Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuig waar de hond niet uit kan ontsnappen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Re: Tuig waar de hond niet uit kan ontsnappen?

Ongelezen bericht door Melissa »

dagmar88 schreef:
Melissa schreef:Hier ook tuigen en halsbanden van MAG. Maar hier geen roest. Tjika loopt al 4 jaar met het tuig en dr halsbanden. Maar nergens roest te bekennen.
:wink: is aan zee met veel banden een probleem.

Oooo dat geloof ik graag. Hier in Drenthe geen zee, vandaar ;-))
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb voor mijn dames ook het Ruffwear Webmaster Harness en die bevalt hier ook uitstekend. Zwemmen en ermee lopen als het warm is levert hier ook geen problemen op. Het enige nadeel aan het tuig vind ik dat de banden snel los gaan doordat ze niet heel vast blijven zitten aan de gespen. Maar ik heb begrepen dat het nieuwste model is aangepast zodat dit niet meer of veel minder snel gebeurt. Bij een tuig van het oudere model zou je als je hond uitgegroeid is de bande kunnen (laten) vastzetten door ze op de gewenste lengte door te (laten) stikken.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Devel schreef:Ik ben helemaal om voor MAG of Stillwater :E:
Geen idee wie zijn hond dit is maar kwam hem tegen op google.

Een magtuig
Afbeelding

Afbeelding
Het dat is de mijne haha storm, ideaal tuig heeft ie op berg vakantie altijd aan,
Kunt hem vast maken bij nek en romp.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

LongFields schreef:Ik heb voor mijn dames ook het Ruffwear Webmaster Harness en die bevalt hier ook uitstekend. Zwemmen en ermee lopen als het warm is levert hier ook geen problemen op. Het enige nadeel aan het tuig vind ik dat de banden snel los gaan doordat ze niet heel vast blijven zitten aan de gespen. Maar ik heb begrepen dat het nieuwste model is aangepast zodat dit niet meer of veel minder snel gebeurt. Bij een tuig van het oudere model zou je als je hond uitgegroeid is de bande kunnen (laten) vastzetten door ze op de gewenste lengte door te (laten) stikken.
Ja, dat klopt. Nu moet ik ze toch steeds verstellen, maar zodra pjotr een eigen heeft laat ik de banden vast zetten.

Laatst waren er met fietsen wat vervelende jongetjes die voor het stoplicht met hun brommers expres heel hard lawaai aan het maken waren.
Pjotr schoot in paniek achteruit langs een drukke weg, was erg blij dat hij dat tuig aan had :schrik:
Oak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Oak »

Nogmaals bedankt allemaal.

Het is een grijze ruffwear webmaster harnass geworden (alvast voor mijn verjaardag gevraagd :F: ), gister binnen gekomen en vandaag getest en hij lijkt inderdaad Houdini proof! Fijn tuig en ideaal dat er ook reflecterende stroken op zitten! Wij zijn blij :)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mooi zo, de grijze is het nieuwste model van Ruffwear. Heel veel plezier ervan!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier ook de ruffwear is het enigste tuig waar mijn koning in ontsnappen (nog) niet is uitgekomen..
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Ja ga lekker met de massa mee, hier ook ruffwear. En ook onze ontsnappen komt daar niet uit :ok:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

ik lees ook even mee; heb nu een webmaster te leen en dat bevalt mij erg goed, maar heb het idee dat Tracy nog even moet wennen aan zo'n ding om d'r lijf. Daarbij heeft ze flink wat losse huid bij haar buik (ex fokteefje denk ik) en vraag ik me af of die achterste riem wel nut heeft als die losser zit dan de voorste? Hij kan wel strakker maar dan zit haar huid verfrommeld en dat lijkt me niet fijn voor haar. Daarbij kan ze slecht tegen warm weer, is de webmaster in de zomer ook fijn?
En zijn er mensen die ervaring hebben met de k9 met extra borststuk? Is het dan moeilijker om te ontsnappen? Vind het kleinere oppervlak en de prijs wel een enorm voordeel van de k9 tegenover de webmaster, maar Tracy mag absoluut niet los komen te lopen.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik merk niet dat mijn honden met warm weer last van het webmaster tuig hebben. Het K9 tuig ken ik verder niet, vind het zelf erg lelijke tuigen zeker met die teksten aan de zijkant. Mijn webmaster tuigen heb ik zeker al 3 jaar en worden intensief gebruikt en ze slijten nauwelijks. Duurzaamheid is zeker een punt waar opgelet wordt bij Ruffwear. In aanschaf zijn ze wel een stukje duurder inderdaad.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

heb hier zowel de k9 en de webmaster. maar vind de webmaster beter zitten dan de k9.
en uit de webmaster kunnen ze hier echt niet uitkomen, terwijl de k9 de mogelijkheid er
wel is.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Het enigste wat ik heel erg heb bij Sjon is dat het Ruffwear tuig naar de zijkant afzakt, dan hangt die hele plak op zijn zij :ugh:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Nicoline schreef:ik lees ook even mee; heb nu een webmaster te leen en dat bevalt mij erg goed, maar heb het idee dat Tracy nog even moet wennen aan zo'n ding om d'r lijf. Daarbij heeft ze flink wat losse huid bij haar buik (ex fokteefje denk ik) en vraag ik me af of die achterste riem wel nut heeft als die losser zit dan de voorste? Hij kan wel strakker maar dan zit haar huid verfrommeld en dat lijkt me niet fijn voor haar. Daarbij kan ze slecht tegen warm weer, is de webmaster in de zomer ook fijn?
En zijn er mensen die ervaring hebben met de k9 met extra borststuk? Is het dan moeilijker om te ontsnappen? Vind het kleinere oppervlak en de prijs wel een enorm voordeel van de k9 tegenover de webmaster, maar Tracy mag absoluut niet los komen te lopen.
Ik heb voor Andra 'n tuig K9 IDC maat 1 gekocht, maar met het speuren bleek ze er makkelijk uit te stappen (nadat ze 'n voorwerp verwezen had en ging liggen) heb toen het borststuk aangeschaft en nu kan ze er niet meer uit stappen
Afbeelding
lastig te zien dus maar even fotos gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder heb ik 'n Hurtta pro y tuig ook nooit uitgestapt,

Afbeelding

Afbeelding

en 'n tuig van Kebo ( al 15 jaar!)
maar dat gebruik ik samen met haar (hele) lange lijn met dubbele sluiting 1 aan het tuig andere aan de halsband

Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Nicoline
Zeer actief

ik heb na veel wikken en wegen toch maar voor de webmaster gekozen, ze raakt soms namelijk in paniek en dan springt ze achteruit, moet er toch niet aan denken dat ze in zo'n staat opeens los loopt :-/ dus dan maar iets duurder. Nou zit ik nog te twijfelen over de maat, ik heb een maatje m te leen en die zit opzich prima, maar heb het idee dat die wat lang is. Ze is namelijk vrij klein van stuk voor een staff, maar heeft wel een flinke ribbenkast. Volgens de website van Ruffwear zou ze qua ribbenkast omtrek ook op een m uitkomen. Weet iemand hier of de lengte van de rug belangrijk is hierbij? Zoniet dan hou ik het bij m
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik zou eerder naar de plaatsing van de banden kijken, of die goed zitten, zo ja is het prima
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb een m voor mn mechels.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nicoline
Zeer actief

Ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt een webmaster maatje m. Een rode want die grijze kleurt heel vies bij haar vacht haha. Bedankt voor de tips!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”