Ik liep met 'm op een polderweg, en hij mag daar vaak los omdat het er heel rustig is met brede sloten aan beide kanten. Er is één zijweg, naar een boerderij toe met wat weilanden ernaast. Geen seconde had ik bedacht dat daar ergens wel eens beesten konden staan. Het is januari, op geen enkel ander weiland stond iets, en ik zag ook niks. Maar Dexter schoot ineens op volle snelheid die zijweg in, en toen ik er achteraan rende zag ik (om de bocht) dat op het derde weiland een groepje schapen stond. Hij is langs de hele omheining met die schapen meegerend en ging toen bij het hek staan springen. Ik was al blij, dacht dat hij in elk geval niet het weiland op kon komen. Ik denk dat ik nog 20 meter bij hem vandaan was toen hij besloot dat-ie dan maar door de sloot ging. Ik heb staan brullen, schreeuwen, en tieren. Hielp natuurlijk niks. 'Gelukkig' had hij vrij snel één schaap apart en die dreef hij de sloot in en sprong er zelf achteraan. Ik ben toen ook de sloot in gesprongen en heb Dexter eruit gehengeld. Vervolgens naar de boerderij gerend, daar al huilend en trillend verteld hoe en wat en dat er nog een schaap in de sloot lag. Met een paar minuten is die eruit gehaald, maar of die het redt is nog de vraag, beest was in shock.