Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maeve schreef:
renee-uk schreef: als die iemand in de rest van de berichten al niet al te samenhangend schrijft is het wel een beetje kinderachtig om haar op iets dat voor haar duidelijk niet hetzelfde betekende af te rekenen lijkt me.
Zo duidelijk vind ik dat anders niet hoor. En ik zou niet weten wat ze er dan mee zou bedoelen, het enige wat we horen is dat ze boos was. Dat doet mij vermoeden dat het toch zo bedoelt is als het er staat hoor. Tja, als dat mij kinderachtig maakt.. :19:
ook goed hoor.
jullie zijn stuk voor stuk ongelofelijke dappere en vooral ook eerlijke forummers met een enorm groot hart voor honden :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hier kan t niet, de meisjes en een kleine hond in huis is geen succes
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nah...je mag enorm in je wiek geschoten doen Renee maar vind jij het normaal dan?

Ik ben eigenlijk wel een beetje uitgepraat in deze.
Ik geef alleen maar aan dat ik BEGRIJP dat iemand er niet meer aan begint omdat het op zijn minst NOGAL bijzonder verloopt dit verhaal
Dat jij daar allerlei conclusie's aan verbindt vind ik prima hoor, maar ik heb liever niet dat je nu suggereert dat
ik geen inlevingsvermogen heb en geen hart voor honden
Ik heb mijn "sporen" wel verdiend hoor voor een plekje in de hondenhemel.

Misschien weet jij meer over Pepper en Lucy als forumlid , dat is dan mooi, maar ik weet niets..
Net als jij lees ik hier minder en minder en ik lees een nogal fucked up topic waar op reageer
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

renee-uk schreef: als die iemand in de rest van de berichten al niet al te samenhangend schrijft is het wel een beetje kinderachtig om haar op iets dat voor haar duidelijk niet hetzelfde betekende af te rekenen lijkt me.

hf op zijn kleinst weer.
hondjes maken niet uit als je lekker over iemand kunt heenvallen, vooral als die iemand zich sowieso al niet al te best kan verdedigen.
ik vind het min, doe dat dan bij iemand met een grote bek die goed van de tongriem gesneden is.

edit: de laatste alinea is algemeen bedoeld, schoenen en aantrekken enzo!
helemaal mee eens, ik vind dat je iemand niet kan afrekenen op de manier van schrijven, uitdrukken, als duidelijk blijkt, dat deze persoon zo is en hier niets aan kan doen. Ik weet zeker dat Yvet hier een goede reden voor heeft en niet expres, onsamenhangend schrijft :wink: hier wordt voornamelijk een punt gemaakt, dat zij zich beroerd uitdrukt, vanwege haar manier van schrijven. Dat heeft volgens mij niets met het hondje en de situatie te maken :19:

niet iedereen is verbaal en taalkundig sterk. Al zou ik wel als dit meerdere malen zulke reacties uitlokt, iets langer nadenken voor ik weer iets zou typen :engel: Yvet schrijft ook, dat ze hierdoor even een pauze had genomen :E:

Ze is hier natuurlijk niemand verantwoording verschuldigd, waarom zij zo schrijft en zich minder goed kan uitdrukken :wink:
Al begrijp ik wel, dat anderen hierdoor vragen krijgen en deze stellen, helemaal als er om hulp gevraagd wordt. maar dat kan ook via PB
Laatst gewijzigd door Browny op 07 jan 2014 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Nah...je mag enorm in je wiek geschoten doen Renee maar vind jij het normaal dan?

Ik geef alleen maar aan dat ik BEGRIJP dat iemand er niet meer aan begint omdat het op zijn minst NOGAL bijzonder verloopt dit verhaal
Dat jij daar allerlei conclusie's aan verbindt vind ik prima hoor, maar ik heb liever niet dat je nu suggereert dat

Misschien weet jij meer over Pepper en Lucy als forumlid , dat is dan mooi, maar ik weet niets..
Net als jij lees ik hier minder en minder en ik lees een nogal fucked up topic waar op reageer
nee ik weet verder ook niks van pepper en lucy
ik kan alleen heel slecht tegen een soort van ganging up tegen iemand die zich in het beste geval al niet goed verdedigen kan.
beetje te makkelijke overwinningen zijn dat en daar heb ik problemen mee.
verder vind ik het van de gekken dat op een hondenforum, waar iedereen toch zo verschrikkelijk begaan is met honden, een hondje afgerekend wordt op het wat afwijkende gedrag van de baas.

in de pas lopen moet je blijkbaar, anders kun je het hier met je hondje wel vergeten als er iets is.
ik ben in elk geval godseblij dat ik niet afhankelijk ben van dit soort 'hondenliefhebbers', alleen zo jammer dat de ts daar voor haar hondje niks aan heeft :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Browny schreef:

hf op zijn kleinst weer.
hondjes maken niet uit als je lekker over iemand kunt heenvallen, vooral als die iemand zich sowieso al niet al te best kan verdedigen.
ik vind het min, doe dat dan bij iemand met een grote bek die goed van de tongriem gesneden is.

helemaal mee eens, ik vind dat je iemand niet kan afrekenen op de manier van schrijven, uitdrukken, als duidelijk blijkt, dat deze persoon zo is en hier niets aan kan doen. Ik weet zeker dat Yvet hier een goede reden voor heeft en niet expres, onsamenhangend schrijft :wink: hier wordt voornamelijk een punt gemaakt, dat zij zich beroerd uitdrukt, vanwege haar manier van schrijven. Dat heeft volgens mij niets met het hondje en de situatie te maken :19:

niet iedereen is verbaal en taalkundig sterk. Al zou ik wel als dit meerdere malen zulke reacties uitlokt, iets langer nadenken voor ik weer iets zou typen :engel: Yvet schrijft ook, dat ze hierdoor even een pauze had genomen :E:

Ze is hier natuurlijk niemand verantwoording verschuldigd, waarom zij zo schrijft en zich minder goed kan uitdrukken :wink:
Al begrijp ik wel, dat anderen hierdoor vragen krijgen en deze stellen, helemaal als er om hulp gevraagd wordt. maar dat kan ook via PB
:ok:
Afbeelding

Pepper en Lucy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Renee-Uk en Browny,

Jullie krijgen een :knuffel1: van mij
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
mercedes2803
Zeer actief

renee-uk schreef:
mercedes2803 schreef:Nah...je mag enorm in je wiek geschoten doen Renee maar vind jij het normaal dan?

nee ik weet verder ook niks van pepper en lucy
ik kan alleen heel slecht tegen een soort van ganging up tegen iemand die zich in het beste geval al niet goed verdedigen kan.
verder vind ik het van de gekken dat op een hondenforum, waar iedereen toch zo verschrikkelijk begaan is met honden, een hondje afgerekend wordt op het wat afwijkende gedrag van de baas.

in de pas lopen moet je blijkbaar, anders kun je het hier met je hondje wel vergeten als er iets is.
ik ben in elk geval godseblij dat ik niet afhankelijk ben van dit soort 'hondenliefhebbers', alleen zo jammer dat de ts daar voor haar hondje niks aan heeft :(
Ik vind dat ik nog heel netjes ben gebleven...zeker als ik iemand zie suggereren dat zijn hondje er niet meer is knapt er bij mij in elk geval iets..
heb eerder met dat bijltje gehakt en die dreef het zo ver door dat ik en wat anderen er zelfs politie en dierenbescherming aan te pas hebben laten komen en zij maar volhouden dat haar hond dood was gegaan toen ze een paar dagen niet op haar flat was...
Ik heb echt keihard gevreesd voor dat hondje maar achteraf bleek er niets van waar te zijn en was het hondje gewoon doorgegeven / weggedaan...
* hoop ik *
Dus tot zover makkleijk een overwinning of ganging up , als ik had geschreven wat ik echt vind had er echt iets anders gestaan...
Ik kan ook wel zien dat iemand niet helemaal in staat is om een discussie te voeren en woordelijk niet sterk is.
Dat geeft je NOG GEEN VRIJBRIEF IN EEN BOZE BUI TE ROEPEN DAT JE HOND ER NIET MEER IS

Maar het is wel goed zo...
Blijkbaar ben je boos of zo...
mercedes2803
Zeer actief

Succes met de opvang van je hondje :ok:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Paar vragen:
- Kan Pepper alleen zijn?
- Hoe reageert Pepper als hij gecorrigeerd wordt door een andere hond?
- Voor hoe lang zoek je nu precies oppas?
Afbeelding
Pepper en Lucy
Zeer actief

Pepper kan aantal uren alleen zijn.
Hij kan reageren precies hetzelfde als een klein kindje op de grond valt - huilen zodat je hem moet gaan troosten. Door in hem in je armen te nemen. Oversturige geblaf / gejank.
Hooguit 5 à 6 dagen het kan van mij ook dat iets korter mocht het echt niet gaan. Dat ik hem gelijk ophaal.
En hij is 4 jaar oud.

Maar hoe hij zal gedragen correcties van andere honden vind ik vanaf hier moeilijk om te omschrijven.
Vandaar een vergelijking hoe kinderen die door valpartij of zoals ik vaak zie in de winkels als kinderen hun zin niet krijgen gaan huilen of krijsen.
Laatst gewijzigd door Pepper en Lucy op 07 jan 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Pepper en Lucy schreef:Pepper kan aantal uren alleen zijn.
Hij kan reageren precies hetzelfde als een klein kindje op de grond valt - huilen zodat je hem moet gaan troosten. Door in hem in je armen te nemen. Oversturige geblaf / gejank.
Hooguit 5 à 6 dagen het kan van mij ook dat iets korter mocht het echt niet gaan. Dat ik hem gelijk ophaal.
En hij is 4 jaar oud.
Je schrijft 5 a 6 dagen maar geloof me nou maar dat is echt te weinig. Je bent dan echt, echt, echt nog niet in staat om de straat op te gaan om je hondje uit te laten. Gun jezelf nou die paar extra dagen. Je moet echt even rustig aan doen na die operatie.
renee-uk
Zeer actief

mercedes2803 schreef: Blijkbaar ben je boos of zo...
dat is wel de makkelijkste uitweg natuurlijk :ok:
maar nee hoor, ik ben niet boos.
in dit topic wordt voor mij alleen maar bevestigd wat ik al een tijd dacht: ondanks alle grote woorden zijn honden hier niet zo belangrijk, ego's des te meer!

en verder zit het mij wel gebakken, als je met dit soort flauwekul aankomt dan vergaat mij de lust tot verder converseren.
wel jammer, want zeker van jou had ik deze houding niet verwacht.
Afbeelding

Pepper en Lucy
Zeer actief

Pepper is precies Borus aka Skunk als ik heel erg goed z'n verhaal lees.
Alleen bij stress verdwijnt hij een hoek van de kamer waar niemand meer erbij kan.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Safari schreef:
En hij is 4 jaar oud.
Je schrijft 5 a 6 dagen maar geloof me nou maar dat is echt te weinig. Je bent dan echt, echt, echt nog niet in staat om de straat op te gaan om je hondje uit te laten. Gun jezelf nou die paar extra dagen. Je moet echt even rustig aan doen na die operatie.

Of is bijna 2 weken goed genoeg om een hond weer uit kunnen laten?
Het mooiste zou kunnen zijn een paar weekjes voor mijzelf eraan vast te knopen om ergens anders te zijn. Geen gedoe met huishouden, koken en Pepper uitlaten.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Browny schreef:

hf op zijn kleinst weer.

niet iedereen is verbaal en taalkundig sterk.
Dat is zo; ik kan vaak ook niet goed schrijven hoe ik het bedoel, maar je gaat toch niet insinueren dat het hondje dood is :U:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid

Pepper en Lucy schreef:
Safari schreef:
En hij is 4 jaar oud.

Het mooiste zou kunnen zijn een paar weekjes voor mijzelf eraan vast te knopen om ergens anders te zijn. Geen gedoe met huishouden, koken en Pepper uitlaten.
Dat gaat al de goede kant op. Na zo'n operatie kun je het echt na een paar dagen nog niet zelf zoals Safari al zegt.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
mercedes2803
Zeer actief

x
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 07 jan 2014 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik zou gewoon 2 weken aanhouden.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Pepper en Lucy schreef:
Safari schreef:
En hij is 4 jaar oud.

Twee weken is denk ik wel het minimale om weer een normaal blokje om te kunnen. Onderschat het niet. Het is een zware ingreep en je hebt echt even de tijd nodig om op de been te raken. Daarbij is het prettiger herstellen als je rustig kunt herstellen en niet gedwongen over grenzen heen gaat omdat de hond uit moet. Als ik jou was zou ik opvang vragen voor 14 dagen, dat is dan ook duidelijker voor de opvangende partij. :ok:
mercedes2803
Zeer actief

renee-uk schreef:
in dit topic wordt voor mij alleen maar bevestigd wat ik al een tijd dacht: ondanks alle grote woorden zijn honden hier niet zo belangrijk, ego's des te meer!

en verder zit het mij wel gebakken, als je met dit soort flauwekul aankomt dan vergaat mij de lust tot verder converseren.

Dat geldt andersom net zo
Had het laatste bericht zelfs al twee keer weggehaald tijdens het typen en dacht
Laat maar :U:
Ik vind het namelijk nogal vreemd om allerlei rare conclusie's op me los te laten en de lust tot reageren was eigenlijk wel nul nadat je het nodig vond om daar in door te blijven gaan.
Een ieder ander zou ik er trouwens zelfs op een heel wat minder nette manier om benaderd hebben na je uitspraken over gebrek aan empathie en hart voor honden

Dat ik uitgepraat ben kun je de gemakkelijkste weg vinden, maar ik heb gewoon weinig zin om om me weg te laten zetten als iemand die geen hart voor honden heeft, harteloos is en geen empathisch vermogen zou hebben.
Ik had gedacht dat juist jij wel beter zou weten dan dat maar iets met assumption en fuck ups of zo
Je blijft daar ook in hangen dus ja, dan ben ik uitgepraat

Maar ik vind het prima hoor dat jij het normaal vindt allemaal en het voor haar opneemt.
Ik neem het ook vast weleens voor iemand op wat een ander dan weer onbegrijpelijk vindt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

renee-uk schreef:

Jammer inderdaad. Ik heb mijn motivatie meerdere keren uitgelegd en nog is jouw conclusie dat het gaat over ego's :ugh: Dat vind ik oprecht vervelend om te horen. We kunnen het wel niet met elkaar eens zijn maar dan hoeft diegene toch niet meteen hartenloos en egoïstisch genoemd te worden? Ik zeg: respect voor degene die er wel voor open staan om Pepper op te vangen maar ik heb na dit gedoe geen zin om dat risico op me te nemen.
Ariane
Erelid

renee-uk schreef:
Maeve schreef:
Zo duidelijk vind ik dat anders niet hoor. En ik zou niet weten wat ze er dan mee zou bedoelen, het enige wat we horen is dat ze boos was. Dat doet mij vermoeden dat het toch zo bedoelt is als het er staat hoor. Tja, als dat mij kinderachtig maakt.. :19:
ook goed hoor.
jullie zijn stuk voor stuk ongelofelijke dappere en vooral ook eerlijke forummers met een enorm groot hart voor honden :ok:
Dat heeft er toch niets mee te maken?
Volgens mij heeft (vrijwel) iedereen hier een groot hart voor honden maar het gaat allemaal zo vreemd.
Mijn mening hoor.

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik geloof nooit dat Yvet heeft willen suggereren dat de hond dood is.
Pepper is niet meer, is voor een doorsnee Nederlander misschien gelijk aan Pepper is dood, maar met de schrijfstijl van Yvet
had ze heel goed gewoon het woordje er vergeten kunnen zijn.
als in Pepper is er niet meer/ niet meer bij mij dus probleem opgelost, laat maar.
En iedereen zou daarin het gekwetste kind kunnen herkennen omdat zij zo overduidelijk heeft weergegeven dat die hond haar alles is, haar reden van bestaan.
Ik denk Yvet, dat je na je operatie heel hard op zoek moet naar hulp bij je communicatieproblemen.
Zowel in woord als in gedrag.
Anders blijven mensen je verkeerd begrijpen.
Ik vind ook dat je hier te hard wordt afgerekend.
Maar ik begrijp ook dat je weerstand oproept, vandaar mijn advies.
Ik hoop dat er iemand komt voor je hondje want het is complete onzin om hulp te weigeren omdat je onhandig communiceert.
Zover ben ik het met Renee UK eens, maar dat die moeite heeft met ganging up gedrag, dat vind ik dan wel weer hilarisch.
Moeilijk in de spiegel kijken naar die kop op je achterhoofd!

Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik wil nog even reageren omdat mijn bericht een paar keer aangehaald is en ook dat ik de hond afreken om het gedrag van de bazin.
Misschien is dat wel zou , maar ik heb de ervaring van iemand wiens hond hier echt maar even zou komen en ze hem niet kon missen etc.. vervolgens zit de hond nu hier 2 jaar en heeft bazin nooit meer iets van zich laten horen. Dus ik ben nu wel wat voorzichtiger geworden in het opvangen van honden van vreemde mensen die ik niet ken. Mensen kunnen oprecht overkomen en van alles beloven en toezeggen , maar toch anders reageren dan ik in ieder geval destijds had verwacht.
Ik heb momenteel 2 roemeense opvangers en een langdurige logee en daarbij ook nog mijn eigen roedel dus als hier nog een hond bij zou komen moet ik het volledige vertrouwen in hond en bazin hebben . Dat het klikt met hond in mijn roedel en met mijn katten etc, daar heb ik bij Pepper ook mijn twijfels over of hij hier wel zou passen, maar los daarvan had ik een gevoel van onduidelijkheid en grilligheid bij reacties van bazin wat mij een onrustig gevoel en daardoor durf ik het niet te doen.
En ik geloof zeker dat ze helemaal stapel is op de hond en ze hem echt weer op zou komen halen, maar de onduidelijkheid in haar berichten en het onderschrift van Pepper is niet meer.. en daar pas later op reageren geeft mij niet het gevoel van die hond kan hier wel komen en ik kan volledig aan op de woorden van bazin en haar beleving, emoties etc..
Dat is het nadeel van een forum, dat je een beeld moet vormen van iemand door het geschreven woord en daarvan uit moet ik besluiten of ik iets aandurf met iemand, en sorry dat vertrouwen heb ik nu niet helemaal en daardoor besloot ik dat ik het niet aandurf .
Dat anderen daar anders over denken , dat is prima. Ik kan alleen verwoorden welk gevoel het bij mij oproept.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

kooi schreef:Ik geloof nooit dat Yvet heeft willen suggereren dat de hond dood is.
Pepper is niet meer, is voor een doorsnee Nederlander misschien gelijk aan Pepper is dood, maar met de schrijfstijl van Yvet
had ze heel goed gewoon het woordje er vergeten kunnen zijn.
als in Pepper is er niet meer/ niet meer bij mij dus probleem opgelost, laat maar.
En iedereen zou daarin het gekwetste kind kunnen herkennen omdat zij zo overduidelijk heeft weergegeven dat die hond haar alles is, haar reden van bestaan.
Ik denk Yvet, dat je na je operatie heel hard op zoek moet naar hulp bij je communicatieproblemen.
Zowel in woord als in gedrag.
Anders blijven mensen je verkeerd begrijpen.
Ik vind ook dat je hier te hard wordt afgerekend.
Maar ik begrijp ook dat je weerstand oproept, vandaar mijn advies.
Ik hoop dat er iemand komt voor je hondje want het is complete onzin om hulp te weigeren omdat je onhandig communiceert.
Zover ben ik het met Renee UK eens, maar dat die moeite heeft met ganging up gedrag, dat vind ik dan wel weer hilarisch.

Afbeelding
Als je je afvraagt wie er op het rode knopje gedrukt heeft? :engel:
Dat jij nou een hekel aan Renee hebt alla.
Maar als er toch eentje niet mee rent met de massa.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef: Zover ben ik het met Renee UK eens, maar dat die moeite heeft met ganging up gedrag, dat vind ik dan wel weer hilarisch.
renee-uk schreef:ik kan alleen heel slecht tegen een soort van ganging up tegen iemand die zich in het beste geval al niet goed verdedigen kan.
niet alleen laat je spelling nogal te wensen over voor een docent nederlands, het lezen gaat je blijkbaar ook niet al te best af :(
belemmert dat je niet erg met solliciteren naar een baan in die sector?
Afbeelding

Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Zullen we nu weer ontopic gaan en een beetje respect voorelkaar opbrengen.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik begrijp zowel Renee als Mercedes wel in deze. Als je eerst zelf aan het kijken bent of je het hondje kunt opvangen, maar dit later in twijfel gaat trekken of je dit nog wilt door het gedrag van het baasje op een forum dan vind ik dat ook belachelijk. Als je eerst het hondje wilt opvangen zou het niet moeten uitmaken wat het gedrag van het baasje is om deze overweging te maken. Je doet het immers ook voor de hond en wilt dat de hond onderdak heeft als zij geopereerd wordt.

Maar ik moet eerlijk toegeven, welke intentie ze er mee heeft gehad, dat ik ook wel schrok toen ik las dat pepper er niet meer was. En dat toen ik het HF afsloot omdat ik wat anders te doen had, ik er wel nog over na heb gedacht, en me af vroeg of er nou echt iets erg was gebeurd. En dat mensen daar boos over zijn wil ook denk ik juist wel zeggen dat ze hart voor dieren hebben, aangezien iedereen het erg zou vinden -ook voor de eigenaar- als er iets was gebeurd met het hondje. En dat het achteraf bleek dat ze dit soort acties onderneemt omdat ze even boos was. Tja, dan zitten daar ook consequenties aan, en dat is in deze dus een hoop boze mensen die het niet snappen en mensen die dus zeggen, als je geen hulp wilt, jammer dan voor je, dan niet. Wat ik dan ook wel weer begrijp.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb geen seconde gedacht dat Pepper dood was, in mijn eerste reactie daarover zei ik al (haar schrijfstijl in aanmerking nemende) dat er waarschijnlijk iets moest staan als "opvang voor Pepper is niet meer nodig". Als in "geen zin meer, ik zoek wel een andere oplossing".

Maar goed, ik ga Pepper ook niet opvangen. Om meerdere redenen. En als me dat geen hondenliefhebber maakt in Renee-UK's ogen, dan vind ik dat ook prima. Als ik in de schoenen van TS zou staan, zou ik als eerste de HUS benaderen. Kan Pepper gewoon bij je blijven in je herstelperiode en toch zijn rondjes maken.
O, en voor die paar dagen ziekenhuis zou ik mijn moeder vragen om de hond op te vangen.
Gesloten

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”