Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe hond, welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Nieuwe hond, welk ras?

Ongelezen bericht door Luckyday »

ik weet dat mijn moeder (misschien ook een onterechte mening maar wel haar mening) staffords niks vind ze vind de uitstraling eng net als dobermannen en rottweilers (sommige duitse herders)
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Luckyday schreef:ik weet dat mijn moeder (misschien ook een onterechte mening maar wel haar mening) staffords niks vind ze vind de uitstraling eng net als dobermannen en rottweilers (sommige duitse herders)

Nee hoor, staffords etc. zijn inderdaad voor de meeste mensen gewoon geen leuke honden om te hebben.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Een koningspoedel :mrgreen:
Afbeelding
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

kennen jullie geen leuke hondjes in nood van max een jaar of 2 :mrgreen:
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Romy Smink Photography
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Nannaaaaaaaaa :mrgreen: !
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Marjoleine schreef:
mariabel schreef:Ik heb een spaanse waterhond en die voldoet ook aan alle eisen.
middelmaatje .
binnen rustig. buiten actief.
geen allemansvriend maar mensen die ze kent is ze gek op.
geen vachtverzorging.
kan goed met andere dieren.
Ik vind het een heerlijke hond en geweldig ras..
Geen vachtverzorging? :scratch:

Begrijp me goed, ik vind ze leuk, maar ze hebben natuurlijk wel degelijk vachtverzorging nodig. Een trimmer zelfs.
Nee, dat klopt wel, behalve een paar keer per jaar een tondeuse er over hoef je aan aan spanjaard niet veel te doen ! Dit in tegenstelling tot een lagotto die echt wel serieuze kambeurten nodig heeft.
De meeste vachten van een spanjaard is ook geen doorkomen aan met een kam of borstel dus dat geef je al gauw op.
Sandra
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

een Czoko :engel: 2 jaar en 44cm schoft ongeveer
Afbeelding

Karakter: Czoko is samen met het hondje Czoka op straat aangetroffen. Czoko gaat graag spelen en vind het fijn om aangehaald te worden. Hij is een leuk hondje in de omgang en lief met iedereen. Czoko heeft een zachtaardig en opgewekt karakter. Hij is goed in de omgang met andere honden, katten en ook met kinderen.
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

Luckyday schreef:ik weet dat mijn moeder (misschien ook een onterechte mening maar wel haar mening) staffords niks vind ze vind de uitstraling eng net als dobermannen en rottweilers (sommige duitse herders)
dat zei mijn schoonmoeder ook altijd, die weet nu niet hoe snel ze dat beest een knuffel moet geven als ze binnenkomt
Afbeelding
petertje
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Nee hoor, staffords etc. zijn inderdaad voor de meeste mensen gewoon geen leuke honden om te hebben.
want?
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Zo ieder zijn mening, en ieder zijn kijk op honden(rassen).
Niet iedereen houd van dezelfde rassen :wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
petertje
Zeer actief

Tara schreef:
petertje schreef:
dagmar88 schreef:

want?
Omdat veel mensen (waaronder ik) geen zin hebben om altijd maar met de vooroordelen van andere mensen te maken te krijgen, en omdat ze gewoon echt geen trek hebben in een hondagressieve hond waar je altijd oren en ogen aan alle kanten van je hoofd moet hebben om te voorkomen dat het knokken wordt. En met een stafford is de kans op hondagressie nou eenmaal heel erg groot.
ok, tja, dat is natuurlijk ook een beetje afhankelijk of je het erg belangerijk vind wat andere mensen van je vinden, mij boeit dat al 43 jaar niet, en dat is ook nog niet verandert sinds ik een hond heb :) Het grappige vind ik dat de andere honden die genoemd werden vroeger een beetje dezelfde naam hadden als een stafford, maar daar hoor je vrij weinig meer over. Staffords zijn idd niet erg hondvriendelijk, maar het is minder erg dan veel mensen beweren, blijft een feit dat het niet verstandig is om ze los te laten op een speelveldje :) Maar ja, ik heb geen hond genomen als speelkameraadje voor de honden in de buurt, maar meer voor het gezin, en daarvoor zijn het superhonden :) er zitten niet alleen maar nadelen aan een stafford, maar ja, door bepaalde eigenaren komen de alleen de negatieve trekken in het nieuws.

Voor de rest denk ik dat iedereen het ras wat hij of zij zelf heeft het leukste ras ter wereld vind :)
Afbeelding
petertje
Zeer actief

kaatje888 schreef:Zo ieder zijn mening, en ieder zijn kijk op honden(rassen).
Niet iedereen houd van dezelfde rassen :wink:
gelukkig niet, er zijn er bij ons in de buurt al teveel die tea cups leuk vinden
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

petertje schreef: Het grappige vind ik dat de andere honden die genoemd werden vroeger een beetje dezelfde naam hadden als een stafford, maar daar hoor je vrij weinig meer over. Staffords zijn idd niet erg hondvriendelijk, maar het is minder erg dan veel mensen beweren

Voor de rest denk ik dat iedereen het ras wat hij of zij zelf heeft het leukste ras ter wereld vind :)

Dat is niet zo grappig; er zijn er de afgelopen 5 jaar gewoon te veel, bij te veel onbenullen, die te veel overlast veroorzaken.
Minder erg dan wat? Mijn hond is hond agressief, zoals verwacht en al snel duidelijk was.

Natuurlijk vind ik het voor mij een leuk ras/type. Alleen voor de meeste mensen niet weggelegd en dan kun je daar beter realistische informatie over geven en afraden. Een soort dat bij de liefhebber thuis hoort, die daar gericht naar op zoek is. Niet voor op gezellige wenslijstjes.

:19: maar eigenlijk is het natuurlijk vragen naar de bekende weg.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja mensen die honden met een wat pittiger karakter kunnen daar heel prima van houden en toch het niemand aanraden. Border Collies vind ik geweldige honden, maar ik weet ook dat ze niet echt de standaard hond voor het gemiddelde huishouden zijn. Nu zal een Border Collie in de regel niet zo heel veel schade maken (zeg nooit nooit, het blijven honden en niet teacups). En een stafford maakt al gauw meer schade aan andere dieren en dat maakt dat het scherpe karakter wat er redelijkwijs heel goed in kan zitten juist een specifieke begeleiding nodig heeft. Dat pittige karakter mag gewoon niet naar buiten komen en al te vaak wordt de put gedempt als het kalf al verdronken is.

Kort gezegd: ik ben helemaal weg van mijn eigen ras, maar ik raad het tegenwoordig eerder af dan aan. Laat maar men voorzichtig zijn met het ras was ik lief heb.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Luckyday schreef:geen ervaring met poedels maar me ouders zullen het iig fijn vinden dat ze niet verharen hahah.
We hadden van de week 2 zwitserse herders op bezoek wat een schatjes maar wat verharen die veel zeg!!
Uit deze ervaring weer een eis erbij wat vacht onderhoud is niet erg maar dat ze zoveel verharen is niet echt hun ding. Ze vinden het wel makkelijk dat ze mickey 2 x pj naar de trim kunnen brengen en verder geen losse haren hebben die rondslingeren.
Hoe is dat bij de schotse collie ?? @ nanna @ gyanty
En hoe is dat bij een golden??
Mijn ouders hebben een amerikaans type. Die gaat 1 tot 2 keer per jaar naar trimsalon. In principe verharen ze niet heel veel, maar krult de oude vacht op in de vacht. Dit komt er dan pluksgewijs uit, maar ook juist veel via borstelen. Als alles goed los is, dan dusnaar trimsalon en dan wordt alles eruit gehaald. Voordeel is dat de meeste schotse collies heel netjes zijn en niet al te veel door modderplassen stampen. Vergelijken mijn borders komen ze altijd schoon uit het bos, ondanks meer haar.
Castratie zorgt wel voor dat de vacht wat akelige wordt. Onze teef was van engels type. Eerst kon ik die heel goed borstelen, maar na castratie (baarmoederontsteking) kan ik het niet meer onderhouden en ging ze minimaal 2 keer per jaar naar trimsalon (en dan waren ze best lang bezig)
Afbeelding
petertje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
petertje schreef: Het grappige vind ik dat de andere honden die genoemd werden vroeger een beetje dezelfde naam hadden als een stafford, maar daar hoor je vrij weinig meer over. Staffords zijn idd niet erg hondvriendelijk, maar het is minder erg dan veel mensen beweren

Dat is niet zo grappig; er zijn er de afgelopen 5 jaar gewoon te veel, bij te veel onbenullen, die te veel overlast veroorzaken.
Minder erg dan wat? Mijn hond is hond agressief, zoals verwacht en al snel duidelijk was.

Natuurlijk vind ik het voor mij een leuk ras/type. Alleen voor de meeste mensen niet weggelegd en dan kun je daar beter realistische informatie over geven en afraden. Een soort dat bij de liefhebber thuis hoort, die daar gericht naar op zoek is. Niet voor op gezellige wenslijstjes.

:19: maar eigenlijk is het natuurlijk vragen naar de bekende weg.
misschien verkeerd verwoord, komt er op neer dat er meer honden de naam hebben/hadden dat ze hond agressief zijn. Misschien kwam het in mijn bericht niet helemaal door, maar als mensen op straat vragen wat voor hond het is, en dat zo wel zoiets willen vertel ik meestal eerst de nadelen van het ras, en daarna dat ze het best bij een paar fokkers op visite kunnen gaan om te kijken of het echt wel wat is voor ze. Voor de rest zitten we denk ik wel op 1 lijn. We waren een paar maanden geleden op vakantie, daar was iemand die had 3 spaanse of portugese waterhonden, net zzulke krullebollen als op de foto hierboven, en die vond dat ook niet echt een ras om mee te beginnen. maar ja, datr zeggen ze wel over meer honden :)
Afbeelding
petertje
Zeer actief

vrienden van ons hebben een kooiker hond, ook een leuk beest, hij duikt alleen in elke plas en sloot die hij ziet
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

De Kooikers die ik ken doen dat niet, maar zijn op twee (broer en zus) na wel enorme kattenkoppen.
gyanty
Zeer actief

petertje schreef:vrienden van ons hebben een kooiker hond, ook een leuk beest, hij duikt alleen in elke plas en sloot die hij ziet
Tja, ik vind dat niet zo raar. Het is een type hond wat ooit gefokt is om rondom het water te werken. Er zullen vast gemakkelijk waterratten tussen zitten :U: En ach 1 van mijn border collies doet het ook. Ik snap niet wat het punt nu eigenlijk is? Is het daarom geen gemakkelijk hondje ofzo? :19:
Afbeelding
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

wat fijn dat iedereen zo meedenkt :D!! Heb al heel wat interessante dingen weer gelezen en me moeder laten lezen. Ik ben haar nu aan het aansporen om in een asiel te kijken of een adoptie hond uit spanje, polen of dergelijk. Ze heeft niet de tijd om een pup helemaal op te voeden, dat zou ik dan voor haar doen aangezien ik thuis ben. Maar zo kunnen we een hondje helpen en een uitzoeken die goed bij haar past. mooie oplossing dacht ik zo.
Afbeelding
Romy Smink Photography
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Luckyday schreef:wat fijn dat iedereen zo meedenkt :D!! Heb al heel wat interessante dingen weer gelezen en me moeder laten lezen. Ik ben haar nu aan het aansporen om in een asiel te kijken of een adoptie hond uit spanje, polen of dergelijk. Ze heeft niet de tijd om een pup helemaal op te voeden, dat zou ik dan voor haar doen aangezien ik thuis ben. Maar zo kunnen we een hondje helpen en een uitzoeken die goed bij haar past. mooie oplossing dacht ik zo.
Ik denk dat er bij jullie wensenlijstje inderdaad genoeg leuke (buitenlandse) herplaatsers zouden passen! En het voordeel is dan inderdaad dat je al veel kunt zeggen over karakter als het bijvoorbeeld gaat om sociaal gedrag en waaksheid.
Veel succes met de zoektocht en laat ons weten wat het is geworden ;-)
petertje
Zeer actief

gyanty schreef:
petertje schreef:vrienden van ons hebben een kooiker hond, ook een leuk beest, hij duikt alleen in elke plas en sloot die hij ziet
Tja, ik vind dat niet zo raar. Het is een type hond wat ooit gefokt is om rondom het water te werken. Er zullen vast gemakkelijk waterratten tussen zitten :U: En ach 1 van mijn border collies doet het ook. Ik snap niet wat het punt nu eigenlijk is? Is het daarom geen gemakkelijk hondje ofzo? :19:
ik zeg niet dat het een moeilijke hond is, ik moest alleen af en toe lachen om het gezicht van de buurvrouw als dat beest stinkend als een bunzing vrolijk kwispelend naar haar stond te kijken :) geen idee of kattekop een karaktereigenschap is, die van de buren is best aardig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”