Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaz als dekreu??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Kaz als dekreu??

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zit momenteel met hetzelfde vraagstuk, over Jack.
Er hebben een aantal mensen aangegeven interesse in hem te hebben.
Maar ook ik heb nog helemaal niets met hem gedaan verder, op een clubdiplomadag en een 2 workingtesten na (waar hij zich trouwens uitstekend heeft laten zien).
Showen ben ik verder ook niet van plan (op misschien een keer een clubmatch na), jachthondenproeven uiteraard wel.
Maar ook ik vind dat er veel bij komt kijken, daarom heb ik ook nog niets besloten (naast dat ik hem nu nog te jong vind).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fafo schreef: Mis als pup lag het er meer aan dat hij mager was, omdat hij ziek was toen. Hij staat meer met zijn achterhand wat lager dan dat hij bol staat met zijn rug.
:wink: Ik kan het niet goed omschrijven en heb er gewoon te weinig verstand van; maar heb hem altijd iets met z'n kontje (bekken?) gedraaid vinden staan.
Daarom dacht ook ook aan dat keuringshoekje.
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:
Barnsley schreef:Er zou sowieso eens een schaar in moeten, haha.
dat vooràl niet, eindelijk nog eens een golden met een supermooie vacht :ok: !

ik vind verder vooral zijn hoofd heel mooi, zijn lichaam heeft goede punten maar zijn rug/bekkenhouding is zeker niet zijn sterkste punt.

:ok: Vind het persoonlijk vaak juist storend, dat geknipte.

Is zoiets nu een probleem wanneer je daar een teef tegenover zet waarbij rug en bekken wel sterke punten zijn?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Inge O schreef:

ik vind verder vooral zijn hoofd heel mooi, zijn lichaam heeft goede punten maar zijn rug/bekkenhouding is zeker niet zijn sterkste punt.
Dat is hetzelfde als wanneer ik opmerk dat Hovawarts zo'n onverzorgde vacht hebben. Ik kijk er met een andere blik naar. N.l. vanuit de vachtverzorging die bij Goldens hoort. Als ik kijk naar honden met ongetrimde vachten is de verhouding vaak zoek en zien ze er veel ouder uit dan ze zijn. Als in de rasstandaard kattenvoeten staan, dan is dat beter te zien als er geen plukken haar tussen de tenen uitsteken.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Branka schreef:
Inge O schreef:

Dat is hetzelfde als wanneer ik opmerk dat Hovawarts zo'n onverzorgde vacht hebben. Ik kijk er met een andere blik naar. N.l. vanuit de vachtverzorging die bij Goldens hoort. Als ik kijk naar honden met ongetrimde vachten is de verhouding vaak zoek en zien ze er veel ouder uit dan ze zijn. Als in de rasstandaard kattenvoeten staan, dan is dat beter te zien als er geen plukken haar tussen de tenen uitsteken.
Voor die hond maakt het niks uit of ie plukken haar aan zn poten heeft, of een pluimstaart ipv een rechte afgeknipte staart :)
En een goede keurmeester voelt wel wat goed en fout is. Dat er dan een opmerking in een keurverslagje komt dat de hond geknipt moet worden oid, prima.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

sbientje schreef:nah dat vind ik niet, hij loopt idd wat af maar hij heeft ook wel wat bolling! Op deze foto dan :D
Precies, vandaar dat ik er naar vroeg, het viel mij ook op namelijk. :wink:
Hij lijkt een beetje een dip achter de schoft te hebben en daarna maar nog voor het bekken zie je een heel lichte bolling.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Inge O schreef:

Het valt bij Kaz nog wel mee, maar ik vind het verschrikkelijk onverzorgd staan als een golden niet of langere tijd niet getrimd is.
Ze krijgen zo'n enorm lange kraag met idd plukken tussen de tenen en de staart wordt er ook zeker niet mooier op.
Een golden hoort gewoon 2x in het jaar naar de trimmer te gaan. En ze hoeven echt niet zo kort als in showtoilet dat staat mijn reu ook niet, maar toch zeker wel regelmatig lekker bijgeknipt.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Barnsley schreef:
Inge O schreef:

Het valt bij Kaz nog wel mee, maar ik vind het verschrikkelijk onverzorgd staan als een golden niet of langere tijd niet getrimd is.
Ze krijgen zo'n enorm lange kraag met idd plukken tussen de tenen en de staart wordt er ook zeker niet mooier op.
Een golden hoort gewoon 2x in het jaar naar de trimmer te gaan. En ze hoeven echt niet zo kort als in showtoilet dat staat mijn reu ook niet, maar toch zeker wel regelmatig lekker bijgeknipt.
Waarom hoort dat? Ik borstel 'm wanneer nodig, en knip zijn poten bij, vooral omdat ik de kussentjes niet helemaal bedekt wil hebben, en haal overmatig haar uit de oren en voor de rest vind ik het prima. En Kaz ook :mrgreen:

Oh.. En een douche als hij zwart is of in rotte vis heeft gelegen :mann:
dagmar88
Zeer actief

Fafo schreef: Waarom hoort dat?

Ja duh, d'r hoort zo'n recht gordijn onder en verknipte staart aan voor het mooie :lol1:
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Fafo schreef: Waarom hoort dat?

Ja duh, d'r hoort zo'n recht gordijn onder en verknipte staart aan voor het mooie :lol1:
Haha daar ga ik echt mijn geld niet aan verspillen :Q:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Pff, iedere idioot weet toch dat een golden een trimvacht heeft :pffff: !
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik vind dat hele geknipte ook niet mooi. Laat Rowan wel trimmen, maar dat is omdat hij een hele dikke vacht heeft bij zijn borst. In de zomer blijft dat heel lang nat en dan gaat het ruiken. Dat hele kort getrimde is ook niet mijn ding. Gelukkig heb ik een trimster die daar begrip voor heeft.

Als ik zo de foto zie, zou ik zijn staart eens goed kammen en wat bij knippen. Voor de rest vind ik zijn vacht keurig er uit zien!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik wil 'm wel keuren hoor, maar kwalificaties hang ik er niet aan (mag ik niet).
Foto is stand van opzij en recht van voren, kopfoto van voren en van opzij en een foto/filmpje waarin je de draf goed ziet.
Naar mij mailen en ik maak er een rapportje van dat Cloris dan weer in het keuringshoekje zet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik vind Kaz ook een mooie golden.
Maar laatst viel het mij ook op dat hij apart staat. (op de fotos van het strand weet ff niet meer welke)
Toen wilde ik het er niet bij zetten als commentaar omdat ik dat misschien lullig over vond komen maar nu het er toch over gaat :mrgreen:
Bedoel het verder ook niet lullig mij valt zoiets vaak niet eens op.
Maar nu zag ik wel dat hij op bijna elke foto apart stond met zijn achterpoten.
Kan ook niet precies uitleggen WAT ik dan zag.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Ήυs
Zeer actief

Sanne!! schreef:Ik vind Kaz ook een mooie golden.
Maar laatst viel het mij ook op dat hij apart staat. (op de fotos van het strand weet ff niet meer welke)
Toen wilde ik het er niet bij zetten als commentaar omdat ik dat misschien lullig over vond komen maar nu het er toch over gaat :mrgreen:
Bedoel het verder ook niet lullig mij valt zoiets vaak niet eens op.
Maar nu zag ik wel dat hij op bijna elke foto apart stond met zijn achterpoten.
Kan ook niet precies uitleggen WAT ik dan zag.
Oh mag hoor! Ik vind dat hij als pup al niet goed staat qua achterhand. Maar het wisselt, dus ik kan er ook niet precies uitleggen wat het is ;)
Barnsley
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Barnsley schreef: Een golden hoort gewoon 2x in het jaar naar de trimmer te gaan.
een golden 'hoort' gewoon helemaal niks, behalve goed verzorgd te zijn en dat is hij.
Je hebt mij niet zien zeggen dat hij niet goed verzorgd is toch?
Ik heb gezegd dat er wel een schaartje in mag, en dat is omdat ik vind dat een golden dan heel veel mooier is en veel beter tot zijn recht komt.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Barnsley schreef:
Inge O schreef:
Barnsley schreef: Een golden hoort gewoon 2x in het jaar naar de trimmer te gaan.
een golden 'hoort' gewoon helemaal niks, behalve goed verzorgd te zijn en dat is hij.
Je hebt mij niet zien zeggen dat hij niet goed verzorgd is toch?
Ik heb gezegd dat er wel een schaartje in mag, en dat is omdat ik vind dat een golden dan heel veel mooier is en veel beter tot zijn recht komt.
Voor het gewone leven zonder show en dergelijke wat hij nu heeft maakt me dat echt niet uit. Voor wie moet hij mooi zijn? Hij gaat elke dag lekker 1 tot 2 uur wandelen, springt in sloten, modder, zand, zee en blijft dan echt niet mooi hoor :Q: Mocht het ooit eens nodig zijn (als ik dit allemaal zou doen) voor show wil ik hem best een keer naar een trimmer brengen. Maar voor de rest :19: Zou niet weten voor wie ik dat zou moeten doen.
Ήυs
Zeer actief

Tara schreef:Ik vind Kaz wel van een mooi type, en afgezien van een beetje bijknippen van de lange plukken hier en daar vind ik ook niet dat zijn vacht er onverzorgd uitziet. Wel vind ik hem wat zwakke polsen hebben en achter een beetje overhoekt. Daardoor staat hij ondergeschoven, en als daarbij het bekken ook nog helt (wat ik niet helemaal goed kan zien op de foto's maar wel denk), dan krijg je dus inderdaad een beetje een aflopende rugbelijning.
Hoe oud is hij nu Fafo? Ik mis nog een klein beetje geslachtstype, maar ik kan me zo indenken dat hij nog moet uitzwaren. :wink:
Hij is nu 1 jaar en 4 maanden :)
Barnsley
Zeer actief
Contacteer:

Nogmaals, voor mij en dus in jouw geval, jezelf! IK vind het mooier als mijn honden gewoon netjes getrimd zijn.
Vandaar dat ik aangaf dat hij wel een schaartje kan gebruiken. Niet omdat Kaz er slecht verzorgd uit ziet, niet omdat ik vind dat jij dat moet laten doen.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Barnsley schreef:Nogmaals, voor mij en dus in jouw geval, jezelf! IK vind het mooier als mijn honden gewoon netjes getrimd zijn.
Vandaar dat ik aangaf dat hij wel een schaartje kan gebruiken. Niet omdat Kaz er slecht verzorgd uit ziet, niet omdat ik vind dat jij dat moet laten doen.
Ok :ok:
Ήυs
Zeer actief

Tara schreef:
Fafo schreef:
Tara schreef:Ik vind Kaz wel van een mooi type, en afgezien van een beetje bijknippen van de lange plukken hier en daar vind ik ook niet dat zijn vacht er onverzorgd uitziet. Wel vind ik hem wat zwakke polsen hebben en achter een beetje overhoekt. Daardoor staat hij ondergeschoven, en als daarbij het bekken ook nog helt (wat ik niet helemaal goed kan zien op de foto's maar wel denk), dan krijg je dus inderdaad een beetje een aflopende rugbelijning.
Hoe oud is hij nu Fafo? Ik mis nog een klein beetje geslachtstype, maar ik kan me zo indenken dat hij nog moet uitzwaren. :wink:
Oh, dan moet hij nog massa krijgen inderdaad. :wink:
Die hoekingen veranderen echter niet meer.
Het is wel echt een kleintje. Het is eigenlijk precies zijn mama.

Zal er eens een foto van zoeken.

En zijn broer is echt een prachtige robuuste reu, haha.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Veel geslachtstype gaat hij niet krijgen denk ik hoor. Dat zie je nu dan namelijk al, in z'n hoofd enzo. En z'n grootte werkt ook niet echt mee :mrgreen:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Maeve schreef:Veel geslachtstype gaat hij niet krijgen denk ik hoor. Dat zie je nu dan namelijk al, in z'n hoofd enzo. En z'n grootte werkt ook niet echt mee :mrgreen:
Mwah op deze leeftijd kan hij toch nog aardig uitzwaren? Een mega reuenhoofd zal hij vast niet krijgen inderdaad, maar qua lichaam.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Tara schreef:
Fafo schreef:
Oh, dan moet hij nog massa krijgen inderdaad. :wink:
Die hoekingen veranderen echter niet meer.
Tot wanneer dan wel vraagt deze zich nieuwsgierig af?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zijn rug lijkt een beetje bol, geen idee verder hoe dat kan, en of dat vertekening is.
Verder vind ik het een leuke hond om te zien, en als het karakter past bij een golden, waarom niet?
Mits alles qua onderzoeken goed is natuurlijk.
Ik heb met Apple ook overwogen eerst te fokken, ze is niet zoals het hoort, maar haar karakter icm een minder zware bouw,
had het wel aantrekkelijk gemaakt mijn inziens. Ze heeft slechte heupen, dus voor mij geen optie meer, maar
zou me er gewoon eens in verdiepen, kijken of het wat is. Wel zou ik hem even volwassen laten worden, zowel qua bouw alsmede qua karakter voordat je er echt een keuze in gaat maken.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Fafo schreef: Waarom hoort dat? Ik borstel 'm wanneer nodig, en knip zijn poten bij, vooral omdat ik de kussentjes niet helemaal bedekt wil hebben, en haal overmatig haar uit de oren en voor de rest vind ik het prima. En Kaz ook :mrgreen:

Oh.. En een douche als hij zwart is of in rotte vis heeft gelegen :mann:
Dat hoeft niet hoor, hij is van het vachttype wat geen haar in zijn gehoorgangen heeft. Hooguit een beetje ervoor wat je beter weg kunt knippen.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Maeve schreef:Veel geslachtstype gaat hij niet krijgen denk ik hoor. Dat zie je nu dan namelijk al, in z'n hoofd enzo. En z'n grootte werkt ook niet echt mee :mrgreen:
uitzetten kan hij toch nog wel een tijdje
ik weet dat Darko een heel ander type hond is, maar dit is 3 jaar verschil, Darko was trouwens pas "af" rond zijn 6e jaar
Darko op 3 jaar
Afbeelding
Darko op 6 jaar
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”