Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukanuba onder vuur

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

tbeast schreef:En nog even voor de duidelijkheid: als zou blijken dat IAMS/Eukanuba nu nog steeds dit soort proeven willens en wetens zou laten uitvoeren, krijgen mijn honden nooit geen Eukanuba weer.
Kijk jij bent een echte dierenvriend Inge,
maar dat is iets wat Malinois niet weet wat dat is. :kotz:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

mechelaar_fan schreef:De familie achter Procter and Gamble is de Sassoon-familie, nogal verwant aan Rotschild. De Sassoons hebben hun financieel imperium opgebouwd met opiumhandel in de Britse kolonies in Oost-Azië.
Hoeft het dan verwondering te wekken dat hun ondernemingen zich met dergelijke onterende praktijken bezighouden?
Sassoon? Van die shampoo die al redelijk snel weer uit de handel werd genomen (in Nederland in ieder geval) omdat daar van alles aan mankeerde? Dan verbaast het me zéker niets dat de proeven op een dergelijke manier worden genomen. Die hondenkoppen waren volgens mij in de jaren '80 ook al bezig met niet-zo-diervriendelijke proeven. Helaas hebben ze er blijkbaar niets van geleerd.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

damona schreef:
malinois schreef:
Peet2 schreef:En de opmerking dat dit oud nieuws is...dat maakt mij geen donder uit. Ik wist het niet, en het IS gebeurd.....daar gaat het om!! :evil: Peet
(vond Eukanuba toch niet zulk lekker voer... :pffff: )
:zwaai:
met 19 honden van IAMS en die andere 581 dan????Tja, misschien wel van jullie voerproducenten zonder dat je het weet!!!
Het is oud, het speelt niet meer, en ik eet geen hondenvoer dus ik weet niet of het lekker is, mijn hond vind het heerlijk en dat is het belangrijkste!
Waarom verbaasd dit soort uitspraken van jou mij nou niet? Ikke, Ikke Ikke en de rest kan stikke. Dieren of mensen................ :kotz: :kotz: :kotz:
Ik erger me kapot aan dat mens ( Malinois ) en dat durft zich ook nog een dierenvriend te noemen. IK moet er bijna van kotsen. Ik zou nog veel meer willen zeggen, maar ik zal het hier maar bij laten. :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :burn: :stoom :S
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

vinkje schreef:
tbeast schreef:En nog even voor de duidelijkheid: als zou blijken dat IAMS/Eukanuba nu nog steeds dit soort proeven willens en wetens zou laten uitvoeren, krijgen mijn honden nooit geen Eukanuba weer.
Kijk jij bent een echte dierenvriend Inge,
maar dat is iets wat Malinois niet weet wat dat is. :kotz:
BEWIJS BEWIJS BEWIJS... dat heb ik nog steeds niet gehad, dus ik GELOOF het niet!!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vinkje schreef:
damona schreef:
malinois schreef:
Peet2 schreef:En de opmerking dat dit oud nieuws is...dat maakt mij geen donder uit. Ik wist het niet, en het IS gebeurd.....daar gaat het om!! :evil: Peet
(vond Eukanuba toch niet zulk lekker voer... :pffff: )
:zwaai:
met 19 honden van IAMS en die andere 581 dan????Tja, misschien wel van jullie voerproducenten zonder dat je het weet!!!
Het is oud, het speelt niet meer, en ik eet geen hondenvoer dus ik weet niet of het lekker is, mijn hond vind het heerlijk en dat is het belangrijkste!
Waarom verbaasd dit soort uitspraken van jou mij nou niet? Ikke, Ikke Ikke en de rest kan stikke. Dieren of mensen................ :kotz: :kotz: :kotz:
Ik erger me kapot aan dat mens ( Malinois ) en dat durft zich ook nog een dierenvriend te noemen. IK moet er bijna van kotsen. Ik zou nog veel meer willen zeggen, maar ik zal het hier maar bij laten. :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :burn: :stoom :S
je hebt er dus geen antwoord op??? en dan stop je er maar mee, hmm, makkelijke uitweg... ik ben inderdaad een dierenvriend, en ben stapel op mijn honden en die krijgen het beste voor hen....
En wie ben jij om mij te zeggen dat ik geen dierenvriend ben?! Allereerst ken je me niet eens, je kunt pas oordelen als je iemand kent... anders zijn het vooroordelen... maar ik hou ook maar op, ik mag jou ook niet.. dus dat scheelt! :kotz:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

de misdadige praktijken van IAMS zijn bewezen, overigens hebben ze in de VS geen enkele rechtszaak tegen PETA gewonnen, en hier zullen ze ook niet naar de rechter stappen.
de dierproeven zijn een politiek van proctor and gamble.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:de misdadige praktijken van IAMS zijn bewezen, overigens hebben ze in de VS geen enkele rechtszaak tegen PETA gewonnen, en hier zullen ze ook niet naar de rechter stappen.
de dierproeven zijn een politiek van proctor and gamble.
een paar tv beeldjes van tig jaar oud zijn geen bewijs... dan moet je toch echt met wat beters komen!
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

de meest recente tv-beelden zijn een half jaar oud, in oostenrijk gemaakt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:de meest recente tv-beelden zijn een half jaar oud, in oostenrijk gemaakt.
dus oud....! Wat ik al zei, dat is geen bewijs voor mij.... er moet toch veel meer zijn als het echt zo is en aangezien men alleen steeds met deze onzin komt aandraven geloof ik er dus niet in!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ga jij maar even kijken op het forum van radar :jank:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Eveline
Actief

Ongelezen bericht door Eveline »

malinois schreef:
mechelaar_fan schreef:de meest recente tv-beelden zijn een half jaar oud, in oostenrijk gemaakt.
dus oud....! Wat ik al zei, dat is geen bewijs voor mij.... er moet toch veel meer zijn als het echt zo is en aangezien men alleen steeds met deze onzin komt aandraven geloof ik er dus niet in!
Hallo Malinois, en de rest ... (':zwaai:')

Ik ben even bezig geweest om me voor dit forum aan te melden omdat ik graag op
deze onderwerpen wil reageren... en hier ben ik dan.
Ben niet bang; ik houd het netjes hoor!-) Ik kan je hier alleen in adviseren, en
niets verplichten. De keuze is aan jou. Aangezien, naast een hoop liefde,
knuffels en een consequente opvoeding, voeding het allerbelangrijkste is wat
je je hond kan geven, hetvolgende
Je beweert bij hoog en laag dat jouw honden het allerbeste verdienen...
Ik ben iemand die zich zeer diep in dit onderwerp verdiept heeft.-)
Daarnaast ben ik hiervoor o.a. een tijdje in Amerika geweest.
Eukanuba is in Amerika zo'n beetje het goedkoopste supermarkt-merk die je
je maar wensen kan. Dat Europa hier zo over te spreken is, zijn ze daar hoogst
verbaast over. Doordat de rechten nog steeds in Amerika liggen wordt
de prijs hier in Europa kunstmatig hoog gehouden. Het voer wordt ook nog steeds
gemaakt volgens de amerikaanse normen (enorme hoeveelheden aan chemicalien).
Dat jou honden het daar goed op doen is echt niet ondenkbaar hoor.
Jij kan dat best zo vinden, maar dat het werkelijk zo IS, is een heel ander
verhaal. En als je iets anders geprobeert hebt, wil ik best geloven, maar geef
je hond in die omschakeling rustig de tijd (1 week vers vleesvoer is een eerste start
om een hond te "ontgiften". Daarna een andere brok (liefst geen "krokante brok" maar
pak liever een geperste, waar minder houdbaarheidschemicalien in zitten.
Dat ontgiften kan overigens wel 2 maanden duren. Maar dit terzijde.
En dat IAMS een aantal honden in een zwaar waardeloos lab hebben gestopt
is absoluut waar; ze testen niet zelf; ze laten dit doen. Maar hierover is al genoeg
uitleg gegeven (en mijn mailtje wordt wel erg lang).
Ik kan (en mag) er niet achter staan, in ieder geval en wat jij er zelf mee doet;
it's your choice! succes ermee en misschien tot later!
Ciao!
Lieve groet van Eefy
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:[qu
Ik denk dat als GOD zelf met bewijs zou komen, dat je het nog onvoldoende zou vinden. Om jezelf te rechtvaardigen. MAar dat lukt misschien alleen in je eigen ogen, maar niet bij andere mensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Ik denk dat als GOD zelf met bewijs zou komen, dat je het nog onvoldoende zou vinden. Om jezelf te rechtvaardigen. MAar dat lukt misschien alleen in je eigen ogen, maar niet bij andere mensen.
ach ja, als jij jezelf maar gelooft he.. ik wacht nog steeds op bewijs...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Ga jij maar even kijken op het forum van radar :jank:
ja en... wat moet ik daar zien dan.. dat er net als hier voor en tegenstanders zijn.... en ook daar de discussie niets opleverd...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eveline schreef:
malinois schreef:
Hallo Malinois, en de rest ... (':zwaai:')

Ik ben even bezig geweest om me voor dit forum aan te melden omdat ik graag op
deze onderwerpen wil reageren... en hier ben ik dan.
Ben niet bang; ik houd het netjes hoor!-) Ik kan je hier alleen in adviseren, en
niets verplichten. De keuze is aan jou. Aangezien, naast een hoop liefde,
knuffels en een consequente opvoeding, voeding het allerbelangrijkste is wat
je je hond kan geven, hetvolgende
Je beweert bij hoog en laag dat jouw honden het allerbeste verdienen...
Ik ben iemand die zich zeer diep in dit onderwerp verdiept heeft.-)
Daarnaast ben ik hiervoor o.a. een tijdje in Amerika geweest.
Eukanuba is in Amerika zo'n beetje het goedkoopste supermarkt-merk die je
je maar wensen kan. Dat Europa hier zo over te spreken is, zijn ze daar hoogst
verbaast over. Doordat de rechten nog steeds in Amerika liggen wordt
de prijs hier in Europa kunstmatig hoog gehouden. Het voer wordt ook nog steeds
gemaakt volgens de amerikaanse normen (enorme hoeveelheden aan chemicalien).
Dat jou honden het daar goed op doen is echt niet ondenkbaar hoor.
Jij kan dat best zo vinden, maar dat het werkelijk zo IS, is een heel ander
verhaal. En als je iets anders geprobeert hebt, wil ik best geloven, maar geef
je hond in die omschakeling rustig de tijd (1 week vers vleesvoer is een eerste start
om een hond te "ontgiften". Daarna een andere brok (liefst geen "krokante brok" maar
pak liever een geperste, waar minder houdbaarheidschemicalien in zitten.
Dat ontgiften kan overigens wel 2 maanden duren. Maar dit terzijde.
En dat IAMS een aantal honden in een zwaar waardeloos lab hebben gestopt
is absoluut waar; ze testen niet zelf; ze laten dit doen. Maar hierover is al genoeg
uitleg gegeven (en mijn mailtje wordt wel erg lang).
Ik kan (en mag) er niet achter staan, in ieder geval en wat jij er zelf mee doet;
it's your choice! succes ermee en misschien tot later!
Ciao!
ik heb inderdaad veel verschillende merken geprobeerd en al mijn honden eten andere merken (en helemaal niet de duurste die je kan vinden), vooral geperst, maar net die ene die dus Eukanuba heeft kan daar nou net niet tegen...en na veel proberen ben ik dus op Eukanuba uitgekomen en niet na een weekje ofzo .. dat waren weken... weken van alleen maar verschrikkelijk veel en dun schijten... overgeven, etc... dus dan maar gewoon waar ie het beste op doet... dus Eukanuba...
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ja nu weten we het wel hoor!
Blijf gewoon eukanuba voeren als je dat wilt, heb je zo te lezen je redenen voor.
Hoe harder je hier schreeuwt, hoe meer het lijkt dat je je moet bewijzen!
Afbeelding
iones
Zeer actief

malinois schreef:
iones schreef:
zoals ik al zei, het bewijs waarin jij kunt geloven bestaat niet, al kwam god er mee. JIj wilt het niet zien, want het past niet in jouw straatje. Er is genoeg bewijs namelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Eveline
Actief

iones schreef:
malinois schreef:
iones schreef:
zoals ik al zei, het bewijs waarin jij kunt geloven bestaat niet, al kwam god er mee. JIj wilt het niet zien, want het past niet in jouw straatje. Er is genoeg bewijs namelijk.
En zoals ik hiervoor al meldde; ik ben enkele maanden in Amerika geweest. Niet
alleen voor fun maar ook voor diverse onderzoeken. Voederlabs bezocht.
Diverse! 6 in totaal! In alle laboratoria zitten diverse honden, onder diverse
omstandigheden voor diverse merken; door elkaar heen (er bestaat er niet eentje
waar voor echt 1 merk wordt getest; het zijn allemaal enorme laboratoria die
voor diverse merken, diverse tests uitvoeren).
Niet alle merken hebben invloed op hoe deze tests worden uitgevoerd.
voor de meeste geldt: Geef je merk voer daar af en draai mee met alle tests die
worden uitgevoerd. Zo kan het dus zijn dat 1 merk op 4 of 5 labs hun voer laten
testen. Dat Eukanuba haar honden op dat ene lab heeft weggehaald, zoals
zij beweert, wil niet zeggen dat dit voer niet meer wordt uitgeprobeerd!!!
Zij hebben elders ook honden zitten!
Op 3 van de 6 labs waar ik ben geweest waren honden van IAMS aanwezig.
De andere 2 gaan dus vrolijk verder.
Op 4 van de 6 labs waren de omstandigheden niet prettig, om het maar zacht
uit te drukken. Bij 2 ging het ermee door (maar dan ook maar net hoor!)
Mijn raad als je echt om honden geeft (en niet alleen om die van jezelf)
Gebruik GEEN Amerikaans voer. Er wordt hier in Europa diverse hele goede
merken gemaakt (en inderdaad; ook getest, daar ontkomen we niet aan, maar
de omstandigheden zijn, en let op: Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk,
toch wel een stuk beter). Enne; what more proof do you need?
Lieve groet van Eefy
iones
Zeer actief

je hebt gelijk. HIer in Europa en vooral in Nederland hebben we kennelijk andere normen en waarden t.a.v. dieren. Ik denk dat er hier strengere richtlijnen zijn in de redenen t.a.v. vivisectie en ook t.a.v. het welzijn van dieren.

Zelf voer ik Smolke (uit Zweden) en ga denk ik over stappen op Farmfood.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef:
iones schreef:
voor mij niet... want jullie komen niet met meer maar met steeds hetzelfde....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:je hebt gelijk. HIer in Europa en vooral in Nederland hebben we kennelijk andere normen en waarden t.a.v. dieren. Ik denk dat er hier strengere richtlijnen zijn in de redenen t.a.v. vivisectie en ook t.a.v. het welzijn van dieren.

smolke heeft 1 hond van mij een tijd gehad! Gele ontlasting, 3 maanden lang, vaak diarree, heel veel verharen...
nu heeft die hond prins en ineens is het over... rara...
Dus zo trots ben ik helemaal niet op smolke... Farmfood hoef ik niet omdat ze maar 1 soort voer hebben en ik wil voer wat voor verschillende honden geschikt is, dus aktief, senior, pup etc.
En ja, 1 hond Eukanuba, amerikaans of niet, ook al komt het uit Rusland... als mijn hond daar als enige goed tegenkan voer ik het!
Afbeelding
Eveline
Actief

malinois schreef:
iones schreef:je hebt gelijk. HIer in Europa en vooral in Nederland hebben we kennelijk andere normen en waarden t.a.v. dieren. Ik denk dat er hier strengere richtlijnen zijn in de redenen t.a.v. vivisectie en ook t.a.v. het welzijn van dieren.

smolke heeft 1 hond van mij een tijd gehad! Gele ontlasting, 3 maanden lang, vaak diarree, heel veel verharen...
nu heeft die hond prins en ineens is het over... rara...

Dus zo trots ben ik helemaal niet op smolke... Farmfood hoef ik niet omdat ze maar 1 soort voer hebben en ik wil voer wat voor verschillende honden geschikt is, dus aktief, senior, pup etc.
En ja, 1 hond Eukanuba, amerikaans of niet, ook al komt het uit Rusland... als mijn hond daar als enige goed tegenkan en er goed op sport voer ik het!
UUhh, tja, niet gelezen dus. :zwaai:
Ciao!
Marja
Zeer actief

Shit!! ik ben net over op Hills voor mijn pup, ik neem aan dat dat ook Amerikaans is??
Mijn reu krijgt al tijden eco/biofood, het enige voer waar hij niet van gaat stinken.
Waar komt dat vandaan, biofood ook amerika?
groetjes Marja
Afbeelding
iones
Zeer actief

malinois schreef:voor mij niet... want jullie komen niet met meer maar met steeds hetzelfde....
DAt is steeds hetzelfde ja, maar het is nogal wat!
Eveline
Actief

Marja schreef:Shit!! ik ben net over op Hills voor mijn pup, ik neem aan dat dat ook Amerikaans is??
Mijn reu krijgt al tijden eco/biofood, het enige voer waar hij niet van gaat stinken.
Waar komt dat vandaan, biofood ook amerika?
groetjes Marja
Hoi Marja,
Hills is inderdaad ook Amerikaans. In Etten-Leur (waar Hills Nederland zit) worden ook
smaaktests gedaan, daar is echter niets mis mee. Echter hoe in Amerika het voer in
labs worden getest weten wij niet. In de 6 labs zijn wij Hill's niet tegengekomen.
En dat jouw reu niet stinkt van Biofood vind ik niet gek. Dat is een heel prima
biologisch voer zonder al te veel chemische troep. Ze zitten in Drachten en
ze beweren zelf dit voer te hebben ontwikkeld. Controle van dit voer wordt
uitgevoerd door het bedrijf Skal in Zwolle (ook in Nederland dus).
Zij beweren juist te zijn opgericht ter voorkomen van dierenleed in productie en
consumptie en ze juist het bestrijden van dierproeven als doel
hebben (bron hiervoor is wel de site van Biofood zelf! Maar de naam hiervoor
hebben ze in ieder geval wel en deze naam hebben ze ook hoog te houden, dus
hier zou ik ze zelf wel in kunnen/willen vertrouwen).
Want weet je, hoe alle productiebedrijven van alle merken hun werk doen, werkelijk
is niet achter te komen, of je moet als specialist (wat ik ook niet ben hoor) in
cognito bij een dergelijk bedrijf gaan werken voor een aantal weken. Niet te doen!
Maar waarom geef je je pub niet ook Biofood als dat bij je reu zo goed bevalt?
Lieve groet van Eefy
mytwodogs
Actief

Ongelezen bericht door mytwodogs »

[quote="malinoisvoor mij niet... want jullie komen niet met meer maar met steeds hetzelfde....[/quote]

Kom jij nou maar eens met bewijs dat het niet zo is!!!!!!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Hoi Evelien
Bedankt voor je mailtje.
Ik durf mijn pup nog geen biofoof te geven. Ze heeft het in het begin dat we haar hadden wel gehad, ze kreeg gewrichtsklachten,heeft waarschijnlijk ED, en na een hele discussie met mijn da ben ik op Hills overgegaan voor haar.
Mijn da zegt dat dat het meest uitgebalanceerde voer is voor grote rassen pups die hard groeien. Het schijnt ontwikkeld te worden door dierenartsen.
Maar zodra ze uitgegroeid is gaat ze zeker op de bio of ecofood :ok:
groetjes Marja
Ze krijgt trouwens de nieuwste variant, natures best, is ook zonder chemische troep.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marja schreef:Hoi Evelien
Bedankt voor je mailtje.
Ik durf mijn pup nog geen biofoof te geven. Ze heeft het in het begin dat we haar hadden wel gehad, ze kreeg gewrichtsklachten,heeft waarschijnlijk ED, en na een hele discussie met mijn da ben ik op Hills overgegaan voor haar.
Mijn da zegt dat dat het meest uitgebalanceerde voer is voor grote rassen pups die hard groeien. Het schijnt ontwikkeld te worden door dierenartsen.Maar zodra ze uitgegroeid is gaat ze zeker op de bio of ecofood :ok:
groetjes Marja
Ze krijgt trouwens de nieuwste variant, natures best, is ook zonder chemische troep.
Ik ken heeeel weinig dierenartsen die verstand van voeding hebben........
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef:voor mij niet... want jullie komen niet met meer maar met steeds hetzelfde....
DAt is steeds hetzelfde ja, maar het is nogal wat!
maar meer dan DAT is er blijkbaar niet... als het echt zo erg is op dit moment moet er veel en veel meer bewijs zijn.... dus ik geloof er niet in...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mytwodogs schreef:[quote="malinoisvoor mij niet... want jullie komen niet met meer maar met steeds hetzelfde....

Kom jij nou maar eens met bewijs dat het niet zo is!!!!!!

Ik kraam geen onzin uit op tv!! Diegene die dat zogenaamd bewijst komt niet met recent bewijs....en ook niet met iets nieuws dus....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”