Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeder dochter rivaliteit
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Moeder dochter rivaliteit
Ik zie niet zo hoe het niet accepteren van dit gedrag invloed zou hebben op haar focus op jou?
Als het al invloed zou hebben, zou het positief zijn in mijn ogen... Jij bepaalt wie er bij jou mag zijn en niet zij.
Als het al invloed zou hebben, zou het positief zijn in mijn ogen... Jij bepaalt wie er bij jou mag zijn en niet zij.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
als jan vond dat ie moest uitmaken wie ik wanneer aaide, stuurde ik hem ook weg hoor.
en die heeft echt nooit zijn focus op mij verloren, integendeel
en die heeft echt nooit zijn focus op mij verloren, integendeel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Absoluut Cella wegsturen. Nog even los van de rangorde van de teven onderling is het gewoon onbeschoft gedrag en het lijkt me alleen maar goed als ze weet dat dit niet geaccepteerd wordt. Dan voorkom je hopelijk ook dat Gaia ingrijpt en het ruzie wordt 
- renee-uk
- Zeer actief
wat gebeurt er als gaia aan je voeten ligt en cella wil erbij.
stuurt cella haar dan ook weg?
stuurt cella haar dan ook weg?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Hier net zoiets. Reu 9mnd, teef 4jr.. Reu nu al ranghogere aan het worden. Maar als ik de oudste aai. En hij wil zich er tussen mengen (wat hij ook altijd probeert) mag ie van mij toch écht ff opsodemieteren. Ik bepaal wie ik op dat moment wil aaien. Hij is ook enorm op mij gericht. Maar doet niks af aan richten op.. Ik ben gewoon de baas en dat heeft hij maar te accepteren. Hij kan niet alles zomaar flikken. Integendeel, wel weinig als ik erbij ben zelfs.
- renee-uk
- Zeer actief
hmmm ze is nog maar 6 maanden he.Mizzsylver schreef:Dat gebeurt eigenlijk nooit. Als we samen binnenkomen en ik ga op de bank zitten gaan ze wel allebei bij me liggen. Maar dan is Gaia altijd degene die dan nog wat gaat drinken of een speeltje pakt ofzo. Cella blijft alleen maar in mijn buurt.
hoezo wordt het erger als je cella wegstuurt?
wat gebeurt er dan?
ik ben altijd best voorzichtig met twee teven, maar als cella pas 6 maanden is denk ik dat je toch paal en perk zal moeten stellen aan haar gedrag, want als je haar versterkt in haar mening dat zij de dienst uitmaakt onderling zal het inderdaad alleen van kwaad tot erger worden en dan kan gaia straks geen poot meer verzetten zonder dat cella er iets van vindt of er zich mee bemoeit.
edit: en als je niet wil dat het knokken wordt zul je gaia duidelijk moeten maken dat jij het voor haar oplost en het niet aan haar overlaten om cella te corrigeren.
met 6 maanden hoeft cella echt nog niet de baas te gaan spelen, die rol past haar nog helemaal niet.
ik zou haar als ze zich misdraagt wel naar haar plaats sturen, maar dan niet overdreven gaia gaan aanhalen.
gewoon doen wat je normaal ook doet met je honden als je op de bank zit.
en als cella zich gedragen kan mag ze weer terug aan je voeten

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Lastig, ik voorzie weinig goeds tussen die twee. Vooral omdat de pup de plaats in mag nemen van de oudere hond. Ze gaat nu trainen met jou. Jij wil een goede band met haar en werkt met haar. Dat zal de oudere hond niet zo leuk vinden. De jonge hond heeft blijkbaar ook nog eens praatjes want op 6 maanden al zo brutaal naar de moeder zijn is best wel vroeg. Borstelen en grommen met 6 maanden zou ik zelf niet zo'n heel prettig voorteken vinden gezien de moederteef al eerder flink kon matten met een andere teef. Denk dus niet dat zij zonder slag of stoot haar positie op gaat geven aan een veel te brutale nu nog fysiek slappere dochter. En als dochterlief nu terug komt op de moeder denk ik dat je het roer om moet gooien en heel anders met deze twee honden moet om gaan om het leuk te houden.
Wat het wegsturen van een hond met de band met jou te maken heeft snap ik niet. Je moet echt je oudere hond niet vergeten want ik heb het idee dat de dochter het prinsessen-syndroom heeft en dat je oudere hond er even een beetje bij inschiet. Doe je nog wel voldoende met haar?
Wat het wegsturen van een hond met de band met jou te maken heeft snap ik niet. Je moet echt je oudere hond niet vergeten want ik heb het idee dat de dochter het prinsessen-syndroom heeft en dat je oudere hond er even een beetje bij inschiet. Doe je nog wel voldoende met haar?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waarom heb je eigenlijk geen reu aangehouden als de vorige twee teven ook niet zo'n succes waren?
Denk trouwens ook niet dat corrigeren of wegsturen verder iets zal doen aan de focus op jou tijdens trainingen.
Denk trouwens ook niet dat corrigeren of wegsturen verder iets zal doen aan de focus op jou tijdens trainingen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zou dit dus voorlopig helemaal niet toestaan. Dat aan je voeten liggen bedoel ik. Ze claimt duidelijk zo in je verhaal te lezen en dat gaat goed totdat gaia het op een dag niet meer pikt. Wat Laeken zegt: je zal het roer om moeten gooien om het leuk te houden tussen die 2.Mizzsylver schreef:
Situatieschets: Cella ligt aan mn voeten bij de bank, Gaia komt aanlopen en Cella schiet grommend overeind richting Gaia. Gaia doet niks, die kijkt alsof ze wil zeggen zozo jij voelt je al heel wat he.
Fokplannen misschien? en de 2e zin ben ik met je eens.Apple schreef:Waarom heb je eigenlijk geen reu aangehouden als de vorige twee teven ook niet zo'n succes waren?

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Mogelijk moet je op zoek gaan naar een goed evenwicht waarin je duidelijk bent. Daar mee bedoel ik dat er dus een tijd voor ieder is en dat je daar heel duidelijk structuur in aanbrengt. Buiten die tijden hebben ze niks met jou van doen. Hier mag een hond zich best in het gezelschap van een andere hond mengen, maar als het de bedoeling is om de andere hond af te sluiten dan kunnen ze dus wel weg wezen. Ze kunnen hier best beide tegelijk aandacht krijgen, maar soms wil ik ook een moment voor een hond apart. Doen ze lelijk terwijl ik met de ander bezig was, dan kunnen ze wegwezen. Je gedraagt je maar dan mag je erbij, zo niet, dan niet. Er is dus heel duidelijk een scheidingslijn in wat wel en niet mag, zonder daar heel erg boven op te moeten zitten. Norah is er minder een chagrijn van geworden moet ik stellen. Het is misschien niet heel honds, maar werkt hier wel het prettigst

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik ben natuurlijk niet zo op de hoogte van 'tevengedoe' maar als gaia zich netjes gedraagt in huis verder zou ik beginnen met cella naar haar plaats te sturen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze hetzelfde gaat doen vanaf haar plaats als gaia toevallig langsdrentelt dus dat zou ik even goed in de gaten houden. En proberen heel duidelijk te zijn naar beide honden toe in wat je wel en niet wilt (toestaat).Mizzsylver schreef: Ik kan wel gaan werken aan het commando plaats, dat beheerst ze nog niet optimaal. En dan alleen Cella op haar plaats laten liggen of allebei?

- renee-uk
- Zeer actief
ik zou zeker de touwen aantrekken naar cella toe.
het komt een beetje over alsof ook jij haar de kans geeft de dienst uit te maken.
als gaia niks doet dat een correctie behoeft zou ik haar hier buiten laten, denk dat het meer zoden aan de dijk zet als je cella aanpakt want die kan alleen maar zo groeien omdat jij dat toestaat.
maar ik ben het wel met marc eens, ik zie best problemen voor de toekomst met deze twee teven.
zou als ik jou was ook eens kijken of je kunt gaan scheiden als dat nodig mocht zijn.
het komt een beetje over alsof ook jij haar de kans geeft de dienst uit te maken.
als gaia niks doet dat een correctie behoeft zou ik haar hier buiten laten, denk dat het meer zoden aan de dijk zet als je cella aanpakt want die kan alleen maar zo groeien omdat jij dat toestaat.
maar ik ben het wel met marc eens, ik zie best problemen voor de toekomst met deze twee teven.
zou als ik jou was ook eens kijken of je kunt gaan scheiden als dat nodig mocht zijn.

- renee-uk
- Zeer actief
ja dat klopt, dat laatste, maar dat is voor nu en dat zal ook best nog wel lukken.Mizzsylver schreef:ik zie die problemen ook, vandaar dat ik om advies vraag. Ik kan ze scheiden mocht het nodig zijn, maar liever voorkom ik het. Nu is Cella nog jong en kan ik nog bijsturen.
mijn opmerking over dat scheiden was voor later, want ik denk dat het schaven van nu weinig zal uitmaken voor de onderlinge verhouding later.
maar misschien heb je geluk en geeft gaia zonder problemen het stokje over als het zo ver is.

- kipo
- Zeer actief
Zou het kunnen dat Cella bij jou nog wat teveel puppenkrediet heeft? Ik weet dat ik er best moeite mee gehad heb met Kita om de omschakeling van pup naar puber naar volwassen hond te maken, ik heb haar veel te lang als mijn puppenkind gezien, gelukkig heb ik deze situatie nooit aan de hand gehad.
Ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn voor de band tussen jou en Cella als je haar wegstuurt. Duidelijkheid, daar houden alle honden van. Ik denk dat het verstandig is om Cella over de hele linie wat korter te houden en JIJ bepaalt of je Gaia aandacht geeft, niet Cella, is ze helemaal betoeterd.
Ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn voor de band tussen jou en Cella als je haar wegstuurt. Duidelijkheid, daar houden alle honden van. Ik denk dat het verstandig is om Cella over de hele linie wat korter te houden en JIJ bepaalt of je Gaia aandacht geeft, niet Cella, is ze helemaal betoeterd.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het is dan alleen de vraag of je dat er voor over hebt om vervolgens iedere keer twee teven in huis te hebben die elkaar niet liggen.alm@ schreef:Ik zou dit dus voorlopig helemaal niet toestaan. Dat aan je voeten liggen bedoel ik. Ze claimt duidelijk zo in je verhaal te lezen en dat gaat goed totdat gaia het op een dag niet meer pikt. Wat Laeken zegt: je zal het roer om moeten gooien om het leuk te houden tussen die 2.Mizzsylver schreef:
Situatieschets: Cella ligt aan mn voeten bij de bank, Gaia komt aanlopen en Cella schiet grommend overeind richting Gaia. Gaia doet niks, die kijkt alsof ze wil zeggen zozo jij voelt je al heel wat he.
Fokplannen misschien? en de 2e zin ben ik met je eens.Apple schreef:Waarom heb je eigenlijk geen reu aangehouden als de vorige twee teven ook niet zo'n succes waren?
Als ik kijk naar Apple, het is wel een klein formaat hond, maar wel echt op en top herder. Als ik daar een teef naast zet met hetzelfde herderige karakter, dan kan ik er donder op zeggen dag ik hier ogen op steeltjes moet hebben, en voor het grootste gedeelte van de tijd politie agentje moet zijn. Gewoon puur omdat ze allebei neiging hebben tot claimen, het aanhankelijke, het nieuwsgierige, het felle etc. Dat is een tikkend tijdbommetje. Zet ik daar een hond met een heel ander soort karakter naast, of een reu met niet dat 'takketeverige' dan kan ik hier rustig mijn gang gaan. (bijvoorbeeld Apple en Ben)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ik dit verhaal lees ben ik extra blij dat mijn combi's van 2 of 3 herderteven tot nu toe altijd zonder mankeren en problemen bij elkaar hebben kunnen zijn zonder vechten of andere ellende. Ik ben bang dat je met Cella een teef erbij genomen hebt waar net zoals je in het verleden al hebt ervaren, veel problemen mee te verwachten zijn. Als ze nu, op een leeftijd van 6 maanden, al zo claimerig en fel kan zijn, dan vraag ik me af in hoeverre je dat in goede banen kunt leiden als ze meer volwassen is. Haar heel duidelijk op haar plaats zetten, haar alleen wegsturen als ze iets doet wat jou niet aanstaat en duidelijk maken dat JIJ degene bent die de regels bepaalt en niet zij lijkt me de eerste prioriteit. Maar of dat je gaat lukken, gezien de eerdere strubbelingen met andere tevencombi's, zou ik niet durven zeggen. Ben het met de anderen eens die aangeven dat het verstandig is om de mogelijkheden tot veilig scheiden van de honden in huis alvast goed te bekijken.
Wat ik me na het lezen van je openingspost trouwens afvraag is waarom je Arina verkocht hebt. Als ik het zo lees was dat de enige match met Gaia die gewoon goed ging.
Wat ik me na het lezen van je openingspost trouwens afvraag is waarom je Arina verkocht hebt. Als ik het zo lees was dat de enige match met Gaia die gewoon goed ging.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Maar nu ga je haar een 'volledig' gebied verbieden? Ik vind het prima, maar mijn inziens is dat misschien wat overdreven?
Cella mag best bij je komen liggen wanneer Gaia ergens anders is.
Het gaat om het feit dat Cella je probeert te claimen, en haar dat ook al aardig is gelukt als ik het zo lees.
Hier een reu van vandaag precies 9 maand en een teef van 4 jaar.
Reu wilde mij vanaf dat hij ongeveer 6 mnd oud was graag claimen, ik heb dat gedrag gewoon niet toegestaan, ben ik met de oudste bezig, moet hij gewoon opdonderen en even op afstand blijven, als ik hem toe zou laten, zou hij zich er totaal tussen wurmen om daarna half op mij te gaan zitten. Ja daag, doe je maar lekker even niet.
Zo wilde hij mij ook claimen als ik met de kleine bezig was, heb dat gedrag nooit geaccepteerd en nu snapt hij dat ook heel goed en blijft prima uit de buurt. Maar verbied hem niet om bij mij in de buurt te komen wanneer ik ontspannen tv zit te kijken oid..
Cella mag best bij je komen liggen wanneer Gaia ergens anders is.
Het gaat om het feit dat Cella je probeert te claimen, en haar dat ook al aardig is gelukt als ik het zo lees.
Hier een reu van vandaag precies 9 maand en een teef van 4 jaar.
Reu wilde mij vanaf dat hij ongeveer 6 mnd oud was graag claimen, ik heb dat gedrag gewoon niet toegestaan, ben ik met de oudste bezig, moet hij gewoon opdonderen en even op afstand blijven, als ik hem toe zou laten, zou hij zich er totaal tussen wurmen om daarna half op mij te gaan zitten. Ja daag, doe je maar lekker even niet.
Zo wilde hij mij ook claimen als ik met de kleine bezig was, heb dat gedrag nooit geaccepteerd en nu snapt hij dat ook heel goed en blijft prima uit de buurt. Maar verbied hem niet om bij mij in de buurt te komen wanneer ik ontspannen tv zit te kijken oid..