Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Je hebt inderdaad wel langer nodig dan 3 dagen hoor ts,zo niet is het mee gevallen ik weet ook niet hoe ze hem verwijderen dat kan op meerdere manieren en elke heeft een andere herstel periode maar je kan beter even rust nemen
Afbeelding
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

Marion. schreef:Ik heb geen seconde gedacht dat Pepper dood was, in mijn eerste reactie daarover zei ik al (haar schrijfstijl in aanmerking nemende) dat er waarschijnlijk iets moest staan als "opvang voor Pepper is niet meer nodig". Als in "geen zin meer, ik zoek wel een andere oplossing".

Maar goed, ik ga Pepper ook niet opvangen. Om meerdere redenen. En als me dat geen hondenliefhebber maakt in Renee-UK's ogen, dan vind ik dat ook prima. Als ik in de schoenen van TS zou staan, zou ik als eerste de HUS benaderen. Kan Pepper gewoon bij je blijven in je herstelperiode en toch zijn rondjes maken.
O, en voor die paar dagen ziekenhuis zou ik mijn moeder vragen om de hond op te vangen.
Naar wat ik lees vind die moeder het juist niet nodig ook niet als nazorg

TS succes met het vinden van een oplossing ik heb hier katten dus helaas en een puber pup met bananen in haar oren
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Succes met een logeeradres zoeken, mijn meiden zijn niet zo lief voor anderen honden anders had Pepper hier wel gekund.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Connie schreef:
Marion. schreef:Ik heb geen seconde gedacht dat Pepper dood was, in mijn eerste reactie daarover zei ik al (haar schrijfstijl in aanmerking nemende) dat er waarschijnlijk iets moest staan als "opvang voor Pepper is niet meer nodig". Als in "geen zin meer, ik zoek wel een andere oplossing".

Maar goed, ik ga Pepper ook niet opvangen. Om meerdere redenen. En als me dat geen hondenliefhebber maakt in Renee-UK's ogen, dan vind ik dat ook prima. Als ik in de schoenen van TS zou staan, zou ik als eerste de HUS benaderen. Kan Pepper gewoon bij je blijven in je herstelperiode en toch zijn rondjes maken.
O, en voor die paar dagen ziekenhuis zou ik mijn moeder vragen om de hond op te vangen.

TS succes met het vinden van een oplossing ik heb hier katten dus helaas en een puber pup met bananen in haar oren
Tijdens het ziekenhuisverblijf vin moeder het wel goed dat er opvang wordt gezocht. Aangezien ze naast ts woont, lijkt me dat de mooiste oplossing. En voor de herstelperiode de voor ts bekende hus - en bekende honden - inschakelen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Die moet volgens mij ook naar het ziekenhuis Marion, dacht iets met haar galblaas ofzo wat er uit moet?
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

rose schreef:Die moet volgens mij ook naar het ziekenhuis Marion, dacht iets met haar galblaas ofzo wat er uit moet?

Dat was de bazin van de Hus, volgens mij :D
Afbeelding
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

renee-uk schreef:
Browny schreef:
renee-uk schreef: als die iemand in de rest van de berichten al niet al te samenhangend schrijft is het wel een beetje kinderachtig om haar op iets dat voor haar duidelijk niet hetzelfde betekende af te rekenen lijkt me.

hf op zijn kleinst weer.
hondjes maken niet uit als je lekker over iemand kunt heenvallen, vooral als die iemand zich sowieso al niet al te best kan verdedigen.
ik vind het min, doe dat dan bij iemand met een grote bek die goed van de tongriem gesneden is.

edit: de laatste alinea is algemeen bedoeld, schoenen en aantrekken enzo!
helemaal mee eens, ik vind dat je iemand niet kan afrekenen op de manier van schrijven, uitdrukken, als duidelijk blijkt, dat deze persoon zo is en hier niets aan kan doen. Ik weet zeker dat Yvet hier een goede reden voor heeft en niet expres, onsamenhangend schrijft :wink: hier wordt voornamelijk een punt gemaakt, dat zij zich beroerd uitdrukt, vanwege haar manier van schrijven. Dat heeft volgens mij niets met het hondje en de situatie te maken :19:

niet iedereen is verbaal en taalkundig sterk. Al zou ik wel als dit meerdere malen zulke reacties uitlokt, iets langer nadenken voor ik weer iets zou typen :engel: Yvet schrijft ook, dat ze hierdoor even een pauze had genomen :E:

Ze is hier natuurlijk niemand verantwoording verschuldigd, waarom zij zo schrijft en zich minder goed kan uitdrukken :wink:
Al begrijp ik wel, dat anderen hierdoor vragen krijgen en deze stellen, helemaal als er om hulp gevraagd wordt. maar dat kan ook via PB
:ok:
Ik heb dit topic gevolgd en nog niet veel reacties gegeven ...

Ik kan me helemaal vinden in wat renee-uk en browny schrijven.

Niet iedereen is bij machte goed onder woorden te brengen wat hij/zij bedoelt. Ik ken pepper-lucy ook niet maar weet wel dat het eerste stukje paniek uitstraalt.. "oh jee, net gehoord dat ik geopereerd moet worden en hoe komt het met Pepper" kun je uit alles wel opmaken.
Een vrouw die lichtelijk in paniek haar eerste oproep doet, de zinnen niet goed kan verwoorden etc.

En jawel een deel van het forum "misbruikt" deze dingen om iemand terecht te wijzen.
Jammer, dat we zo met elkaar omgaan.
Ik lees ook de soms onsamenhangende zinnen maar realiseer me ook dat er mensen zijn die dit tegen iemand moeten gebruiken..

Kunnen we elkaar in 2014 wat meer "ruimte" geven en wat meer respect, ook als een ander wat anders in mekaar zit??

Ingrid
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
rose
Zeer actief

labje schreef:
rose schreef:Die moet volgens mij ook naar het ziekenhuis Marion, dacht iets met haar galblaas ofzo wat er uit moet?

Die bedoel ik ook, stom opgeschreven weer zeker? :mrgreen:
En ik meende te lezen dat Pepper wat bang is voor de moeder? :denken:
Buddyboy
Zeer actief

rose schreef:
labje schreef:

Suggestieve opmerking...over moeder.
Kunnen we niets mee.
Afbeelding
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

:E:
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Buddyboy schreef:
rose schreef:
labje schreef:

Kunnen we niets mee.
Helemaal niet suggestief:
Pepper en Lucy schreef: Edit: ik weet met hem als hij ergens anders is zonder dat Ik erbij ben.
Alleen bij m'n moeder wilt hij alleen naar buiten en achter mij aan gaan. Hij vindt daar kennelijk vreselijk en Te Bang dat ik hem in de steek zou laten.
Snap je nu dat mensen vooral vragen stellen en blijven stellen?
rose
Zeer actief

Buddyboy schreef:
Kunnen we niets mee.

Dan ga je zelf 'even' teruglezen. Waar kun je inhoudelijk wel wat mee dan in dit topic? Of kom je gewoon mij even afzeiken, het zet zeker zoden aan de dijk voor de ts :roll:
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Marion. schreef:
Connie schreef:

Tijdens het ziekenhuisverblijf vin moeder het wel goed dat er opvang wordt gezocht. Aangezien ze naast ts woont, lijkt me dat de mooiste oplossing. En voor de herstelperiode de voor ts bekende hus - en bekende honden - inschakelen.
Het is na ziekenhuisopname als je al thuis bent om verder aan je herstel te werken. Ze zegt continue van dat ze druk heeft 2 honden apart uit moet laten. Een cursus en haar eigen huis bijhouden. Ze heeft zelf ook een hond een Parson Russel Terriër. Ook als je daar ligt. Het gaat meer om haar laconieke houding van een buikoperatie valt reuze mee. Na operatie bij thuiskomst / ernstige ziektes periode kan je weer aan het werk gaan. Terwijl ze aan de andere kant zegt dat de pijnklachten eraan gewerkt wordt en niet met honden van HUS uitlaten en Pepper is een kleine hond die trekt dan niet zo heel erg. Je wilt als alleenstaande wonen dan moet je ook je eigen zaakjes opknappen. En niet vrienden als ik die zou hebben ermee belasten of HUS / Dierenhotel inschakelen die kosten geld.

En de bazin is sinds gisteren geopereerd aan haar galblaas en weer thuis.
Alleen ik had via een andere HUS vaag meegekregen terwijl ik de hele dacht dat ze pas morgen geopereerd alleen het ziekenhuis had haar vorige week opgebeld van dat ze gisteren al kon plaatsvinden.

Ik heb gisteravond toch maar een belletje daar geen gehoor gekregen antwoordapparaat. Een berichtje naar haar gestuurd via de FB en daar krijg ik het pas te horen van dat ze al geopereerd was. En vanmiddag even voor de zekerheid een telefoontje gepleegd naar ziekenhuis of ze nog daar lag maar ze was al thuis.
En op de fiets gestapt en naar haar toe gereden en even bij haar op de bank gezeten. En weer bij gekletst. En ze is inderdaad aan haar galblaas geopereerd met enorm veel kleine galsteentjes.
Laatst gewijzigd door Pepper en Lucy op 07 jan 2014 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Heb je een tuin?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb de indruk dat je moeder het vooral als heel lastig ervaart om op te passen. Zou een pension dan niet wat zijn voor een week of 2-3? Ideaal is het vast niet maar als je moeder er zo duidelijk (voor mijn idee dan) geen zin in heeft, gaat dat ook niet werken en eerder voor irritatie zorgen denk ik dan?

Suzanne
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ik heb inderdaad voor en achtertuin

En een dierenhotel in Lelystad heb ik gisteravond ook gekeken naar de tarieven.

Even voor het rekensommetje

verblijf 11,90 14 166,60
activiteit 15,25 0 0,00
wassen 10,70 1 10,70
garantie 16,80 1 16,80
194,10

verblijf 11,90 14 166,60
activiteit 15,25 14 213,50
wassen 10,70 1 10,70
garantie 16,80 1 16,80
407,60

Wassen is bij hun verplicht
Garantiefonds is ook verplicht

Animatieprogramma

Activity games
Als u uw hond, net als uzelf, echt vakantie gunt, dan kunt u uw hond deel laten nemen aan "activitygames"!
Dagelijks spelen onze verzorgers dan ongeveer een half uur extra met uw hond (bijvoorbeeld apporteerspelletjes/ zoekspelletjes) of wordt hij/zij meegenomen voor een fijne boswandeling, afhankelijk van uw voorkeur en wat uw hond het liefste doet.
Vraag er naar bij uw reservering
Buddyboy
Zeer actief

Ik kom niemand afzeiken...Ik had idd dat stukje van Pepper versus moeder niet meegekregen, sorry.
ik doe alleen een beroep op wat meer respect en verdraagzaamheid!!!!

Ingrid
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is volkomen gebruikelijk iemand bij zijn/haar nickname aan te spreken op een forum.
Dus ik vind je onderschrift een beetje raar.

Het getuigt van beleefdheid niet iemands werkelijke naam te gebruiken maar de nickname, en dus doe ik dat.
Je doet het er maar mee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

Pepper en Lucy schreef:Ik heb inderdaad voor en achtertuin

verblijf 11,90 14 166,60
activiteit 15,25 0 0,00
wassen 10,70 1 10,70
garantie 16,80 1 16,80
194,10

verblijf 11,90 14 166,60
wassen 10,70 1 10,70
garantie 16,80 1 16,80
407,60

Animatieprogramma

Activity games
Als u uw hond, net als uzelf, echt vakantie gunt, dan kunt u uw hond deel laten nemen aan "activitygames"!
Dagelijks spelen onze verzorgers dan ongeveer een half uur extra met uw hond (bijvoorbeeld apporteerspelletjes/ zoekspelletjes) of wordt hij/zij meegenomen voor een fijne boswandeling, afhankelijk van uw voorkeur en wat uw hond het liefste doet.
Zou ze dan niet voor een paar dagen terwijl jij hersteld even in de tuin kunnen als je helemaal beter bent maak je het wel goed ;-) In de tuin kan je haar ook vermaken zittend op een stoel wat ballen gooien en zo
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Marjoleine schreef:Het is volkomen gebruikelijk iemand bij zijn/haar nickname aan te spreken op een forum.
Dus ik vind je onderschrift een beetje raar.

Het getuigt van beleefdheid niet iemands werkelijke naam te gebruiken maar de nickname, en dus doe ik dat.
Je doet het er maar mee.
Ben ik het nou hélemaal mee eens :Q:
Marion.

Buddyboy schreef:Ik kan me helemaal vinden in wat renee-uk en browny schrijven.

<knip>

Kunnen we elkaar in 2014 wat meer "ruimte" geven en wat meer respect, ook als een ander wat anders in mekaar zit??
Hou toch eens op! Ook gelezen hoe Renee hier in dit topic tekeer gaat naar de forumleden die niet bij machte zijn om Pepper logies te verlenen? Alles behalve respectvol. En zelf het makkelijke smoesje hebben dat ze te ver weg woont, ik gok maar zo dat zij ook geen paar weken Pepper had kunnen opvangen al had ze 3 straten verderop gewoond. Ook haar reactie van amper een week geleden was niet zo heel erg respectvol naar de maakster van het IM-filmpje.
Nee hoor. Respect krijgen zij die dat verdienen, niet zij die dat eisen.

Oh. En Browny bedoel ik hier totaal niet mee. Die mag (moet!) meepraten hier omdat zij TS "kent".
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Buddyboy schreef:Ik kom niemand afzeiken...Ik had idd dat stukje van Pepper versus moeder niet meegekregen, sorry.

Ingrid
:E:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marion. schreef:
Buddyboy schreef:Ik kan me helemaal vinden in wat renee-uk en browny schrijven.

<knip>

Hou toch eens op! Ook gelezen hoe Renee hier in dit topic tekeer gaat naar de forumleden die niet bij machte zijn om Pepper logies te verlenen? Alles behalve respectvol. En zelf het makkelijke smoesje hebben dat ze te ver weg woont, ik gok maar zo dat zij ook geen paar weken Pepper had kunnen opvangen al had ze 3 straten verderop gewoond. Ook haar reactie van amper een week geleden was niet zo heel erg respectvol naar de maakster van het IM-filmpje.
Nee hoor. Respect krijgen zij die dat verdienen, niet zij die dat eisen.

Oh. En Browny bedoel ik hier totaal niet mee. Die mag (moet!) meepraten hier omdat zij TS "kent".
als je dingen zo moet verdraaien om een punt te scoren ben je eigenlijk alleen maar heel zielig marion, maar dat begrijpen zal wel te moeilijk voor je zijn.
tegen de tijd dat ik zo laag gezonken ben dat ik jouw respect nodig heb, hoop ik dat ze me afschieten trouwens :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, DUH.. een dierenhotel... ik dacht meer aan pension hoor, niet dit soort luxe dingen ;-)

Suzanne
Pepper en Lucy schreef:Ik heb inderdaad voor en achtertuin

verblijf 11,90 14 166,60
activiteit 15,25 0 0,00
wassen 10,70 1 10,70
garantie 16,80 1 16,80
194,10

verblijf 11,90 14 166,60
wassen 10,70 1 10,70
garantie 16,80 1 16,80
407,60

Animatieprogramma

Activity games
rose
Zeer actief

Buddyboy schreef:Ik kom niemand afzeiken...Ik had idd dat stukje van Pepper versus moeder niet meegekregen, sorry.

Ingrid
Dat breng je dan wel heel vreemd onder woorden naar mij toe.
Marion.

~Suzanne~ schreef:Ja, DUH.. een dierenhotel... ik dacht meer aan pension hoor, niet dit soort luxe dingen ;-)

Suzanne
Dit soort bedragen betaal ik niet eens voor mijn eigen vakantie :O:

Pepper en Lucy, heb je ook al briefjes opgehangen bij de Appie? Ik denk dat er in je buurt meer dan zat schoolmeisjes zijn die heel graag een klein zakcentje bij willen verdienen door af en toe Pepper uit te laten. Dan heb ik het dus over de tijd dat jij uit het ziekenhuis bent. Gewoon thuis aan het revalideren met Pepper lekker bij je (en niet uit hoeven laten).

Oké, moeders is dan blijkbaar geen optie voor de 3 dagen dat je in het ziekenhuis ligt, maar voor die 3 dagen zou je ook het plaatselijke asiel voor opvang kunnen vragen. Of een pension/kennel. Dan ben je echt niet meer dan 100 euro kwijt hoor. Het bedrag wat je dan kwijt bent zou wel eens minder kunnen zijn dan wat het je kost om met de trein met Pepper naar Zuid-Limburg te reizen :wink:
Buddyboy
Zeer actief

rose schreef:

Ingrid
Dat breng je dan wel heel vreemd onder woorden naar mij toe.
Excuses wel of niet geaccepteerd... ik geef toe dat ik dat stukje had gemist over pepper vv moeder...
mijn oproepje was gewoon in het algemeen bedoelt en niet op de man gespeeld...jammer dat je het in het negatieve blijft trekken...

Ingrid
Afbeelding
Pepper en Lucy
Zeer actief

Marion. schreef:
~Suzanne~ schreef:Ja, DUH.. een dierenhotel... ik dacht meer aan pension hoor, niet dit soort luxe dingen ;-)

Suzanne
Dit soort bedragen betaal ik niet eens voor mijn eigen vakantie :O:

Pepper en Lucy, heb je ook al briefjes opgehangen bij de Appie? Ik denk dat er in je buurt meer dan zat schoolmeisjes zijn die heel graag een klein zakcentje bij willen verdienen door af en toe Pepper uit te laten. Dan heb ik het dus over de tijd dat jij uit het ziekenhuis bent. Gewoon thuis aan het revalideren met Pepper lekker bij je (en niet uit hoeven laten).

Oké, moeders is dan blijkbaar geen optie voor de 3 dagen dat je in het ziekenhuis ligt, maar voor die 3 dagen zou je ook het plaatselijke asiel voor opvang kunnen vragen. Of een pension/kennel. Dan ben je echt niet meer dan 100 euro kwijt hoor. Het bedrag wat je dan kwijt bent zou wel eens minder kunnen zijn dan wat het je kost om met de trein met Pepper naar Zuid-Limburg te reizen :wink:
Vetgedrukt: Ik ook niet en inderdaad :O:
Rood: goeie suggestie van je :ok: voor schoolmeisjes. Al gaan ze alleen een blokje mee om.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Kijk anders eens bij www.oopoeh.nl voor opvang. Daar kan je zoeken in jouw postcode gebied.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Doe zo door Yvette, jij vind de oplossing wel! :lief:
Gesloten

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”