopt rustig de 10 km mee, dwars door de modder, ze speelt met mijn 30 kilo wegende puber leo maar
ze slaapt idd in bed en heeft een fluffy kussen op de bank :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat een chihuahua ook gewoon een ras is met raseigenschappen. Blaffen is daar een van. Dat heeft dus zeker niet altijd en alleen met opvoeding te maken.
Verder denk ik dat het voor een eigenaar met een heel klein hondje verdomd lastig is om andere grote honden tot iets leuks te maken. De meeste kleine honden hebben al snel nare ervaringen met speelse grote honden waardoor ze vaak op voorhand al een grote mond geven. Zelfbescherming.
Ik merk dat net zoveel grote als kleine hondjes uit hun dak gaan bij andere honden. Ik merk wel dat chihuahua's snel keffen maar niet dat ze dat opmerkelijk vaker doen dan uitvallende grote honden. Die kom ik nl ook zat tegen.

Toevallig is Bas heel netjes. Die keft nog niet en doet grote honden niks. Andersom is dat anders. Ik kwam na 1 week met hond al een hond tegen die haar wilde pakken. Volgens de eigenaar dacht de hond dat Bas een konijn was. Gelukkig zat de hond aangelijnd. Die sprong echt met een vaart op Bas af en die was gelukkig ook zo slim om uit de buurt te blijven. Ik zie dus zowel grote als kleine honden uitvallen en blaffen. Rassen die meer blaffen kunnen ook groot zijn. Er zijn genoeg blaffers van groot formaat.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Verdomme ik heb het voor mekaar! Het gaat steeds beter!
Vandaag zonder gekef in een, de babies wel bekende, groep kunnen mengen. En we passeren steeds meer honden zonder gekef.
En verdomd, ook nog kunnen stofzuigen zonder ál teveel hysterisch gekef :cheer: :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mit schreef:Verdomme ik heb het voor mekaar! Het gaat steeds beter!
Vandaag zonder gekef in een, de babies wel bekende, groep kunnen mengen. En we passeren steeds meer honden zonder gekef.
En verdomd, ook nog kunnen stofzuigen zonder ál teveel hysterisch gekef :cheer: :cheer:
Bas is vandaag tussen paarden en zelfs los tussen koeien door gelopen en ze heeft niet gekeft :E: Ze wordt wel heel allert van mensen en honden in losloopgebieden. Je ziet dat ze dan echt bij je wil blijven. Waarom weet ik niet precies. Dan kleeft ze aan je en let ze goed op. In het bos ed waar niemand is vindt ze het veel leuker. Er stormen ook wel vaak grote honden op ons af :ugh: Snap dat ze dat wel eng vindt.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Mijn grote hond heeft laatst nog een wawa over haar grote-honden-trauma heen geholpen.
Liep de uiterwaarden in en daar kwam een vrouwtje aanlopen die haar hondje optilde, dus ik lijnde Enzi weer aan om hun te passeren. Mevrouw vraagt of hij lief is dus ik werp vlug een blik of het een reu of een teefje is, want ondertussen had mevrouw haar hondje al bijna op de grond en ik zag de opgetrokken lipjes al van het hondje. Het was een teefje dus ik zei zet maar neer. Hondje snepte eerst een keer of 10 naar Enzi die dan doodstil in de lucht blijft staren totdat ze klaar is. Daarna blijft hij netjes stilstaan zodat ze kan snuffelen en ze mocht zelfs tegen hem aanstaan om eens even goed aan zijn pielemuis te snuffelen :mrgreen:
En toen wilde ze spelen :cheer: Racen dat kleine ding. Het was echt geen gezicht. Enzi deed ook heel voorzichtig en al met al hebben ze zich nog een minuut of 10 vermaakt. Mevrouw was heel erg blij met de goede ervaring voor haar hondje.

Het kan dus ook anders dan grote honden die kleine hondjes omver kegelen. Ik ben dan toch best trots op mijn grote vent :pffff:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Kom ze nooit tegen denk dat het gras te hoog is
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik heb hier een héle pittige chihuahua. Wat het is? Geen idee. Ze komt van een goede fokker, uit goede lijnen, goede & vriendelijke ouders. Heeft vanaf het begin een strakke opvoeding gehad en geen moment als een chihuahua behandeld maar alleen maar als een échte hond.

Het ís ook een echte hond. Wil niet op schoot, niet op de arm, kleertjes en al dat soort chihuahuafratsen hoef je niet te proberen (gelukkig!). Ze speelt het liefst de hele dag buiten en is een enórme rauwdouwer. Ze is heeeeel erg lief en enthousiast naar andere mensen toe. Luistert (inmiddels) keurig.

Ik heb als pup heel wat met haar te stellen gehad, ze was echt ontzéttend dominant en eigenwijs. Inmiddels begrijpt ze dat ik de baas ben en doet ze wat ik zeg.
Ook het blaffen naar andere honden is véél minder. Aan de lijn negeert ze andere honden gewoon. Op andermans terrein is het vaak goed te corrigeren (ligt ook aan de houding van de andere hond). Hier thuis is er geen beginnen aan. Als er een hond op ons terrein komt blíjft ze doorgaan. Behalve bij leuke chihuahuareutjes, die vindt ze dan wel weer erg leuk. Maar het is een pittige tante.

Ik ben in ieder geval blij dat ze andere honden op vreemd terrein (voor beide) in ieder geval al grotendeels negeert. Hier thuis vind ik het wel erg vervelend en blijf ik het corrigeren maar iets minder erg als op vreemd terrein. Ze verdedigt haar eigen terrein, maar niet minder irritant.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Meghan schreef: Het kan dus ook anders dan grote honden die kleine hondjes omver kegelen. Ik ben dan toch best trots op mijn grote vent :pffff:

Vind dat eigenlijk niet meer dan normaal. Mijn grote honden zijn zich daar in ieder geval altijd van bewust (geweest) en passen zich op zo'n uk aan.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

k keffertjes, mwahh soms, ligt aan de opvoeding en de eigenaar.
Er zitten hele leuke chi`s bij die gewoon normaal als honden zijn opgevoed.
de chi`s die geen opvoeding hebben gehad zijn best wel k keffertjes ja.
Ik vind het eigenlijk gewoon zielig voor de hond om zo behandeld te worden :blauwoog:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

dagmar88 schreef:
Meghan schreef: Het kan dus ook anders dan grote honden die kleine hondjes omver kegelen. Ik ben dan toch best trots op mijn grote vent :pffff:

Vind dat eigenlijk niet meer dan normaal. Mijn grote honden zijn zich daar in ieder geval altijd van bewust (geweest) en passen zich op zo'n uk aan.
Dat vind ik ook. Maar Enzi wilt graag spelen met zo'n uk en dat gaat dan op zijn Enzi's, met wapperende voorpoten.
Hij is zich er niet van bewust dat hij dan schade kan aanrichten bij zo'n uk. Dus ik ben best blij dat hij dat nu gewoon netjes doet.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Zolang mijn honden er geen last van ondervinden, heb ik geen hekel aan keffers. Ik vind het wel hoogst irritant. Hier ook regelmatig een logeerhond die om niets blaft, ook als andere honden naderen. Dan weet ze binnen een paar minuten weer dat ik daar niet zo van gediend ben. Zo'n rot keffertje is zeker niet rasgebonden. Ik ken een aantal Chihuahua's die eigenlijk maar heel weinig blaffen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Meghan schreef:
dagmar88 schreef:

Dat vind ik ook. Maar Enzi wilt graag spelen met zo'n uk en dat gaat dan op zijn Enzi's, met wapperende voorpoten.
Hij is zich er niet van bewust dat hij dan schade kan aanrichten bij zo'n uk. Dus ik ben best blij dat hij dat nu gewoon netjes doet.
Dat doet onze sul ook. Laatst een King Charles die los op ons afgerend kwam (zo fijn als je aan het oefenen bent om andere honden te negeren). Eigenaresse zei dat ze alleen maar wilde spelen en grinnikte wat. Resultaat was een paar grote poten op haar kop. Daarna ging hij wel voor haar liggen dus ik geloof dat hij het piepje begreep. Mevrouw haalde wel haar hondje weg.
Dat vind ik wel storend, kleine hondjes worden hier zo makkelijk los gelaten en staan vervolgens te grommen tegen jouw aangelijnde grote hond. Ik bof dat ik zo'n goedsul heb, anders had ie al veel vers vlees moeiteloos naar binnen kunnen werken!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier op t eind v.d straat vijf wawa's. Als die uitgelaten worden weet de hele buurt t.
hobbyboerderij
Vaste gebruiker
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door hobbyboerderij »

de mijne keft niet tegen andere honden als we niet thuis zijn ook niet tegen mensen maar... als we thuis zijn is hij niet te harden als er iemand komt of weggaat, en ik krijg het er niet uit.
Het is wel een probleem als er weer eens een andere hond zich ooh zo sociaal opdringt aan dat grappige kleine hondje dan word hij woest en waarschuwt 1 keer heel misschien twee keer en als hij dan echt niet weg kan en de andere hond ook niet weg gaat valt hij uit. vaak probeer ik dat te verkomen door te vragen of ze hun hond willen terug roepen maar het antwoord is dan regelmatig maar hij doet zo sociaal en hij doet verder niets. Ik moet zeggen het helpt niet echt om te zorgen dat hij wat vriendelijker word tegen mens en hond.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

De Chi's hier keffen eigenlijk wel allemaal, maar ik heb het geluk dat mijn honden kleine honden niet erg serieus nemen en
dus niet op of om kijken.
Er is er ééntje bij, een black/tan en die is echt opgevoed als normale hond: veel uitlaten, vanaf pupje in contact met andere honden, wandelen
in de polder terwijl het beestje nauwelijks boven het gras uit kwam :mrgreen: en ook die keft heel veel, maar Puchu is helemaal verliefd
op de kleine Chi (reutje ook nog).
Dus ik erger me er totaal niet aan eigenlijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier zijn er niet zoveel, kom eigenlijk alleen één kruising tegen en dat is een lieverd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
toots schreef:Ik denk niet dat elke wawa een k keffer is.
Ik denk wel net als een aantal voorgangers dat sommige mensen kleine hondjes houden, uit gemaks overweging en zich vergissen in de opvoeding. Dat zou niet anders moeten zijn dan bij andere rassen. Het zijn vaak inteligente hondjes die goed gebruik weten te maken van onze zwaktes, er zijn mensen die het geblaf of ander irri gedrag accepteren omdat ze het zielig vinden om de hond op zijn/Haar plaats te zetten. En als het er eenmaal in zit tja ik geloof dat het beestje dan door kan gaan voor k keffer.
Ik denk dat veel mensen met kleine hondjes het niet eens zielig, maar gewoon minder belangrijk vinden om hun hondje goed op te voeden.
:F: Ik zou er niet mee over straat willen. Voelde me met charlie al bezwaard, ondanks dat duidelijk was dat ik er wel wat mee deed.
Maar een trekkende, krijsende wawa aan de lijn is natuurlijk stukken minder vervelend dan een rottweiler met hetzelfde gedrag.
Een gillende wawa kan een stuk genanter zijn dan een bulderende rottweiler.
Dat jij niet met een klein hondje over straat wil om wat voor rede dan ook is gebaseerd op een vooroordeel.
Kleine honjes kunnen net zo leuk zijn. Ik heb me nog nooit geschaamd voor Toots.
Er zijn ook zat mensen met grote honden die opvoeding niet belangrijk vinden de enige les die wij als hondeneigenaren daarvan kunnen leren is dat elke hond welk formaat ook hond is en zo behandeld wil worden .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Hier schuin tegenover woont een vrouw met een wawa. Hondje maakt kílometers, ze neemt wel een hondendraagtas mee volgens mij, maar ik kom haar echt geregeld helemaal aan de andere kant van het dorp tegen, hondje leuk aan de lijn naast d'r trippelend.. Geen idee maar het dier komt iig genoeg buiten, zou ik denken.

Maar 's zomers in de avonden gaat haar balkondeur open en dan zit het hondje hele avonden op het balkon, en het blaft naar ALLES wat er voorbij komt. ALLES. Auto's, fietsers, mensen, honden. Alles. En dat gaat dan uren zo door. En dat is hinderlijk :') Gezien dat het hondje echt overal mee naar toe gaat en verder prima is opgevoed (wat ik er van kan zien iig, kom ik haar buiten tegen gaat het hondje echt niet zó uit zn stekkerdoos tegen Ol..) vermoed ik dat het er toch op de een of andere manier "in" zit ofzo..
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier op de hoek, ik woon in een rijtjeswoning, met aan het eind appartementen. In een van die appartementen woont iemand met een stuk of 5 wawa's.
De hele buurt hoort het als die worden uitgelaten. Nou ja, uitlaten kan ik het niet echt noemen. We hebben fantastische groenstroken voor ons huis, om weliswaar een hele ronde te kunnen maken. Ik loop liever om, maar goed. Het kan. Deze wawa's gaan tot halverwege en terug.
Als ze ons zien is het ook hoop kabaal. Meneer ergert zich kapot. Die halve rondes is ook alles wat ze krijgen volgens mij. Dan snap ik het ook wel.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”