Hoef je er niet altijd een heel bot bij te zoeken maar dan kun je dat er overheen doen dacht ik
Moderator: moderatorteam
Dat zal inderdaad de bedoeling zijn. Prachtig schoongemaakte botjes met geen enkel fliedertje vlees er meer aan, en dat gemalen. Mens, mens, probeer toch eens een beetje buiten het paadje te kijken~Suzanne~ schreef:Niet dat ik weet; het malen van uitsluitend botten is niet eenvoudig
Wel staat mij bij dat er gemalen karkas bestaat, maar goed, dat is natuurlijk niet "kaal bot".
YepHylos schreef:Degomeat heeft volgens mij ook.botmixen
Dat laten drogen doe ik nooit hoor. Gewoon eierdoppen in de koffiemolen.Sanne123 schreef:Eierschaal poeder?=Eierdopjes opsparen en laten drogen in oven op lage temperatuur en dan in de koffiemolen.
Nee hoor mag natuurlijk wel wat aanzitten maar dat t ter versteviging bij die bepaalde diersoort kan gegeven worden...~Suzanne~ schreef:Niet dat ik weet; het malen van uitsluitend botten is niet eenvoudig
Wel staat mij bij dat er gemalen karkas bestaat, maar goed, dat is natuurlijk niet "kaal bot". Zal ik de vraag stellen op een rauwvoerforum?
Suzanne
Nee... rauwe of gekookte??Marion. schreef:
Overigens Fenella, heb je al eens gemalen eierschalen geprobeerd?
Maakt niet uit. Koffiemolentje kopen en je krijgt prachtig poeder.malinois schreef:Nee... rauwe of gekookte??Marion. schreef:
Overigens Fenella, heb je al eens gemalen eierschalen geprobeerd?
Als je een grote hoeveelheid in 1x wilt maken om langere tijd te bewaren dan moet je wel drogenMarion. schreef:Dat laten drogen doe ik nooit hoor. Gewoon eierdoppen in de koffiemolen.Sanne123 schreef:Eierschaal poeder?=Eierdopjes opsparen en laten drogen in oven op lage temperatuur en dan in de koffiemolen.
Als je bedoelt drogen als in droge eierschalen... ja, anders gaat dat molentje zo rot doen. Maar dat doe ik echt niet in de oven hoor. Schalen van een (eventueel gekookt) ei een dag laten liggen en het is droog. De poeder die ik zo maak en in een tupperware bakje doe is een half jaar later nog steeds prima droog hoorSanne123 schreef:Als je een grote hoeveelheid in 1x wilt maken om langere tijd te bewaren dan moet je wel drogenMarion. schreef:Dat laten drogen doe ik nooit hoor. Gewoon eierdoppen in de koffiemolen.Sanne123 schreef:Eierschaal poeder?=Eierdopjes opsparen en laten drogen in oven op lage temperatuur en dan in de koffiemolen.