Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smolke graanvrij

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Smolke graanvrij

Ongelezen bericht door moosje »

Had me voor de gein opgegeven om te testen (Pippi), niet gedacht dat ik uitgekozen zou worden.
Dacht dat ik een zakje van 1 of 3 kilo zou krijgen, maar het bleek een zak van 12 kilo te zijn.
Nou ja, prima. Ik gebruik brokken alleen als beloningskoekjes, en voor in de voerballen en wobbler kong. Hier gaan we dus wel even mee doen, haha. :mrgreen:

Gisteravond hebben Jade en Bleza beiden 2 handjes gekregen, en vanochtend hebben ze allebei 2 keer gepoept, vanmiddag beiden 1 keer, waarvan voornamelijk zachtere ontlasting, en ook een 'brokkenkleur'. Niet de stevige drollen die ze normaal hebben. Normaal poepen ze 1, hooguit 2 keer op een dag.

Bij de andere brokken die ik tot nu toe gebruikt heb als beloning etc heb ik dat nog niet eerder gezien. Dat is ProPlan geweest, maar ook Purizon, Cavom en zelfs Jeukanuba. De Purizon is ook graanvrij, de rest niet. Vind het apart.
Ze vinden het lekker, dat scheelt. Binnenkort maar eens kijken of ik nog iemand blij mee kan maken met een kilootje of wat, want het blijft erg lang staan anders denk ik.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Smolke graanvrij

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik had ook drie zakken van drie kilo gewonnen voor Yana, maar ik ben er totaal niet tevreden over. Yana krijgt er allemaal bultjes van op haar rug en hoofd, bijt op haar voorbenen (jeuk?), heeft énorm veel ontlasting (drie keer per dan een énorme hoop; ik wist niet wat ik zag) en moet er vreselijk veel van hebben. In 1,5 week was de 9 kilo er doorheen. Verder heeft ze echt enorme dorst. Ik vind het dus geen aanrader.
Nu was ik ook niet van plan om over te stappen. ;-)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

De ontlasting valt mij ook het meest op.
Echt bizar, die hoeveelheid.
Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:De ontlasting valt mij ook het meest op.
Echt bizar, die hoeveelheid.
Nou, inderdaad! Je wil niet weten welke hoeveelheid er dan uit een dog komt! En dat drie keer per dag. Het past niet eens in één poepzakje! En dan te vergelijken dat ze op vlees soms helemaal geen onlasting heeft op een dag...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Numa doet her er redelijk op. Hij vindt het lekker en zijn ontlasting is redelijk stevig. Ook niet meer dan bij andere brokken.
Ik heb 9 kilo gekregen, maar eigenlijk is dat niet voldoende om écht te testen, dan moet je het toch langere tijd kunnen voeren. Nu kan ik net 3 weken voeren.
Maar goed, ik vind het te duur, dus overstappen gaat niet gebeuren.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Het schijnt toch met de wijze van vertering te maken te hebben, heb wat mailcontact gehad, en de honden die normaal vers krijgen en nu Smolke hebben allemaal vele malen meer ontlasting, en veel meer moeite met het voer dan de honden die normaal gesproken brok krijgen.
Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:Het schijnt toch met de wijze van vertering te maken te hebben, heb wat mailcontact gehad, en de honden die normaal vers krijgen en nu Smolke hebben allemaal vele malen meer ontlasting, en veel meer moeite met het voer dan de honden die normaal gesproken brok krijgen.
Vind ik toch gek, want de honden die vers krijgen, zijn ook geen granen gewend.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Wat wel grappig is, is dat in het mailcontact wat ik over de enorme hoeveelheden ontlasting en het afvallen van Yana had met hun, schreven ze dat alle andere honden deze problemen niet kenden en dat Yana de enige was en dat het daarom, volgens hun, een voedselallergie zou kunnen zijn... :denken:
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Hartelijk dank voor je review en vervelend om te horen dat ze er zoveel ontlasting van hebben. We hebben van nog twee mensen ongeveer eenzelfde klacht gehoord, dit waren echter beide honden die normaal vers of geperste brok krijgen. Is dat in jouw geval toevallig ook zo? De reacties van mensen die reeds puur krokante brok voerden zijn tot nu toe (gelukkig) allemaal zeer positief.
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:
Hartelijk dank voor je review en vervelend om te horen dat ze er zoveel ontlasting van hebben. We hebben van nog twee mensen ongeveer eenzelfde klacht gehoord, dit waren echter beide honden die normaal vers of geperste brok krijgen. Is dat in jouw geval toevallig ook zo? De reacties van mensen die reeds puur krokante brok voerden zijn tot nu toe (gelukkig) allemaal zeer positief.
Hahaha..... dat zullen Karen en ik zijn?
Ik heb aangegeven dat de ontlasting wisselend is, soms lijkt op paardenstront. Ik voerde geperste brok icm vers
Hier is het op nu, dus Numa krijgt een aantal dagen vers en gaat dan weer terug op de geperste brok van Fokker
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

Ik herken de klachten die jullie beschrijven inderdaad helemaal niet :scratch:

Ik voerde Dog Lovers Gold Passion en sinds kort dan Smolke graanvrij en de ontlasting is helemaal prima, de overschakeling gaf ook geen problemen en hij eet het heel erg graag :D

Een kennisje van mij voerde een andere brok aan zijn pup waarbij de ontlasting vaak wat dun was en die is overgestapt op de puppy variant en sindsdien alleen nog maar goede en stevige ontlasting. (op zijn aanraden was ik de brok ook gaan proberen)

Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn die ook van brok naar brok zijn overgestapt?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Linda van Veen schreef:Ik herken de klachten die jullie beschrijven inderdaad helemaal niet :scratch:

Ik voerde Dog Lovers Gold Passion en sinds kort dan Smolke graanvrij en de ontlasting is helemaal prima, de overschakeling gaf ook geen problemen en hij eet het heel erg graag :D

Een kennisje van mij voerde een andere brok aan zijn pup waarbij de ontlasting vaak wat dun was en die is overgestapt op de puppy variant en sindsdien alleen nog maar goede en stevige ontlasting. (op zijn aanraden was ik de brok ook gaan proberen)

Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn die ook van brok naar brok zijn overgestapt?
Nou, Numa is wel weer in gewicht afgenomen. Verder niet erg hoor, hij is nu eenmaal snel wat schraler.
Hij is nu weer terug op de Fokker geperst en vlees en zo krijg ik hem wel weer op gewicht.
Groetjes Inge
Afbeelding

Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat geperste brokken en andere brokken met een redelijke graangehalte idd meer aanzetten. Granen staan bekend als dikmakers, meer dan aardappelen en erwten. Groenten halen honden denk ik sowieso niet zo heel veel uit? Mogelijk verklaard dat bij jullie ook de toegenomen ontlasting.

Toen ik nog een dierenspeciaalzaak werkte zetten we alle honden die moeite hadden om op gewicht te komen en te blijven op geperst, dat hielp altijd beter dan welke krokante brok dan ook. En evt inderdaad vers bijvoeren (of geheel vers, maar daar stond niet iedereen voor open, zeker niet als ze tijdelijk extra veel moesten voeren)

Misschien is deze voeding toch niet zo geschikt voor héle actieve honden :tongue:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Linda van Veen schreef:Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat geperste brokken en andere brokken met een redelijke graangehalte idd meer aanzetten. Granen staan bekend als dikmakers, meer dan aardappelen en erwten. Groenten halen honden denk ik sowieso niet zo heel veel uit? Mogelijk verklaard dat bij jullie ook de toegenomen ontlasting.

Toen ik nog een dierenspeciaalzaak werkte zetten we alle honden die moeite hadden om op gewicht te komen en te blijven op geperst, dat hielp altijd beter dan welke krokante brok dan ook. En evt inderdaad vers bijvoeren (of geheel vers, maar daar stond niet iedereen voor open, zeker niet als ze tijdelijk extra veel moesten voeren)

Misschien is deze voeding toch niet zo geschikt voor héle actieve honden :tongue:
Qua hoeveelheid viel de ontlasting van Numa wel mee, wel was het niet heel stevig, leek echt af en toe op paardenstront (ook qua kleur, wat gelig). Ik heb het bewust alleen aan Numa gevoerd zodat ik het wat langer kon voeren om te zien wat het zou doen. Hij heeft het in totaal een week of 3 gehad (toen was de 9 kilo op), is toch ruim 400 gram per dag wat voor zijn gewicht voldoende zou moeten zijn
Groetjes Inge
Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Nou, Numa is wel weer in gewicht afgenomen. Verder niet erg hoor, hij is nu eenmaal snel wat schraler.
Hij is nu weer terug op de Fokker geperst en vlees en zo krijg ik hem wel weer op gewicht.
Yana viel ook echt af op de Graanvrije brok van Smolke. Ik moest er enorm veel van geven om haar enigszins op gewicht te houden.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Linda van Veen schreef:Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat geperste brokken en andere brokken met een redelijke graangehalte idd meer aanzetten. Granen staan bekend als dikmakers, meer dan aardappelen en erwten. Groenten halen honden denk ik sowieso niet zo heel veel uit? Mogelijk verklaard dat bij jullie ook de toegenomen ontlasting.
Ben je niet in de war met koolhydraten? Dat zijn dikmakers. Honden kunnen helemaal niets met granen (vandaar de grote hoeveelheid ontlasting bij brokken in tegenstelling tot vers vlees). Erwten verteren honden al helemaal niet, die komen er vaak exact hetzelfde uit als dat ze er in zijn gegaan, dus die zetten al helemaal niet aan?
Yana kreeg enorm veel onlasting van de Smolke graanvrije brok, wat betekent dat ze er dus heel veel afval van had. Dus veel ingredienten waar ze niets mee kon (waardoor ze ook afviel).
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”