Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond trainbaar te maken
Moderator: moderatorteam
-
jans&co
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
hond trainbaar te maken
Soms moeten er wel eens honden heropgevoed worden, die jagen achter auto's aan. Nu gebruiken wij dan de methode vaak als de hond voer gevoelig is de clicker en belonen elke keer als de prikkel in zicht komt de hond en maken zo de auto leuk. Het komt ook wel eens voor dat de hond denkt stik er maar in en nergens op reageert. we onthouden de hond dan 2 dagen van zijn voer zodat deze trainbaar wordt. de hond moet wel volgevreten zijn, te dik, en geheel gezond zijn. vaak na 1 dag al zie je dat de hond dan wel ineens interesse heeft in de click en je dan kan belonen. maar soms duurt het ook wel anderhalve dag of 2 dagen. deze honden zijn ook niet te trickeren voor spel of iets anders. hoe kijken jullie hier tegen aan??
-
Manu
Re: hond trainbaar te maken
Zijn die honden die denken "stik er maar in" dan niet gevoelig voor iets anders dan voer?
Een speeltje bijvoorbeeld? Ik vind 2 dagen niet voeren om ze "trainbaar" te maken een beetje ouderwets klinken eerlijk gezegd.
Mijn hond was eerder ook niet gevoelig voor iets lekkers of speeltjes. Die vond het vooral heel leuk om met mij bezig te zijn, die is gek op kriebelen. Dus op die manier kreeg hij dan een beloning. Inmiddels is hij overigens wel over te halen met iets lekkers.
Een speeltje bijvoorbeeld? Ik vind 2 dagen niet voeren om ze "trainbaar" te maken een beetje ouderwets klinken eerlijk gezegd.
Mijn hond was eerder ook niet gevoelig voor iets lekkers of speeltjes. Die vond het vooral heel leuk om met mij bezig te zijn, die is gek op kriebelen. Dus op die manier kreeg hij dan een beloning. Inmiddels is hij overigens wel over te halen met iets lekkers.
-
lets have fun
Wat dacht je van verbieden. Ben erg van de clicker als het aankomt op het leren van kunstjes maar dit is gewoon opvoeding. En in de opvoeding ben ik zeker niet flauw. Kunnen ze ook gewoon dagelijks hun eten krijgen!
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Onze hond heeft in zijn puberale dagen ook wel eens zijn eten moeten verdienen. Het maakte wel verschil moet ik zeggen, maar hij had al snel door van de momenten dat hij wel wilde luisteren dat hij dan een snoepje kreeg. Dus meestal luisterde hij en dan wanneer er iets anders interessants was, dan deed hij het weer niet. Maar alles bij elkaar was hij wel meer ontvankelijk.
Echt 2 dagen geen eten kon bij onze hond niet, zo veel reserve had (en heeft) hij niet. Toen hij een week ziek was, ging hij van een ruime 2.5 qua conditiescore naar een ruime 1. En recent stond hij op een kvv waar hij 200gr van moest volgens de verpakking, we hadden hem net goed op wintergewicht en hij is van een 3 naar krappe 2 gezakt. Needless to say dat hij naar een ander voer is gegaan na 7 dagen (want opnieuw spreken we over slechts 1 week). Dus dat wat te dik is inderdaad wel een vereiste met een dergelijke aanpak.
Echt 2 dagen geen eten kon bij onze hond niet, zo veel reserve had (en heeft) hij niet. Toen hij een week ziek was, ging hij van een ruime 2.5 qua conditiescore naar een ruime 1. En recent stond hij op een kvv waar hij 200gr van moest volgens de verpakking, we hadden hem net goed op wintergewicht en hij is van een 3 naar krappe 2 gezakt. Needless to say dat hij naar een ander voer is gegaan na 7 dagen (want opnieuw spreken we over slechts 1 week). Dus dat wat te dik is inderdaad wel een vereiste met een dergelijke aanpak.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Een hond voer ontnemen om te trainen vind ik barbaars. Het veroorzaakt heel veel stress want je ontneemt hem 1 van zijn levensbehoeften.
Dat noemen ze dan 'positief' trainen. Nou, dan train ik liever negatief. Als mijn hond zich zo misdraagt, krijgt hij de wind van voren. Maar hij krijgt bij thuiskomst ook gewoon lekker zn avondmaaltijd.
Als iemand de film Blackfish heeft gezien, dan krijg je mooi geïllustreerd hoe positief dan positief trainen kan zijn.
Dat noemen ze dan 'positief' trainen. Nou, dan train ik liever negatief. Als mijn hond zich zo misdraagt, krijgt hij de wind van voren. Maar hij krijgt bij thuiskomst ook gewoon lekker zn avondmaaltijd.
Als iemand de film Blackfish heeft gezien, dan krijg je mooi geïllustreerd hoe positief dan positief trainen kan zijn.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Corneliana
- Zeer actief
ik denk dat als je dat moet doen de voeding sowieso niet goed is.
Sky wilde best werken maar had de hele dag een bak brokken staan.
dus het was niet nodig en hij had nooit trek.
toen ik dat (langzaam) omgebouwd had naar 2x vlees werkte hij meer met mij samen.
ik had lekkers. maar een gezonde te dikke hond... ik weet niet of dat bestaat dat is in mijn ogen toch een luie ingekakte overvoerde hond en dat kan ik me voorstellen. misschien als je die gewoon een uitdaging geeft en minder voert die sowieso al stopt met wangedrag.
Sky wilde best werken maar had de hele dag een bak brokken staan.
dus het was niet nodig en hij had nooit trek.
toen ik dat (langzaam) omgebouwd had naar 2x vlees werkte hij meer met mij samen.
ik had lekkers. maar een gezonde te dikke hond... ik weet niet of dat bestaat dat is in mijn ogen toch een luie ingekakte overvoerde hond en dat kan ik me voorstellen. misschien als je die gewoon een uitdaging geeft en minder voert die sowieso al stopt met wangedrag.
-
jans&co
- Zeer actief
het is ook niet iets wat je zo moet gaan doen denk ik maar toch. als je hond echt auto's aanvalt en doordraait. er stond iets op dit forum over een buideltje wat je naast de hond gooide om hem te laten kiezen, het niet meer voeren in huis maar uit de hand. tuurlijk sommige honden kakken al in na 1 dag geen eten maar die dikke vette labradors kunnen volgens mij wel een week zonder eten. Als je je hond dus dag niet voert is deze meestal al gefixeerde op voer en kun je hem gaan belonen voor goed gedrag.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ikdenk niet dat er veel labradors zijn die je uit moet hongeren om ze voergericht te makenjans&co schreef:het is ook niet iets wat je zo moet gaan doen denk ik maar toch. als je hond echt auto's aanvalt en doordraait. er stond iets op dit forum over een buideltje wat je naast de hond gooide om hem te laten kiezen, het niet meer voeren in huis maar uit de hand. tuurlijk sommige honden kakken al in na 1 dag geen eten maar die dikke vette labradors kunnen volgens mij wel een week zonder eten. Als je je hond dus dag niet voert is deze meestal al gefixeerde op voer en kun je hem gaan belonen voor goed gedrag.
- dagmar88
- Zeer actief
jans&co schreef:het is ook niet iets wat je zo moet gaan doen denk ik maar toch. als je hond echt auto's aanvalt en doordraait. er stond iets op dit forum over een buideltje wat je naast de hond gooide om hem te laten kiezen, het niet meer voeren in huis maar uit de hand. tuurlijk sommige honden kakken al in na 1 dag geen eten maar die dikke vette labradors kunnen volgens mij wel een week zonder eten. Als je je hond dus dag niet voert is deze meestal al gefixeerde op voer en kun je hem gaan belonen voor goed gedrag.
Dat "iets" is best de moeite waard om met aandacht te lezen.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=268099
Een band kun je niet forceren.
-
lets have fun
Dan heb je het toch echt niet begrepen. De voerdummy methode iz iets heel anders dan een hond 2 dagen uithongeren om hem trainbaar te maken.jans&co schreef:het is ook niet iets wat je zo moet gaan doen denk ik maar toch. als je hond echt auto's aanvalt en doordraait. er stond iets op dit forum over een buideltje wat je naast de hond gooide om hem te laten kiezen, het niet meer voeren in huis maar uit de hand. tuurlijk sommige honden kakken al in na 1 dag geen eten maar die dikke vette labradors kunnen volgens mij wel een week zonder eten. Als je je hond dus dag niet voert is deze meestal al gefixeerde op voer en kun je hem gaan belonen voor goed gedrag.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
En dan krijg je een hond die niet samen met jou werkt, maar eentje die alleen dingen doet voor lekkers!jans&co schreef:het is ook niet iets wat je zo moet gaan doen denk ik maar toch. als je hond echt auto's aanvalt en doordraait. er stond iets op dit forum over een buideltje wat je naast de hond gooide om hem te laten kiezen, het niet meer voeren in huis maar uit de hand. tuurlijk sommige honden kakken al in na 1 dag geen eten maar die dikke vette labradors kunnen volgens mij wel een week zonder eten. Als je je hond dus dag niet voert is deze meestal al gefixeerde op voer en kun je hem gaan belonen voor goed gedrag.
Mijn prima opgewicht zijnde bruine lab is zo opgevoed door z'n vorige eigenaar, hij doet alles voor lekkers, is het lekkers op dan krijg je 2 middelvingers, niet bepaald waar je op zit te wachten
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
jans&co
- Zeer actief
dan werkt toch het principe het zelfde. als je bv de hond niet 1 dag laat vasten maar direct begint. de click betekend eten, je clickt de hond reageert niet dus jammer op naar kans 2, auto komt langs click, geen reactie, poging 3 enz enz enz tot dat de volgende dag click de hond kijkt. als de hond met het voerbuideltje 2 dagen de prikkel aangenamer vind dan de buidel hongert deze zichzelf uit plus je brengt de hond 2 dagen in een stress situatie. als je de hond lekker thuis laat zonder voer maar wel lekker mee gaat lopen waar die niet de fout in kan gaan en zo hem trainbaar maakt.dan weet ik niet wat beter werkt
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
er is toch niets mis mee om te trainen met voer? In mijn ogen kan je daar bij een voergerichte hond prima gebruik van maken..Lunatic schreef:En dan krijg je een hond die niet samen met jou werkt, maar eentje die alleen dingen doet voor lekkers!jans&co schreef:het is ook niet iets wat je zo moet gaan doen denk ik maar toch. als je hond echt auto's aanvalt en doordraait. er stond iets op dit forum over een buideltje wat je naast de hond gooide om hem te laten kiezen, het niet meer voeren in huis maar uit de hand. tuurlijk sommige honden kakken al in na 1 dag geen eten maar die dikke vette labradors kunnen volgens mij wel een week zonder eten. Als je je hond dus dag niet voert is deze meestal al gefixeerde op voer en kun je hem gaan belonen voor goed gedrag.
Mijn prima opgewicht zijnde bruine lab is zo opgevoed door z'n vorige eigenaar, hij doet alles voor lekkers, is het lekkers op dan krijg je 2 middelvingers, niet bepaald waar je op zit te wachten
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom klik je dan om aandacht te trekken in plaats van als beloning? Zo ben je toch alsnog niet aan het trainen op gewenst gedrag.jans&co schreef:dan werkt toch het principe het zelfde. als je bv de hond niet 1 dag laat vasten maar direct begint. de click betekend eten, je clickt de hond reageert niet dus jammer op naar kans 2, auto komt langs click, geen reactie, poging 3 enz enz enz tot dat de volgende dag click de hond kijkt. als de hond met het voerbuideltje 2 dagen de prikkel aangenamer vind dan de buidel hongert deze zichzelf uit plus je brengt de hond 2 dagen in een stress situatie. als je de hond lekker thuis laat zonder voer maar wel lekker mee gaat lopen waar die niet de fout in kan gaan en zo hem trainbaar maakt.dan weet ik niet wat beter werkt
Heb je dat stukje van de link gelezen?
-
jans&co
- Zeer actief
en het idee dat mensen denken dat honden voergericht worden als je deze gaat belonen met voer is ook onzin. zo snel je de clicker pakt en weer opbergt als de hond het truckje kent zo snel bouw je ook de voer beloning weer af. tja maar sommige blijven belonen met voer steeds maar weer en de hele fanatieke blijven maar clickeren voor zit en af en ja dan krijg je vreetmachines. maar dat is net zo met die honden die worden beloond met aldoor spel en bal. die zijn hyperdepieper op deze dingen. we weten allemaal dat er ook een tussenweg is, 1 keer voertje andere keer stem dan weer spel
-
jans&co
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Waarom klik je dan om aandacht te trekken in plaats van als beloning? Zo ben je toch alsnog niet aan het trainen op gewenst gedrag.jans&co schreef:dan werkt toch het principe het zelfde. als je bv de hond niet 1 dag laat vasten maar direct begint. de click betekend eten, je clickt de hond reageert niet dus jammer op naar kans 2, auto komt langs click, geen reactie, poging 3 enz enz enz tot dat de volgende dag click de hond kijkt. als de hond met het voerbuideltje 2 dagen de prikkel aangenamer vind dan de buidel hongert deze zichzelf uit plus je brengt de hond 2 dagen in een stress situatie. als je de hond lekker thuis laat zonder voer maar wel lekker mee gaat lopen waar die niet de fout in kan gaan en zo hem trainbaar maakt.dan weet ik niet wat beter werkt
Heb je dat stukje van de link gelezen?
waarom gooi je die voerdummy dan, ook om aandacht te vragen, de hond weet toch het geluid van die dummy dus dat betekend voer/beloning??? is toch ook met clicker zo, de hond weet dat clicker iets te eten is. dat stuk heb ik al gelezen ja. de prikkel moet leuk worden dus de hond ziet auto click, de hond ziet auto, click, de hond ziet auto click de hond ziet auto.......kijkt mij aan want normaal kwam er een click...click, de hond ziet auto kijkt mij meteen aan click, de hond ziet auto kijkt al niet meer en dan beloon je hem bv voor het meelopen. als dat goed gaat clicker weg en stem/spel/voer belonen door elkaar heen
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Huh??? De voerdummy en het clickeren zijn twee héél verschillende dingen. Als ik jou was zou ik over beide onderwerpen nog eens heel goed gaan lezen, ergens is het verkeerd blijven hangen (of überhaupt niet begrepen).jans&co schreef:dan werkt toch het principe het zelfde. als je bv de hond niet 1 dag laat vasten maar direct begint. de click betekend eten, je clickt de hond reageert niet dus jammer op naar kans 2, auto komt langs click, geen reactie, poging 3 enz enz enz tot dat de volgende dag click de hond kijkt. als de hond met het voerbuideltje 2 dagen de prikkel aangenamer vind dan de buidel hongert deze zichzelf uit plus je brengt de hond 2 dagen in een stress situatie. als je de hond lekker thuis laat zonder voer maar wel lekker mee gaat lopen waar die niet de fout in kan gaan en zo hem trainbaar maakt.dan weet ik niet wat beter werkt
- dagmar88
- Zeer actief
Nee. Die dummy staat niet gelijk aan een directe beloning, maar aan samenwerken met de baas om die beloning te krijgen.jans&co schreef: waarom gooi je die voerdummy dan, ook om aandacht te vragen, de hond weet toch het geluid van die dummy dus dat betekend voer/beloning???
Het gaat er dus niet om de hond alleen maar even je kant op te laten kijken met de belofte daar wat voor te krijgen, maar om zich ipv kort op het voertje langdurig op de baas te richten.
Jaap kan je dat veel beter uitleggen, dus zou het ook in dat topic plaatsen.
Ik pik hem even van Hilde.jans&co schreef: is toch ook met clicker zo, de hond weet dat clicker iets te eten is. dat stuk heb ik al gelezen ja. de prikkel moet leuk worden dus de hond ziet auto click, de hond ziet auto, click, de hond ziet auto click de hond ziet auto.......kijkt mij aan want normaal kwam er een click...click, de hond ziet auto kijkt mij meteen aan click, de hond ziet auto kijkt al niet meer en dan beloon je hem bv voor het meelopen. als dat goed gaat clicker weg en stem/spel/voer belonen door elkaar heen
Hilde schreef: Bij clickertraining leert de hond dat zijn actie een click oplevert en dus een beloning. Als je vanuit het niets clickt om hem bij je te laten komen, is dat dus niet zo.
-
jans&co
- Zeer actief
ja dat snap ik allemaal maar je klikt niet zomaar om de aandacht. je klikt omdat deze kijkt naar de auto hij gaat de auto waar die normaal van gaat flippen associëren met voer. dus dat onaangename wordt aangenaam. en een band op te bouwen hoeft niet want die is er al. je kan niet gaan trainen als je geen band hebt.
- dagmar88
- Zeer actief
Er zit nogal een verschil tussen clickertraining en counter conditioning.jans&co schreef:ja dat snap ik allemaal maar je klikt niet zomaar om de aandacht. je klikt omdat deze kijkt naar de auto hij gaat de auto waar die normaal van gaat flippen associëren met voer. dus dat onaangename wordt aangenaam. en een band op te bouwen hoeft niet want die is er al. je kan niet gaan trainen als je geen band hebt.
-
lets have fun
jans&co schreef:ja dat snap ik allemaal maar je klikt niet zomaar om de aandacht. je klikt omdat deze kijkt naar de auto hij gaat de auto waar die normaal van gaat flippen associëren met voer. dus dat onaangename wordt aangenaam. en een band op te bouwen hoeft niet want die is er al. je kan niet gaan trainen als je geen band hebt.
Volgens mij haal jij heel veel dingen door elkaar
Bij de voerdummy methode gaat het erom dat jij als baas de moeite waard bent om mee samen te werken omdat je initiatieven toont die voor de hond belangrijk zijn.
-
Corneliana
- Zeer actief
nee joh. zo werkt dat helemaal niet toch? ik heb het zo van de gt geleerd.jans&co schreef:dan werkt toch het principe het zelfde. als je bv de hond niet 1 dag laat vasten maar direct begint. de click betekend eten, je clickt de hond reageert niet dus jammer op naar kans 2, auto komt langs click, geen reactie, poging 3 enz enz enz tot dat de volgende dag click de hond kijkt. als de hond met het voerbuideltje 2 dagen de prikkel aangenamer vind dan de buidel hongert deze zichzelf uit plus je brengt de hond 2 dagen in een stress situatie. als je de hond lekker thuis laat zonder voer maar wel lekker mee gaat lopen waar die niet de fout in kan gaan en zo hem trainbaar maakt.dan weet ik niet wat beter werkt
vervang het woord hond maar even door auto.
Sky fixeerde op kleine honden of drukke enthousiaste honden: stramme poten etc
hij viel niet uit maar toonde heel agressief en door de verstijving kreeg je hem nauwelijks mee.
wij dachten eerst een aangelijnd probleempje maar los beet hij dus een pup dus keihard aan de slag.
je leert eerst aan: click = voer
dan leer je door middel van clickeren dus: kijk aan.
bij prikkels, in dit geval bij honden, zei ik dan kijk, hij keek naar de hond (wat hem gevraagd was) ik clickte (voordat er gefixeerd kon worden) en dan kreeg hij wat. op een gegeven moment ga je verder en dan wordt het commando: kijk naar mij! dat betekende, kijken naar de hond, terugkijken, dan pas click. het is ook anders dan eerst wat voor houden en dan wat vragen. dat had ik wel een keer geprobeerd maar het gevolg daarvan was dat ik een hond had die op mijn voeten liep
-
korthaar
- Zeer actief
Ook de voerdummie berust op 2 principes:
- Pavlov
- Een hongerige ezel loopt harder dan een verzadigd renpaard.
- Pavlov
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Mijn honden zouden op een kritisch gewicht komen wanneer ze alleen eten zouden kunnen verdienen in situaties waarin ze prikkels krijgen die ze niet kunnen weerstaan (zoals in dit geval: Auto's najagen). Op dat punt kan een hongerige hond juist extra in de jacht mode terecht komen en die auto dus NOG interessanter gaan vinden. Hij moet immers jagen voor zn brood en met een beetje pech maak je je hond juist zelfstandiger en recalcitranter wanneer je hem van eten ontneemt.korthaar schreef:Ook de voerdummie berust op 2 principes:
- Pavlov
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Voerdummy-principe is geen trainmethode, het is een opvoedmethode.Sanchis schreef:Mijn honden zouden op een kritisch gewicht komen wanneer ze alleen eten zouden kunnen verdienen in situaties waarin ze prikkels krijgen die ze niet kunnen weerstaan (zoals in dit geval: Auto's najagen). Op dat punt kan een hongerige hond juist extra in de jacht mode terecht komen en die auto dus NOG interessanter gaan vinden. Hij moet immers jagen voor zn brood en met een beetje pech maak je je hond juist zelfstandiger en recalcitranter wanneer je hem van eten ontneemt.korthaar schreef:Ook de voerdummie berust op 2 principes:
- Pavlov
Die je kan gebruiken in training, maar het uitgangspunt is een andere.
Het begint bij opvoeden, daarna kun je pas gaan trainen.
Wiel
- dagmar88
- Zeer actief
Sanchis schreef:Mijn honden zouden op een kritisch gewicht komen wanneer ze alleen eten zouden kunnen verdienen in situaties waarin ze prikkels krijgen die ze niet kunnen weerstaan (zoals in dit geval: Auto's najagen). Op dat punt kan een hongerige hond juist extra in de jacht mode terecht komen en die auto dus NOG interessanter gaan vinden. Hij moet immers jagen voor zn brood en met een beetje pech maak je je hond juist zelfstandiger en recalcitranter wanneer je hem van eten ontneemt.korthaar schreef:Ook de voerdummie berust op 2 principes:
- Pavlov
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Als een hond achter een auto aan gaat jakkeren is hij los. Dat kan niet anders. Jakkeren jagen is zelfbelonend gedrag.jans&co schreef:Soms moeten er wel eens honden heropgevoed worden, die jagen achter auto's aan. Nu gebruiken wij dan de methode vaak als de hond voer gevoelig is de clicker en belonen elke keer als de prikkel in zicht komt de hond en maken zo de auto leuk. Het komt ook wel eens voor dat de hond denkt stik er maar in en nergens op reageert. we onthouden de hond dan 2 dagen van zijn voer zodat deze trainbaar wordt. de hond moet wel volgevreten zijn, te dik, en geheel gezond zijn. vaak na 1 dag al zie je dat de hond dan wel ineens interesse heeft in de click en je dan kan belonen. maar soms duurt het ook wel anderhalve dag of 2 dagen. deze honden zijn ook niet te trickeren voor spel of iets anders. hoe kijken jullie hier tegen aan??
Eerst de hond aan de lijn. Komt er een auto aan, hond laten zitten. En zitten blijven, natuurlijk. Is de auto voorbij, en hij zit nog op zijn krent, belonen met iets lekkers.
Een dag laten vasten, is in mijn ogen wel heel overdone.
-
jans&co
- Zeer actief
ik snap die clicker wel. de mijne kunnen turn, 8tje door de benen, slalom door de benen allemaal, op kleine poef zitten en rondje draaien via clicker, naast de clicker gebruik ik de lure/reward methode van ian dunbar en zo leer ik de hond wel 40 kunstjes op 1 dag. bij mij is het dus lure/click/reward. Die brede op de foto had niks met andere honden. die heb ik op dezelfde manier gedaan als met het vb van de auto. elke keer als die een hond zag klik. dit uitgebreid en nu als ik loop in het bos en ze loopt los voor mij en ze ziet een andere hond komt ze naast me lopen. het ging erom om de hond bv 1 a 2 dagen geen eten te geven om zo hem gemotiveerder te maken. dit zou bv ook met die voerdummy kunnen. ff 1 dag niet voeren(vasten) en dan aan de slag.
Aanpassing. hond betekent nu naar de baas gaan en naast lopen ipv flippen
Aanpassing. hond betekent nu naar de baas gaan en naast lopen ipv flippen
Laatst gewijzigd door jans&co op 15 jan 2014 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
jans&co schreef:ik snap die clicker wel.
Ja. Ik ook. Ik geef ze gewoon een mep met dat ding en dan doe ik aan clickertraining.
Doen ze wat ik wil, dus het werkt.
-
jans&co
- Zeer actief
dagmar88 schreef:jans&co schreef:ik snap die clicker wel.
Ja. Ik ook. Ik geef ze gewoon een mep met dat ding en dan doe ik aan clickertraining.
Doen ze wat ik wil, dus het werkt.
pfffff