Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Wie o wie kan voor m'n Pepper vanaf 18 maart t/m 21 maart opvangen. Dan ga ik voor 4 dagen in het ziekenhuis voor operatie. Hij is verschoven maar het kan dat een eerdere gaatje vrijkomt.
Regio maakt me maakt niet zoveel als hij maar goed adresje heeft.
Zoals al bij andere posten is vrij onzeker dat m'n buurvrouw / moeder hem opvangt.
Alleen ik wil even vast alle zaken van te voren goed geregeld hebben voordat ik op allerlaatste moment moet gaan regelen om Pepper goed verzorgd kan achterlaten of iemand thuis.

Graag bij belangstelling via PM
Laatst gewijzigd door Pepper en Lucy op 11 jan 2014 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Safari

Re: Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Ongelezen bericht door Safari »

Heb je al opvang voor na de operatie?
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ik moet hem ook na de operatie zelf verzorgen dat hij z'n behoeftes kwijt kan. Maar zonder riem uitlaten!!!
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Waar woon je?
Wat voor hond is Pepper?

Een beetje meer informatie zou handig zijn...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Pepper en Lucy schreef:Ik moet hem ook na de operatie zelf verzorgen dat hij z'n behoeftes kwijt kan. Maar zonder riem uitlaten!!!
Jammer genoeg kan ik niets voor je betekenen, maar dit snap ik niet.
Je kunt hem na zo'n operatie toch niet meteen zelf uitlaten, en waarom zonder riem?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Pepper is een dwergpinscher x podenco van ongeveer 5 kilo.
Al lijkt het qua enorme trekkracht niet zo dat het kleine hond is. Hij kan bang uit de hoek komen dat z'n baas hem in de steek zou laten. Met meeste honden kan ik aardig mee opschieten.

En ik woon in Lelystad.

M'n buurvrouw / moeder vindt dat bij thuiskomst na ziekenhuis met bijhorende operatie of een ziekte dat je best weer zelf je eigen hond kan uitlaten als is desnoods opzij van het huis. En beter voor Pepper die te op mij gesteld is.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Of je nou 4 dagen of 7 dagen je hond ergens anders huisvest, dat maakt dan toch niet uit?
Je herstel is belangrijker!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pepper en Lucy schreef:Regio maakt me maakt niet zoveel als hij maar goed adresje heeft.
Want? Je komt hem zelf brengen?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pepper en Lucy schreef: M'n buurvrouw / moeder vindt dat bij thuiskomst na ziekenhuis met bijhorende operatie of een ziekte dat je best weer zelf je eigen hond kan uitlaten als is desnoods opzij van het huis. En beter voor Pepper die te op mij gesteld is.
en wat vind je zelf?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pepper en Lucy
Zeer actief

Wat iedereen ook vindt dat het niet kan. En zeker niet met buikwonden of andere kwetsbare plaatsen.
Al ga je zelf alleen meelopen maar zonder een hond aan de riem te houden vanwege hun trekkrachten
Safari

Pepper en Lucy schreef: M'n buurvrouw / moeder vindt dat bij thuiskomst na ziekenhuis met bijhorende operatie of een ziekte dat je best weer zelf je eigen hond kan uitlaten als is desnoods opzij van het huis. En beter voor Pepper die te op mij gesteld is.
Ze kunnen vinden wat ze willen maar ik denk dat je voor langere tijd 7-14 dagen opvang voor Pepper nodig hebt. Het is een zware operatie.

Edit: als jij uit het ziekenhuis komt is het enige wat je wil/kunt naar bed of op de bank.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Safari schreef:
Ze kunnen vinden wat ze willen maar ik denk dat je voor langere tijd 7-14 dagen opvang voor Pepper nodig hebt. Het is een zware operatie.
Ik ben helemaal met je eens :ok:
Safari

Pepper en Lucy schreef:
Safari schreef:
Ik ben helemaal met je eens :ok:
Dan zou ik de openingspost even aanpassen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Kan Pepper goed met alle honden, of is dat beperkt? Je schrijft het voor mij niet duidelijk op. Kan hij met katten? En stel dat ik hem op wil vangen (kop van Friesland) hoe komt hij dan heen en terug? Luistert Pepper goed, kan hij bv los lopen?
Pepper en Lucy
Zeer actief

Pepper kon destijds dat ik zelf katten had intussen allemaal overleden door ouderdom en nu geen katten meer.
Ook met andere dieren die in huis lopen en helaas ook muizen laat hij lopen. Alleen buiten z'n vogels, wild, katten vindt hij alleen leuk om ze te najagen. Bij vreemde mensen hebben we nog niet uitgeprobeerd of hij los kan lopen. Hij doet alles ervoor met kaas en vlees, enorm "ruikt".

Ik ben trein /bus afhankelijk daarom heb ik ook alle opties opengelaten. Voordat Lelystad heel erg moeilijk om hier iemand te vinden is.

Edit: Pepper doet vooral z'n naam eer aan hij heeft vooral als hij buiten loopt een peperig hondje.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Pepper en Lucy schreef:Pepper kon destijds dat ik zelf katten had intussen allemaal overleden door ouderdom en nu geen katten meer.
Ook met andere dieren die in huis lopen en helaas ook muizen laat hij lopen. Alleen buiten z'n vogels, wild, katten vindt hij alleen leuk om ze te najagen. Bij vreemde mensen hebben we nog niet uitgeprobeerd of hij los kan lopen. Hij doet alles ervoor met kaas en vlees, enorm "ruikt".

Ik ben trein /bus afhankelijk daarom heb ik ook alle opties opengelaten. Voordat Lelystad heel erg moeilijk om hier iemand te vinden is.
Er zitten aardig wat HF-ers bij jou in de buurt hoor, niet letterlijk om de hoek nee, maar binnen een minuut of 45.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Pepper en Lucy
Zeer actief

Hier in Lelystad is inderdaad heel erg lastig. Ik ken(de) hier eentje die ook hier op HF zit
rose
Zeer actief

Als ik zo lees in jouw berichtje dat poezen buiten leuk zijn om na te jagen durf ik de mijne er niet aan te wagen. Hetzelfde met loslopen, wij lopen hier veel achter de dijk, maar dan moet Pepper wel goed luisteren omdat er ook auto's rijden, en dat weet je dus niet zeker. En om hem nu aan de lijn te houden terwijl de mijne loslopen zie ik niet zitten, dus voor mij houdt het op. Succes met zoeken verder.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik zou maar van een langere tijd voor opvang uitgaan. Buikoperaties vallen altijd vies tegen, vlak ook de narcose niet. En wat mijn moeder/buurvrouw ervan vindt, dat moet zij toch weten ?
Maar zou je moeder dan niet een paar keer per dag met Pepper kunnen lopen, bedenk ik me nu.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

thom schreef:Ik zou maar van een langere tijd voor opvang uitgaan. Buikoperaties vallen altijd vies tegen, vlak ook de narcose niet. En wat mijn moeder/buurvrouw ervan vindt, dat moet zij toch weten ?
Maar zou je moeder dan niet een paar keer per dag met Pepper kunnen lopen, bedenk ik me nu.
Of de buurvrouw óf de eigenaresse van de HUS waar je vrijwilligerswerk doet?
Vrienden, vriendinnen?
Afbeelding
rose
Zeer actief

thom schreef:Ik zou maar van een langere tijd voor opvang uitgaan. Buikoperaties vallen altijd vies tegen, vlak ook de narcose niet. En wat mijn moeder/buurvrouw ervan vindt, dat moet zij toch weten ?
Ja dat dacht ik ook al, of de buurvrouw.
Pepper en Lucy
Zeer actief

rose schreef:Als ik zo lees in jouw berichtje dat poezen buiten leuk zijn om na te jagen durf ik de mijne er niet aan te wagen. Hetzelfde met loslopen, wij lopen hier veel achter de dijk, maar dan moet Pepper wel goed luisteren omdat er ook auto's rijden, en dat weet je dus niet zeker. En om hem nu aan de lijn te houden terwijl de mijne loslopen zie ik niet zitten, dus voor mij houdt het op. Succes met zoeken verder.
Het geeft niet. Ik heb liever een Nee / Ja. En aan eerlijkheid.
En Pepper is geen makkelijk hondje waar je overal kan laten logeren. Ook door dat enorme claimgedrag heeft ontwikkeld en dit wordt met de dag erger.

Vandaar dat ik alvast over heb dan op allerlaatst.

HUS reageert helemaal niet meer op m'n berichten en ook niet hoe je het met je gaat. Zij schijnt vandaag geopereerd te worden ook een buikoperatie (galblaas). En 1 HUS uit Swifterbant maar komt ook in Lelystad neemt alle soorten honden mee ook de klapkaken / herders. Al z'n ze normaal gesproken hele leuke honden.

Vrienden, vriendinnen plus andere familieleden heb ik helaas niet. En ze negeren je ook als je in ziekenhuizen ligt voor operaties en deze word m'n 4e.
Blijft alleen m'n moeder die ook buurvrouw is over. Alleen soms onzekere factor.

Van buikoperatie heb ik in 1999 ook moeten ondergaan. Galstenen die werd met galblaas en al verwijderd.
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

Hoe oud is Pepper?
En het was al gevraagd, maar waarom kan Pepper geen riem om?
Heeft Pepper nog eventuele minpuntjes naast het trekken aan de riem en claimgedrag richting jou?

Wij hebben zelf een intacte reu van 9 maanden, zacht voor tot nu toe iedere hond die hij tegenkomt maar wel enthousiast en speels.
Ik zou hem eventueel, mocht het hier een match zijn, wel een weekje kunnen opvangen
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Vrouwtje Knecht schreef:Hoe oud is Pepper?
Heeft Pepper nog eventuele minpuntjes naast het trekken aan de riem en claimgedrag richting jou?

Wij hebben zelf een intacte reu van 9 maanden, zacht voor tot nu toe iedere hond die hij tegenkomt maar wel enthousiast en speels.
Ik zou hem eventueel, mocht het hier een match zijn, wel een weekje kunnen opvangen
ik denk dat ze bedoelt dat hij na de operatie niet mag trekken en hij daarom geen riem om kan.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

rose schreef:
De buurvrouw is volgens mij ook haar moeder.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Het is een eind uit je buurt, maar mijn achter buurvrouw heeft een honden(dag) opvang. Ze zit in capelle aan den ijssel. Haar site is www.hondenopvangdropdop.nl

Is gewoon opvang in huiselijke kring. Wellicht is het wat voor je. Ik zou in ieder geval voor iets langer opvang zoeken, zodat je voldoende hersteld bent om ook te reizen.

En heb je al geinformeerd bij het plaatselijke asiel? Sommige doen ook aan tijdelijke opvang.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

bellabeest schreef:
Vrouwtje Knecht schreef:Hoe oud is Pepper?

ik denk dat ze bedoelt dat hij na de operatie niet mag trekken en hij daarom geen riem om kan.

Oh, dan is het opeens een stuk logischer :blont:
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
rose
Zeer actief

Ariane schreef:
rose schreef:
De buurvrouw is volgens mij ook haar moeder.
Oh zo. Oke :D
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Pepper en Lucy schreef:
rose schreef:Als ik zo lees in jouw berichtje dat poezen buiten leuk zijn om na te jagen durf ik de mijne er niet aan te wagen. Hetzelfde met loslopen, wij lopen hier veel achter de dijk, maar dan moet Pepper wel goed luisteren omdat er ook auto's rijden, en dat weet je dus niet zeker. En om hem nu aan de lijn te houden terwijl de mijne loslopen zie ik niet zitten, dus voor mij houdt het op. Succes met zoeken verder.
Het geeft niet. Ik heb liever een Nee / Ja. En aan eerlijkheid.
En Pepper is geen makkelijk hondje waar je overal kan laten logeren. Ook door dat enorme claimgedrag heeft ontwikkeld en dit wordt met de dag erger.

Vandaar dat ik alvast over heb dan op allerlaatst.

HUS reageert helemaal niet meer op m'n berichten en ook niet hoe je het met je gaat. Zij schijnt vandaag geopereerd te worden ook een buikoperatie (galblaas). En 1 HUS uit Swifterbant maar komt ook in Lelystad neemt alle soorten honden mee ook de klapkaken / herders. Al z'n ze normaal gesproken hele leuke honden.

Vrienden, vriendinnen plus andere familieleden heb ik helaas niet. En ze negeren je ook als je in ziekenhuizen ligt voor operaties en deze word m'n 4e.
Blijft alleen m'n moeder die ook buurvrouw is over. Alleen soms onzekere factor.

Van buikoperatie heb ik in 1999 ook moeten ondergaan. Galstenen die werd met galblaas en al verwijderd.
Los van dat ik je verhalen onsamenhangend vind, vind ik je ook enorm slachtofferachtig. Niks is goed en je hebt overal wel een weerwoord voor, je schrijft niet duidelijk wat je wilt en hoe je hondje is, maar verwacht wel hulp.

Misschien gewoon eens even alle opties op een rijtje zetten eerst voor jezelf voordat je vragen stelt?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

En heb jij degene vd hus al een blijk van medeleven getoond vwb haar operatie? Jij kreeg een leuk kerstpakket, weet je nog? Notabene de dag nadat je had lopen klagen dat ze niets van zich liet horen...
Gesloten

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”