Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is goedkoop voer slecht voer? Voedingadvies voor OEB?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Is goedkoop voer slecht voer? Voedingadvies voor OEB?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
malinois schreef:Hier ligt alles minstens 24 uur uit de vriezer in een curverbak, zomer en winter. Ruik je niks van ;)
Ik wel.

's ochtends kan ik ook geen vers aan, ga van het zien van een boterham al bijna over m'n nek.
Met 1 x voeren was dat prima, maar nu met 2 x zijn ook voor mij die brokken wel erg fijn :mrgreen:
daarom krijgt rietje haar eerste maaltijd ook pas als ik 2 koppen koffie gehad heb en goed wakker ben ;)

Da's niet waarom ik brokken ben gaan voeren, maar voor mij geen onprettige bijkomstigheid.
:tongue: Eer mijn maag daar zin in heeft, ben ik wel even verder. Voorheen voerde ik pas tussen tien en 1 's avonds.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef: daarom krijgt rietje haar eerste maaltijd ook pas als ik 2 koppen koffie gehad heb en goed wakker ben ;)
Da's niet waarom ik brokken ben gaan voeren, maar voor mij geen onprettige bijkomstigheid.
:tongue: Eer mijn maag daar zin in heeft, ben ik wel even verder. Voorheen voerde ik pas tussen tien en 1 's avonds.
jan en gina kregen 's morgens een boterham tegen het galspugen en pas 's avonds eten, maar bij rietje werkt dat niet die moet vaker per dag eten anders gaan haar ingewanden weer opspelen en ik ben juist zo blij dat die ellende onder controle is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: jan en gina kregen 's morgens een boterham tegen het galspugen en pas 's avonds eten, maar bij rietje werkt dat niet die moet vaker per dag eten anders gaan haar ingewanden weer opspelen en ik ben juist zo blij dat die ellende onder controle is ;)

Ja, precies. Vooral Niko heeft gewoon erg veel nodig om op gewicht te blijven en ook nog eens heel snel maag-darm klachten. Op vers is op gewicht blijven onmogelijk, dan moet er zo veel in dat zijn darmen dat niet kunnen verwerken.
Hij eet alleen aan brok al het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid en dat is dan half werkhonden brok en half een brok met hoog vlees percentage. Daar komt 's avonds nog 400 a 500 gram kvv of barf bij.
:oeps: En toen hij een rondje om de flat deed was hij een papzak met een paar handjes brokken en af en toe een pakje smuldier per dag.

Ze hadden hier een flink virus te pakken de afgelopen weken en toen het bij de laatste klaar was, begon het bij de eerste weer. Maar zelfs direct daar na zag Niko er voor de verandering eens niet meteen heel slecht uit.
Sanne123
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne123 »

De Duck is goed bevallen.Het stonk niet ;) en zag er wat mij betreft uit voor herhaling.Ik zou dus ook geen vlees geven wat zo erg stonk dat ik er van moet kokhalzen.Zelf ook een poos Smuldier de rode verpakking vleescompleet gevoerd en die stonk ook niet.Ook Rodi en Energique stinken niet er is dus keuze ;)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Het is ook persoonlijk. Ik vind alle versies van smuldier stinken en Lotgering ook. Darf weer niet en qua barf vond ik het nog minder erg. Maar barf was zakje pakken, laten ontdooien en omkiepen, bak neerzetten en deur open voor Tessa. :D In de buitenlucht kan ik meer hebben haha
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
marian* schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:Hier ligt alles minstens 24 uur uit de vriezer in een curverbak, zomer en winter. Ruik je niks van ;)
nee, klopt, maar eens zal je die bak toch moeten openmaken :jank: :mrgreen: .

Dat is hier dan bakje openen, inhoud in de voerbak kiepen, beetje prakken en binnen een paar seconden zit het in een hondenmaag.
jaja, jij hebt maar één hond :blauwoog: .
ik frummel het ook nog per hond helemaal uit elkaar :engel:
En zomers ruikt het na 24 uur idd. wat meer dan 's winters maar of ik dat nu om 6 uur 's ochtends moet doen of om 11 uur 's avonds... ik heb er geen problemen mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

de AHV ruikt wel lekker :wink: en dat is dan ook echt de enige waarvan ik t weet
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Inge O schreef:
malinois schreef:
huhh, waarom?
En zomers ruikt het na 24 uur idd. wat meer dan 's winters maar of ik dat nu om 6 uur 's ochtends moet doen of om 11 uur 's avonds... ik heb er geen problemen mee.
ik heb er ook geen problemen mee hoor maar vind wel dat het stinkt :mrgreen: .
Hier omdat er een dame anders de neiging heeft de hele rol in d'r bek te nemen en mee te nemen naar de bank :ugh:
Verder geen enkel moment van de dag problemen met het klaar maken van hun vreten.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Jeannettebo schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:
huhh, waarom?
ik heb er ook geen problemen mee hoor maar vind wel dat het stinkt :mrgreen: .
Hier omdat er een dame anders de neiging heeft de hele rol in d'r bek te nemen en mee te nemen naar de bank :ugh:
Verder geen enkel moment van de dag problemen met het klaar maken van hun vreten.
Doen ze hier ook met kipkarkassen enzo... vertel zoiets maar nooit aan de visite :F: :engel:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
huhh, waarom?
omdat er zowel bij de Smuldier als AHV en nu ook sporadisch bij lotgering een stuk oormerk in zit...
en dat wil ik er toch wel uitgefilterd hebben. Ze zullen er niks van krijgen zo klein is het maar toch...
Daarnaast mogen ze niet het hele blok ineens doorslikken :neenee: en dat doen ze als je het zo bij ze neerlegd :schrik: dan komt alles er direct weer uit.... :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”