Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuigje voor pup

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Tuigje voor pup

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Hoi hoi,

Ik zie hier dagelijks in de buurt een vrouw martelen.. Die heeft haar pup een gewone halsband om en dit diertje kent het meelopen nog niet zo soepeltjes.. Gaat veel in de ankers en strot zichzelf dan bijna.. Ondanks dat ik zie dat er het 1 en ander ontbreekt aan begeleiding bij dit duo zie ik ook dat een halsband niet ideaal is om een stakende pup mee uit te laten. (Ik heb 1x hulp aangeboden maar het was haar derde hond dus zei wist dat wel :roll: Tuurlijk en pupje wurgt zichzelf bijna....)

Daarom zoek ik een tuigje voor een pup die hij past vanaf thuiskomst... Ik zie door alle tuigjes namelijk het ene tuigje niet meer...

Ik ben bekend met het aanleren van lopen aan de riem op een diervriendelijke en leuke manier, maar wil voorkomen dat meneer zichzelf toch kan strotten als die ineens wel besluit te gaan ankeren.. Vandaar mijn zoektocht, is hij ouder en gaat het allemaal wat makkelijker dan gaat de halsband heus wel zijn introductie krijgen maar pas op het moment dat hij vertrouwd is met het lopen aan de riem..

Dus, ik denk dat er genoeg ervaringsdeskundigen zitten hier en dat er vast wel iemand weet welk tuigje nou echt ideaal is... Prijs maakt overigens niet uit!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Mieke
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Re: Tuigje voor pup

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier hebben de pups een tuigje als het type van rogz. die zijn het makkelijkste te verstellen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
dagmar88
Zeer actief

Re: Tuigje voor pup

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mieke-Bo schreef: Dus, ik denk dat er genoeg ervaringsdeskundigen zitten hier en dat er vast wel iemand weet welk tuigje nou echt ideaal is... Prijs maakt overigens niet uit!
Tot nu toe vind ik het webmaster harness het fijnst, maar die zou ik niet kopen voor een hond die in de groei is.
Hunter, Hurtta en Ezydog tuigen voldoen eigenlijk allemaal prima, kijk maar eens bij dursydog.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”