Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tuig waar de hond niet uit kan ontsnappen?
Moderator: moderatorteam
- Oak
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 3
Tuig waar de hond niet uit kan ontsnappen?
Ik ben op zoek naar een goed tuig waar een hond niet zomaar (achteruit) uit kan stappen, misschien heeft iemand hier een goede tip? 

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Tuig waar de hond niet uit kan ontsnappen?
het webmaster harness van ruffwear
-
- Zeer actief
Ik neig naar "elk goed passend tuig" als juist antwoord maar toch is dat kennelijk niet goedOak schreef:Ik ben op zoek naar een goed tuig waar een hond niet zomaar (achteruit) uit kan stappen, misschien heeft iemand hier een goede tip?

Voor mij geldt dat als een hond eruit kan stappen, het tuig niet strak genoeg zit of van een (voro die hond) van een totaal verkeerd model is.
Als je zeg maar meer dan zekerheid zoekt zou ik opteren voor EN een tuig EN een halsband. Er zijn ook constructies die zeg maar als een soort buiband werken dus meer een "tuig in de flanken".... maar ik begrijp niet goed (genoeg) wat je precies zoekt?
Suzanne
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Of dit ding: http://www.zooplanet.nl/745250-nylon-ro ... -bodyguard
Heb ik voor Omar en hij is een ontsnapkampioen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Ik lees even mee! Voor Lola is de enige oplossing als ze bang is en achteruit vlucht een jachtlijn...
- dagmar88
- Zeer actief
Dat klopt inderdaad niet.~Suzanne~ schreef:Ik neig naar "elk goed passend tuig" als juist antwoord maar toch is dat kennelijk niet goedOak schreef:Ik ben op zoek naar een goed tuig waar een hond niet zomaar (achteruit) uit kan stappen, misschien heeft iemand hier een goede tip?
Voor mij geldt dat als een hond eruit kan stappen, het tuig niet strak genoeg zit of van een (voro die hond) van een totaal verkeerd model is.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Misty trekt zich ook makkelijk uit tuigen maar sinds een week een K9 en het is haar nog niet gelukt.

- Emm@nuelle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 Shelties en 2 honden via SHIN geadopteerd
- Aantal honden: 4
Dat zijn inderdaad heel goede harnassen, ze worden ook door verschillende organisaties (die honden redden) aangeraden omdat ze zo veilig zijn.DebbieZ schreef:Of dit ding: http://www.zooplanet.nl/745250-nylon-ro ... -bodyguard
@ Pemba Wij hebben ook K9 harnassen voor onze honden, maar als er nu een harnas is waar ze hier gemakkelijk uit ontsnappen dan is het die wel... Zitten nochtans heel strak, maar ze weten zich er gemakkelijk uit te wringen als ze achterwaarts stappen/tegen trekken.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik vind de ruffwear er net wat prettiger uitzien voor de hond, dit gaat weer meer richting jas.

- Emm@nuelle
- Vaste gebruiker
Mag natuurlijk ook wel, als je het prijsverschil zietJeannettebo schreef:Ik vind de ruffwear er net wat prettiger uitzien voor de hond, dit gaat weer meer richting jas.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja, maar 22 euro tegenover 60...Jeannettebo schreef:Ik vind de ruffwear er net wat prettiger uitzien voor de hond, dit gaat weer meer richting jas.

Ik vind ruffwear super tuigen. Csiva draagt haar tuig zonder gedoe en zonder schuurplekken

- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
Hier ook een Jack Russell en Westie die uit elk tuig konden komen, behalve het Ruffwear webmaster tuig. Heb werkelijk elk soort tuig toen voor ze gekocht en dus alleen de Ruffwear was uiteindelijk ontsnapproof. Heb zelfs een keer gehad dat de Jack ergens stil stond te snuffelen en toen kwam opeens het Julius K9 tuigje naar me toe aan de flexi zonder hond.
Ik heb nu een middelgrote hond en ik merk toch dat kleine hondjes makkelijker uit een tuigje kunnen komen dan een wat grotere. Ik heb nu een Blaire veiligheidstuig (namaak Ruffwear) en een hurtta voor Kayley en de Hurtta bevalt ook goed. Ook een K9 voor haar maar dat ding vertrouw ik absoluut niet met achteruit lopen of als je de hond meetrekt.
Ik heb nu een middelgrote hond en ik merk toch dat kleine hondjes makkelijker uit een tuigje kunnen komen dan een wat grotere. Ik heb nu een Blaire veiligheidstuig (namaak Ruffwear) en een hurtta voor Kayley en de Hurtta bevalt ook goed. Ook een K9 voor haar maar dat ding vertrouw ik absoluut niet met achteruit lopen of als je de hond meetrekt.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- Emm@nuelle
- Vaste gebruiker
En mag ik zo benieuwd zijn of je het Bodyguard tuig ook al geprobeerd hebt?StephanieR schreef:Hier ook een Jack Russell en Westie die uit elk tuig konden komen, behalve het Ruffwear webmaster tuig. Heb werkelijk elk soort tuig toen voor ze gekocht en dus alleen de Ruffwear was uiteindelijk ontsnapproof. Heb zelfs een keer gehad dat de Jack ergens stil stond te snuffelen en toen kwam opeens het Julius K9 tuigje naar me toe aan de flexi zonder hond.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Het is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk, ieder zn ding

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Hier ook een Ruffwear als we ergens naartoe gaan waar ze echt echt echt niet los mag raken. Hele fijne tuigen 

- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
De Bodyguard nog nooit geprobeerd maar heb hem wel een keer in mijn handen gehad in de dierenwinkel. Het is een namaak Ruffwear en in mijn ogen dus 'veilig'. Ik vind deze alleen nog meer tuig dan een Ruffwear. Het lijkt me dus zo warm voor de hond in de zomer maar of hun het ook zo evaren? En de bodyguard heeft natuurlijk een veel leuker prijsje dan de Ruffwear.Emm@nuelle schreef:En mag ik zo benieuwd zijn of je het Bodyguard tuig ook al geprobeerd hebt?StephanieR schreef:Hier ook een Jack Russell en Westie die uit elk tuig konden komen, behalve het Ruffwear webmaster tuig. Heb werkelijk elk soort tuig toen voor ze gekocht en dus alleen de Ruffwear was uiteindelijk ontsnapproof. Heb zelfs een keer gehad dat de Jack ergens stil stond te snuffelen en toen kwam opeens het Julius K9 tuigje naar me toe aan de flexi zonder hond.
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- dagmar88
- Zeer actief
Jeannettebo schreef:Het is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk, ieder zn ding

Liever één keer helemaal goed dan 10 x half.
Ik ben helemaal om voor MAG of Stillwater
Geen idee wie zijn hond dit is maar kwam hem tegen op google.
Een magtuig

Geen idee wie zijn hond dit is maar kwam hem tegen op google.
Een magtuig

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dagmar88 schreef:het webmaster harness van ruffwear

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- dagmar88
- Zeer actief
Da's Storm. MAG vind ik hele leuke banden, maar de ringen en nagels roesten hier.Devel schreef:Ik ben helemaal om voor MAG of Stillwater![]()
Oh? Hier heb ik hem dan nog maar 2 jaar, maar geen roest te vinden..
- Oak
- Vaste gebruiker
Zo wat een reacties! Bedankt allemaal!
Suzanne, was het maar zo simpel inderdaad. We hebben verschillende modellen tuigen geprobeerd, maar mevrouw is een echte Houdini. Ze draagt dan ook meestal een halfcheck om op safe te spelen, maar in sommige situaties heb ik liever een tuig (bij fietsen bv). Ik koppel ze (halsband en tuig) dan ook wel eens aan elkaar, maar dan nog is het irritant als het tuig er opeens naast hangt.
Dus vandaar het idee om hier eens te vragen.
Ik neig nu het meest naar een ruffwear webmaster harnass (even sparen maar dan heb je hopelijk ook wat), maar hoe bevalt deze in combinatie met zwemmen? En in de zomer?
Ook ga ik even kijken naar de link van Kruimel. De link van Debbiez (grappig trouwens, volgens mij kwamen we jullie voor onze verhuizing naar Gelderland, vaak 's avonds tegen bij ons avondrondje in Groningen met Labrador Katie?) ziet er ook goed uit, maar die is gewatteerd en dat is weer minder ideaal voor Oak.
In elk geval bedankt voor het meedenken!
En als de mensen die een ruffwear harnass hebben hun ervaringen m.b.t. zwemmen / nat worden nog willen delen, graag!
Suzanne, was het maar zo simpel inderdaad. We hebben verschillende modellen tuigen geprobeerd, maar mevrouw is een echte Houdini. Ze draagt dan ook meestal een halfcheck om op safe te spelen, maar in sommige situaties heb ik liever een tuig (bij fietsen bv). Ik koppel ze (halsband en tuig) dan ook wel eens aan elkaar, maar dan nog is het irritant als het tuig er opeens naast hangt.
Dus vandaar het idee om hier eens te vragen.
Ik neig nu het meest naar een ruffwear webmaster harnass (even sparen maar dan heb je hopelijk ook wat), maar hoe bevalt deze in combinatie met zwemmen? En in de zomer?
Ook ga ik even kijken naar de link van Kruimel. De link van Debbiez (grappig trouwens, volgens mij kwamen we jullie voor onze verhuizing naar Gelderland, vaak 's avonds tegen bij ons avondrondje in Groningen met Labrador Katie?) ziet er ook goed uit, maar die is gewatteerd en dat is weer minder ideaal voor Oak.
In elk geval bedankt voor het meedenken!

En als de mensen die een ruffwear harnass hebben hun ervaringen m.b.t. zwemmen / nat worden nog willen delen, graag!

- Jeannettebo
- Zeer actief
Is ook geen probleem
beiden zwemmen er mee, rausen er mee door de sneeuw etc. Regen is uiteraard ook geen probleem.

-
- Zeer actief
Hier ook een tevreden gebruiker van de Ruffwear Webmaster Harness. In Oostenrijk hebben ze deze tuigen twee weken lang elke dag aan met de wandelingen en geen van de honden heeft daar ooit last van gehad. Ze zwemmen er ook mee en het is zo droog eigenlijk.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Hier ook tuigen en halsbanden van MAG. Maar hier geen roest. Tjika loopt al 4 jaar met het tuig en dr halsbanden. Maar nergens roest te bekennen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Zelfde hier, geen enkel probleem met mijn zwemmende drekmonster.
- Oak
- Vaste gebruiker
- dagmar88
- Zeer actief
Melissa schreef:Hier ook tuigen en halsbanden van MAG. Maar hier geen roest. Tjika loopt al 4 jaar met het tuig en dr halsbanden. Maar nergens roest te bekennen.

hier net zoTallie schreef:Zelfde hier, geen enkel probleem met mijn zwemmende drekmonster.