Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Ongelezen bericht door rose »

Buddyboy schreef:
rose schreef:
Buddyboy schreef:Ik kom niemand afzeiken...Ik had idd dat stukje van Pepper versus moeder niet meegekregen, sorry.
ik doe alleen een beroep op wat meer respect en verdraagzaamheid!!!!

Ingrid
Dat breng je dan wel heel vreemd onder woorden naar mij toe.
Excuses wel of niet geaccepteerd... ik geef toe dat ik dat stukje had gemist over pepper vv moeder...
mijn oproepje was gewoon in het algemeen bedoelt en niet op de man gespeeld...jammer dat je het in het negatieve blijft trekken...

Ingrid

Als je iets in het algemeen bedoeld kun je het beter neerzetten zonder iemand te quoten. En ik trek niets in het negatieve, zeg alleen dat je een vreemde manier hebt om iets te verwoorden :19:
Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Safari schreef:Kijk anders eens bij www.oopoeh.nl voor opvang. Daar kan je zoeken in jouw postcode gebied.
Dank je wel Safari, ik heb hier eerder in een tv-programma van gehoord alleen hoe je het precies schreef was helemaal weg uit m'n geheugen.
En eentje kan misschien iets worden. En het kan zijn dat hij zelfs bij mij aan de overkant woont. Daar heb je zo'n wooncomplex wat vroeger alleen voor ouderen is nu mag ook jongeren in komen wonen.

Dit is misschien ook iets voor mij zelf als vrijwilliger bij die club.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Pepper en Lucy schreef:
Safari schreef:Kijk anders eens bij www.oopoeh.nl voor opvang. Daar kan je zoeken in jouw postcode gebied.
Dank je wel Safari, ik heb hier eerder in een tv-programma van gehoord alleen hoe je het precies schreef was helemaal weg uit m'n geheugen.
En eentje kan misschien iets worden. En het kan zijn dat hij zelfs bij mij aan de overkant woont. Daar heb je zo'n wooncomplex wat vroeger alleen voor ouderen is nu mag ook jongeren in komen wonen.

Dit is misschien ook iets voor mij zelf als vrijwilliger bij die club.
Zo vang je misschien wel twee vliegen in 1 klap. :ok:
Pepper en Lucy
Zeer actief

Kells en ik ook.
Naast dat van mij even tijdelijk is kan ik voor anderen iets betekenen. Met honden uitlaten HUS heb ik ook nog dagen over of ze kunnen ook mee mits kleine honden.

Zelf wil ik ook op zeer kleinschalige een HUSje beginnen. Met honden werken is m'n lust en leven.
En ook een hond(jes) op te vangen. Dit zou ik tijdens de kerstdagen gaan doen totdat m'n lijf ging protesteren.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

http://www.dickott.nl/index.html

Mischien is dit wat? Ik zie geen prijzen staan, maar ze zitten in lelystad.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Suske schreef:
kooi schreef:Ik geloof nooit dat Yvet heeft willen suggereren dat de hond dood is.
Pepper is niet meer, is voor een doorsnee Nederlander misschien gelijk aan Pepper is dood, maar met de schrijfstijl van Yvet
had ze heel goed gewoon het woordje er vergeten kunnen zijn.
als in Pepper is er niet meer/ niet meer bij mij dus probleem opgelost, laat maar.
En iedereen zou daarin het gekwetste kind kunnen herkennen omdat zij zo overduidelijk heeft weergegeven dat die hond haar alles is, haar reden van bestaan.
Ik denk Yvet, dat je na je operatie heel hard op zoek moet naar hulp bij je communicatieproblemen.
Zowel in woord als in gedrag.
Anders blijven mensen je verkeerd begrijpen.
Ik vind ook dat je hier te hard wordt afgerekend.
Maar ik begrijp ook dat je weerstand oproept, vandaar mijn advies.
Ik hoop dat er iemand komt voor je hondje want het is complete onzin om hulp te weigeren omdat je onhandig communiceert.
Zover ben ik het met Renee UK eens, maar dat die moeite heeft met ganging up gedrag, dat vind ik dan wel weer hilarisch.
Moeilijk in de spiegel kijken naar die kop op je achterhoofd!

Afbeelding
Als je je afvraagt wie er op het rode knopje gedrukt heeft? :engel:
Dat jij nou een hekel aan Renee hebt alla.
Maar als er toch eentje niet mee rent met de massa.
en waarom zou jij op het rode knopje moeten drukken?
Dat is klikken hè?
Bovendien geef ik mijn mening weer die is gebaseerd op mijn ervaring, dus dat is geen belediging of smaad.
Op het rode knopje drukken is dus niet terecht.
Mijn hekel aan Renee komt juist voort uit haar er als de kippen bij zijn als er kans bestaat om mij af te zeiken.
Liefst als deel van een pack.
een beetje hypocriet dus om dan hier er opeens over te vallen.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef:http://www.dickott.nl/index.html

Mischien is dit wat? Ik zie geen prijzen staan, maar ze zitten in lelystad.
:ok: En de prijzen gaan bij hun in overleg. Ziet heel erg goed uit en ook leuke hondje die Dibbes.
En het is ook niet ver bij mij vandaan. Ik rijd daar weleens langs in die wijk.
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Pff.
Sneu hoor, de manier waarop TS benaderd wordt. Met de hele meute op de 'zwakkere'. Hopelijk realiseert de meute zich dat dit pas zwak is. Kun je nog zulke mooie woorden gebruiken, die verbloemen echt niets hoor.

TS, Madison en nog een hond samen in huis is geen goed idee. Ik hoop dat je een mooi plekje voor Pepper vindt.
Vertelde iemand hier onlangs niet dat ze ee hondje van een oudere mevrouw uit ging laten? Via een site maar ik kom niet op de naam.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Pepper en Lucy
Zeer actief

Inne schreef:Pff.
Sneu hoor, de manier waarop TS benaderd wordt. Met de hele meute op de 'zwakkere'. Hopelijk realiseert de meute zich dat dit pas zwak is. Kun je nog zulke mooie woorden gebruiken, die verbloemen echt niets hoor.

TS, Madison en nog een hond samen in huis is geen goed idee. Ik hoop dat je een mooi plekje voor Pepper vindt.
Vertelde iemand hier onlangs niet dat ze ee hondje van een oudere mevrouw uit ging laten? Via een site maar ik kom niet op de naam.
Dit was precies de reden van m'n boosheid, irritatie ik dacht om iets goeds te doen voor Pepper om voor hem een oppas te zoeken zodra ik naar ziekenhuis moet en daarna. Al was het maar voor paar dagen. En toen dacht ik dan maar niet.

Het geeft niet
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Gevonden: www.wehelpen.nl
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Pepper en Lucy
Zeer actief

Inne schreef:Gevonden: www.wehelpen.nl
:ok:
Pepper en Lucy
Zeer actief

Kells schreef:
Pepper en Lucy schreef:Kells en ik ook.
Naast dat van mij even tijdelijk is kan ik voor anderen iets betekenen. Met honden uitlaten HUS heb ik ook nog dagen over of ze kunnen ook mee mits kleine honden.

Zelf wil ik ook op zeer kleinschalige een HUSje beginnen. Met honden werken is m'n lust en leven.
En ook een hond(jes) op te vangen. Dit zou ik tijdens de kerstdagen gaan doen totdat m'n lijf ging protesteren.
Leuk, je hebt wel iets om naar uit te kijken/over na te denken. :ok:
Dank je Kells :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Browny schreef:
renee-uk schreef: als die iemand in de rest van de berichten al niet al te samenhangend schrijft is het wel een beetje kinderachtig om haar op iets dat voor haar duidelijk niet hetzelfde betekende af te rekenen lijkt me.

hf op zijn kleinst weer.
hondjes maken niet uit als je lekker over iemand kunt heenvallen, vooral als die iemand zich sowieso al niet al te best kan verdedigen.
ik vind het min, doe dat dan bij iemand met een grote bek die goed van de tongriem gesneden is.

edit: de laatste alinea is algemeen bedoeld, schoenen en aantrekken enzo!
helemaal mee eens, ik vind dat je iemand niet kan afrekenen op de manier van schrijven, uitdrukken, als duidelijk blijkt, dat deze persoon zo is en hier niets aan kan doen. Ik weet zeker dat Yvet hier een goede reden voor heeft en niet expres, onsamenhangend schrijft :wink: hier wordt voornamelijk een punt gemaakt, dat zij zich beroerd uitdrukt, vanwege haar manier van schrijven. Dat heeft volgens mij niets met het hondje en de situatie te maken :19:

niet iedereen is verbaal en taalkundig sterk. Al zou ik wel als dit meerdere malen zulke reacties uitlokt, iets langer nadenken voor ik weer iets zou typen :engel: Yvet schrijft ook, dat ze hierdoor even een pauze had genomen :E:

Ze is hier natuurlijk niemand verantwoording verschuldigd, waarom zij zo schrijft en zich minder goed kan uitdrukken :wink:
Al begrijp ik wel, dat anderen hierdoor vragen krijgen en deze stellen, helemaal als er om hulp gevraagd wordt. maar dat kan ook via PB

Jij kent TS schijnbaar redelijk, vangt geregeld honden op, woont in de buurt van TS, waarom kan Pepper eigenlijk niet die korte tijd bij jullie terecht?
Pepper en Lucy
Zeer actief

Het mooiste zou zijn inderdaad m'n moeder en dat ze ook al die weken ook volhoudt. Maar in de praktijk is dit helaas niet altijd zo. Teveel gezeur en gedoe!!!
Dan denk je van Ik doe maar zelf en misschien straks met alle gevolgen van dien.
Andere buren hebben niets met honden of je zou niet graag op de koffie willen hebben of een gunst aan hun vragen.

Anders een iemand van hier op HF, ook door jullie met honden omgaan. Oplettend en enz.......
Een maatjesproject maar dan in de vorm van Oepoeh
Een helpdienst.
HUS alleen diegene waar ik mee loop nu even niet om haar nu in deze maand even niet met Pepper te belasten. Vanwege haar galblaasoperatie. Of een collega die doet ook naast honden uitlaten ook bij mensen thuis.
Of een dierenpension maar geen Dierenhotel Lelystad / Martin Gaus. Vanwege hun op kostenjagerige prijzen.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Zoals het nu eruit ziet valt m'n moeder nu helemaal definitief af. Zij wil niet meer voor Pepper verzorgen en ook niet tijdens de ziekenhuisopname. En met andere zaken ook niet meer om het herstel /revalideren mee te maken wil hebben.
Ze vindt het ronduit belachelijk en nog nooit van gehoord heeft dat andere zaken totaal niet noodzakelijk is zoals in de keuken te staan om voor maaltijden te voorzien.

En gisteravond nog een vraagstelling van wanneer je wil dat ik op bezoek kom 's middags / 's avonds.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pepper en Lucy schreef:Zoals het nu eruit ziet valt m'n moeder nu helemaal definitief af. Zij wil niet meer voor Pepper verzorgen en ook niet tijdens de ziekenhuisopname. En met andere zaken ook niet meer om het herstel /revalideren mee te maken wil hebben.
Ze vindt het ronduit belachelijk en nog nooit van gehoord heeft dat andere zaken totaal niet noodzakelijk is zoals in de keuken te staan om voor maaltijden te voorzien.

En gisteravond nog een vraagstelling van wanneer je wil dat ik op bezoek kom 's middags / 's avonds.
Wat een heerlijk positief ingestelde moeder heb je toch. :80:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik hoop dat je snel iemand vind
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:Ik hoop dat je snel iemand vind
Dat zeker, dat geeft ook rust.
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Het is jammer voor je dat je moeder de zorg niet op zich kan nemen maar het is wel duidelijk dan.
Volgens mij is je moeder al op leeftijd (70+?) en heeft ze zelf haar hond en huishouden.
Het feit dat jij naast haar woont verplicht haar, vind ik dan, niet om jou helemaal te gaan verzorgen tijdens je herstel.

Misschien heb je wel recht op huishoudelijke hulp na je operatie, net omdat je alleen woont.
Al heb ik geen idee waar je dat kunt aanvragen maar misschien weet iemand anders hier dat wel.
Wanneer jij dan nog de opvang voor Pepper kunt regelen zou het toch allemaal wel goed moeten komen.
Succes.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik moet helaas "afhaken", krijg in die periode hoogstwaarschijnlijk een opvanger en 2 vreemde honden in huis die ik niet ken wordt me iets teveel :wink:

Ik hoop wel dat je iets/iemand vind en zal mijn ogen en oren openhouden voor je.
Afbeelding
Pepper en Lucy
Zeer actief

Het huishouden (stofzuigen / poetswerk) wordt vanuit Icare automatisch voor je geregeld en ik ben ook hier lid van.
Anders mag je niet eerder weer naar huis. En iemand van Icare komt er bij je langs als je daar nog in ziekenhuis ligt. Ik heb dit eerder meegemaakt.

Ik vind het hoofdzakelijk belangrijk dat Pepper goed verzorgd achterblijft. Thuis / elders.
En anders moet ik broodmaaltijden met gezonde dingen zoals groenten, vleeswaren en kaas eten. Ivm te lang achter het aanrecht te staan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pepper en Lucy schreef: En anders moet ik broodmaaltijden met gezonde dingen zoals groenten, vleeswaren en kaas eten. Ivm te lang achter het aanrecht te staan.
Je kunt genoeg vooraf voorbereiden, zodat je het alleen nog uit de vriezer hoeft te pakken en op te warmen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Pepper en Lucy schreef: En anders moet ik broodmaaltijden met gezonde dingen zoals groenten, vleeswaren en kaas eten. Ivm te lang achter het aanrecht te staan.
Je kunt genoeg vooraf voorbereiden, zodat je het alleen nog uit de vriezer hoeft te pakken en op te warmen.
Dat is tegenwoordig zelfs hip heb ik op Facebook gezien, meal-prep noemen ze het :mrgreen:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Moet je eens op Pinterest kijken, je wordt ermee doodgegooid!
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Pepper en Lucy schreef:Het huishouden (stofzuigen / poetswerk) wordt vanuit Icare automatisch voor je geregeld en ik ben ook hier lid van.
Anders mag je niet eerder weer naar huis. En iemand van Icare komt er bij je langs als je daar nog in ziekenhuis ligt. Ik heb dit eerder meegemaakt.

Ik vind het hoofdzakelijk belangrijk dat Pepper goed verzorgd achterblijft. Thuis / elders.
En anders moet ik broodmaaltijden met gezonde dingen zoals groenten, vleeswaren en kaas eten. Ivm te lang achter het aanrecht te staan.
Ik ben ook alleen en heb vorig jaar in het ziekenhuis gelegen omdat mijn galblaas eruit werd gehaald. Ik heb vooraf gewoon mijn vriezer volgegooid. Nu doe ik dat eigenlijk altijd wel, als ik kook maak ik gelijk meer zodat ik nog 2-3 porties in de vriezer kan gooien. Qua boodschappen is dit ook goedkoper en ook qua gasverbruik. Zorg er bijv ook voor dat je houdbare spullen, zoals melk, in huis haalt. Mocht de verse melk op zijn en je voelt je niet goed genoeg voor een ritje supermarkt, dan heb je in ieder geval iets.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Pepper en Lucy
Zeer actief

Allemaal bedankt voor jullie tip :ok:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

crutz schreef:
Browny schreef:
renee-uk schreef: als die iemand in de rest van de berichten al niet al te samenhangend schrijft is het wel een beetje kinderachtig om haar op iets dat voor haar duidelijk niet hetzelfde betekende af te rekenen lijkt me.

hf op zijn kleinst weer.
hondjes maken niet uit als je lekker over iemand kunt heenvallen, vooral als die iemand zich sowieso al niet al te best kan verdedigen.
ik vind het min, doe dat dan bij iemand met een grote bek die goed van de tongriem gesneden is.

edit: de laatste alinea is algemeen bedoeld, schoenen en aantrekken enzo!
helemaal mee eens, ik vind dat je iemand niet kan afrekenen op de manier van schrijven, uitdrukken, als duidelijk blijkt, dat deze persoon zo is en hier niets aan kan doen. Ik weet zeker dat Yvet hier een goede reden voor heeft en niet expres, onsamenhangend schrijft :wink: hier wordt voornamelijk een punt gemaakt, dat zij zich beroerd uitdrukt, vanwege haar manier van schrijven. Dat heeft volgens mij niets met het hondje en de situatie te maken :19:

niet iedereen is verbaal en taalkundig sterk. Al zou ik wel als dit meerdere malen zulke reacties uitlokt, iets langer nadenken voor ik weer iets zou typen :engel: Yvet schrijft ook, dat ze hierdoor even een pauze had genomen :E:

Ze is hier natuurlijk niemand verantwoording verschuldigd, waarom zij zo schrijft en zich minder goed kan uitdrukken :wink:
Al begrijp ik wel, dat anderen hierdoor vragen krijgen en deze stellen, helemaal als er om hulp gevraagd wordt. maar dat kan ook via PB

Jij kent TS schijnbaar redelijk, vangt geregeld honden op, woont in de buurt van TS, waarom kan Pepper eigenlijk niet die korte tijd bij jullie terecht?
Ik had gereageerd, maar ben mijn bericht kwijt :scratch: nou goed dan, nog een poging..

Ik ken TS niet redelijk, maar ben haar wel eens tegengekomen in het bos :wink: kleine stad he :F:
Wij kunnen komende tijd in ieder geval geen honden opvangen, anders had ik dat wel aangeboden. lijkt mij wat overbodig om iedereen te laten reageren die Pepper NIET kunnen opvangen, daar heeft TS ook niets aan :engel:

volgens mij las ik ergens dat kosten ook een probleem zijn? ik ken wel wat huismoeders die zo af en toe honden opvangen voor vakantie etc. tegen een vergoeding van 6 a 7 euro per dag. Dit keer twee weken loopt dan ook al op natuurlijk :wink:
Afbeelding
Pepper en Lucy
Zeer actief

Mieke heel erg bedankt :ok: voor je hulp en ik begrijp je volkomen dat je Pepper niet kan opvangen.
Financieel blijft is inderdaad een heel groot probleem. Voor Pepper is genoeg eten in huis voor een hele maand. Hij gaat voor dan pas ik.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik neem aan dat ze verwachten dat je mantelzorg krijgt. Zo gaat dat tegenwoordig.
Heb je je (mogelijke) overbuurman al gesproken? Wordt dat wat?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik neem aan dat ze verwachten dat je mantelzorg krijgt. Zo gaat dat tegenwoordig.
Heb je je (mogelijke) overbuurman al gesproken? Wordt dat wat?
Thuiszorg krijg je anno nu niet zo eenvoudig meer hoor.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”