Nee echt, hij is slim, leert snel, is braaf, erg op ons gericht, doet goed luisteren, past zich makkelijk aan. Helemaal geen klagen. Opvoeding tot nu toe, hij is net 2, echt een makkie, ideaal.
Hij is niet perfect en dat maakt hem dus echt helemaal kompleet. Door zijn imperfectie past hij juist in ons gezin want ik denk dat wij de imperfectie een beetje bepaald hebben. Het is net dat wat nonchalante volgen, net dat toch een beetje schooien tijdens het eten, net dat wat minder sociaal zijn naar de visite (
Maar die veronderstellingen van hem tijdens het wandelen, nee, zelfs tijdens het autorijden, daar krijg ik soms wat van.
We wandelen en slaan links af; "Ik neem aan dat we route A volgen, dat is mooi dan kunnen we daar even een balletje gooien. Oh we volgen niet route A maar gaan nu richting route B. Even denken, o ja, dan neem ik aan dat we dan daar op die plek bij die boom nog even een balletje gaan gooien. OK, toch niet, het word route C, ach natuurlijk dan gaan we op de parkeerplaats daar nog even een balletje gooien" enz.enz.
In de auto; "He, rijden we nu niet op de weg richting het losloopgebied, ja,ja, ik neem aan dat we dadelijk eens even lekker gaan rennen en een balltjes gaan gooien. Oh, toch niet. Vrouw, ik veronderstel dan dat je wel weet dat we dan hier links af moeten zodat we dan op die andere plek nog even een balletje kunnen gooien".
Enfin, mogelijk een heel, heel, klein beetje overdreven maar toch. Die hond van ons, kent alle voor hem leuke plekjes en de weg er naar toe. Sterker, als ik ergens 1 x een balletje heb gegooid weet hij daarna precies waar dat was en hoe je daar komt.
Hij weet dat hij me er niet naartoe mag sleuren en zal dat ook niet doen maar hij loopt dan altijd net iets allerter, net een stapje meer vooruit en kijkt me aan met zo'n blik van "ja, ik wist het". Draai ik om dan zie je hem als het ware een beetje inzakken, zeg ik "nee vandaag niet" dan idem tot het volgende punt waarop hij "aanneemt dat.........".
In de auto staat hij dus regelmatig op de "ik-veronderstel-dat-we-zo-gaan-uitstappen"-punten op en gaat hij met een diepe zucht weer liggen als ik er voorbij rij.
Leuke is natuurlijk dat dit erin blijft zitten want altijd krijgt hij in zijn veronderstellingen altijd wel ergens gelijk. "Zie je wel, ik wist het toch".

.