Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Opvang gevraagd voor Pepper SPOED!!!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

thom schreef:
Pepper en Lucy schreef:Zoals het nu eruit ziet valt m'n moeder nu helemaal definitief af. Zij wil niet meer voor Pepper verzorgen en ook niet tijdens de ziekenhuisopname. En met andere zaken ook niet meer om het herstel /revalideren mee te maken wil hebben.
Ze vindt het ronduit belachelijk en nog nooit van gehoord heeft dat andere zaken totaal niet noodzakelijk is zoals in de keuken te staan om voor maaltijden te voorzien.

En gisteravond nog een vraagstelling van wanneer je wil dat ik op bezoek kom 's middags / 's avonds.
Wat een heerlijk positief ingestelde moeder heb je toch. :80:
Jij zegt het, ik denk het... nee, daar heb je wat aan, aan een moeder die zo meedenkt ;-(((

Suzanne
Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Omdat de HUS geen contact met m'n opzocht hoe met je ging en beetje stand van zaken doornemen vond m'n moeder belachelijk dat ik sinds maandagvond contact met haar wel opzocht. En gisteren zelfs bij haar langs is geweest. Ze vindt dat ik bij haar niet op de lijst sta van contacten, als zij is iets heeft. Dan is het Kijk je bent helemaal niet belangrijk voor d'r.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pepper en Lucy schreef:Omdat de HUS geen contact met m'n opzocht hoe met je ging en beetje stand van zaken doornemen vond m'n moeder belachelijk dat ik sinds maandagvond contact met haar wel opzocht. En gisteren zelfs bij haar langs is geweest. Ze vindt dat ik bij haar niet op de lijst sta van contacten, als zij is iets heeft. Dan is het Kijk je bent helemaal niet belangrijk voor d'r.
Nogmaals, wat staat je moeder 'positief' in het leven, jammer voor je.
Van de thuiszorg zou ik niet zomaar uitgaan Yvette, wat eerder was, dat is nu niet meer, dus even goed informeren.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als ik jou was ging ik m'n moeder verhuizen :mrgreen: En me vooral niet te veel aantrekken van wat zij vindt. Het zou toch verdomde handig zijn als die HUS en jij elkaar wél kunnen helpen.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Maeve schreef:Als ik jou was ging ik m'n moeder verhuizen :mrgreen: En me vooral niet te veel aantrekken van wat zij vindt. Het zou toch verdomde handig zijn als die HUS en jij elkaar wél kunnen helpen.
Ik ben helemaal met jou eens.
En de relatie met moeders is natuurlijk niet gezond voor je geestelijke gestel, en lichamelijke klachten, om hoe je in het leven kan staan met positieve en ook de negatieve dingen die op je pad terechtkomt. Dit vreet enorm aan je.

Thom, ik heb tegenwoordig hulp van Icare maar het was nu even op een lage pitje gezet vanwege geen click met diegene die toen hier kwam. En morgenmiddag komt iemand langs met een nieuwe thuishulp en dan kan ik deze vraag bij hun ook neerleggen.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Pepper en Lucy schreef:
Maeve schreef:Als ik jou was ging ik m'n moeder verhuizen :mrgreen: En me vooral niet te veel aantrekken van wat zij vindt. Het zou toch verdomde handig zijn als die HUS en jij elkaar wél kunnen helpen.
Ik ben helemaal met jou eens.
En de relatie met moeders is natuurlijk niet gezond voor je geestelijke gestel, en lichamelijke klachten, om hoe je in het leven kan staan met positieve en ook de negatieve dingen die op je pad terechtkomt. Dit vreet enorm aan je.

Thom, ik heb tegenwoordig hulp van Icare maar het was nu even op een lage pitje gezet vanwege geen click met diegene die toen hier kwam. En morgenmiddag komt iemand langs met een nieuwe thuishulp en dan kan ik deze vraag bij hun ook neerleggen.
:ok:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Na mijn leverdonatie liep ik ook als een 80jarig mens rond met alle ribben geneusd zo ongeveer. Sam trok nooit, alsof hij het aanvoelde. Ik had het zadel van mijn fiets heel laag gezet zodat ik ook met Sam kon fietsen en bij remmen gewoon mijn beide voeten op de grond kon zetten. Zo hoefde ik niet abrupt van de fiets te stappen want dat kon ik niet. Sam kreeg zo wel z'n beweging. Niets hoeft snel he? Je hebt immers tijd.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pepper en Lucy schreef:Omdat de HUS geen contact met m'n opzocht hoe met je ging en beetje stand van zaken doornemen vond m'n moeder belachelijk dat ik sinds maandagvond contact met haar wel opzocht. En gisteren zelfs bij haar langs is geweest. Ze vindt dat ik bij haar niet op de lijst sta van contacten, als zij is iets heeft. Dan is het Kijk je bent helemaal niet belangrijk voor d'r.
De hus heeft wel contact met je gezocht. Je hebt ook nog een leuk kerstpakket gehad. Niet omdraaien. Jij hebt weer eens iets en zij komt bij je langs. En nu heeft zj een keer iets,, en je doet niet eens een kaartje.

Dat is gewoon niet zo heel erg beleefd. Heb je al een kaartje gedaan naar de dame van de hus?
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
De hus heeft wel contact met je gezocht. Je hebt ook nog een leuk kerstpakket gehad. Niet omdraaien. Jij hebt weer eens iets en zij komt bij je langs. En nu heeft zj een keer iets,, en je doet niet eens een kaartje.

Dat is gewoon niet zo heel erg beleefd. Heb je al een kaartje gedaan naar de dame van de hus?
Marion, ze heeft gebeld en is ook nog langs geweest, dat schrijft ze toch ?
Afbeelding
Pepper en Lucy
Zeer actief

Marion. schreef:

Huh, dit stukje ging alleen over m'n moeder en niet over HUS.
Denk je even de boel omdraait. Ik ben gistermiddag bij haar langs geweest op haar thuis en familie. En ook even gebeld naar het ziekenhuis of ze daar nog lag. Om daar langs te gaan.

blz 5 kun je teruglezen :lees:

En de bazin is sinds gisteren geopereerd aan haar galblaas en weer thuis.
Alleen ik had via een andere HUS vaag meegekregen terwijl ik de hele dacht dat ze pas morgen geopereerd alleen het ziekenhuis had haar vorige week opgebeld van dat ze gisteren al kon plaatsvinden.

Ik heb gisteravond toch maar een belletje daar geen gehoor gekregen antwoordapparaat. Een berichtje naar haar gestuurd via de FB en daar krijg ik het pas te horen van dat ze al geopereerd was. En vanmiddag even voor de zekerheid een telefoontje gepleegd naar ziekenhuis of ze nog daar lag maar ze was al thuis.
En op de fiets gestapt en naar haar toe gereden en even bij haar op de bank gezeten. En weer bij gekletst. En ze is inderdaad aan haar galblaas geopereerd met enorm veel kleine galsteentjes.

Eventjes bij haar langs gaan. Zegt meer dan een kaartje alleen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

thom schreef:
Marjoleine schreef:Ik neem aan dat ze verwachten dat je mantelzorg krijgt. Zo gaat dat tegenwoordig.
Heb je je (mogelijke) overbuurman al gesproken? Wordt dat wat?
Thuiszorg krijg je anno nu niet zo eenvoudig meer hoor.
Dat zeg ik toch, moppie ;)
Mantelzorg verwachten ze, zeker als je moeder vlakbij woont. Je moet maar zien dat je overal mensen vandaan haalt om te helpen.
Ze verwachten immers ook dat ik naar Amsterdam kachel voor mijn vader? Ja, mevrouw, mantelzorg. Dat hoort erbij :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
thom schreef:
Marjoleine schreef:Ik neem aan dat ze verwachten dat je mantelzorg krijgt. Zo gaat dat tegenwoordig.
Heb je je (mogelijke) overbuurman al gesproken? Wordt dat wat?
Thuiszorg krijg je anno nu niet zo eenvoudig meer hoor.
Dat zeg ik toch, moppie ;)
Mantelzorg verwachten ze, zeker als je moeder vlakbij woont. Je moet maar zien dat je overal mensen vandaan haalt om te helpen.
Ze verwachten immers ook dat ik naar Amsterdam kachel voor mijn vader? Ja, mevrouw, mantelzorg. Dat hoort erbij :pffff:
Oh, dan heb ik verkeerd gequoot, want ik bedoelde hetzelfde. :oeps:
Afbeelding
Pepper en Lucy
Zeer actief

Marion,

Haar klanten z'n veel onaardiger, ze vertelde ook gisteren dat ze niet eens een appje kreeg van haar klanten dat ze naar alle klanten berichtje stuurde om aan hun te vertellen dat ze onverwachts eerder naar het ziekenhuis moest, dan op geplande datum. Wie is hier niet aardig.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Met de "overbuurman" is 1 heel moeilijk punt om deze unieke kans misschien te laten schieten:

55-plussers die zich inschrijven als OOPOEH hoeven nergens voor te betalen. De inschrijving is gratis en ook voor de zorg van het dier zal een OOPOEH nooit financieel bij hoeven te dragen. De baasjes betalen eenmalig inschrijfkosten van € 45,- en betalen pas maandelijks lidmaatschapkosten op het moment dat er na kennismaking met een OOPOEH een vervolgafspraak is gemaakt. Vanaf dat moment rekent Stichting OOPOEH een tarief van €12,50 per maand per huisdier. Voor twee huisdieren rekent Stichting OOPOEH een tarief van €22,50 per maand.

Bron: OOPOEH.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Even snel rekenen 1x 45 euro + 1 maand 12,50 want langer is niet nodig = 57,50 valt reuze mee dus. Als je 14 dagen pension rekent a 10 euro pd = 140 euro.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Is het een idee om er gewoon naar toe te gaan en vragen of ze je kunnen helpen? Dan hoef je die organisatie niet te betalen :ok:
Pepper en Lucy
Zeer actief

*Verwijderd*
Laatst gewijzigd door Pepper en Lucy op 09 jan 2014 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Besef, dat dit een openbaar topic is, dus ook niet leden kunnen hier gewoon meelezen en is dit topic in google te vinden :wink:
Sommige dingen moet je gewoon privé houden :ok: je bent hier niemand verantwoording verschuldigd, om je inkomsten en uitgaven te bespreken.
Je zoekt een zo goedkoop mogelijke oplossing, maar wel het beste voor pepper, dat is je goed recht en gewoon daar bij houden :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Pepper en Lucy schreef:Met de "overbuurman" is 1 heel moeilijk punt om deze unieke kans misschien te laten schieten:

55-plussers die zich inschrijven als OOPOEH hoeven nergens voor te betalen. De inschrijving is gratis en ook voor de zorg van het dier zal een OOPOEH nooit financieel bij hoeven te dragen. De baasjes betalen eenmalig inschrijfkosten van € 45,- en betalen pas maandelijks lidmaatschapkosten op het moment dat er na kennismaking met een OOPOEH een vervolgafspraak is gemaakt. Vanaf dat moment rekent Stichting OOPOEH een tarief van €12,50 per maand per huisdier. Voor twee huisdieren rekent Stichting OOPOEH een tarief van €22,50 per maand.

Die inschrijfkosten vind ik ook best hoog moet ik zeggen. Ik neem aan dat je de contactgegevens niet te zien krijgt als je geen lid bent?
Pepper en Lucy
Zeer actief

Alleen een beschrijving van OOPOEH-vrijwilliger en wat hij /zij zoekt.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Mieke ga ik hem weghalen althans alleen het stukje van uitgaves.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pepper en Lucy schreef:Met de "overbuurman" is 1 heel moeilijk punt om deze unieke kans misschien te laten schieten:

Maar een hond naar weet ik veel waar wegbrengen kost toch ook geld???
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

8 pagina's en niemand beschikbaar. Ik geloof dat je ergens anders je pijlen op moet richten.
Ga de dierenbescherming eens bellen, dierenambulanche, of de plaatselijke hondenclubs.Misschien dat die mensen weten die kosteloos je hond op willen vangen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pepper en Lucy
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:8 pagina's en niemand beschikbaar. Ik geloof dat je ergens anders je pijlen op moet richten.
Ga de dierenbescherming eens bellen, dierenambulanche, of de plaatselijke hondenclubs.Misschien dat die mensen weten die kosteloos je hond op willen vangen.
Inderdaad Kees,

Ik dacht nooit geschoten is altijd mis. En van Nee heb je en Ja kan je krijgen
Of anders tegen een geringe vergoeding

En ook dat je niet op iemand moet blind moet varen van stel dat diegene weg zou vallen dan ben je nog misschien te laat om iemand te zoeken voor Pepper en daar zou hij daardoor dupe van kunnen worden.
En anders moet gaan cancelen.
Pepper en Lucy
Zeer actief

En even dat deze topic omsamenhangend is en m'n openingspost dacht ik kan beter op z'n Yvette's doen kort maar krachtig dan superlange verhaal van maken dan zou wel omsamenhangend kunnen worden. Ik heb helaas niet die mooie schrijfkunst en voor mijzelf is dat ook een enorm gemis. Zoals met meerdere dingen.
En diegene vragen of belangstelling zou hebben per PB'tje of hier kunnen stellen. En dan ook gegevens uitwisselen.
Pepper en Lucy
Zeer actief

Deze mag van mij op slot.
Opvang voor Pepper hoeft voor mij niet meer.
Marion.

Pepper en Lucy schreef:Deze mag van mij op slot.
ER WORDEN HIER GEEN SLOTJES OP VERZOEK GEZET
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Weer boos? Aan de engelse drop dan maar :engel:
Marion.

rose schreef:

Gek! Dan gaat ze gewoon voor 4 euro Engelse drop op een dag wegkanen :ugh:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Marion. schreef:
rose schreef:

Gek! Dan gaat ze gewoon voor 4 euro Engelse drop op een dag wegkanen :ugh:

:LOL:

Vind dit wel wat gemeen van mijzelf, maar goed, misschien leert pepper en lucy er iets van :wink:
Gesloten

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”